Kauniita joulukuun virsiä ovat mm. Enkeli taivaan, Hoosianna ja Maa on niin kaunis.
Jouluisia lauluja ja sävelmiä on aika paljon, mutta muistatteko lisää kauniita jouluvirsiä?
Jouluisia virsiä
2
459
Vastaukset
- Miina
Virressä on hyvin kaunis, mutta vaikea sävel ja ihanat sanat. Vuoden 1939 virsikirjan mukaan ensimmäinen säkeistö kuuluu näin:
Oi armon lähde autuas/ elämän suuri Ruhtinas/ sä taivaan kirkas Aamunkoi/sinulle virtemme nyt soi.
Virren loppu kuuluu:
Nyt saavuit Vapahtajani/on seimen oljet vuoteesi/ sä pieni kaikki korotat/alaston sielut vaatetat.
Mä täynnä saastaa syntiä/en elänyt kuin käskit sä/ mut siksi tänne tulitkin/synneistä, että pääsisin.
Siis käännyn puolees pelvotta/ sä vapahdat mun tuskista/ sä murheen muutat riemuksi/ ja elämäksi kuoloni.
Sä autuuteni iloni/ Suo mun ain olla omasi/ Mä tahdon henkes avulla /sua ikuisesti palvella.- ???
ja Rauhallista Joulua kaikille muillekin virren Ei valtaa, kultaa, loistoa jne sanoin:
Jo, joulunrauha saavu, jää
nyt joka sydämeen,
luo toivon, ilon lämmin sää
maailman kylmyyteen.
Vieraaksi saan
nyt kuninkaan,
et muutu, Herra, milloinkaan!
Jo joulunrauha, saavu, jää,
luo toivon lämmin sää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897229- 353831
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402562- 2082376
- 412352
- 1232246
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809