Kauniita joulukuun virsiä ovat mm. Enkeli taivaan, Hoosianna ja Maa on niin kaunis.
Jouluisia lauluja ja sävelmiä on aika paljon, mutta muistatteko lisää kauniita jouluvirsiä?
Jouluisia virsiä
2
452
Vastaukset
- Miina
Virressä on hyvin kaunis, mutta vaikea sävel ja ihanat sanat. Vuoden 1939 virsikirjan mukaan ensimmäinen säkeistö kuuluu näin:
Oi armon lähde autuas/ elämän suuri Ruhtinas/ sä taivaan kirkas Aamunkoi/sinulle virtemme nyt soi.
Virren loppu kuuluu:
Nyt saavuit Vapahtajani/on seimen oljet vuoteesi/ sä pieni kaikki korotat/alaston sielut vaatetat.
Mä täynnä saastaa syntiä/en elänyt kuin käskit sä/ mut siksi tänne tulitkin/synneistä, että pääsisin.
Siis käännyn puolees pelvotta/ sä vapahdat mun tuskista/ sä murheen muutat riemuksi/ ja elämäksi kuoloni.
Sä autuuteni iloni/ Suo mun ain olla omasi/ Mä tahdon henkes avulla /sua ikuisesti palvella.- ???
ja Rauhallista Joulua kaikille muillekin virren Ei valtaa, kultaa, loistoa jne sanoin:
Jo, joulunrauha saavu, jää
nyt joka sydämeen,
luo toivon, ilon lämmin sää
maailman kylmyyteen.
Vieraaksi saan
nyt kuninkaan,
et muutu, Herra, milloinkaan!
Jo joulunrauha, saavu, jää,
luo toivon lämmin sää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672794
- 2012067
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501862- 711766
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91521- 811224
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961020