Kauniita joulukuun virsiä ovat mm. Enkeli taivaan, Hoosianna ja Maa on niin kaunis.
Jouluisia lauluja ja sävelmiä on aika paljon, mutta muistatteko lisää kauniita jouluvirsiä?
Jouluisia virsiä
2
503
Vastaukset 2
- Miina
Virressä on hyvin kaunis, mutta vaikea sävel ja ihanat sanat. Vuoden 1939 virsikirjan mukaan ensimmäinen säkeistö kuuluu näin:
Oi armon lähde autuas/ elämän suuri Ruhtinas/ sä taivaan kirkas Aamunkoi/sinulle virtemme nyt soi.
Virren loppu kuuluu:
Nyt saavuit Vapahtajani/on seimen oljet vuoteesi/ sä pieni kaikki korotat/alaston sielut vaatetat.
Mä täynnä saastaa syntiä/en elänyt kuin käskit sä/ mut siksi tänne tulitkin/synneistä, että pääsisin.
Siis käännyn puolees pelvotta/ sä vapahdat mun tuskista/ sä murheen muutat riemuksi/ ja elämäksi kuoloni.
Sä autuuteni iloni/ Suo mun ain olla omasi/ Mä tahdon henkes avulla /sua ikuisesti palvella.- ???
ja Rauhallista Joulua kaikille muillekin virren Ei valtaa, kultaa, loistoa jne sanoin:
Jo, joulunrauha saavu, jää
nyt joka sydämeen,
luo toivon, ilon lämmin sää
maailman kylmyyteen.
Vieraaksi saan
nyt kuninkaan,
et muutu, Herra, milloinkaan!
Jo joulunrauha, saavu, jää,
luo toivon lämmin sää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1701849Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1541340Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset221985- 71897
- 55816
- 46765
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63757- 89731
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200677Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151636