Isot koot puuttuvat

Marja

Taitaa olla ihan peruskysymys mutta aina niin kelju olo kaupoissa:

- Näen nätin vaatteen. Se on kokoa 38. Kysyn isompaa. Yksi 44 löytyy. Pitäisi olla 46 tai 48. Niitä ei ole. Tutkitaan kuvastoa. Siellä on. "Voi voi kun se on kai jo meiltä mennyt". Kauppa siis hankki 1 kappaleen isompaa kokoa. Sitä 38 kokoa voi olla 5-10 kpl.

- Otan yhteyttä valmistajaan. Kysyn, miksei isoja kokoja tehdä enemmän. Kuulen, ettei kannata, kun kaupat eivät ota myyntiin "kun niitä ei mene". Ihmettelen, miten voisi mennä, kun niitä ei kaupassa ole.

- Kysyn sisäänostajalta, miksei oteta isoja kokoja. "Kun ei niitä mene." Ihmettelen samaa kuin edellä. Miten voisi syntyä kauppoja tuotteista, joita ei kaupassa ole?

Eikö tässä ole jotakin hölmöä?

96

32524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sovitusta inhoava

      Olen huomannut ihan saman ja tosi tuskastunut. Sovittamista tai oikeastaan sovituskoppeja vihaan yli kaiken. Joskus olen kirpputorilla tehnyt löytöjä mutta on aika inhottavaa laskea vaan sen varaan että sieltä jotain löytyisi

    • valivali

      Minkähän kokonen mahdat olla? ei oo hirveen terveellistä jos painoo on paljo - tiesit jo varmaan. Pituus on sitten asia erikseen. Itse käytän kokoa 38, enkä ole mistään pienimmästä päästä..

      • Marja

        Ei ollut kovin kiva vastaus!

        Olen 180 cm ja 82 kg. Tiedän, että painoa on liikaa, mutta paino on laskemaan päin. Pituudenkin takia tarvitsen isoja kokoja. Ne kolmekasit ovat esim. yleensä lyhytselkäisiä. Lisaäksi minusta vaate saa mielellään olla väljä, mitä 46 usein on.


      • Metri"heikki"
        Marja kirjoitti:

        Ei ollut kovin kiva vastaus!

        Olen 180 cm ja 82 kg. Tiedän, että painoa on liikaa, mutta paino on laskemaan päin. Pituudenkin takia tarvitsen isoja kokoja. Ne kolmekasit ovat esim. yleensä lyhytselkäisiä. Lisaäksi minusta vaate saa mielellään olla väljä, mitä 46 usein on.

        MOI!
        Mä olen myöskin reilu 180 cm pitkä ja painan sen 82 kg, mulle menee vaatteet 38-42, riippuen mallista, mutta housuja on niin pirun hankala löytää kun ne on aina liian lyhyet...Mä peräänkuuluttaisin nyt pitkälahkeisia housuja, sillä jos mä laitan päälleni kokoa 46 olevat housut niin ne ovat liian suuret ja toisekseen niissä ei ole yhtään sen enempää pituutta kuin 42 kokoisissa. Suuri kokoisissa vaatteissa on lisätty vain leveyttä. Sama asia on monien pitkähihaisten paitojen kanssa, kun ne hihat ovat liian lyhyet, eivätkä ne pitene vaikka ottaisi kuinka ison koon...että näin mulla.


      • poltettaviksi...
        Metri"heikki" kirjoitti:

        MOI!
        Mä olen myöskin reilu 180 cm pitkä ja painan sen 82 kg, mulle menee vaatteet 38-42, riippuen mallista, mutta housuja on niin pirun hankala löytää kun ne on aina liian lyhyet...Mä peräänkuuluttaisin nyt pitkälahkeisia housuja, sillä jos mä laitan päälleni kokoa 46 olevat housut niin ne ovat liian suuret ja toisekseen niissä ei ole yhtään sen enempää pituutta kuin 42 kokoisissa. Suuri kokoisissa vaatteissa on lisätty vain leveyttä. Sama asia on monien pitkähihaisten paitojen kanssa, kun ne hihat ovat liian lyhyet, eivätkä ne pitene vaikka ottaisi kuinka ison koon...että näin mulla.

        Olen 178-senttinen enkä kauhean paksu. Ostin eilen Stockalta hyvälaatuisen twinsetin kokoa VIISIKYMMENTÄKAKSI - T-paidan hihat ovat ihan sopivat (hehheh), mutta villatakin hihoja olen taas nykinyt pidemmiksi koko päivän. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun myyjän mielestä hihat ovat just sopivan pituiset.


      • mmm

        antaa valittaa vaan. tämähän on meidän i s o j e n palsta, joten pikkuiset ja normaalit älkööt irvailko.


      • Vadelma
        Metri"heikki" kirjoitti:

        MOI!
        Mä olen myöskin reilu 180 cm pitkä ja painan sen 82 kg, mulle menee vaatteet 38-42, riippuen mallista, mutta housuja on niin pirun hankala löytää kun ne on aina liian lyhyet...Mä peräänkuuluttaisin nyt pitkälahkeisia housuja, sillä jos mä laitan päälleni kokoa 46 olevat housut niin ne ovat liian suuret ja toisekseen niissä ei ole yhtään sen enempää pituutta kuin 42 kokoisissa. Suuri kokoisissa vaatteissa on lisätty vain leveyttä. Sama asia on monien pitkähihaisten paitojen kanssa, kun ne hihat ovat liian lyhyet, eivätkä ne pitene vaikka ottaisi kuinka ison koon...että näin mulla.

        Ihanaa, että meitä on muistakin. Pituutta on minullakin se 182 cm ja painoa sen verran kun teillä muillakin pitkillä. Lahkeet ja hihat on tuttuakin tutumpi ongelma, mutta nyt kun nuo tyköistuvat vaatteet ovat muodissa, on ongelmaksi tullut myös vaatteen vyötärön asettuminen väärään kohtaan paidoissa ja jakuissa, ja yleensäkin yläosien pituus. Napaa ei ole kiva näyttää. Eikä nuo "isojen tyttöjen" mallistot tuo lainkaan apua ongelmaani. Harppaus normaalikoosta isoon on todella suuri, etenkin leveydessä, ja samalla muuttuu mallikin, ei miellytä silmää ne isojen kokojen vaatteet. Ja usein ne jäävät lyhyemmiksi kuin normaalikokojen isoimmat vaatteet. Pitkille siis oma mallistonsa! Espritin housuista löytyy usein se Long-malli, mutta onpahan sitten kalliita vaatteita. Ei tee mieli monia housuja ostaa. Hyvin istuvat vaatteet on kuitenkin tyylin A ja O, enkä haluaisi istuvuudesta tinkiä.


      • •••
        Marja kirjoitti:

        Ei ollut kovin kiva vastaus!

        Olen 180 cm ja 82 kg. Tiedän, että painoa on liikaa, mutta paino on laskemaan päin. Pituudenkin takia tarvitsen isoja kokoja. Ne kolmekasit ovat esim. yleensä lyhytselkäisiä. Lisaäksi minusta vaate saa mielellään olla väljä, mitä 46 usein on.

        Pitkien naisten vaatteita löytyy esim. osoitteesta
        www.longtallsally.com


      • Sadboy
        mmm kirjoitti:

        antaa valittaa vaan. tämähän on meidän i s o j e n palsta, joten pikkuiset ja normaalit älkööt irvailko.

        Tää isojen jätkien ja mimmien rytkyjen kokoprobleema on tässä maassa niin tuttu juttu, että jonkun älypään on pakko panna töpinäksi ja ruveta myymään kunnolla leikattuja rättejä myös tälle kansanosalle.

        Kyllähän niitä löytyy, mutta onhan tota hintaakin - jossain hikisellä Stoccalla.

        Viisaat sanoo ettei köyhän kannata ostaa halpaa, ja siihen se mulla on mennytkin.
        Mutta vaan sen takia että olen räteissäni nirso, enkä vedä säkkiä päälle.

        Tässä taas vaatebisnes kusee omaan nilkkaansa, koska laaturätit kestävät kauan - ja tämä jätkä haistattaa trendeillä pitkät.

        Jos nämä trendipellet vaivaituisivat väsäämään kohtuuhintaan tavallisille ihmisille fittaavaa kamaa, kierto vois olla kovempaa - ja kauppa hyötyisi.

        Taas sitä törmätään siihen, osataanko täällä tehdä kauppaa lainkaan.
        Vihjeeksi vaan, että Siemensin simpukka on tosilaatukänny - joka irtoaa alle 80 juron!


      • minä vain
        Metri"heikki" kirjoitti:

        MOI!
        Mä olen myöskin reilu 180 cm pitkä ja painan sen 82 kg, mulle menee vaatteet 38-42, riippuen mallista, mutta housuja on niin pirun hankala löytää kun ne on aina liian lyhyet...Mä peräänkuuluttaisin nyt pitkälahkeisia housuja, sillä jos mä laitan päälleni kokoa 46 olevat housut niin ne ovat liian suuret ja toisekseen niissä ei ole yhtään sen enempää pituutta kuin 42 kokoisissa. Suuri kokoisissa vaatteissa on lisätty vain leveyttä. Sama asia on monien pitkähihaisten paitojen kanssa, kun ne hihat ovat liian lyhyet, eivätkä ne pitene vaikka ottaisi kuinka ison koon...että näin mulla.

        Ainakin KappAhl myy housuja extra pitkällä lahkeella ainakin koossa 36-44. Löytyy suoraa perushousuja ja farkkuja, myös jotain juhlavampaa. Puseroista löytyy kokoja jopa 48/50 asti. "Suurenmoisille" naisille on XLNT- osasto jossa mallit on hieman reilumpia ja koot 44-56. Housuissa on pituutta myös pitkille! Itse olen kokoa 46 ja 170cm pitkä, silti saa lahkeita lyhentää ainakin 5 senttiä.


      • titta

        Luuleksä tosiaan että koko 46 tai 48 on iso? Ei tosiaan ole, siinä vasta on nainen parhaimmillaan kun on vähän muotoja. Nykyään ihmiset on niin pinnallisia, että ei ajattele sitä että joillakin isokokoisuus saattaa johtua jostain sairaudesta. Niin kuin esimerkiksi minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, olen kokoa 46 enkä siitä alaspäin vain yksinkertaisesti pääse. Koko ajan olen painonvartioissa ettei painoni enää nousisi, ja minä voin muuten hienosti. Ajattelisit oikeesti vähän mitä isokokoisista ihmisistä puhelet, niin ja tosiaan, voin ihan henkilökohtaisista syistä sanoa että koko 46 ei tosiaan ole vielä iso!! Voin kyllä senkin sanoa että olkaapas kaikki isokokoiset ihmiset tyytyväisiä itseenne ja nauttikaa olostanne. Pienemmät palelkoot pakkasessa... =)


      • paksukainen..

        jaahas täytyyhän sairaalloisten lihavienkin saada elää ja pukeutua


      • höntti....

        Huoh...Saako kysyä et mitä ihmettä sinä tällä palstalla edes teet?


    • akka

      puuttuvat liikkeistä tämän kokoterrorin vuoksi. Kaikkien pitäisi olla samaa kalipeeria ja samanlaisista vaatteista pitäviä. Kohta noi vaativat että 50-vuotiaat pitää lopettaa kun kehon mitat muuttuvat vanhetessa eikä enää mene samanlaiset päälle kuin nuorille. Tämä tasapäistäminen on jatkunut saman ajan kuin peruskoulukin. Siellä ilmeisesti aloitetaan jo ekaluokasta alkaen tämä tasapäistämisen opetus. Se sitten heijastuu koko yhteiskuntaan. Tehdään kapina, kaikki pullukat ja vanhukset barrikaadeille vaatimaan yksilöllistä palvelua ja erilaisuuden huomioimista niin vaate- ja ruokamarkkinoilla kuin ohjelmatarjonnassakin teeveestä. Ei enää mitään terveysterroria ja syyttelyä siitä että on toisenmallinen kuin nuoret laiheliinit vaan asiapitoisia ohjelmia erilaisten ruokavalioiden toiminnallisuudesta. Esim Atkinss-dieettiä on kovasti haluttu nujertaa ja sen terveydellisiä vaikutuksia väheksyä, vaikka todellisuudessa se on monelle pullukalle se erittäin hyvä ruokavalio, jos haluaa elopainoaan vähentää. On myös niinkin että kautta aikojen on ollut ja tulee olemaan erilaisilla kehoilla varustettuja ihmisiä ja se tulisi hyväksyä ja sen mukaisesti pitäisi myös kengät ja vaatevarustukset löytyä jokaiselle sopivat.

    • Kookas

      Aina kun olen vaatteita ostamassa törmään samaan ongelmaan, katsoi vaikka verkkareista pukuun jotain joka sopisi päälle niin sitä ei löydy millään, sama juttu kengissä.

      Joka paikassa on isot koot jo myyty, miksei niitä sitten tilata enempi koska kysyntää kerran on?

      Olen jo 25 vuotta metsästänyt vaatteita itselleni huonoin tuloksin.

      On erikoisliikkeitä missä on niitä isoja kokoja, hintakin on sitten erikoinen, usein tripla verrattuna samanlaiseen pienempää.

      • vuodelta 1956

        Missä ovat isot koot? Miksi kauppoihin ei tilata riittävästi? Miksi kukaan ei voi edes pitää kirjaa meistä, jotka kysymme puuttuvaa kokoa? Mehän jo tiedämme , että kokoja valmistetaan, vaikka kaupassa ei niitä ole jäljellä.
        Silti olemme sinnikkäitä. Voisiko sitä kokoa tilata? Esimerkiksi kotimaisten valmistajien rintaliivien koot loppuvat helposti kaupoissa, tai tarjouksissa ei ole kaikkia kokoja ollenkaan!
        Siirrymme erikoisliikkeiden asiakkaiksi. Ja kas! Laatuliivit maksavat, mutta kyllä kestävätkin niin kauan, että malli alkaa jo kiyllästyttää. Minulla on vielä käytössä 11v. sitten ostetut laatumerkiä olevat liivit!
        Onneksi tämä koko-ongelma on hieman helpottunut neljänkymmenen vuoden aikana.... hieman!


    • Alli

      Ensinnäkin. Ärsyttää, että nämä keskustelut menevät aina siihen, että "läskit laihduttakoot, niin eivät tarvitse isoja vaatteita". Kommentoin siis itse aiheeseen, ennen kuin joku taas ennättää vetää tämän aiheen tuohon laihdutusteemaan, kun näin anonyyminähän on niin helppo kommentoida.

      Olen parikymppinen nainen. Haluan pukeutua kauniisti. Onnistun siinä kyllä, mutta vaatevarastoni ei ole kovin iso... johtuen tietenkin tästä kauppojen surkeasta valikoimasta. Tämä nyt on ikuista valitusta, mutta miksi ihmeessä pitää unohtaa tyylikkyys suunniteltaessa isompia naistenvaatteita?? Olen reilusti ylipainoinen, mutta en siltikään tarvitse kuminauhavyötäröitä, ja kaikenmaailman tunikat saavat minut näyttämään kaksi kertaa kokoiseltani. Kauniit, isot vaatteet ovat harvassa. Arkivaatteita vielä löytää, mutta yritäpä etsiä jotain juhlavaa ja vielä suht nuorekasta.

      Suomi on täynnä ylipainoisia ihmisiä, ja kyllä, meissä on myös niitä, jotka silti muutoin huolehtivat ulkonäöstään! Tähän sisältyy myös halu pukeutua kauniisti. On naurettava väite kaupoilta/sisäänostajilta, että isoja vaatteita ei menisi. Valitettavasti ne menevät liiankin nopeasti.

      • sannas

        Hei!

        Olen itekin kokoa xl, mutta minusta vaatteita löytyy kyllä yllättävän paljon. Tosin yhdyn kyllä tuohon että isoja kokoja ei tule tarpeeksi montaa. Itekin vaatekaupassa töissä olleena tiedän että 46 kokoa ei yleensä tule kuin yksi, jos kyseessä ei ole malliston "vakituinen" vaate, vaan esim vaikka näin joulun alla joku juhla vaate. Mutta usein myös näin on pienten kokojen kohdalla (34/36).

        Mutta monessa kaupassa ja postimyynnissä on myös isoja kokoja, ja minusta ihan yhtä trendikkäitä kuin pienetkin. Esim. Lindexillä on generous mallisto, josta löytyy kyllä kauniita vaatteita. Joskus myös samoja kuin "Pienten" puolella, hinta tosin on yleensä kalliimpi. Myös seppälässä on isot koot.

        HM:llä saa postimyynnistä joitain tuotteita kokoon 50, vaikka ne kyllä on pientä kokoa.

        Elloksella on myös Isojen kokojen mallisto.

        Tosin postimyynnistähän on aina hankalempi tilata ja lindexiä tai seppälääkään ei ole jokaisella paikkakunnalla.


      • Vaalee
        sannas kirjoitti:

        Hei!

        Olen itekin kokoa xl, mutta minusta vaatteita löytyy kyllä yllättävän paljon. Tosin yhdyn kyllä tuohon että isoja kokoja ei tule tarpeeksi montaa. Itekin vaatekaupassa töissä olleena tiedän että 46 kokoa ei yleensä tule kuin yksi, jos kyseessä ei ole malliston "vakituinen" vaate, vaan esim vaikka näin joulun alla joku juhla vaate. Mutta usein myös näin on pienten kokojen kohdalla (34/36).

        Mutta monessa kaupassa ja postimyynnissä on myös isoja kokoja, ja minusta ihan yhtä trendikkäitä kuin pienetkin. Esim. Lindexillä on generous mallisto, josta löytyy kyllä kauniita vaatteita. Joskus myös samoja kuin "Pienten" puolella, hinta tosin on yleensä kalliimpi. Myös seppälässä on isot koot.

        HM:llä saa postimyynnistä joitain tuotteita kokoon 50, vaikka ne kyllä on pientä kokoa.

        Elloksella on myös Isojen kokojen mallisto.

        Tosin postimyynnistähän on aina hankalempi tilata ja lindexiä tai seppälääkään ei ole jokaisella paikkakunnalla.

        Olen ollut tyytyväinen Lorellan vaatteisiin.
        Ne ovat kyllä melko juhlavia, jotain arkistakin läytyy. Heillä on onneksi tilimyyntiä, koska vaatteet ovat tähtitieteellisen kalliita. Ostin juuri topin, jonka hinta oli 50 euroa.
        Muista kaupoista on ollut vaikea löytää.
        Olen kokoa 50/52, 173cm, 49v.
        Postimyynnistä kyllä saa joitakin vaatteita, mutta valinnan varaa voisi olla enemmän.
        Kilojen kertymiseen on ollut syitä ja siitä seurauksia. Yhtään painon pudotusta ei ole auttanut, kun jalkani murtui tässä jokin aika sitten, ja liikkuminen on ollut vähän heikkoa.


      • generousista...
        sannas kirjoitti:

        Hei!

        Olen itekin kokoa xl, mutta minusta vaatteita löytyy kyllä yllättävän paljon. Tosin yhdyn kyllä tuohon että isoja kokoja ei tule tarpeeksi montaa. Itekin vaatekaupassa töissä olleena tiedän että 46 kokoa ei yleensä tule kuin yksi, jos kyseessä ei ole malliston "vakituinen" vaate, vaan esim vaikka näin joulun alla joku juhla vaate. Mutta usein myös näin on pienten kokojen kohdalla (34/36).

        Mutta monessa kaupassa ja postimyynnissä on myös isoja kokoja, ja minusta ihan yhtä trendikkäitä kuin pienetkin. Esim. Lindexillä on generous mallisto, josta löytyy kyllä kauniita vaatteita. Joskus myös samoja kuin "Pienten" puolella, hinta tosin on yleensä kalliimpi. Myös seppälässä on isot koot.

        HM:llä saa postimyynnistä joitain tuotteita kokoon 50, vaikka ne kyllä on pientä kokoa.

        Elloksella on myös Isojen kokojen mallisto.

        Tosin postimyynnistähän on aina hankalempi tilata ja lindexiä tai seppälääkään ei ole jokaisella paikkakunnalla.

        Itse vihaan kyseistä mallistoa, koska sen tulo syrjäytti isompien normaalikokojen valmistuksen lindexissä. Olen 170cm ja painan 78 kg, eli vaatekoko on 44 tai 46. Rintsikat ovat 80/85D. Generousmallin saapuminen tarkoitti lindexillä sitä, että mm. nuorekkaiden normaalimallisten mutta isojen rintsikoiden valmistus lopetettiin, ja tilalle tuotiin näitä generouseja, jotka ovat TÄYSIN väärän mallisia pyöreälle, vain muutaman kilon ylipainoiselle naiselle. Olen vasta 19, haluan itselleni kauniita istuvia vaatteita!

        Generousin vaatteet istuvat huonosti, generous-rintsikoiden kainalo-osa tulee niin ylös että ovat aivan kamalat päällä, kangas siis hiertää kainalosta ihon pois tai rintsikat menisivät heti pilalle jatkuvan ihokontaktin takia (hiki ei pääse haihtumaan iholta vaan imeytyy suoraan kankaaseen).

        Kappahlin xxl-mallistossa on tämä sama idioottimainen vika.

        Missä ovat normaalimalliston isot koot, kysynpähän vaan? Koon m ja xxl välissä on markkinarako joka huutaa että joku täyttäisi sen.


      • sannas
        generousista... kirjoitti:

        Itse vihaan kyseistä mallistoa, koska sen tulo syrjäytti isompien normaalikokojen valmistuksen lindexissä. Olen 170cm ja painan 78 kg, eli vaatekoko on 44 tai 46. Rintsikat ovat 80/85D. Generousmallin saapuminen tarkoitti lindexillä sitä, että mm. nuorekkaiden normaalimallisten mutta isojen rintsikoiden valmistus lopetettiin, ja tilalle tuotiin näitä generouseja, jotka ovat TÄYSIN väärän mallisia pyöreälle, vain muutaman kilon ylipainoiselle naiselle. Olen vasta 19, haluan itselleni kauniita istuvia vaatteita!

        Generousin vaatteet istuvat huonosti, generous-rintsikoiden kainalo-osa tulee niin ylös että ovat aivan kamalat päällä, kangas siis hiertää kainalosta ihon pois tai rintsikat menisivät heti pilalle jatkuvan ihokontaktin takia (hiki ei pääse haihtumaan iholta vaan imeytyy suoraan kankaaseen).

        Kappahlin xxl-mallistossa on tämä sama idioottimainen vika.

        Missä ovat normaalimalliston isot koot, kysynpähän vaan? Koon m ja xxl välissä on markkinarako joka huutaa että joku täyttäisi sen.

        olen itsekin 20 vuotias. Käytän kokoa 46/48 ja sitä kokoa löytyy mielestä kyllä aika monesta "normaali" kokoisten puolelta.

        Generous rintsikoista voin kyllä samaa mieltä siinä etteivät ne hengitä. Käytän kokoa 95D ja sitä ei löydy mistään mallista "normaali" puolelta. olisi Kiva että generous mallistossa olisi myös Nuorekkaita rintsikoita, samanlaisia malleja.

        Generous vaatteet ovat minusta hyvän muotoisia, mutta pituutta usein liikaa. olen 165 cm pitkä.

        Mutta ehkäpä täytyy vaan todeta että kaikki ovat erilaisia ja toisille sopivat toiset ja toisille toiset :)


      • *dinah*
        sannas kirjoitti:

        olen itsekin 20 vuotias. Käytän kokoa 46/48 ja sitä kokoa löytyy mielestä kyllä aika monesta "normaali" kokoisten puolelta.

        Generous rintsikoista voin kyllä samaa mieltä siinä etteivät ne hengitä. Käytän kokoa 95D ja sitä ei löydy mistään mallista "normaali" puolelta. olisi Kiva että generous mallistossa olisi myös Nuorekkaita rintsikoita, samanlaisia malleja.

        Generous vaatteet ovat minusta hyvän muotoisia, mutta pituutta usein liikaa. olen 165 cm pitkä.

        Mutta ehkäpä täytyy vaan todeta että kaikki ovat erilaisia ja toisille sopivat toiset ja toisille toiset :)

        olen ollut töissä lindexillä ja huomannut, että mainitsemanne generous-mallisto on hyvin suosittu. tai ainakin oli suosittu sillon kun minä olin siellä töissä. malliston vaatteita ostivat kaiken ikäiset. ja sen verran sanon, että joistaikin rintaliiveistä löytyy (tai ainakin löytyi) myös "normaali"puolella suuria kokoja. mutta kuten sanottiin, kaikki ovat erilaisia eikä kyseisen kaupan tuotteet välttämättä miellytä kaikkia :)


      • piuuuuuuuuuuu
        *dinah* kirjoitti:

        olen ollut töissä lindexillä ja huomannut, että mainitsemanne generous-mallisto on hyvin suosittu. tai ainakin oli suosittu sillon kun minä olin siellä töissä. malliston vaatteita ostivat kaiken ikäiset. ja sen verran sanon, että joistaikin rintaliiveistä löytyy (tai ainakin löytyi) myös "normaali"puolella suuria kokoja. mutta kuten sanottiin, kaikki ovat erilaisia eikä kyseisen kaupan tuotteet välttämättä miellytä kaikkia :)

        olen myös 20-vuotias ja kuppikokoa 85DD, sitä on pakko mennä ja ostaa niitä generous-malliston rintsikoita, koska muita ei ole sopivia.
        tykkäisin itsekin pitää nuorekkaita ja seksikkäitä vaatteita, mutta tuosta mallistosta en koskaan ole löytänyt. rintsikoita on pakko ostaa tuosta mallistosta, koska en muualta ole löytänyt. ja tosiaan yhdyn aikaisempaan kirjoittajaan, hiertävät kainaloista ihan oikeasti tosi inhottavasti, eivätkä hengitä.


      • vierailija-00-
        generousista... kirjoitti:

        Itse vihaan kyseistä mallistoa, koska sen tulo syrjäytti isompien normaalikokojen valmistuksen lindexissä. Olen 170cm ja painan 78 kg, eli vaatekoko on 44 tai 46. Rintsikat ovat 80/85D. Generousmallin saapuminen tarkoitti lindexillä sitä, että mm. nuorekkaiden normaalimallisten mutta isojen rintsikoiden valmistus lopetettiin, ja tilalle tuotiin näitä generouseja, jotka ovat TÄYSIN väärän mallisia pyöreälle, vain muutaman kilon ylipainoiselle naiselle. Olen vasta 19, haluan itselleni kauniita istuvia vaatteita!

        Generousin vaatteet istuvat huonosti, generous-rintsikoiden kainalo-osa tulee niin ylös että ovat aivan kamalat päällä, kangas siis hiertää kainalosta ihon pois tai rintsikat menisivät heti pilalle jatkuvan ihokontaktin takia (hiki ei pääse haihtumaan iholta vaan imeytyy suoraan kankaaseen).

        Kappahlin xxl-mallistossa on tämä sama idioottimainen vika.

        Missä ovat normaalimalliston isot koot, kysynpähän vaan? Koon m ja xxl välissä on markkinarako joka huutaa että joku täyttäisi sen.

        Moi! Oletko huomannut suomeen rantautuneen Zizzi-merkin, joka tekee trendikkäitä ja ihanan istuvia vaatteita kurvikkaille naisille? Koot ovat 42-56 ja oikea mitoitus!!! Ketju avaa vuoden 2011 puolella kolme liikettä lisää: pohjoisin Kempeleen Zeppeliniin (kauppakeskus), Tampereelle Koskikeskukseen ja Poriin myös! Tutustu netissä Zizzi.dk , myös Facebookissa kaikilla myymälöillä omat sivut ja liity kanta-asiakasklubiin :) ps: vaatteet on tosi I-H-A-N-I-A...!


      • Footsie
        sannas kirjoitti:

        Hei!

        Olen itekin kokoa xl, mutta minusta vaatteita löytyy kyllä yllättävän paljon. Tosin yhdyn kyllä tuohon että isoja kokoja ei tule tarpeeksi montaa. Itekin vaatekaupassa töissä olleena tiedän että 46 kokoa ei yleensä tule kuin yksi, jos kyseessä ei ole malliston "vakituinen" vaate, vaan esim vaikka näin joulun alla joku juhla vaate. Mutta usein myös näin on pienten kokojen kohdalla (34/36).

        Mutta monessa kaupassa ja postimyynnissä on myös isoja kokoja, ja minusta ihan yhtä trendikkäitä kuin pienetkin. Esim. Lindexillä on generous mallisto, josta löytyy kyllä kauniita vaatteita. Joskus myös samoja kuin "Pienten" puolella, hinta tosin on yleensä kalliimpi. Myös seppälässä on isot koot.

        HM:llä saa postimyynnistä joitain tuotteita kokoon 50, vaikka ne kyllä on pientä kokoa.

        Elloksella on myös Isojen kokojen mallisto.

        Tosin postimyynnistähän on aina hankalempi tilata ja lindexiä tai seppälääkään ei ole jokaisella paikkakunnalla.

        Ei pienten kokojen käyttäjillä ole ongelmaa, kun nykyään saa lasten puolelta ihan samoja kenkä- ja vaatemalleja kuin aikuisten naisten osastoltakin.
        Minunkin tuttavani ostelee euron kenkiä (pientä kokoa) kirppareilta, minä bigfoot joudun kulkemaan miesten lenkkareissa ja mokkasiineissa. - Eipä silti, mukaviahan ne ovat. En enää ikäihmisenä kauneudesta kengissä niin paljon välitäkään.


    • myyjä

      Ei kannata tilata paljon isoja kokoja, koska isot kyttää alennuksia. He olettavat, ettei tuu toista niin kookasta, ja pian se vaate on kuitenkin alennusmyynnissä.Useinkaan he eivät ole valmiita maksamaan vaatteistaan normaalihintaa eivätkä myöskään usko, että hinta koostuu kankaan menekistä ja pienistä leikkuusarjoista .Kokoja 36-42 kuitenkin myydään eniten. Mutta haluamme kuitenkin palvella myös isoja. Sekin on mielenkiintoista, että ison naisen pitäs saada jotain "pientä ja sievää".... se vaan ei toimi niin.... valitettavasti. Iso vaate ei oo koskaan niin nätti kuin on pieni vaate.... sori vaan. MUTTA isokin voi näyttää pienemmältä ja sievältäkin kunhan vaan vaate on oikean kokoinen ja linjakas. Myyjän tehtävä on olla taikurina...

      • palov

        ei tarvita aina paljon ylipainoa, kun vaatteet jo ei sovi. tarvitaan isot rinnat niin saat jo sovitella monta puseroa. täällä olevalle arvostelialle : pitääkö ne leikata!? sanoisin heko,heko.


      • ajateltu

        Nyt erehtyy "myyjä" kyllä pahan kerran. Ensinnäkään isot vaatteet eivät ole juuri koskaan alennusmyynnissä, paitsi joskus harvoin ne kamalat, pahasti ylihintaiset rytkyt, jotka eivät ole kelvanneet kenellekään. Ja nämäkin tietenkin niitä pienempiä kokoja, jotka eivät päälle edes mahtuisi. Alennukset ovat toisekseen aina huomattavasti pienempiä kuin normaalikokoisissa vaatteissa. Ei isot niitä aleja odota, meille vaan tarjotaan toistuvasti sitä "ei-oota".

        Lähes joka kerran esim. Hennes&Mauritzilla tai Lindexillä käydessäni joudun pettymään ja lähtemään tyhjin käsin pois, koska muuten kivan näköisessä vaatteessa ei ole isoja kokoja tarjolla. Tässähän on kyseessä vain ja ainoastaan kysynnän ja tarjonnan laki; on vaikea ostaa yhtikäs mitään, ellei omaa kokoa löydy. Pidän vaatteista ja tykkään pukeutua hyvin, mutta hyvin vaikeaksi se myös tehdään. Esim. uutta talvitakkia en isojen kokojen puutteiden vuoksi ole tänä talvena vielä löytynyt, ne (tai se) kun ovat tangoilta kadonneet heti kauppaan tultuaan. Ja mahdotontahan se enää onkaan, kun lisääkään ei tilata, ei vaikka menekkiä olisi. Kummallista kaupankäyntiä tosiaan.

        Siinä myös menet metsään kun sanot että ison naisen pitäisi saada jotain "pientä ja sievää". Elän kyllä monien kanssasisarieni kanssa täysin realistisin odotuksin, ja tiedän ettei tämä tässä kokoluokassa ole mahdollistakaan. Riittäisi että vaate olisi hyvännäköinen, oikean kokoinen ja hinta-laatusuhde olisi edes suhteellisen tasapainossa. Ja olisi kai aivan oikeutettua asiakkaana vaatia vaatteita, jotka sekä sopivat että näyttävät mukavilta, eikä vain niitä rytkyjä jotka ostetaan ainoastaan siksi, ettei muutakaan päällesopivaa löydy. Ellet myyjänä tätä ymmärrä, olet aivan väärällä alalla.

        Sekin on ymmärrettävää että iso vaate maksaa hieman enemmän, mutta kyllä isojen ihmisten vaatteista nyhdetään silti aivan liikaa. Myyjän ei tarvitse olla sen kummempi taikuri, kunhan tarjoaisi asiakkaalle asiaankuuluvaa palvelua siitä huolimatta oliko tämä lihava vai laiha. Ensisijainen palvelu on tarjota asiakkaalle tuote, mitä ei valitettavasti tapahdu.

        Koskahan joku tajuaisi perustaa vain isokokoisille ihmisille suunnatun netti/postimyynti-vaateliikkeen, josta saisi jokainen tyylilleen sopivaa, linjakasta vaatetta. Tällöin tilauksilla pystyttäisiin vastaamaan menekkiin, ja kaikenlaisia kokoja voitaisiin tarjota. Ja se mikä loppuu, sitä tehdään lisää. Plussana myös se, ettei tarvitsi mennä ylenkatsovien myyjien luo kuulemaan tuota ilkeää ja vahingoniloista lausahdusta: "se koko on loppu eikä lisää tilata". Minne kummaan on kadonnut asiakkaan kunnioitus ja hyvä palvelu?


      • kasvamassa...

        KOvasti kasvaa isojen tätien ja setien joukko. Olisi markkinarako.

        Muutamia liikkeitä löytyy ja silloin aina hankin, kun mahdollista.


    • ihmeellistä ihmeellistä

      katselin viime viikonloppuna seppälässä 16 vuotiaalle tyttärelleni jakkua.....tyttäreni on 163 cm pitkä ja painaa suunnilleen 52 kiloa joten hoikka on.nappasimme jakun tangosta kokoa 36,mikä yleensä on aivan sopiva mutta kuinka ollakaan,eipä mennyt päälle .lopulta kaivoimme koon 42 ja sekin oli liian pieni!!!!
      ovatko ne vaatekoot todella paikkansapitäviä?minusta jotenkin tuntuu että vaatteiden koot ovat hurjasti pienentyneet.
      ennen 42 koko oli hurjan iso.
      anteeksi nyt vaan mun ranska mutta nykymuoti on kyllä ihan perseestä.

      • Masa

        Ennen mahtui päälle L/XL:n paita, nykyään jopa XXL:n paidat/colleget ovat makkarankuoria :-(
        Ei kannata käydä enää salilla kun ei mene vaatteet ylle... "onneksi" jotkut merkit ovat poikkeus, mutta kun hiukan haluaisi vaihtelua Adidas tms. linjaan.


      • näreet

        Niin kauan kuin haette vaatteita isoista ketjuista voitte varautua siihen, että massavaatteita ei ole suunniteltu suomalaiselle vartalolle.

        Suuret markkina-alueet ohjaavat mittataulukot ja vaatekaavat - suomalainen nyt vaan poikkeaa mitoitukseltaan esim. keskieurooppalaisesta..


      • Ei millään pahalla mutta....
        näreet kirjoitti:

        Niin kauan kuin haette vaatteita isoista ketjuista voitte varautua siihen, että massavaatteita ei ole suunniteltu suomalaiselle vartalolle.

        Suuret markkina-alueet ohjaavat mittataulukot ja vaatekaavat - suomalainen nyt vaan poikkeaa mitoitukseltaan esim. keskieurooppalaisesta..

        Saanen huomauttaa että kaikki suomalaiset naiset EI TODELLAKAAN ole mitään lyhyitä, tasapaksuja tanttoja joilta ei erota nilkkaa muusta jalasta. Löytyy niitä siroja ja kauniitakin, niitä mitä sinä kutsut keskieurooppalaisiksi.

        JOILLAKIN tasapaksuilla talipötkylöillä NÄYTTÄÄ OLEVAN ENNAKKOASENNE normaalipainoisia kohtaan. Hassu homma.



        Ja sitä paitsi; Suomi-neito ei enää kaipaa joulumuorin kaltaista tanttaa esikuvaksi, vaan vaikkapa mielummin Venäjän pienen ja kauniin Lumityttön.


      • kun ulkomaan tekijät
        Masa kirjoitti:

        Ennen mahtui päälle L/XL:n paita, nykyään jopa XXL:n paidat/colleget ovat makkarankuoria :-(
        Ei kannata käydä enää salilla kun ei mene vaatteet ylle... "onneksi" jotkut merkit ovat poikkeus, mutta kun hiukan haluaisi vaihtelua Adidas tms. linjaan.

        ovat itse pieniä, luulevat meitäkin pieniksi nyhveröiksi. Kangasta kuluu vähemmän, palkat olemattomia ja voittoa tulee! Kookkaana naisena ja nyt vanhemmiten myös tukevoituneena, isorintaisena, leveäpehvaisena, löydän pitkät housut vain urheilukaupasta. Koskahan Adidas keksii, että isot ihmiset ovat kauhistus? Mistä saisin juhlahousut, pukevat, kokoani olevat, en muualta kuin ompelijaltani, joka osaa kyllä rahastaa, hänkin. Mihin on kadonnut suomalainen laatutyö? Onko sekin alistunut anoreksian alle?
        Miksi emme osaa vaatia kauppiailta lisähankintoja. Yksi iso vaate, ei riitä kymmenelle. Ihan pelottaa taas lähestyvä't juhlat, mitä pukisin päälleni?


      • ...
        Ei millään pahalla mutta.... kirjoitti:

        Saanen huomauttaa että kaikki suomalaiset naiset EI TODELLAKAAN ole mitään lyhyitä, tasapaksuja tanttoja joilta ei erota nilkkaa muusta jalasta. Löytyy niitä siroja ja kauniitakin, niitä mitä sinä kutsut keskieurooppalaisiksi.

        JOILLAKIN tasapaksuilla talipötkylöillä NÄYTTÄÄ OLEVAN ENNAKKOASENNE normaalipainoisia kohtaan. Hassu homma.



        Ja sitä paitsi; Suomi-neito ei enää kaipaa joulumuorin kaltaista tanttaa esikuvaksi, vaan vaikkapa mielummin Venäjän pienen ja kauniin Lumityttön.

        "Löytyy niitä siroja ja kauniitakin, niitä mitä sinä kutsut keskieurooppalaisiksi."

        Ylipainoinen nainenko ei voi olla kaunis? Ihmeellistä ajattelua...


      • entinen 38

        Vaatekoot ja mallit ovat todellakin pienentyneet. kauan sitten, kun olin 171/54 mitoissa, käytin 38 koon vaatteita. Nyt samanpainoinen ja mallinen 160cm pitkä tyttäreni joutuu käyttämään kokoa 40-42 /L-XL


      • Aura Aaltonen
        Ei millään pahalla mutta.... kirjoitti:

        Saanen huomauttaa että kaikki suomalaiset naiset EI TODELLAKAAN ole mitään lyhyitä, tasapaksuja tanttoja joilta ei erota nilkkaa muusta jalasta. Löytyy niitä siroja ja kauniitakin, niitä mitä sinä kutsut keskieurooppalaisiksi.

        JOILLAKIN tasapaksuilla talipötkylöillä NÄYTTÄÄ OLEVAN ENNAKKOASENNE normaalipainoisia kohtaan. Hassu homma.



        Ja sitä paitsi; Suomi-neito ei enää kaipaa joulumuorin kaltaista tanttaa esikuvaksi, vaan vaikkapa mielummin Venäjän pienen ja kauniin Lumityttön.

        Hyvä ihme sitä Vennäänmaan fanitusta! Sieltähän juuri pulskia tätösiä tulee.
        Ennemmin etsisin siroutta länsinaapurin suunnalta ja vaikkapa rannikkoseudultamme.


    • miltsu

      Kannattaa kuules käydä helsingin mikonkadulla Marina Rinaldissa.
      Siellä on aivan upeita ja laadukkaita italialaisia vaatteita muistaakseni koot oli 40 ylöspäin.. yli 50:nen kuitenkin.
      Ehkäpä niissä on sitä hintaa mutta on kyllä kestäviä.. ja ei todella mummo vaatteita!!
      Mielettömän kivoja ja tyylikkäitä.. farkkuja ym.
      Oli ihanaa kun löysin liikkeen.

      • marsu

        Enpä ole moista liikettä tiennyt olevankaan, vaikka merkki onkin tuttu.
        Ei muuta kun sinne.
        Kiitti vinkistä!!


      • ei hesalainen

        vaan, olisikohan tällä samaisella liikkeellä ehkä muuallakin Suomea myyntipaikkoja? Katsonpa netistä.
        Muuten, ne, jotka ovat nk. "isojen tyttöjen" vaatetusliikkeitä, saisivat hävetä!Eihän sellaisia kehtaa päälleen pukea, peiliin katsoa ja ystävälleen näyttää.Ovat sellaisia kauhtanoita, iljettäviä laahuksia, kerrospukuja, jotka vain korostavat pitkän ja runsaan olemukseni näkyä. Esim. Ritva Santavuoren tv-asut perjantaiaamuisin ovat mielenkiintoisia, värikkäitä ym. , vaan emmehän näe häntä muualla kuin istumassa. Pöytä suojelee alaosaa. Jospa joskus kävelisivät paikoilleen, näkisimme ehkä muutakin. Upea nainen muuten.


    • Lumipallo

      Siis todellakin puuttuu. Olen aika iso kokoinen nainen ja koko 46 ylöspäin menee. Joskus olen huomannu kun jotain kokeilee ja kun ottaa numeroa isomman niin muu ei ole muuttunut esim.housuissa kun lahkeet viiltää maata,puseroiden hihoista saa "hanskat" ja takin helma on polvissa vaikka edellisestä koosta se olisi ollut hieman takapuolen alapuolella.

      • Sopivasti pyöreä

        Isokokoisten tyttöjen housuissa ei ole kunnollista mallia.Isokokoisellakin voi olla vyötärö. Nykyjään vaatteet suunnitellaan vain nuorille ja kaikki niin kikkania ei vanhempi ihminen voi kulkea rinnat ja maha paljaana. Vaate voi olla seksikäs vaikka
        ei olisikaan niin paljastava. Isojen tyttöjen kaupoissa taas vaatteet useasti muodottomia telttoja. Seppälässä aika kivoja housuja.


    • Kokoa 48

      Todellakin, isoja kokoja löytyy esim. H&M:llä on isoja kokoja myynnissä, samoin Lindex:llä on isoille omia malleja. Paras paikka on Lorella, katso myymälät www.lorella.fi siellä pienin koko on 42 ja myyjät palvelevat! Sorry nyt että "mainostan", vähän paha kertoa mistä niitä isoja kokoja löytyy mainitsematta liikkeitä nimeltä. Postimyynnissä Elloksella on isoja kokoja.

    • inkka

      Tien etten oo mikään semmonen lihava. mut tietäsitte mimmosta on ettiä housuja kun jalat on miljoona metriä pitkät ja sama käsissä.. ku ostan toppatakkia ni mul menee siin aina aiva V*tun kaua. koska KAIKISSA on AINA liian lyhyet hiihat. MURR

    • Gelert

      En tiedä kenelle nuo vaatteet nykyään tehdään.Farkuissa esimerkiksi on taskut niin alhaalla että tulee sellaiset lynkyt takapuolen alle. Lahkeet on aina liian pitkät ja se haarakorkeus takaa liian korkea. Lisäksi on ihan hemmetin vaikeaa löytää sopivaa kokoa.
      Pitäs kai olla 180 cm pitkä ja painaa 30 kg. Ainakin siltä olo tuntuu kun yrittää puskea itseään niihin vaatteisiin.

      • on mukavaa olla

        Hankin TV:n kautta hoikentavat, vartalon esiintuovan, "kaikkea" tukevat liivit. Posti toi ihonväriset ja sitten ne toiset, ilmaiset, mustat, samanlaiset. Maksoivat jonkin verran ja raha lähti liikenteeseen.
        Sitten kokeilemaan. Ensin yritin yksin pukea tämän ihmeen päälleni. Sain juuri ja juuri vasemman jalan mahtumaan tuotteen sisään. Huokaisuja. Huusin miesvoimaa apuun. Yhdessä sitten yritimme tätä "kaikkien aikojen suurinta mahdollista alusvaatetta" päälleni, mutta oikea jalka jumittui alkutekijöihinsä. Istuin peilin edessä. Katsoin hikisiä kasvojani ja mieheni hymyilevää olemusta. Sanoi sitten mies: "Ei tätä perkelettä kukaan päällesi saa, tässä pitäisi olla jo leveyteen kolme mokomaa lisää." Nyökkäsin ja purskahdin nauruun. "Voihan helvetti"! Heitin molemmat liivit kaappiin ja ajattelin, ehkäpä 12 v. tyttären tyttäreni ilahtuu niistä. Sitten paneuduin laskuun ja palautusmahdollisuuteen. Hyvä, ne voikin palauttaa. Pian vain postiin ja liivit liitoon!
        Mitä opin: En ole amerikkalainen, en englantilainen, en edes eurooppalainen kokoni puolesta. Olen suomalainen. Haluan suomalaisia vaatteita, joita tekee suomalainen.
        Olisi kivaa kuulla, onko kukaan muu haksahtanut noihin Tv:n mainostuotteisiin.


    • Laiheliini

      Itse olen kokoa 34 ja kun etsin itselle vaatteita tuntuu, että vaatteita ei löydy mistään. Isoja ja väli kokoja tangot kyllä pullollaan. 36 yleensä pienin ja ainakin housuista aivan liian iso. Itsekin olen kysynyt pieniä kokoja kaupoista ja sanottu, että ollut yksi ja se jo mennyt. Minä myös perään kuuluttaisin sisäänostajia, että ottaisivat enemmän myös niitä pieniä kokoja ja jättäisivät nämä 38 vaikka vähän vähemmälle joskus. Niitä ei mitenkään voi mennä kaupaksi aina joka mallista.

      • vaatteita

        Löytyy mm. Onlysta. Juuri katselin viikko sitten että ei ole totta, juuri minun pituudelleni (183cm) sopivia housuja olisi ja mallikin olisi hyvä, mutta mitä helvettiä, kokoja on vain 42 asti?! Ja koot alkavat sitten 32:sta... Ja ihan aikuisten vaatteista on kyse. Että sinne vaan.


      • PÄTKÄ

        Totta on ettei pieni ja siro(koko32-34) löydä aikuisen vaatteita monestakaan paikasta.Minuakin kehotettiin menemään lasten osastolle, mutta eihän ne housut mahtuneet lantiosta, eikä puserot rinnuksista, siitäkään huolimatta että olin pienirintainen., Itselläni oli tuo ongelma 30 v. sitten, mutta ei se ongelma mihinkään ole kadonnut nytkään kun edelleen olen pieni 157cm, mutta paino valitettavasti jo 77. Housujen lahkeet saan lyhentää 10 cm. Minulla on kuitenkin vielä vyötärö jäljellä, mutta lantio ja reidet vankat, niin että etsi siinä sopivaa. Puseroissa kyllä löytyy, mutta jakkujen hihat on yllättävän kapeita makkarankuoria.
        Neuvoista ja pukeutumis vinkeistä olisin iloinen.


    • nadja

      samaa voisivat pienet ihmiset valittaa. tosin päinvastaista mutta kuitenkin. että eivät löydä tarpeeksi pieniä kokoja. jos löytää, ne ovat lastenosastolta eli liian kapeita hartioilta tai lyhytlahkeisia/ hihaisia. tai aikuistenosastolla vastaavasti liian pitkät lahkeet ja hihat. ei tuo vaateteollisuus ja kaupat meitä ihmisiä suosi.

      T: lyhyt ja hoikka

    • _Turhautunut_

      Itsellä myös kokemusta samasta ongelmasta. Enkä kyllä usko hetkeäkään myyjän väitteeseen, ettei isommat koot menisi kaupaksi. Monilla vaan saattaa olla jo edellisten kokemusten pohjalta pelko,ettei sopivaa kokoa löydy, niin ei edes jaksa niitä aina uudestaan lähteä hakemaan. No, itse olen huomannut hyväksi tavaksi tilata vaatteeni postimyynneistä,joista nykyään jo paremmin löytyy kokoja kivan näkösistä vaatteista. Mutta yllätys yllätys.. suurimman osan kohdalla lukee LOPPUUNMYYTY. Eli kyllä niille vaatteille todellakin menekkiä löytyisi vielä paljon enemmänkin! Eli on se kumma että mistään niitä isompia kokoja ei saa, vaikka ostajia olisi!

    • De-tyyli

      Tampereen Lamminpäässä on upeita naistenvaatteita myyvä kauppa De-tyyli,sieltä saa kaikenkokoista ja mallista ja palvelua.Ei mitään tavaratalo tyyliä joka on vain tietyntyyppisille ja hoikille.

      • pikkuinen nainen

        Tarkoittaako toi "kaiken kokoisille" myös meitä pieniä? Olisi kiva, jos niillä olisi webbisivut, kun tuskin sielläkään oh ihan kaiken kokoista ja mallista.


    • miehesi sinua

      koska olet nii painava.minusta tuntuu että mieheni ei välitä enää koska olen tällänen punkero.

      • Marja

        Jos miehellä on joskus käsitys siitä, että olen v-mäinen ämmä, niin tuskin se koosta johtuu...

        Kai minä jollakin lailla sopusuhtainen vielä olen, joskin pituudesta on joskus haittaa (ei miehen kanssa).


    • mauri-antero

      Olen todellaki ihmetelly tota samaa asiaa. Ei kannata tilata, ku niitä ei mee....no ei mee, ei, ku niitä ei oo tarjolla. Kerran olin ostamassa Eccon kenkiä, mut yllättäen kokoa ei löytyny(mallista riippuen 49-51). Myyjä suostui kysymään maahantuojalta. Joo, olis onnistunu, jos olsin ostanu 12 paria. Minimimäärä mitä liike lähtee tilaamaan. â hinta 119 euroa. Nojoo eksyttiin vähä aiheesta mutta.....kertokaapa te viisaat, mistä isokokonen "nuorimies" (27v) löytää trendikkäitä farkkuja/muita vaatteita, kun pituutta löytyy 200cm ja painoa 140kg. Tuumakoko on 46/36 Yleensä liikkeet mainostaa isoja kokoja, jotka todellisuudessa loppuvat maksimissaan 40/34. Jos jostain ihmeen kautta löytyis 46 tuuman vyötäröllä olevat housut, niin minkä Helvetin takia pituuskokoa on maks. 32?? Eikö olis helpompaa lyhentää 36-->32 kuin "liittää lisäpala" 32-->36 Joskus mulle sanottiin, että raision dressmannissa olis isojaki kokoja....pitääköhän paikkansa

      • assari...

        Luulen, että Dressmaneissa yleensäkin saattaa olla pitkille ja lihaksikkaille/isoille miehille housuja. Ostettiin viime keväänä kundikaverille kolmet farkut (joista yhdet leveälahkeisemmat 60-lukutyyliset, aika makeet) Porvoon Dressmanista. Koot olivat 44/34 ja 44/36. Hän treenaa salilla aika paljon, joten reidet eivät ole tikut, ja on aika "raskasrakenteinen" muutenkin, pituutta on 195. Hinnat olivat tosi edulliset, jotain 15-20 euroa per housut. Oltiin siellä lauantai-iltapäivällä, ja kaupassa ei juuri muita ollut, oli tilavat pukukopit ja muutenkin sai rauhassa katsella ja sovitella. Kunpa naisillekin olisi tuollaisia kauppoja jossa ei heti joku lattarintainen myyjä tunkisi niskaan hengittämään että mitähän saisi olla......


      • 188 cm pitkä

        erikokoisille miehille löytyy vaatteita Hard Design yritykseltä http://www.harddesign.fi huomioi asiakkaan mittoja valmistuksessa. yritys on valmistanut minulle mm. farkkuja.


      • ainakin yksi ISOJEN miesten

        vaatteita myyvä liike. Hankin sieltä kaikki mieheni vaatteet. Valitan, nyt en vain muista enää liikkeen nimeä. Sen saa kyselemällä muista miesten vaatteita myyvistä liikkeitä. Kannattaa hakea ihan kauempaakin. Otin aina mieheni vatsanympärysmitan, rinnanympärysmitan ja mm. housujen pituusmitan. mittanauha kädessä opin ihan itsekin hakemaan vaatteet. Kalliita olivat, mutta hyvälaatuisia. Suosittelen.
        Ps. siellä oli ostoksilla aina myös nuorta väkeä! Ei ole vain paappojen puoti.


    • Asiasta todella tietoinen

      Ihmettelin missä liikkeissä te naiset asioitette!! KappAhlissa on ihan oma mallistonsa näyttäville naisille XLNT.Koot alkavat 44-56 siis kokoa löytyy.Pitää paikkansa että tavallisista malleista ei löydy kuin välillä kokoja 44-46 muutamia kappaleita sen takia onkin tämä XLNT mallisto olemassa. Ja voin kertoa tyylikkäitä ajattomia muodikkaita vaatteita löytyy ja vaihtuvuuskin on viikottaista tuotteiden osalta.Kannattaa poiketa katsomassa.

      • xxxsmall

        Jos kaupoista ei löydy isoille vaate -valikoimaa, niin eipä sitä löydy aikuiselle naisellekaan, joka on pieni kokoinen kuten minä (=147cm).
        Tähän tietysti joku sanoo,että miksen mene lasten osastolle? Toki vielä 60 kymppisenä voin mennä -olen aika nuorekas,vaikka itse sanonkin, mutta mm. mittasuhteet vaatteissa on erilaiset lapsilla -ja aikuisilla.
        Onnekas rypyt saavat aikaan sen,että minuun aletaan suhtautua hieman vakavammin. -Oli aika kun kaikki katsoivat kuin jotain hukkapätkää...


      • isoiita

        Kappahliakaan ei ikävä kyllä ole ihan joka paikassa. Viimeksi kun etsin vaatteita, matkustin asiakseni Helsinkiin, jossa kävin Lindexin, Seppälän, Kappahlin, Lorellan läpi. Ei mitään. Onneksi tässä kaupungissa on Lehdon myymälä, josta saa tyylikkäitä vaatteita aikuiselle naiselle, pituus 165 ja koko 46-48. Housuostos tosin meni pikkuisen pieleen sielläkin mutta jakkuja olen sieltä runsaasti löytänyt.
        Ikävä puoli noissa suurissa kokoluokissa on sitten minulla ne liian pitkät hihat ja lahkeet. Kevyttoppapuvun tilasin Hobbarista syksyllä kun oikein mainostettiin että isojen tyttöjen malli. Housut oli tosi leveät ja isot kun takki oli sopiva. Vaihdoin kokoa pienempään niin housut on nyt sopivat, takki ei oikein miellytä kun on malliltaan niin tyköistuva. Lahkeissa riittää pituutta vaikka olisin 15 cm pidempi. Huokaus.


      • Uncle

        Give me a break! Siis lihaville suoraan.Muutenhan nämä olisivan ikuisesti läskejä eivätkä laihtuisi koskaan :S


    • EBB

      Pienimmissä putiikeissä, joihin todella ostetaan vain 1 kpl yhtä kokoa, olen pyytänyt, että ihan soittavat minulle kun jotain nättiä minun koossani tulee tarjolle. Ja se on toiminut, varsinkin sellaisissa liikeissä jossa oon enemmänkin asioinut kun ne jo tietää mistä tykkään.

      • tek-kek

        Joo, täällä alkaa myös olla pahana ongelmana sopivien ja istuvien vaatteiden löytäminen.
        oon 23 vuotias, 158cm/40kg, koko 32 esim. Onlyssa aivan liian iso.
        Oon alkanu teettään vaatteeni mutta aika tyyristä on..


      • uskottava juttu,

        suomalainen osaa palvella, kunhan osaamme vaatia. Moni asia menee sen piikkiin, että ei kehtaa valittaa, kärsitään vain. Tulos on itselle aina nollaa.


      • Laivuri45__
        uskottava juttu, kirjoitti:

        suomalainen osaa palvella, kunhan osaamme vaatia. Moni asia menee sen piikkiin, että ei kehtaa valittaa, kärsitään vain. Tulos on itselle aina nollaa.

        Keskustelua täällä ja muilla keskustelupalstoilla seuranneena olen kiinnostunut aiheesta vaatteiden koko. Minkälaisia vaatteita te kaipaisitte? Mitä kokoja te käytätte? Jos ajatellaan, että koosta 44 ylöspäin olisi kokoja, niin onko koko 60 Suomessa jo liian iso koko naisten vaatteille, vai olisiko sille kysyntää? Ja mitä hintaa pidätte kohtuullisena esim. farkuille, t-paidalle, hameelle, paitapuserolle jne? Tarkoitan nyt uusia vaatteita. Täällä keskustelevat ovat varmasti tottuneita nettiostajia, mutta mikä helpottaisi ostamista entistä enemmän? Itse olen ajatellut sitä, että koot, esim. rinnanympärys ilmoitettaisiin senttimetreissä. Helpottaisi huomattavasti kaikkien vaateostoksia netissä! Olen siis kypsytellyt liikeideaa päässäni jo pitkään ja kaipaan ideoita teiltä. Olisi todella kiva, jos voisitte vastata. Myös suoraan sähköpostiini voi kertoa mielipiteitään ja ehdotuksiaan. Ihan ajtustasolla vielä olen ja kaipaan siis ideoita. Kiitos, jos jaksatte auttaa!


    • orvokki76

      tuota kokoa vielä kaupoista löytyy esim. kappahall ja lindex, mutta sitten kun haetaan vielä isompaa kokoa eli 54-56, niin lindex lopetti niiden teon, vaikka oli myydyin vaatekoko isoissa kooissa.
      pitäisikö ymmärtää, vai miten, jos kerran kysytyin ja myydyin koko...

      • anelisa

        Minust olis kans kiva löytää vaatteita koosta 54-58 siis käyttöpuolen vaatteita ei niitä Lorellan juhlatamineita kaikilla kimalluksilla ja lurekseilla, vaan arkipäivän vaatteita. Oisko kellään mitään muuta linkkiä kuin noi ellokset ja cellbesit. Tahtoo kivoja vaatteita!!!!!


    • Hilptsukka

      Olen suunnilleen samaa kokoa alkuperäisen kirjoittajan kanssa, joten olen kohdannut samoja tuskia monesti.

      Olen nuori (24) nainen, joka rakastaa muotia, kauniita ja yksityiskohtaisia vaatteita. Haluaisin nuorekkaita, hyvin istuvia ja hieman ihonmyötäisiäkin vaatteita, joissa on mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten rypytyksiä, printtejä jne. Olen huomannut, että oman tyylinsä luominen ja sen mukaan pukeutuminen isommilla kooilla, mutta pienellä budjetilla on melko hankalaa. Monista "nuorten" kaupoista onneksi löytyy jo isompiakin kokoja, yleensä ne ovat kuitenkin oma mallistonsa.

      Miettiessäni tätä koko ongelmaa, kipaisin H&M sivuille katsomaan isojen tyttöjen vaatteita. Näyttäisi siltä, että isoille tytöille myydään lähinnä hyvin simppeleitä vaatteita, eikä valikoimasta löydy (ymmärrettävästikään) paljon valinnan varaa. Isojen tyttöjen mallistot ovat usein tätimäisempiä kuin normaalimallistot "nuorten" liikkeissä. Jotenkin oma tyyppikuvani isojen naisten vaatteista on pieniprinttiset tunikat, jotka eivät ole ollenkaan omaa tyyliäni.

      Ärsyttävää on nimenomaan olla kokoa 46-48, kun useimmissa normaalimallistoissa suurin koko näyttäisi olevan 44. Vaihtoehtoina ei ole siis kuin sulloutuminen liian pieneen, mutta itseni näköiseen vaatteeseen. Tai ostaa oikean kokoinen ei laisinkaan omaan tyyliin soveltuva vaate ja katkeroitua siitä pitsiryppypaitaunelmasta, joka olisi mahtunut päälleni, jos olisin vain hitusen pienempi.

      Sääli ettei mulla riitä nyt resursseja tai voimavaroja itseni kutistamiseen. Jokseenkin vielä suurempi sääli on se, etten saa olla tyytyväinen ja kaunis tässä koossa.

    • anna mun ollaaa

      Nyt äkkiä keltaisen pörssin sivuille- naisten vaatteet tai huuto.nettiin kohta paidat.puserot etusivu ikkuna naisen vaatetus.
      Löysin ihania vaatteita,kun meilasin suoraan,kerroin mitä kaipaan ja sain kuvat s-postiini.Kauniita ja uusia tai muutaman kerran pidettyjä. Myös kotivaatteita .Ei kiskontaa,muttei kirpparihintaakaan.

    • Kokopula on tosi!

      Olen ammatiltani ompelija ja minulta tilataan paljon isoja kokoja, kun niitä ei kaupasta saa. Kun teen
      mittatilaustyönä, saa asiakas juuri oikean kokoisen vaatteen. Tyytyväisyys on taattu. Suosittelen
      isojen kokojen etsijöitä kääntymään paikkakuntansa ompelijan puoleen.

      • muodokas muodikas

        Kierrän aina nämä samat kaupat läpi, KappAhll , Seppälä ja Lindex ja niiden omat "isojen tyttöjen" osastot.
        Olen nainen joka haluaa pukeutua muodikkaasti/nuorekkaasti ja noista kaupoista on aina pakko tyytyä ostamaan jotain. Joskus löytyy paljonkin ja toisinaan ei mitään. Mutta nyt itse asiaan:

        Kun siirryn kaupassa ohimennen katselemaan "tavallisen kokoisten" naisten vaatteita niin valikoima on valtava.
        Värejä ja malleja on vaikka millä mitalla. MIKSI SAMOJEN VAATTEIDEN KOOT EIVÄT VOI JATKUA SINNE 56 KOKOON ASTI kun niin monet naiset haluaisivat juuri sellaiset vaatteet kuin normaalikoossa on eikä mitään omaa eri mallistoa jossa on täysin eri vaatteet, kurjan värisiä ja paksusta kankaasta väkisin tehtyjä säkkejä!!??
        En millään voi uskoa että nämä kaikki koot eivät mene kaupaksi!! Päinvastoin, myynti kasvaisi roimasti ja kaikenmaailman kalliit Lorellat tätimäisine vaatteineen jäisi niitä tätejä varten! Eli kaikkien vaatteiden koot vaan 34-56 asteikolle!!!


      • Plaah.....
        muodokas muodikas kirjoitti:

        Kierrän aina nämä samat kaupat läpi, KappAhll , Seppälä ja Lindex ja niiden omat "isojen tyttöjen" osastot.
        Olen nainen joka haluaa pukeutua muodikkaasti/nuorekkaasti ja noista kaupoista on aina pakko tyytyä ostamaan jotain. Joskus löytyy paljonkin ja toisinaan ei mitään. Mutta nyt itse asiaan:

        Kun siirryn kaupassa ohimennen katselemaan "tavallisen kokoisten" naisten vaatteita niin valikoima on valtava.
        Värejä ja malleja on vaikka millä mitalla. MIKSI SAMOJEN VAATTEIDEN KOOT EIVÄT VOI JATKUA SINNE 56 KOKOON ASTI kun niin monet naiset haluaisivat juuri sellaiset vaatteet kuin normaalikoossa on eikä mitään omaa eri mallistoa jossa on täysin eri vaatteet, kurjan värisiä ja paksusta kankaasta väkisin tehtyjä säkkejä!!??
        En millään voi uskoa että nämä kaikki koot eivät mene kaupaksi!! Päinvastoin, myynti kasvaisi roimasti ja kaikenmaailman kalliit Lorellat tätimäisine vaatteineen jäisi niitä tätejä varten! Eli kaikkien vaatteiden koot vaan 34-56 asteikolle!!!

        Olen töissä vaateliikkeessä joka myy omaa merkkiään ainoastaan. Muutaman vuoden myyntiä seuratessani olen todennut että jos xxs (32-24) menee sesongissa 3kpl niin samoiten xxl (46-48) menee sen max.3 kpl. Mutta M (38) kokoa menee ainakin 10-15. Ja koska M koko sekä S ja L ovat yleisimmät koot, menee niitä tasaisesti kaikissa malleissa ja väreissä. Ääripään kokoja ei. Jos tilaisimme jokaista mallia jokaisessä värissä vaikkapa kokoa xxl, ei meillä olisi muuta rekeillä alessa roikkumassakaan ja tämä ei ole kauppiaalle kannattavaa. Nyt näitä isoja ja pieniä kokoja on suosituimmissa malleissa ja usein varmoissa väreissä kuten musta ja ruskea. Silti aina tullaan valittamaan että miksi ei ole enempää valikoimaa... ja seuraavalta sama mutta hän haluaisi tietysti taas eri mallin ja värin. Sitten jos se kaupan siroin ja sisäänotetuin malli ei mahdu päälle, niin valitetaan että koot on pienentynyt. Eivät ne ole, tuo malli ei vaan sovi keskivartalo lihaville. Se sopii isolle mutta normaali rakenteiselle! Jos olet iso,opi pukutumaan vartalosi mukaan. Se suunnittelijan luoma malli joka on tarkoitettu korostamaan vyötäröä ei vain sovi sille jolla sitä ei ole. Huoh, koska asiakkaat oppisivat että se vaate ei tee hoikemmaksi, ei ainakaan jos koko on numeron liian pieni siinä rätissä. Ja vielä, minusta on hyvä että vaatteita tehdään normaali kokoisille niin ei tarvitse itseään niin isoksi päästää.
        Ja vielä jollekkin joka puhui hoikista venäläisistä. Joo-o ovat he 30.ikävuoteen asti. Suurimmat asiakkaamme ovat venäläisiä maatuskoja ja ne ovat ISOJA ei mahdu armejan puolijoukkue telttakaan heille päälle.


      • 1212
        Plaah..... kirjoitti:

        Olen töissä vaateliikkeessä joka myy omaa merkkiään ainoastaan. Muutaman vuoden myyntiä seuratessani olen todennut että jos xxs (32-24) menee sesongissa 3kpl niin samoiten xxl (46-48) menee sen max.3 kpl. Mutta M (38) kokoa menee ainakin 10-15. Ja koska M koko sekä S ja L ovat yleisimmät koot, menee niitä tasaisesti kaikissa malleissa ja väreissä. Ääripään kokoja ei. Jos tilaisimme jokaista mallia jokaisessä värissä vaikkapa kokoa xxl, ei meillä olisi muuta rekeillä alessa roikkumassakaan ja tämä ei ole kauppiaalle kannattavaa. Nyt näitä isoja ja pieniä kokoja on suosituimmissa malleissa ja usein varmoissa väreissä kuten musta ja ruskea. Silti aina tullaan valittamaan että miksi ei ole enempää valikoimaa... ja seuraavalta sama mutta hän haluaisi tietysti taas eri mallin ja värin. Sitten jos se kaupan siroin ja sisäänotetuin malli ei mahdu päälle, niin valitetaan että koot on pienentynyt. Eivät ne ole, tuo malli ei vaan sovi keskivartalo lihaville. Se sopii isolle mutta normaali rakenteiselle! Jos olet iso,opi pukutumaan vartalosi mukaan. Se suunnittelijan luoma malli joka on tarkoitettu korostamaan vyötäröä ei vain sovi sille jolla sitä ei ole. Huoh, koska asiakkaat oppisivat että se vaate ei tee hoikemmaksi, ei ainakaan jos koko on numeron liian pieni siinä rätissä. Ja vielä, minusta on hyvä että vaatteita tehdään normaali kokoisille niin ei tarvitse itseään niin isoksi päästää.
        Ja vielä jollekkin joka puhui hoikista venäläisistä. Joo-o ovat he 30.ikävuoteen asti. Suurimmat asiakkaamme ovat venäläisiä maatuskoja ja ne ovat ISOJA ei mahdu armejan puolijoukkue telttakaan heille päälle.

        www.diiva.fi isoja kokoja xl-3xl tulossa joka viikko uutuuksia. kannattaa käydä katsomassa.


      • eiiiioo
        1212 kirjoitti:

        www.diiva.fi isoja kokoja xl-3xl tulossa joka viikko uutuuksia. kannattaa käydä katsomassa.

        JOPA 9 kpl isoja kokoja tuolla diivassa...vai joko ne myytiin loppuun?


      • 1212
        eiiiioo kirjoitti:

        JOPA 9 kpl isoja kokoja tuolla diivassa...vai joko ne myytiin loppuun?

        ne menevät nopeasti... sopeat ehtivät.


      • 1212
        1212 kirjoitti:

        ne menevät nopeasti... sopeat ehtivät.

        siis nopeat :)


      • toukokuun neitokaine
        muodokas muodikas kirjoitti:

        Kierrän aina nämä samat kaupat läpi, KappAhll , Seppälä ja Lindex ja niiden omat "isojen tyttöjen" osastot.
        Olen nainen joka haluaa pukeutua muodikkaasti/nuorekkaasti ja noista kaupoista on aina pakko tyytyä ostamaan jotain. Joskus löytyy paljonkin ja toisinaan ei mitään. Mutta nyt itse asiaan:

        Kun siirryn kaupassa ohimennen katselemaan "tavallisen kokoisten" naisten vaatteita niin valikoima on valtava.
        Värejä ja malleja on vaikka millä mitalla. MIKSI SAMOJEN VAATTEIDEN KOOT EIVÄT VOI JATKUA SINNE 56 KOKOON ASTI kun niin monet naiset haluaisivat juuri sellaiset vaatteet kuin normaalikoossa on eikä mitään omaa eri mallistoa jossa on täysin eri vaatteet, kurjan värisiä ja paksusta kankaasta väkisin tehtyjä säkkejä!!??
        En millään voi uskoa että nämä kaikki koot eivät mene kaupaksi!! Päinvastoin, myynti kasvaisi roimasti ja kaikenmaailman kalliit Lorellat tätimäisine vaatteineen jäisi niitä tätejä varten! Eli kaikkien vaatteiden koot vaan 34-56 asteikolle!!!

        Isotkoot.comista huomasin, että Shopninka siirtyy valikoimissaan kokonaan pluskoon vaatteisiin. Siellä on jonkinverran jo valikoimaa ja mun mielestä aika nuorekkaita ja rohkeitakin vaatteita. Ja näköjään on joitakin vaatekuvia ihan oikean XL-mallin päällä kuvattuna. http://www.shopninka.fi.


      • toukokuun neitokaine kirjoitti:

        Isotkoot.comista huomasin, että Shopninka siirtyy valikoimissaan kokonaan pluskoon vaatteisiin. Siellä on jonkinverran jo valikoimaa ja mun mielestä aika nuorekkaita ja rohkeitakin vaatteita. Ja näköjään on joitakin vaatekuvia ihan oikean XL-mallin päällä kuvattuna. http://www.shopninka.fi.

        mitoitus pienehköä; 3xl caprit ja vyötärön leveys 100 cm. kaikki vaatteet kuvattu isorintaisen mollan päällä.
        ns. oikeaa mallia en sivustolla nähnyt.


      • Shopninka
        sariseela kirjoitti:

        mitoitus pienehköä; 3xl caprit ja vyötärön leveys 100 cm. kaikki vaatteet kuvattu isorintaisen mollan päällä.
        ns. oikeaa mallia en sivustolla nähnyt.

        Uudistetussa kaupassa on nyt enemmän kuvia oikean mallin päällä vaatteista. Mainitsemasi isorintaisen mollan tuotekuvat ovat suoraan tavarantoimittajalta. Mitoitus vaihtelee eri mallien välillä (kuten varmaan monissa muissakin vaatekaupoissa), tämän vuoksi pyrimme ilmoittamaan jokaisesta vaatteesta tarkat mittatiedot ja sen, kuinka paljon vaate joustaa.


    • Mopsi67

      Tampereelta Koskikeskuksen 3 krs, LindaModesta löytyy kokoja aina 54 asti, verkkokauppakin toimii
      www.lindamode.fi

    • liianpieni matkalauk

      ihmetellä suomen kauppoja. Juuri englannissa vierailleena sai todeta että isompia kokoja löytyy useammastakin kaupasta Dorothy Perkinssillä saa farkkuja ihan normi puolelta kokoon 20(48) asti ja isompien osastolta aina 24 asti ja tietysti Evanssilta saa kokoja aina 42 ylöspäin ja myös kenkiä suurissa koissa. molemmilla kaupoilla on myös nettiputiikit ja nettikauppoista asoskin on lisännyt valikoimiinsa isot koot.

      Itse kook46/48 edustajana ongelma kaupoissa ylipäänsä on mitoituksen villi haitari ei vain kauppojen välillä vaan myös niiden sisällä useimmiten 46 on riittävä. mutta toisinaan aivan liian iso ja toisinaa koko 50 on liian pieni sovita siinä sitten 3-4 kokoa per vaate kerralla alkaa ostamisesta mennä maku.

      • kurpitsa3

        Kyllä isojakin kokoja löytyy, esim. www.isotkoot.fi nettikaupasta huppareita jopa 12XL kokoja


    • lillerilalleri1

      Olen 162 pitkä ja kokoa noin 46-48.Ainakin luulin olevani.....
      pitkät kädet. Vyötäröä ei ole.
      Lyhyt selkä ja kokoon nähden hoikat jalat.Mutta lyhyet...
      Kävin mm sokoksen myymälässä,ei löytynyt housuja,ei takkia...

      Itse myönnän tykkääväni värikkäistä vaatteista. ns normaali asut ei kiinnosta pätkääkään.

      Mutta kaunista tukevalle ei löytyne mistään...

    • XXL85

      Kyllä löytyy 52-54 kokoakin suht helposti, mut esim housuista on vaikeaa löytää kokoa 56, jota itse kaipaisin.

    • Kurvittaret.com

      Hei Marja!

      Huomasin kommenttisi ja ajattelin vastata vaikkakin vähän aikaa on kulunut.
      Kurvittaret on uusi pienyritys, joka tarjoaa muodokkaille vaatteita. Yrityksemme tuo vaatteet kotiisi, työpaikallesi, kokoustiloihisi, jossa voimme jaärjestää myyntiesittelyn tai kotikutsut! Ei kauppojen aukiolo aikoja vaan mukavaa shoppailua yhdessä!

      Toimimme pääkaupunkiseudulla sekä Etelä-Pohjanmaalla... ja tietysti matkan varrella sopimuksen mukaan! Tuomme itse maahan pienissä erissä vaatteita ja tuotevalikoimamme vaihtelevat usein.

      Lisätietoja Kurvittaret toiminnasta:
      www.kurvittaret.com
      TAI
      Liity "tykkäämällä" Facebook sivustoillemme
      facebook.com/kurvittaret

      Toivottavasti löydät sivustomme!

      Terveisin,

      Satu
      Kurvittaret

    • lady122

      Heips!
      Helsingissä olis myös sellanen kun Boutique 52. Koot on muistaakseni 44- 56. Ite käyn siellä aina ostoksilla. Rakastan tätä putiikkia, vaatteet on tosi kivan näkösiä trendikkäitä naisellisia. Kantsii käydä kattoon! Sieltä löytyis myös leveävartisia saapikkaita, parit on sieltä ostettu ja ollu tosi hyvä ostos! Kantsii tsekkailla boutiquen nettisivut.

    • Mummon mussu

      Tuota samaa olen itsekin kysellyt myyjältä ja tuottajalta, aina sama vastaus: ei mene kaupaksi! Siitä ei voi olla kysymys, vaan pelkästä välinpitämättömyydestä isoja kokoja käyttäviä kohtaan.
      Kuka niitä liivejä tekee? Jos kaukana Kiinassa tehdään, ei ihme, jos luulevat meitä samankokoisiksi itsensä kanssa. Rahasta tässä on kysymys. Meidän komeitten naisten pitäisi enemmän pitää puoliamme!

    • alan eläkeläinen

      Vaikka Marjan viestistä on aikaa kulunut jo semmoset seitsemän vuotta, ei asiaan ole parannusta tullut. Eikä tule. Turha toivoakaan.

      Valmisvaateteollisuuden tarkimmin varjeltu salaisuus on, että tuotteitten ei ole tarkoituskaan sopia meille kuluttajille. Valmistajayritysten ja kauppojen on tarkoitus tuottaa voittoa omistajilleen. Mikään muu ei yrittäjiä kiinnosta.

      Valmisvaatteet tehdään keskiarvoihmiselle, jota ei ole olemassakaan. Siksi muotilehdet ja muut naisten lehdet ovat vuosikymmenien ajan aivopesseet meitä uskomaan, että on meidän velvollisuutemme tehdä itsestämme keskiarvoihmisiä. Eli meidän pitäisi sovittaa itsemme heidän mittoihinsa eikä päinvastoin. Varmemman vakuudeksi meille on opetettu myös, että huonosti istuva vaate joutaa kelvata. Oikein istuva vaate paitsi näyttää hyvältä mittasuhteiltaan, myös tuntuu hyvältä. Se tarkoittaa, ettei vaatetta tunne yllään juuri ollenkaan.

      Lisäksi kun vaatteista valmistetaan vain pienet koot, kankaiden leikkuussa jää hukkapaloja vähemmän kuin tehtäessä myös isompia kokoja. Hukkapalatkin maksaa rahaa, eikä sitä summaa voida nyhtää takaisin ottamalla isokokoisilta korkeampia hintoja. Valmistajan kannalta isoja kokoja ei yksinkertaisesti ole kannattavaa valmistaa.

      Ja vielä lopuksi ongelma ovat vaatteiden mallit. Malli, joka näyttää hyvältä koissa 32-42, näyttää usein karsealta isompana. Mittasuhteet ovat täysin sopimattomat isoon kokoon. Ajattele vaikka farkkujen takataskuja. 38-kokoisen housun taskut ovat seksikkäät, mutta 52-kokoisissa farkuissa taskut muistuttavat joko postimerkkejä tai leipälapioita. Itse asiassa isokokoisille on tehtävä ihan omat tuotteet, ja jokainen uusi malli maksaa valmistajalle maltaita.

      Kaupoissa ei ole isoja vaatteita, koska ei niitä yleensä ole tarjolla ostettavaksi. Silloinkin kun on, isot jätetään usein ostamatta. Pienikokoiset ihmiset ovat vartalon muotonsa suhteen homogeenisempi ryhmä ihmisiä kuin isokokoiset. Isojen ihmisten vartalotyyppien kirjo on huomattavasti laajempi kuin pienten. Meitä isoja palvelevalla liikkeellä tulisi olla useita versioita kustakin koosta. Esim. vyötärön ymprys mitta voi yhdellä jakautua tasan etu- ja takakappaleen kesken, ja toisella etukappaleelle tarvitaan reilusti enemmän kangasta kuin taakse. Samat housut eivät näille ihmisille sovi, vaikka heidän mittansa olisivat jämptisti samat.

      Kaupan vaatteet ovat istuvuudeltaa likiarvoja, jos sitäkään. Itse tekeminen tai ompelijalla teettäminen ovat useimmille meistä ainoa tapa saada istuvia vaatteita.

    • Anonyymi

      edellinen kirjoittaja voi hyvinkin olla oikeassa

    • Anonyymi

      Sama huomio ja sama kysely. Vastaukset samat. Ainoa paikka, jossa ei kiemurrella on tori. Sieltä saa suurempikin ihminen. Jätetään nuo kaupat jotka valehtelevat.

    • Anonyymi

      Onneksi nykyään on Shein. Sen Curve-mallistosta löytyy sadoittain vaatteita.

      Ja ihan saatanan sama, onko "pikamuotia" ja "ihan gamalaa riistotuotantoa hyihyi" - jos mukamas reilummat suomikaupat tai eurooppakaupat eivät edelleenkään osaa ottaa isoja kokoja (lähtien koosta 46 ylöspäin) kivijalkaliikkeittensä hyllyihin, niin ainakin meikäläinen ostaa vaatteensa sieltä, missä myös mun kokoisen ihmisen rahat kelpaavat.
      MenkkaHaukkakin lopetti plussakokoisten vaatteiden myynnin ensin kivijalassa ja sitten verkkokaupassa koska ilmeisesti haluaa profiloitua luurangonlaihojen teinihorojen ketjuksi. Shein ja Ellos toimivat. Etenkin, kun ne ovat pelkkiä nettikauppoja, eli kaikki kokoon katsomatta ovat asiakkaina samalla viivalla.

      Muuten, se "pikamuodin" ja "kiinakauppojen" näennäispaheksuminen naurattaa. Rana Plazan kymmeniä bangladeshilaisompelijoita tappanut romahdus tapahtui tehtaassa, jossa tehdään mm. Mangon, Benettonin, Guccin ja Pradan vaatteita. Zara on surullisenkuuluisa tuhoisasta tuotannostaan. Eikä niitä Tokmannin, Prisman, Citymarketin, Henkkamaukan, Lindexin ynnä muiden vaatteita tehdä sen paremmissa olosuhteissa kuin vaikkapa Sheinin...

    • Anonyymi

      HM ottaa pattiin , hienoja hameita. Koot 38 joskus 42 , tarviisin 44 . Mutta ei ! Sama loru, tilaa netistä !

    • Anonyymi

      Itse löysyin isoja vaate kokoja itselleni esko lifestyleltä. Tilasin myös mukin joka on laadukas ja kestävä. Kaiken kaikkiaan laadukkaita ja hauskoja tuotteita,

      https://eskolifestyle.company.site/

      Hyvä palvelu ja hintakin kohtuullinen.

    • Anonyymi

      Hyvät vaatteista keskustelijat käykää vastaamassa kyselyyn jossa kartoitetaan uniikkien käsityönä valmistettujen lasten ja aikuisten vaatteiden ostaja kuntaa, aloittelevan käsityönä valmistavan vaatteiden ompelimo. Vastauksiin menee aikaa noin 2-10 minuuttia.
      https://link.webropolsurveys.com/S/44D3D9E090B06645

      VASTAA
      LAINAA

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe