Huomenna ei

tarvitse mennä töihin

Aamulla soi puhelin 9.00 jälkeen ja iso pomo ilmoitti, että koeajalla sanon sinut irti, joten huomenna ei tarvitse tulla töihin. Puhelu oli hyvin lyhyt ja ytimekäs....tulee aika köyhä joulu ja uusi vuosi...

11

1127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjukka33

Antoiko esimies mitään selitystä miksi halusi irtisanoa sinut? Tuo työpaikka ei varmaankaan ollut sinulle tarkoitettu. Toivottavasti löydät pian uusia haasteita työmaailmassa. Nyt voit hyvällä omalla tunnolla huokaista muutaman päivän ja miettiä mitä haluaisit tehdä ja mihin haluaisit panostaa ja sitten ladata kaikki voimat valitsemaasi suuntaan.

• tarvitse mennä

..ilmoitti että koeaikana voi sanoa ilman perusteluja niin kuin asia onkin. Tuli vaan vähän pahaan saumaan... sitä paitsi itse tämä iso pomo oli hyvin vähän paikalla, kun olin töissä. Minulla oli 3 kuukauden koeaika joten ylihuomenna olisi koeaika mennyt umpeen.

• V******tunut
        tarvitse mennä kirjoitti:

..ilmoitti että koeaikana voi sanoa ilman perusteluja niin kuin asia onkin. Tuli vaan vähän pahaan saumaan... sitä paitsi itse tämä iso pomo oli hyvin vähän paikalla, kun olin töissä. Minulla oli 3 kuukauden koeaika joten ylihuomenna olisi koeaika mennyt umpeen.

"
        "

Aijaa että oli oikeen viimesen päälle ajoitettu.
        Ei saatana voi kyllä oikeen mitään muuta sanoa tähän...

• pekkapp

Syy pitää ilmoittaa aina. Kaverini irtisanottiin 2päivän työsuhteen jälkeen, ilmoittamatta hyvää syytä(firman vakituinen työntekijä oli itsekeskeinen). Sai työkkäristä lakipykäliä mukaan jossa sanottiin että syy on ilmoitettava. Vaikuttaa muuten päivärahansaantiin. Jos olet liiton jäsen ota yhteyttä pyydä tekemäään liiton jotain jäsenmaksun eteen.

• Uustyötön

miten epäinhimillisesti ihmiset voivat toisiaan kohdella tässä markkinatalouden arvomaailmassa.
      Toivottavasti saat voimia yrittää tehdä parhaasi kurjassa tilanteessa. - Ehkä joistain löytyy valopilkkuja ja aikanaan parempi työpaikkakin sinulle.

Parempaa uutta vuotta.

• Totta?

Todennäköisempi tilanne olisi, että iso pomo sanoisi koeajan viimeisenä päivänä, ettei jatkoa tule.
      Työtodistus olisi valmiina ja rahat pankissa.
      Kiittelisi menneistä kuukauksista ja toivottelisi hyvää jatkoa.

Kehitä uskottavampi juttu seuraavaksi kerraksi!

• tarvitse mennä

..siellä firmassa on viimeisen puolen vuoden aikana käynyt ovi tiuhempaan tahtiin.. pari kuukautta sitten sai minun esimies potkut hän oli kanssa koeajalla. En olisi ihan helpolla tänne 'pienelle' paikkakunnalle muuttanut, jos olisin arvannut tämän.

• Totta?

..siellä firmassa on viimeisen puolen vuoden aikana käynyt ovi tiuhempaan tahtiin.. pari kuukautta sitten sai minun esimies potkut hän oli kanssa koeajalla. En olisi ihan helpolla tänne 'pienelle' paikkakunnalle muuttanut, jos olisin arvannut tämän.

niin käsittämättömän ääliömäisesti toimittu!
        Ja tarpeettomasti. Ei järkeä, ei hyötyä.

Myös toisin päin. Kerran olen saanut lopputilin ja noin 25 kertaa vaihtanut muuten työpaikkaa.
        Kertaakaan en ole lähtenyt 'ovia paukutellen' vaikka miten olisi vituttanut.
        Ei siitä mitään hyötyä olisi ollut kuitenkaan, mahdollisesti vahinkoa.

Työnantajasi kohdalla on sama tilanne. Eihän tuollainen menettely voi aiheuttaa kuin pelkkää vahinkoa, ei ainakaan mitään positiivista.

Siksi epäilin kuttusi todenperäisyyttä koska epäilin, ettei noin hölmöjä ja ilkeitä työnantajan edustajia ole olemassakaan.

• pekkapp

Oliko työnantaja yksityinen yrittäjä? Olitko kuorma-autokuski jollain maansiirtofirmalla? Ne tykkää raiskata työntekijää viimesenpäälle.

• tarvitse mennä
        pekkapp kirjoitti:

Oliko työnantaja yksityinen yrittäjä? Olitko kuorma-autokuski jollain maansiirtofirmalla? Ne tykkää raiskata työntekijää viimesenpäälle.

Silloin kun menin niin koko syksyn ajan on ollut vähän kireä tunnelma siellä. Itse tämä iso johtaja vain pikaisesti pyörähti paikalla. Nyt täytyy mahdollisimman äkkiä päästä täältä muuttamaan.. muuten talous romahtaa totaalisesti.

• ei-sinisilmäinen
        Totta? kirjoitti:

niin käsittämättömän ääliömäisesti toimittu!
        Ja tarpeettomasti. Ei järkeä, ei hyötyä.

Myös toisin päin. Kerran olen saanut lopputilin ja noin 25 kertaa vaihtanut muuten työpaikkaa.
        Kertaakaan en ole lähtenyt 'ovia paukutellen' vaikka miten olisi vituttanut.
        Ei siitä mitään hyötyä olisi ollut kuitenkaan, mahdollisesti vahinkoa.

Työnantajasi kohdalla on sama tilanne. Eihän tuollainen menettely voi aiheuttaa kuin pelkkää vahinkoa, ei ainakaan mitään positiivista.

Siksi epäilin kuttusi todenperäisyyttä koska epäilin, ettei noin hölmöjä ja ilkeitä työnantajan edustajia ole olemassakaan.

Taas yksi tyypillinen sinisilmäinen suomalainen. Tuo sinisilmäisyys se näyttää olevan loppumaton luonnonvara täällä Suomessa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe