Muistatteko ihanan joulufiiliksen,,lapsena....

quistis

kaikki on mahdollista....Quu toivoo niin ainakin,,,,kovin toivoo ja laulaa lempilauluaan.....kaikille laulaa.....Teille ihanat:o))

TÄHTI TÄHDISTÄ KIRKKAIN

On illansini, luonto vaiti hetkisen
ja tähtitaivas harmaa pilvinen.
Kuin kauan sitten taaskin lapsenmielin avoimin
mä hiljentyä jouluun tahtoisin.
Vaan ajatukset,työ ja arki kiireinen
on sumentaneet lapsen herkkyyden.
Mä katson kauan ylös talvitaivaan hämärään
ja toivon,että jouluntähden nään.

Tähden,tähdistä kirkkaimman
mä toivoisin hohtavan
taas joulunsanomaa.
Tähden,tähdistä kirkkaimman
mä tahtoisin johtavan
taas vuosisatain taa.

Sen lapsenmieli löysi,tuntein vaistosin
ja tunnelman niin herkän tavoitin.
Nyt aikuisena pienen hetken
ohikiitävän voin löytää vielä tunteen lämpimän.
Jos lapsen vahvan uskon vielä löytäisin
niin jouluntähti loistais vieläkin.
Se syttyy niille,jotka sen vain nähdä haluaa
ja valaisee vain lapsen maailmaa.

Tähden,tähdistä kirkkaimman.......

säv K.Jemström-K.Halonen
san V.Salmi

Onnellista joulun aikaa & rauhaa taloon:o))

72

1675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nylkkäri

nyt sitä ei enää ole.
      ei minunkaan joulut lapsen niin ihania olleet
      sillä kuningas alkoholi oli jouluinen vieras.
      vakivaltaa ei meillä käytetty,mutta äitini oli alkoholisti ja se oli silloin häpeä,itkin monet kyyneleet yksin ja siksi minusta on tullut vittumainen ihminen.

• quistis

jokaisella omat "demonimme"..Ai olet vai vittumainen ihminen...Sit kyllä olet sitä vapaasta tahdostasi...Äläs olekkaan...Sä olet itse sitä mitä haluat olla....Ei sun äitisi siitä päätä...Sä vain nylkkäri:o)) Musta sä et ole sellainen...Et ainakaan huuhaalla:o))

• nylkkäri
        quistis kirjoitti:

jokaisella omat "demonimme"..Ai olet vai vittumainen ihminen...Sit kyllä olet sitä vapaasta tahdostasi...Äläs olekkaan...Sä olet itse sitä mitä haluat olla....Ei sun äitisi siitä päätä...Sä vain nylkkäri:o)) Musta sä et ole sellainen...Et ainakaan huuhaalla:o))

samat virheet joulnpyhät meni umpitunnelissa.
        ei viina kuulu jouluun on takana jo toistakymmentä selvää joulua.
        enkä minä ole niin kettumainenkaan.

• quistis
        nylkkäri kirjoitti:

samat virheet joulnpyhät meni umpitunnelissa.
        ei viina kuulu jouluun on takana jo toistakymmentä selvää joulua.
        enkä minä ole niin kettumainenkaan.

Mä tiesin ettet ole veemäinen mies:o)))))))))

• yksitypy evk

älä huoli. Samassa veneessä ollaan oltu, mut meillä isä joi. Joka joulu toivoi et isä olis edes aaton selvänä, mut ei :=(((
        Mutta vittumaisia me ei nylkkyri olla. Luulen että päinvastoin. Parempi sana olis varmaan tunnevammainen :=)))

• BBrunetti

kovasti jouluaaaaaaaa............!!!!!!!!=:0)))))))

• quistis

Minulla eka joulu yksin...Musta joulu on hiljentymisen aikaa...En koskaan tressaa joulunvalmisteluilla...Nautin tunnelmista....lapsista:o))

• kippari

tollaista lauluu voisi unohtaa ja niitä ihania lapsuuden jouluja:=)Nyt se joulu onkin jo eriasia sitä vaan nauttii siitä niin erilailla kun syö ja huilaa se on hyvä joulu tällä hetkellä:=))

• quistis

mielessä...sielussa....Toivon niin:o)))

• kippari
        quistis kirjoitti:

mielessä...sielussa....Toivon niin:o)))

sydämessä ihan eri juttu nyt kuin tää joulu vaikka pitäähän jouluakin viettää:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

sydämessä ihan eri juttu nyt kuin tää joulu vaikka pitäähän jouluakin viettää:=)

sydämessä.....;o)))) Onnellinen sydän Sinulla:o))

• kippari
        quistis kirjoitti:

sydämessä.....;o)))) Onnellinen sydän Sinulla:o))

tässä syntynyt onnelisten tähtien alla kun on niin onnelinen fiilis;=)))

• quistis
        kippari kirjoitti:

tässä syntynyt onnelisten tähtien alla kun on niin onnelinen fiilis;=)))

Niin olen muuten minäkin...Kaikesta hulimatta...Tähdet ovat olleet minulle lempeitä:o)))

• kippari
        quistis kirjoitti:

Niin olen muuten minäkin...Kaikesta hulimatta...Tähdet ovat olleet minulle lempeitä:o)))

ihmisellä on hyvä olla kun on onnelinen ja hyvä mieli elämässä:=)))

• quistis
        kippari kirjoitti:

ihmisellä on hyvä olla kun on onnelinen ja hyvä mieli elämässä:=)))

on merkitystä valtavasti monessakin mielessä:o))

• kippari
        quistis kirjoitti:

on merkitystä valtavasti monessakin mielessä:o))

ammentaa kovasti voimia lisää kun on onnelinen olo vaikka elämässä olisi murheita jaksaa niiden kanssa silloin paremmin:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

ammentaa kovasti voimia lisää kun on onnelinen olo vaikka elämässä olisi murheita jaksaa niiden kanssa silloin paremmin:=)

energian lähde...:o)))

• kippari
        quistis kirjoitti:

energian lähde...:o)))

sellaisen itsekkin syksyllä:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

sellaisen itsekkin syksyllä:=)

puolestasi Kippari....ja itseni myös:o)))))))))))))

• kippari
        quistis kirjoitti:

puolestasi Kippari....ja itseni myös:o)))))))))))))

sen kesän jälkeen oli itsekkin jo onnellinen tästä kaikesta:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

sen kesän jälkeen oli itsekkin jo onnellinen tästä kaikesta:=)

sitä loputtomasti.....

• kippari
        quistis kirjoitti:

sitä loputtomasti.....

itsekkin toivoo ihan samaa:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

itsekkin toivoo ihan samaa:=)

se VARMASTI toimii....varmasti:o)))

• kippari
        quistis kirjoitti:

se VARMASTI toimii....varmasti:o)))

syytä ole ettei toimisi:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

syytä ole ettei toimisi:=)

tossa ympärilleni ja pähkäilin kovin...Ei mitään syytä etteikös näin olisi:o))

• tuffe

Tämä joulua edeltävä aika sen joulun tekee, hössötystä, vipinää ja tuoksuja :) Sitten tulee rauha... Itsekin vietän joulun ensimmäistä kertaa moneen vuoteen yksin, ja oikein odotan sitä. Ei tarvi taistella parhaasta kinkunpalasta eikä tyynystä :))

Muuten, Quistis... tyttäreni sanoo aina että hän on niin viisas koska syö paljon kalaa.. Niin olet sinäkin tainnut syödä :)))

• quistis

olen kalat....Munkin tyttäreni sanoo olevansa huippuviisas...;o)) Onnellista tohinaa ja vipinää:o)

• viettää yksin

Yksi joulu meinasi olla yksinäistä mutta exäni pyysi minut luokseen ja menin koska olin tosi ahdistunut ja olen kiitollinen että näin kävi koska se lämmitti sydäntäni.Joukko iloisia ihmisiä sai minut tosi hyvälle mielelle ja ihana huomata että on ihmisiä jotka välittävät toisista ihmisistä.Toivotaan että teilläkin on tällaisia ystäviä jotka kutsuvat luokseen ettei yksin tarvitse olla.

• quistis
        viettää yksin kirjoitti:

Yksi joulu meinasi olla yksinäistä mutta exäni pyysi minut luokseen ja menin koska olin tosi ahdistunut ja olen kiitollinen että näin kävi koska se lämmitti sydäntäni.Joukko iloisia ihmisiä sai minut tosi hyvälle mielelle ja ihana huomata että on ihmisiä jotka välittävät toisista ihmisistä.Toivotaan että teilläkin on tällaisia ystäviä jotka kutsuvat luokseen ettei yksin tarvitse olla.

tapaan läheisiäni..Melkein kaikki rakkaani...Muuten olen yksin:o)Kiitos Sinulle kauniista ajatuksesta:o))

• tuffe
        quistis kirjoitti:

olen kalat....Munkin tyttäreni sanoo olevansa huippuviisas...;o)) Onnellista tohinaa ja vipinää:o)

Tyttäresi on hyvää perimää :))) Se on muuten oikein että on hyvä itsetunto, auttaa monessa.

Onnellista ittelles :))

• tuffe
        viettää yksin kirjoitti:

Olen nääs niin hyvä etten muuta seuraa kaipaa :O Ei vaiskaan... yksinäisyydessä on omat hyvät ja huonot puolensa, ihan niin kuin tungoksessakin :)

• yksitypy evk
        viettää yksin kirjoitti:

usein miettinyt, miksi jostain joulusta on tehty sellainen "myytti" ettei silloin vois olla yksin.
        Kaikki se hössötys mikä jouluun liittyy saa yksin elävät ihmiset varmaan tosissaan inhoamaan joulua. Ja nykyään niin kaupallista joulua.
        Nytkin jouluaika on niin lyhyt. Se menee äkkiä ohi. Samoin kuin muutkin pyhäajat.

• quistis
        tuffe kirjoitti:

Tyttäresi on hyvää perimää :))) Se on muuten oikein että on hyvä itsetunto, auttaa monessa.

Onnellista ittelles :))

on ihailtavaa...Mä olen onnellinen et kasvatuksessa ja rakkauden välittämisessä nuoriin olemme exän kanssa onnistuneet...Se arvokkain saatutus liitostamme:o)
        Mun tytär on päättänyt opiskella psykologiksi....:o)

• tuffe
        quistis kirjoitti:

on ihailtavaa...Mä olen onnellinen et kasvatuksessa ja rakkauden välittämisessä nuoriin olemme exän kanssa onnistuneet...Se arvokkain saatutus liitostamme:o)
        Mun tytär on päättänyt opiskella psykologiksi....:o)

Olette siinä tärkeimmässä asiassa onnistuneet. Vai psykologiksi.. mun tytär haluaa vielä prinsessaksi... meillä taitaa huomenna olla kalaa ruuaksi :) oikeastaan joka päivä vähäksi aikaa :)))

• quistis
        tuffe kirjoitti:

Olette siinä tärkeimmässä asiassa onnistuneet. Vai psykologiksi.. mun tytär haluaa vielä prinsessaksi... meillä taitaa huomenna olla kalaa ruuaksi :) oikeastaan joka päivä vähäksi aikaa :)))

Minullakin pakkasessa kalaa...Onnellinen asiakkaan omainen pitää mut kalassa:o))
        Mun prinssessani jo sunnuntaina viisitoista....:o)

• tuffe
        yksitypy evk kirjoitti:

usein miettinyt, miksi jostain joulusta on tehty sellainen "myytti" ettei silloin vois olla yksin.
        Kaikki se hössötys mikä jouluun liittyy saa yksin elävät ihmiset varmaan tosissaan inhoamaan joulua. Ja nykyään niin kaupallista joulua.
        Nytkin jouluaika on niin lyhyt. Se menee äkkiä ohi. Samoin kuin muutkin pyhäajat.

Hyvä kun uskallat jollekin kuiskata että on yksin, heti alkaa vollotus... "voih, tule mielle..." Minä ihan oikeasti nautin siitä ettei tarvi täyttää kenenkään muun odotuksia joulusta :))

Minulle joulu on enemmän kuin pelkkä pyhä, se juuri sitä hössötystä :) Se on se tekeminen joka tekee joulun.

• tuffe
        quistis kirjoitti:

Minullakin pakkasessa kalaa...Onnellinen asiakkaan omainen pitää mut kalassa:o))
        Mun prinssessani jo sunnuntaina viisitoista....:o)

sua ei tarvii kehottaa syömään kalaa :)))

Vai jo 15... harmittaako häntä kun joulun alla on synttärit? Todella hienoa että hän jo tietää miksi haluaa tulla. Mulla on 7 7. Kummallakin yhälailla jalat maassa, toinen aikoo prinsessaksi, toinen taikuriksi ;)

• quistis
        tuffe kirjoitti:

sua ei tarvii kehottaa syömään kalaa :)))

Vai jo 15... harmittaako häntä kun joulun alla on synttärit? Todella hienoa että hän jo tietää miksi haluaa tulla. Mulla on 7 7. Kummallakin yhälailla jalat maassa, toinen aikoo prinsessaksi, toinen taikuriksi ;)

Mut nyt jo tottunut...Nyt lainalapset perjantaina 18 18.....Elikkäs aikamoiset sutinat...silloin ennen..huh....Kesäkuusa oma keskimmäinen täysiikäiseksi ja esikoinen ..ylisöpö...vanhanaikaisestikkin täysiikäiseksi huhtikuun alussa....

• typy hyvä
        yksitypy evk kirjoitti:

Se hiljaisuus.Huomaat olevasi yksin on aika kauhea tunne.Katsot ikkunasta ulos ei näy juuri ketään.Tv vain julistaa joulurauhaa.
        Ehkä internet on hyvä pakopaikka joillekkin yksinäisille mutta minulle se ei ole sama asia kun että joku tai jotkut olisi siinä vierellä viettämässä siitä rauhasta.
        Silloin jotenkin ystävät ja sukulaiset punnitaaan.

• ssbadammm

en edelleenkään malta sitä odottaa, sitä joulua, koska odottaminen on kamalan tylsää, mutta enempi mä kyllä odotan ihan sitä vaa, ettei ole silloin ei mitään tekemistä ja sitten pääseekin muutaman sadan kilometrin päähän reissuun :DD
      Mutta huomasin ýhden tylsän asian ensimmäistä kertaa elämässäni ja nytten, kun kuiteski on vasta 13 päivä, nii se on tosi kurja juttu se :(
      Eikä se liity siihen lucia juttuu mitenkää, se on ihan uusi piirre minussa..

• quistis

onpas kurjaa vai onko???

• ssbadammm
        quistis kirjoitti:

onpas kurjaa vai onko???

kun se on ihan normaalia (vissiin) jos marraskuusta saakka kuuntelee, joka päivä toisten laulamia joululauluja (näitä tavallisia) niin kyllä ne soi jo unissakin päässä ja niistä näkee painajaisia, niin minuu jo kyllästyttää monetkin joululaulut ja en meinaa jouluna kuunnella, kuin muutaman ei yleisen laulun :DDD

• quistis
        ssbadammm kirjoitti:

kun se on ihan normaalia (vissiin) jos marraskuusta saakka kuuntelee, joka päivä toisten laulamia joululauluja (näitä tavallisia) niin kyllä ne soi jo unissakin päässä ja niistä näkee painajaisia, niin minuu jo kyllästyttää monetkin joululaulut ja en meinaa jouluna kuunnella, kuin muutaman ei yleisen laulun :DDD

Täällä maalla ei kuule joululauluja...Kuin vasta joulukuussa..Sun alettava sellaiseksi ihmiseksi,jolla on valikoiva kuulo.....:o))

• ssbadammm evk
        quistis kirjoitti:

Täällä maalla ei kuule joululauluja...Kuin vasta joulukuussa..Sun alettava sellaiseksi ihmiseksi,jolla on valikoiva kuulo.....:o))

mutta se on vaikeaa, hyvinkin kun se osittain on pakollista, että osaa laulattaa muita, niin tarttes ite opetella ne joululaulut tossa marraskuussa jo, että osasin sitten heti joulukuussa, mutta nytten jo kyllästyttää koko juttu ja tänään yritinkin, että lauletaa vaikka, jos sun lysti on tai jotai niin ei se käynykään, mutta kyllä mä kestän, kun en sitten enää jouluna kuuntele, enkä taas vuoteen :DDD

• quistis
        ssbadammm evk kirjoitti:

mutta se on vaikeaa, hyvinkin kun se osittain on pakollista, että osaa laulattaa muita, niin tarttes ite opetella ne joululaulut tossa marraskuussa jo, että osasin sitten heti joulukuussa, mutta nytten jo kyllästyttää koko juttu ja tänään yritinkin, että lauletaa vaikka, jos sun lysti on tai jotai niin ei se käynykään, mutta kyllä mä kestän, kun en sitten enää jouluna kuuntele, enkä taas vuoteen :DDD

Mäkin muuten laulatin marraskuussa joululauluja...Minulla yksi sellainen ryhmä viikoittain....Nooh...Mä vain suljen mieleni kaikenlaiselta saasteelta......mielensaasteelta:o))
        Pakko...muutoin ei jaksa!!!

• TrueLady

saan vihdoinkin sen rauhallisen joulun =)) ei hälinää, ei örvellystä, oma sohva, oma aamutakki ja kukaan ei napsi mun suklaarasiasta =))

• quistis

nautiskella ja olla niinkuin haluat...Ylellistä...:o)))

• Potilas

kun on tahtosi vastaan väkisten viety osastolle.

osastolla ei ole joulua.

täälä on vaan

-tabuja

-terapiaa

-synkkiä lääkäreitä

• quistis

Tää tietää että on...Olen ollut..Hmm..olin itseasiassa viime joulun töissä....Oli ihanaa luoda osaltaan joulua ihmisille,joille mikään ei ole itsestään selvyys..Etkös potilas muista..laulettiin yhdessä...Säkin nautit kypällä:o))) (Tonttulakki vinossa...nasu joulutortun täytteessä..)

• Carmencita

mikä se sellainen on??
      ;-))

• quistis

nimi ja ennen muinoin oli sen niminen saikkukin...;o)

• Carmencita
        quistis kirjoitti:

nimi ja ennen muinoin oli sen niminen saikkukin...;o)

johan helpotti, mä no ihan säikähdin että tarkoitit jotain ihan muuta. ;-))
        Mutta tämä likka painuu pehkuihin, säpinää ja joulua sinullekkin Quu.
        Tietysti kaikille muillekkin huuhaalaisille.
        ;-))

• quistis
        Carmencita kirjoitti:

johan helpotti, mä no ihan säikähdin että tarkoitit jotain ihan muuta. ;-))
        Mutta tämä likka painuu pehkuihin, säpinää ja joulua sinullekkin Quu.
        Tietysti kaikille muillekkin huuhaalaisille.
        ;-))

Onneksi kerkesin pelastaa sun yöunesi....:o/

• Carmencita
        quistis kirjoitti:

Onneksi kerkesin pelastaa sun yöunesi....:o/

olisin muuten tullu kummittelemaan uniisi seitsemän vuoden ajan. ;-))

• ..muistan..harvinaista vaan nykyään.. toivottavasti saan joulufiiliksen.. ja näen tonttuja.. siis niitä aitoja ei pikku-ukkoja..

• quistis

Tossa laulussa on avaimet siihen...Sä näät,jos vain niin haluut:o)))

• quistis kirjoitti:

Tossa laulussa on avaimet siihen...Sä näät,jos vain niin haluut:o)))

.......ehtisköhän vielä väsätä tonttumaalauksen??

• quistis
        pervokki kirjoitti:

.......ehtisköhän vielä väsätä tonttumaalauksen??

sellainen tonttuenkeli olis aikas makee...Mä nään sellaisen sielunisilmillä...

• quistis kirjoitti:

sellainen tonttuenkeli olis aikas makee...Mä nään sellaisen sielunisilmillä...

..aattelin sellasta partasuista ukkoo.. perustonttuu lyhty kädessä..hangessa..puita ja joku vanha mökki..

• quistis
        pervokki kirjoitti:

..aattelin sellasta partasuista ukkoo.. perustonttuu lyhty kädessä..hangessa..puita ja joku vanha mökki..

tulee varmasti tunnelmallinen...saat oikean joulufiiliksen....:o))

• quistis kirjoitti:

tulee varmasti tunnelmallinen...saat oikean joulufiiliksen....:o))

..pohtimaan ideaa teekupin ääreen.. öitä.....

• kippari

sellainen tunne ettei ole syytä huoleen:=)

• quistis

Sinulla....Ihana:o)))

• kippari
        quistis kirjoitti:

Sinulla....Ihana:o)))

olis aina näin hyvä,mut eihän sellainen ole mahdollista:=)Mut hyvä näin kuitenkin;=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

olis aina näin hyvä,mut eihän sellainen ole mahdollista:=)Mut hyvä näin kuitenkin;=)

paranee....nihn:o))

• kippari
        quistis kirjoitti:

paranee....nihn:o))

elämässä pitä koittaa päästä parempaan suuntaan eikös niin:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

elämässä pitä koittaa päästä parempaan suuntaan eikös niin:=)

toisaalta tunnistaa myös se hyvä mikä on juuri nyt:o))

• kippari
        quistis kirjoitti:

toisaalta tunnistaa myös se hyvä mikä on juuri nyt:o))

hyvistä kannataa pitää aina kiinni kovasti:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

hyvistä kannataa pitää aina kiinni kovasti:=)

Toi on asiaa....;o))))))))

• kippari
        quistis kirjoitti:

Toi on asiaa....;o))))))))

voi jäädä luu käteen niinkuin sanonta sanoo:=)

• quistis
        kippari kirjoitti:

voi jäädä luu käteen niinkuin sanonta sanoo:=)

Quu halaa ja kiittää seurasta:o)) Hyviä unia ja oman kullan kuvia:o)))))

• kippari
        quistis kirjoitti:

Quu halaa ja kiittää seurasta:o)) Hyviä unia ja oman kullan kuvia:o)))))

yötä ja kauniita unia ja suukko sinulle kipparilta:=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      494
      2452
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2439
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1541
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1502
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1450
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1343
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      38
      1293
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1258
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      274
      1145
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      87
      1113
    Aihe