Pätkätyöllä on hyvät ja huonot puolet. Viimeaikoina pätkien negatiiviset puolet ovat korostuneet entisestään. Kun otatte vastaan pätkätyön, teette valinnan. Ja kun otatte sen työn vastaan, ei kannata sitten valittaa. Niin kauan kun on työntekijöitä olemassa olevilla ehdoilla, niin paljon löytyy myös tarjontaa, etenkin henkilöstövuokrauspaikkoja. Tehkää valintoja!
Pätkätyö
8
4490
Vastaukset
- valhe
Pätkätyö ei ole valinta.Työvoimatoimisto voi pakotta karensin uhalla sellaiseen työhön, jonka palkalla ei tule toimeen. Pätkä,sekä alipalkatut tuki-yhdiselmätuki-ja harjoitteltyöt ovat sellaisia joihin ei pitäisi kenenkää ristinsielun lähteä.
- työorja
Pätkätyö on hyvin pitkälti orjatyötä ja ihmisen alistamista henkisesti.
Pätkätyöntekijästä revitään kaikki teho irti...toisin sanoen jos et ole tehokas (kone) joudut ulos ja olet luuseri.
Ihmisen tulee olla nykyaikana kone joka jaksaa tehdä töitä alipalkattuna. - Toisille
Kyllä pätkätyö sopii joillekin.
Itse tein pätkiä 6 vuotta. Kestot muutamasta päivästä useaan kuukauteen.
Vakituisen työn suhteen tuli mittani täyteen ja viihdyin hyvin pätkissä.
Alkuun en raaskinut pitää lomaa mutta myöhemmin opin nauttimaan näistä joutilaista väleistä.
Tietysti talouteni oli kunnossa siten, ettei päivittäinen elämäni ollut muutaman viikon tai kuukauden pätkästä kiinni.
Ymmärrän kyllä, että nuorempana pätkiintyminen estää kaiken pitemmän tähtäyksen suunnittelun.
Siksi ihmettelenkin miksi ei panna 50 jengiä pätkiin ja nuorempia toistaiseksi työsuhteisiin? - esim
opiskelijoille.
Muut haluavat turvallisuutta.
KUKAAn muu ei halua työtä 6kk kerrallaan. - neitiX
Niinpä niin, kaikki asiathan lopulta on omia valintoja. Mutta onko kaikkien valinnanpaikkojen edessaa annettu ihan realistista toista vaihtoehtoa? Jos nuorella vastavalmistuneella on vaihtoehtona jäädä työttömäksi tai ottaa vastaan muutaman kuukauden pätkätyö, kumpi on realistinen vaihtoehto? Saada edes jalka oven väliin johonkin työhön? Saada edes vähän työkokemusta? Näyttää, että on halua ja intoa...Opintolainat paina päälle...
Tai yh, jolla perhe elätettävänä?
Tai paikkakunnalla, jossa ei ole tietoa mistään duunista välttämättä vuosiin, jos ei hyväksy niitä pätkiä?
Elämä on harvoin musta-valkoista. Eipä ole tässäkään asiassa. - Kela jaksottaa
Olen ollut 2v työttömänä. Nyt ois tarjolla 5-7kk työ. Kannattako ottaa vastaan. Saanko rangaistuksen kelalta myöhemmin. Kassan päiviä jäljellä vielä 15.
Jos katkaisen työnhakuni, teen tuon 5-7 kk työn ja sitten palaan työnhakijaksi, niin ei kela ainakaan mulle vielä tarvitse mitään työttömyysrahaa maksaa. Voisi ehkä välttää ne Kelan rangaistukset työn vastaanottamisesta, joista moni puhuu jos on tehnyt pätkätöitä.- rahaton4
Ruhtinaallinen tuo 5-7 kk työ. itselle tippuu vain päivää, joskus muutamaa tuntia silloin tällöin. Pääset ilmeisesti jakson jälkeen kassan päivärahalle takaisin.
- Töihin takas
Kiitti. Niin minäkin luulisin, tarvii kysästä kassasta, että mitä tapahtuu tuon työjakson jälkeen. Tuskin ne sitä rupee sovittelemaan.. Onhan tossa aikaa etsiä muutakin työpaikkaa, ja kun saa sieltä vielä 8 kk täyteen, niin pääsee ansiosidonnaiselle takaisin. Tsemppiä sulle, jotta löytäisit vakituisen työn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782