Kannattaako ansioluetteloon laittaa KAIKKI kurssit ja työkokemus? Itsellä on aikalailla työkkärin kurssei käytynä ja työkkärin järjestämää työharjoittelua. Olen nykyään opiskelija ja nuori olen. Oikeeta työtä en ole tehnyt kun parissa työpaikassa, muu työkokemus on sitten tuota työkkärin työharjoittelua.
Antakaas vinkkejä sellaiset, jotka jo olette työelämässä!
ansioluettelo
4
920
Vastaukset
- Matleena
Suosittelen laittamaan vain kaikki mitä olet tehnyt, etenkin jos sinulla ei oikeaa työkokemusta paljoa ole.
Itse työnantajana arvostan sitä, että työnhakija on edes jotakin tehnyt, eikä vain maannut laakereillaan. - Rektytoijana toiminut
Kannattaa pohtia, mistä voisi olla edes jotain hyötyä jossakin eikä läheskään kaikkea ole välttämättä viisasta laittaa joka hakuun vaan valikoiden.
On tietenkin työnantajia, jotka katselevat kaikkea historiaa, mutta se tapahtuu lähinnä työhistorian osalta jos ei ole kummoista kokemusta juuri haettavasta työstä. Pääsääntöisesti kuitenkin katsotaan ns. pääkoulutukset ja työhistoriat, sen takia onkin fiksua ehkä vähän arvioida mitä kannattaa ja milloin laittaa mukaan...
Fiksu hakemus, ytimekkäästi koulutus ja muutamia alaa sivuavia koulutuksia ja työhistoria on paras hakemus. (Työhistoria ensiksi on aikalailla "oikeaoppinen tapa", jos edellä on lippuja ja lappuja koulutuksista ja kursseista niin ei anna aina hirveän vakuuttavaa kuvaa. Lähinnä herättää kysymyksen: mutta onko tämä koskaan tehnyt töitä?
Tietysti jos ikää on kovin vähän ja senkin puoleen on luonnollista, ettei kauheasti työhistoriaa ole kertynyt, esim. vain muutama hassu vuosi ja nekään eivät samasta paikasta yhtäjaksoisesti on alle 25 vuotiaalta ihan "ymmärrettävääkin". Kun alkaa 30 ikävuotta lähestyä ja ylittyä niin sitten on jo vähän huonompi juttu jos ei oikein mitään kunnon työhistoriaa ole esitellä.
Hakemuksestaan saa kuitenkin fiksumman oloisen kun tekee siitä ytimekkään, eikä laita mukaan kaikkea sälää. Anteeksi nyt jos kovasti sinulla on työkkärin kursseja, mutta niitä ei aivan kaikissa paikoissa hirvittävän korkealle arvosteta. Senkään takia en niitä jokaista lippulappua lähtisi esittelemään jos ei tosiaan haettavaan hommaan liity millään lailla.
Itse kuitenkin parikymmentä vuotta olen työhönottohommia tehnyt ja runsaasti eri yritysten käytäntöihin on tutustunut, sekä omien että muiden kokemuksina, niin sillä pohjalla jonkin verran osaan sanoa. - jiol
Jos ansioluetteloon jää paljon tyhjiä ja selittämättä jääneitä ajanjaksoja, työhönottaja alkaa varmastikin ihmetellä missä olet viettänyt nuo ajat. Vankilassa? Psykiatrisessa sairaalahoidossa? Ojanpohjalla? Eli jos et kaikkia halua eritellä niin ainakin yleisluontoinen selivtys olisi hyvä.
- Uustyötön
työkkärin kurssit ja työharjoittelut toisin esille ikäänkuin sivulauseessa. Esim. omaa työpaikkaani etsiessä olen ollut työharjoittelijana ... ja/tai osallistunut seuraaville kursseille...
On tärkeätä, ettei oikea asia ja osaamisesi katoa kaiken muun vähemmän tärkeän taakse.
Onnea sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754