Todellinen ongelma

"törttö"

Hävettää oikein kysyä mutta minulla on nyt kiusallinen ongelma. Sain pari päivää sitten hankkimani uuden auton ja nyt päälimmäinen tuntemus on se että minua kaduttaa suunnattomasti kyseisen mallin hankkiminen. Autoa ostaessani tein vain lyhyen koeajon ja luotin lehtien testien sekä muiden käyttäjien palautteeseen, mutta nyt kun sain auton niin pettymys on ollutkin suuri ja minulle tuli suuri halu purkaa koko kauppa. Nähtävästi auton pitkänä toimitusaikana (9 vko:a) tuntemukseni autoa kohtaan muuttui oleellisesti. Kertokaa minulle että onko edes mahdollista pyytää autoliikkeeltä kaupan purkua vai onko minun vain nieltävä tyhmyyteni ja myydä (vaihtaa) auto heti eteenpäin sekä kärsiä tuntuva taloudellinen tappio, miten olisi viisainta toimia? Nähtävästi myynti/vaihto kävisi kuitenkin helposti koska auto on merkiltään yksi eniten myytyjä mutta rahallinen tappio tietysti olisi hirvittävä tässä tapauksessa. Auttakaa!

13

1502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helposti

Jos autosi on suosittua merkkiä ja sitä joutuu odottamaan niin myynti saattaa onnistua helpostikin. Ei kai sinua kuitenkin kaduttanut se ostos mahdollisesti muuttuvan verotuksen takia.

• "törttö"

Ei ollut verotuksen syytä pettymykseeni. Itse auto vain ei vastaakaan odotuksiani, vai tulisiko jostain sisältäni sellainen tuntemus että en vain pidäkään juuri tästä mallista. Kyllä kait jokainen vikaostoksen joskus on tehnyt ja tietää sen tunteen kun asia alkaa kaduttamaan.

• kiltisti
        "törttö" kirjoitti:

Ei ollut verotuksen syytä pettymykseeni. Itse auto vain ei vastaakaan odotuksiani, vai tulisiko jostain sisältäni sellainen tuntemus että en vain pidäkään juuri tästä mallista. Kyllä kait jokainen vikaostoksen joskus on tehnyt ja tietää sen tunteen kun asia alkaa kaduttamaan.

MIkä siinä ei miellytä? Mikä auto on kyseessä?

• mennä jo
        kiltisti kirjoitti:

MIkä siinä ei miellytä? Mikä auto on kyseessä?

provoilun puolelle ja poistettavaksi jos aletaan merkkejä "mainostamaan".

• "TÖRTTÖ"
        mennä jo kirjoitti:

provoilun puolelle ja poistettavaksi jos aletaan merkkejä "mainostamaan".

No niin, sain kaupan purettua ja rupean nyt etsimään toista kulkupeliä sen edellisen surkean riisikipon tilalle.

Jos vaikka jokin eurooppalainen laatumerkki, ovat kuulemma huomattavasti parempia ajaa kun noi Japanilaiset, ja laatukin on myös varmaan parempaa.

• nyt kuullostaa
        "TÖRTTÖ" kirjoitti:

No niin, sain kaupan purettua ja rupean nyt etsimään toista kulkupeliä sen edellisen surkean riisikipon tilalle.

Jos vaikka jokin eurooppalainen laatumerkki, ovat kuulemma huomattavasti parempia ajaa kun noi Japanilaiset, ja laatukin on myös varmaan parempaa.

hyvältä. Ei japseista ole ajoautoiksi.

• aina parempia

Tää on normaalia autokaupan kusetusta, koeajoautot valitaan ja säädetään aina erikseen vaikuttamaan mahdollisimman hyviltä ja mukavilta. Ostaessasi saat sitten sitä liukuhihnan standardipaskaa....

• Tuttu juttu

Tuohan on se klassinen ostosmorkkis. Minulle tulee se joka kerta kun vaihdan uuteen autoon.

Viikossa siihen uuteen leluun kyllästyy ja alkaa kaduttamaan, varsinkin kun autolainaa joutuu ottamaan yleensä vielä lisää. Usein sitä huomaa myös tulleensa kusetetetuksi kaupoissa, vaikka kaikki näytti niin hyvältä autokuumeen vielä riehuessa.

Kyllä autonvaihto on hulun hommaa, mutta kevällä tuo on meikäläiselläkin taas edessä. Hatuttaa jo etukäteen se välirahavedätys ja paskanjauhaminen autokauppiaiden kanssa :(

• seuraava rattikrapula, ei siinä muuta.
        Itsehän kuumeilit, itse karapulankin kärsit.

• Lapsi..

Ajatellaan että ostat sikakalliin auton niin odotukset pitäisi jo täyttyä myös aika hyvin. Mutta jo vaikka mesen maasturissa vaalea MUOVINEN kojelaudan pinta on jo aika ikävä asia, hohto katoaa tälläisestäkin asiasta kun auto on jumalattoman kallis ja kaiken pitäisi jo olla tip top ja tap kunnossa.

Ostat auton jossa hyväkin suorituskyky mukamas niin voi olla että harmittaa parin viikon päästä jo viimeistää kun ei se nyt niin kummonen ole kuitenkaan todella korkeeseen lisähintaan nähden mitä perusmalli taas maksaisi.

• ajaa reilu koeajo!

Onhan autolla oltava täysi palautus oikeus pari viikkoo mitä se sitten onkaan.. Kysy kuluttaja-asiamieheltä miten asia on niin eivät voi liikkeessä sitten hangata vastaan asiassa. Totta kai se voi olla heille tappiota mutta riippuu paljonko aikaa ja kilometrejä on mennyt että kumman tappioksi se on.

Pitäisi vaan ajaa ja tutustua autoon, jos autoliike ei anna edes parin tunnin ajoa niin unohda koko homma. Monesti se menee niin että jos uutta ostaa niin tunnin koeajon saa esittelyautolla ja varmaan lisää järkkääntyy jos kauppaa aletaan hieromaan. Tunnin ajoon ei pidä koeajoa jättää jos auto on täysin outo eikä muutenkaan tiedä autoista eikä ole paljoa ajanut!

Itse vaihdoin viimeksi käytetyn käytettyyn liikkeessä ja ajoin sillä koeajon lauantaista maanantai iltapäivään. No roplemos ja kaupat tehtiin. Mutta se olikin käytetty.

• omaansa tyytyväinen

Mitä soopaa sinä kirjoitat! "Onhan autolla oltava täysi palautus oikeus pari viikkoo mitä se sitten onkaan.. Kysy kuluttaja-asiamieheltä miten asia on niin eivät voi liikkeessä sitten hangata vastaan asiassa."

Aivan täyttä pötyä!!!!

Vain puhelinmyyntityylisessä kaupassa on palautusoikeus ja sekän ei ole voimassa enää tuotteen käyttämisen jälkeen!

• koe ajo

sillä tuollaiset hoituu...

Itelleni kävi liki samoin, mutta vasta kun sain tietooni nykyisen autoni viat.Mutta ne täytyy nyt vaan niellä...:(

Mutta opinpahan että en enää osta muuta käytettyä, kuin ne mitkä tunnen melkeen kuin omat taskuni.

Olin vaihtamassa tätä n.9kk:ta ollutta autoa melkeen uuteen mondeoon.Vika saattoi olla siinä, että auto oli esittely auto ja ajettu 9tkm.
      Mutta olin ns.kaukoviisas.Tahdoin autolla kunnon koeajon eli n.28h, koska liike ei suoustunut yli v-lopun, mutta vuorokausikin riittää kyllä.
      Ajoin kotiin, mutta auto ei tuntunut hyvältä, kumminkaan.Joten n.100km:in lisä ajo ja vein auton samana päivänä takaisin kauppaan ja totesin ei kiitos.

En tosin tiiä onko palautus oikeuksia uusilla autoilla joita tehtaalta tilataan, mutta jos haluttu merkki niin pitäisi päästä eroon hyvin, jos ei mitään vikaa...Tosin 2000-5000€ ainakin takkiin tulee ja enemmänkin, riippuen auton alkup.hinnasta ...

Kun jokainenhan haluaa sen uuden, uuden hintaan...:/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      208
      1360
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      898
    4. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      842
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      830
    6. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      776
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      31
      768
    8. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      762
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      713
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      708
    Aihe