ydinvoimalassa. Minä luulen että suuri osa ihmisistä on vielä useíta tunteja pimennossa.Aikamoinen puute muuten. Olaankohan mitenkään varauduttu Venäjän ydinvoimaloitten posauksiin meillä esim evakuointiharjoituksina??
Olisikohan syytä aloittaa?
tavoittavatkohan uutiset kaikki ihmiset Suomessa?
5
191
Vastaukset
itsesi vaikka parin metrin syvyyteen.
- räjäysuhka
No kun tiedämme millaista on Venäjällä ollut viimeaikoina niin terroristihan voi iskeä vaikka sitten ydinvoimalaan juuri Pietarin lähellä.
Täysin realistinen vaihtoehto. Veikkaanpa ettei meillä olla varauduttu mitenkään? Onhan väki saatava muutamassa tunnissa pois pilven alta? Mitenkähän luonnistunee?
Jos terrorismi iski lastenkouluun niin ydinvoimala lie vieläkin todennäköisempi! - no panic
Kyllä noita asioita viranomaiset ovat harjoitelleet.
Tieto kyllä saadaan kulkemaan, viimeistään yleinen hälytysmerkki radio- ja televisio tiedotusten kanssa herättää viimeisetikin. Levisihän tieto Nykäsen Matin baaritappelustakin koko väestön tietoon muutamassa tunnissa...
Evakuointisuunnitelmat on olemassa ja niitä on harjoiteltu. Samoin joditapletit kansalaisille on varattuna ja jakelu suunniteltu.
Vaikka kuinka olisi suunniteltu ja hajoiteltu, tuo tositilanne kuitenkin varmasti yllätyksiä: esim hämminki ja sekamelska on melkoinen kun ihmiset panikoituvat eivätkä malta odottaa viranomaisten ohjeita vaan ryntäävät pakoon tukkien tiet.- mutta eikös
säteileessä tuhoudu piiaines????
mistä purkista sitä kuunnellaan sen jälkeen kun radiot eivät toimi????? Tai kännykät???? - no panic
mutta eikös kirjoitti:
säteileessä tuhoudu piiaines????
mistä purkista sitä kuunnellaan sen jälkeen kun radiot eivät toimi????? Tai kännykät????Enpä ole moisesta kuullut. Ettet vain sekoita asiaa ydinaseen räjähdyksessä syntyvään EMP-pulssiin. Se on suuritehoinen sähköpulssi, joka tuhoaa puolijohteet. Sellaista ei synny ydinvoimalaonnettomuudessa.
Kännyköiden käyttö tosin voi olla suurissa katastrofeissa ongelmallista ihmisten ruuhkautaessa televerkot. Radiot ja viranomaisten verkot kyllä toimivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4741685Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3711464Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641318Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151279- 100875
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19836Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65716Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15681- 38656