Kääk

Iili

Jossakin naapurissa viritellään parhaillaan soittimia ja kokeillaan kaiuttimia. Taitaa olla levoton ilta ja yö tulossa.

Minua ei häiritse mikään muu kuin naapurista kuuluva soitto yöllä. Eritoten basso on hermoja raastavaa, kun sen ääntä ei pääsen mitenkään pakoon. Juhlat sinänsä eivät ole tietenkään häiritseviä, ainoastaan se naapurista kantautuva liian kova musiikki.

Lapset saavat meluta, koirat haukkua, ihmiset saavat vapaasti kopistella puukengillä, TV saa huutaa. Ne ovat normaalin elämän ääniä. - Mutta jytämysiikki keskellä yötä! Sitä minä en jaksa. Ja juopuneille on aivan turha valittaa. (Voisihan sitä ehkä joskus yrittää mennä bileisiin mukaan kuokkavieraaksi yöpuvussaan.)

26

1616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullaulla

se on ikävintä mitä voi olla . Asuin yli 10v sellaisten naapurina ,nyt asun toisessa paikassa aika lähellä sitä entistä . Täälä minä viihdyn . Harvoin kuuluu mitään naapureilta ,ja en välitä vaikka kuuluiskin kunhan ei klo 10 jälkeen kuulu passon pomputusta . Olen joskus ajatellut että siinä musiikissa ei ole melodiaa ollenkaan .
      Ja uimaranta oli ihan vieressä ,kesäaikaan nuoriso kävi yö uinneilla ,naiset varsinkin kirkuivat niin että kuulu varmaan toiseenpitäjään saakka.

• uzma-m

ne ovat kurjia melua ja pamputusta,onneksi ne oavat harventuneet,naapuriin muutti joku opisto,taysin hiljaista yolla,mutta nyt hairitsee tuo ennen viitta kaikuva aamurukoukseen kutsu ja meidan koira mokoma on alkanut ulvomaan sen mukana.

• Katleija
        uzma-m kirjoitti:

ne ovat kurjia melua ja pamputusta,onneksi ne oavat harventuneet,naapuriin muutti joku opisto,taysin hiljaista yolla,mutta nyt hairitsee tuo ennen viitta kaikuva aamurukoukseen kutsu ja meidan koira mokoma on alkanut ulvomaan sen mukana.

Vaikka ei se kiva olekkaan, kun koira ulvoo aamulla, mutta jotenkin se tilannekomiikka nauratti minua. Muuten kiekuvatko siellä kukot. Nehän on sellaisia, että kun yksi kukko kiekuu niin muut kukot sitten vuorollaan vastaavat. Tämä jäi mieleeni matkaltani pienestä kreikkalaiskylästä.

• uzma-m
        Katleija kirjoitti:

Vaikka ei se kiva olekkaan, kun koira ulvoo aamulla, mutta jotenkin se tilannekomiikka nauratti minua. Muuten kiekuvatko siellä kukot. Nehän on sellaisia, että kun yksi kukko kiekuu niin muut kukot sitten vuorollaan vastaavat. Tämä jäi mieleeni matkaltani pienestä kreikkalaiskylästä.

kiekuu ja ei nayta tietavan ajasta mitaan,ja koko meidan seudun koirat haukkuvat noin 3am,villisika lauma tulee puron vartta pitkin kaupunkiin,rahnuttelevat kylkiaan meidankin seinamuurii,pikku porsaant inisevat,ja meluun yhtyy koko kaupungin koira kuoro.Aah ja unohdin jackalit ne ulvovat kuin pikkulapset itkisivat.

• Katleija
        uzma-m kirjoitti:

kiekuu ja ei nayta tietavan ajasta mitaan,ja koko meidan seudun koirat haukkuvat noin 3am,villisika lauma tulee puron vartta pitkin kaupunkiin,rahnuttelevat kylkiaan meidankin seinamuurii,pikku porsaant inisevat,ja meluun yhtyy koko kaupungin koira kuoro.Aah ja unohdin jackalit ne ulvovat kuin pikkulapset itkisivat.

On siellä elämää ja vielä joulunakin. Oijoijoi. Se on niiiin erilaista mitä tällä Katleijalla on. Minä asun kerrostalossa, en ihan keskustassa ja niin on hiljaista jotta. Minun rapussani on yksi lapsi. Suurin osa on iäkkäämpää väkeä, joilta lapset lähteneet aikaa päiviä. Ja yksinäisiä asuu nykyään näissä kaksioissa ja kolmioissa. Ei ole juhlimisia. Ulko-oven rakoonkin joku on laittanut pienen pehmusteen ettei kolahda. Ei ole läpiajoliikennettä. Niin tässä saa elää kuin Herran kukkarossa.

• Iili
        uzma-m kirjoitti:

(En suosittele, kuva on huono) Huomasin, että siellä oli myös pakistanilainen TV-kanava. (Pakistan Vision tms.) Se on musiikkikanava, ja katsoin sitä jonkin aikaa. Se musiikki on ihan intialaisen kuuloista. - Leichesterissä Englannissa on niin paljon intialaisia, että heillä oma TV-kanava. Ihan samanlaisia musiikkivideoita sielläkin esitettiin.

Minulla on kännykässä soittoäänenä kukon kieuntaa. Se kuuluu hyvin melunkin yli eikä tunnu liian vaativalta tai ahdistavalta.

Olen matkustellut aika paljon islamilaisissa maissa, mutta eivät ne rukouskutsut ole pahemmin häirinneet, kun tietää, että ne tulevat aina samaan aikaan. Kovaahan ne huutavat ja kyllähän siihen herää aamulla, mutta minulla taitaa olla aika hyvät unenlahjat.

Kerran olin Istanbulissa Pera Palas -hotellissa. Hotellin ulkopuolella kadun toisella puolella oli sekä moskeija että tivoli. Nukuin kuin tukki. Tivolimusiikki ei ollut sellaista läpitunkevaa jumputusta, joka raastaa hermoja, ja rukouskutsuun oli jo ehtinyt tottua muilla matkoilla.

• uzma-m kirjoitti:

Mitä ovat jackalit?

On siellä Pakistanissa monenlaista elämän ääntä kaiken järkytyksen keskellä.

Mielenkiintoista on kertomaasi lukea. *Kiitos*!

• pullaulla
        uzma-m kirjoitti:

että te sielä sinun maassasi olette järkevämpiä --ainakin juhlinnan suhteen .

• katleijaejk
        Frederiikka kirjoitti:

Mitä ovat jackalit?

On siellä Pakistanissa monenlaista elämän ääntä kaiken järkytyksen keskellä.

Mielenkiintoista on kertomaasi lukea. *Kiitos*!

Eläin lie sakaali (shakaali). Ketun näköinen.

• uzma-m
        katleijaejk kirjoitti:

Eläin lie sakaali (shakaali). Ketun näköinen.

kysin parran ajossa olevalta siipaltani,sanoi olevan ketun nakoinen otus,en ole nahnyt kuullut vain.
        Kerran tulimme kotiin myohaan yolla ja ohitimme presidentin palatsin ja sen edessa tepasteli mahtavan suuri villisika karju,suuret torahampaat,ei uskallettu edes ajaa lahelle.

• uzma-m kirjoitti:

mahtaa siellä olla melkomoinen kakofonia.

Minun kummilla oli sellainen koira,kun sille sano:
        laula Nalle,se istui nätisti ja kaulapitkällä alkoi ulvoa,se oli Karjalankarhukoira.

• Iili

Talomme on hyvin hiljainen, mutta seinän takana on uudet naapurit.

Siellä laulettinkin virsiä ja joululauluja! Ei tarvitse kuunnella bassokomppia aamuun asti.

*Helpotuksen huokaus*

• uzma-m

pitamaan yo seuroja,laulavt virsia,ajavat pahojahenkia pois,puhuvat kielilla ym?

• Iili
        uzma-m kirjoitti:

pitamaan yo seuroja,laulavt virsia,ajavat pahojahenkia pois,puhuvat kielilla ym?

Ne ovat jo lopettaneet. - Puhukoot vain kielillä, kunhan eivät jumputa bassoa.

• Iili kirjoitti:

Ne ovat jo lopettaneet. - Puhukoot vain kielillä, kunhan eivät jumputa bassoa.

ei ole pakko kärsiä. Poliisit vain hiljentämään, tulevat kyllä. Jatkohoidoksi kantelu taloyhtiön hallitukselle joka antaa yhden varoituksen. Ellei tehoa, hallitus ottaa kyseisen huoneiston taloyhtiön haltuun ja häiriköt heitetään pihalle.
        Näin on laki ja se myös toimii. Olen valitettavasti joutunut testaamaan sen kuunneltuani alkoholistiakan yömetelöintiä 12 v. Nyt soitan jo alussa poliisit paikalle jos vielä häiriköivät. Kummasti on meno rauhoittunut.

• Yömetelistä ikävyyttä
        sitroen kirjoitti:

ei ole pakko kärsiä. Poliisit vain hiljentämään, tulevat kyllä. Jatkohoidoksi kantelu taloyhtiön hallitukselle joka antaa yhden varoituksen. Ellei tehoa, hallitus ottaa kyseisen huoneiston taloyhtiön haltuun ja häiriköt heitetään pihalle.
        Näin on laki ja se myös toimii. Olen valitettavasti joutunut testaamaan sen kuunneltuani alkoholistiakan yömetelöintiä 12 v. Nyt soitan jo alussa poliisit paikalle jos vielä häiriköivät. Kummasti on meno rauhoittunut.

Olin viikonloppuvierailulla ja isäntäväki illalla varoitteli, mitä häiriötä on yöllä tulossa yläkerran suunnasta. Niinpä puoleenyöhön mennessä kiihtyi yläkerran ja vieraiden keskustelut kuin heikkokuuloisille huutamiseksi ja tanssijataremännän askelkuviot liitivät vinhasti nurkasta toiseen yli permannon kunnes norsulauma poistui lähiravintolaan kolmeksi tunniksi. Takaisintulo herätti naapurit ja he alkoivat soitella puhelimella - ihan turhaan, sillä nuorehko avopari ei vastaa, ei avaa oveaankaan. Ei sinne pääse yövaatteissa. Etsin siivousvälineen teleskooppivarren ja aloin siirrellä vierashuoneen kattoon kiinnitetyn verhotangon jähmeitä liukuja edestakaisin - ja kas, se oli uusi tuutulaulu yläkertaan, joka vaikeni kuuntelemaan. Jatkuvasta häirinnästä heille on lähetetty kirjallinen varoitus.

• jemina

Naapuri soittaa pianoa ja selloa, ennen klo 22.00, kaunista, istun välillä ja ihan kuuntelen. Olin vähän huolestunut kun muutin kerrostaloon parinkymmenen vuoden rivitaloasumisen jälkeen. Aivan turhaan, tässä rapussa on kuin huopatossutehtaalla, alkaa omat kolistelemiset huolettaa. Ympäristötekijöille ei sitten mitään voi, vieressä on kaksi kaupungin vuokrataloa. Talojen rappioremmi rantautuu örveltäen paikallisesta juottolasta asunnolleen öisin yhden – kahden välillä useita kertoja viikossa, ikävästi oikaisevat tämän taloyhtiön pihan kautta. Kyllä siihen herää. Ihmettelen miten kenenkään maksa saatikaan kukkaro kestää sitä menoa. Sääliksi käy heidän kanssaan samassa talossa asuvia, suurin osa asukkaista ihan tavallisia mukavia ihmisiä. Joukossa on paljon eläkeläisiä ja maahanmuuttajia, heillä asunnon vaihto mahdollisuus on varmaan hyvin rajallista. Mahtaa näille maahanmuuttajille muodostua erinomainen suomikäsitys.

• sitroen kirjoitti:

26:n omakotitalokauden jälkeen muutimme kerrostaloon.
        Häiriöitä kahdelta puolelta.
        Junior huudatti stereoitaan, tosin HARVOIN ja uskoi sanomisen kerralla.

Toisella puolella naisihminen kuunteli radiotaan ja TV:aan tosi kovaa ja ryhtyi yöllä järjestelemään huonekalujaan. Toistui aika usein. Puolen vuoden aikana useamman kerran. Ei uskonut puhetta!
        Kuuntelin muutaman kuukauden. Kirjasin ylös jokaisen häiriön pvm. kellonaika, kesto ja häiriötyyppi.

Pudotin yhteenvedon naisen postiluukusta, ei avannut minulle enää ovea.
        Toimitin kappaleen isännöitsijälle ja kutsuin poliisit tilanteeseen.
        Eipä avannut pollareillekkaan vaan joutuivat pyytämään huoltoyhtiön miehen avaamaan oven.

Pollarit veivät mamman mennessään! Tuli toki takaisinkin. Ei ole alkoholisti vaan ilmeinen individualisti. Sen jälkeen on ollut päivin ja öin täysin hiljaista, 2,5 vuotta. Huom. Ylin kerros ja täystiilitalo. Ilmaäänet eivät helposti etene!

Turhaan hämmästelin alkukuukausiakaan!
        Pollareiden kutsumisessa minulla on sama linja. Olen naapureillekin ilmoittanut, että seuraava joka häiriötilanteessa soittaa ovikelloa, on poliisi. Ei ole tarvinnut soittaa.

• Iili
        sitroen kirjoitti:

Minulla oli joskus asikaisemmin sellaiset seinänaapurit, että heidät häädettiin ja huoneisto otettiin taloyhtiön hallintaan.

Se oli vain pitkä prosessi. Ensimmäisten valitusten jälkeen sain vielä vuoden kuunnella sitä tolkutonta mellastusta.

Poliisi on kovin haluton ainakin täällä pääkaupunkiseudulla hillitsemään kotihäiriköitä.

• jemina kirjoitti:

Naapuri soittaa pianoa ja selloa, ennen klo 22.00, kaunista, istun välillä ja ihan kuuntelen. Olin vähän huolestunut kun muutin kerrostaloon parinkymmenen vuoden rivitaloasumisen jälkeen. Aivan turhaan, tässä rapussa on kuin huopatossutehtaalla, alkaa omat kolistelemiset huolettaa. Ympäristötekijöille ei sitten mitään voi, vieressä on kaksi kaupungin vuokrataloa. Talojen rappioremmi rantautuu örveltäen paikallisesta juottolasta asunnolleen öisin yhden – kahden välillä useita kertoja viikossa, ikävästi oikaisevat tämän taloyhtiön pihan kautta. Kyllä siihen herää. Ihmettelen miten kenenkään maksa saatikaan kukkaro kestää sitä menoa. Sääliksi käy heidän kanssaan samassa talossa asuvia, suurin osa asukkaista ihan tavallisia mukavia ihmisiä. Joukossa on paljon eläkeläisiä ja maahanmuuttajia, heillä asunnon vaihto mahdollisuus on varmaan hyvin rajallista. Mahtaa näille maahanmuuttajille muodostua erinomainen suomikäsitys.

Piano, sello, viulu ja hammond soivat päivittäin kerrostalorapussani. Kerroksia oli neljä. Jokaisessa oli piano. Kukaan asukkaista ei valittanut häiriöistä. Ainoa ongelma oli musiikin harrastajien soittaminen samaan aikaan.

Itse soitin pianoa. Ystäväni selloa. Yhteisharjoitukset hirvittivät kyllä minuakin volyymeillaan.

Nyt ei ole meluongelmaa. Voin soittaa pianoa ja urkuharmoonia halutessani, häiritsemättä ketään.

Eläkeläisen nautintaetu maalla, omakotitalossa!

• musiikkia rakastava
        Frederiikka kirjoitti:

Piano, sello, viulu ja hammond soivat päivittäin kerrostalorapussani. Kerroksia oli neljä. Jokaisessa oli piano. Kukaan asukkaista ei valittanut häiriöistä. Ainoa ongelma oli musiikin harrastajien soittaminen samaan aikaan.

Itse soitin pianoa. Ystäväni selloa. Yhteisharjoitukset hirvittivät kyllä minuakin volyymeillaan.

Nyt ei ole meluongelmaa. Voin soittaa pianoa ja urkuharmoonia halutessani, häiritsemättä ketään.

Eläkeläisen nautintaetu maalla, omakotitalossa!

Torstaiksi olen tilannut pianonvirityksen. Ihan hirvittää taas se hetki. Itseni takia ja naapureiden. Mutta pakko se on kerran vuodessa tehdä. Vanha piano, paljon virittämistä.

• Katleija
        musiikkia rakastava kirjoitti:

Torstaiksi olen tilannut pianonvirityksen. Ihan hirvittää taas se hetki. Itseni takia ja naapureiden. Mutta pakko se on kerran vuodessa tehdä. Vanha piano, paljon virittämistä.

Alapuolellani asuu ikäiseni pariskunta. Harmittaa, kun se mies ei ole pitkään aikaan enää soittanut harmonikkaa. Mielelläni sitä kuuntelin. Hän soitti sellaisia ikivihreää tanssimusiikkia. Sanoi, että sormet on jäykistyneet. Itse soittelin nuorena korvakuulolta kaksirivistä ja omakotitalossa asuessamme lauleskelin paljon ja näppäilin kitaraa. Ei sitä kehtaa näin kerrostalossa kailotella, kun ei se äänikään enää kummoinen ole. Ehkä kuitenkin pojan kanssa aattona muutaman joululaulun laulamme. Hänellä on upea lauluääni.

• Helena04 ejk.
        Katleija kirjoitti:

Alapuolellani asuu ikäiseni pariskunta. Harmittaa, kun se mies ei ole pitkään aikaan enää soittanut harmonikkaa. Mielelläni sitä kuuntelin. Hän soitti sellaisia ikivihreää tanssimusiikkia. Sanoi, että sormet on jäykistyneet. Itse soittelin nuorena korvakuulolta kaksirivistä ja omakotitalossa asuessamme lauleskelin paljon ja näppäilin kitaraa. Ei sitä kehtaa näin kerrostalossa kailotella, kun ei se äänikään enää kummoinen ole. Ehkä kuitenkin pojan kanssa aattona muutaman joululaulun laulamme. Hänellä on upea lauluääni.

Sunnuntaina olin "Kauneimpia joululauluja" laulamassa kirkossa ja totesin, että kyllä sietäisi kotonakin enemmän kailotella vaan, senverran raskaaksi kävi. Ja jouluaaton yhteistä lauluhetkeä odotan minäkin.
        Joulutunnelmissa Helena
        http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?pv=XS02EN

• Roope63
        Helena04 ejk. kirjoitti:

Sunnuntaina olin "Kauneimpia joululauluja" laulamassa kirkossa ja totesin, että kyllä sietäisi kotonakin enemmän kailotella vaan, senverran raskaaksi kävi. Ja jouluaaton yhteistä lauluhetkeä odotan minäkin.
        Joulutunnelmissa Helena
        http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?pv=XS02EN

minäkin sujuvasti kuuntelen noita joululauluja mut itse en arvaa kraakkumaan ruveta variksetkin taitaisi karkuun lähteä et täytyy tyytyä vain kuuntelulinjalle :))

• soilike

Naapuritalon osti nuoripari, ja koko seutukunta kärsii.
      Ne mahtavat juhlat, jumputtava musiikki, paljon vieraita
      Aina sytytetään myös korkea roihu vanhaan kylpyammeeseen

Onko nuorten kuulo jo niin kärsinyt, ettei se meteli enää haittaa

Suurimmat juhlat olivat juhannuksena, jos ne olivat häät,
      niin kohta pitäisi heidänkin rauhottua kuuntelemaan vauvansa ääniä.

• Pääsky64

ei kukaan jaksa kuunnella bassoja ja yleensä äänentoisto musiikkia.

Tavallinen elämä ei koskaan soi niin ihmisen läpi kun sellainen.
      Helsingissä hoideltiin sellainen naapuri kun oli tyttäreni asunnossaoli monesti joutunut käymään sanomassa ja ei kun vastaan väittää ,että heillä on lupa ja että heillä alkaa tuomari ajamaan että saa kuulua musaa.
      Seuraavana päivänä selvisi että kiinnteistövirastossa oli jo annettu varoitus sille ja naapuri oli samanlaisen valituksen tehnyt.
      Ne vielä niin härskisti valehtelee.Loppu soitot ja hiljeni, jo toinen kerta valittaa samasta naapurista.
      Monet naapurit on joutunut hiljentämään ja on tepsinyt. Kaupungin asunnot ovat sellaisia hyvä kun joku pitää kiinni säännöistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1403
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1027
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      901
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      880
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      58
      804
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      734
    Aihe