pitääkö kaikki kertoa?

koala

moi. kerrotteko kumppanillenne aivan kaiken? ite ainakin olen onnellinen et on vaan ihan omia ajatuksia, joista ei tarvitse kertoa edes sille rakkaimmalle. poikakaveri sai tietää(lukemalla tekstiviestit,ei sekään kovin reilua?) et olin yhdelle exälle lähettänyt joulukortin. ite pidin sitä niin pikkuasiana että jätin mainitsematta. mut poikaysti luulee et ex mulle kovinkin tärkeä,vaikkei ole,ajattelin vaan olla kohtelias ja muistaa jouluna. olen ajatellu niin et hyvän suhteen salaisuus on ettei tarvitse jokaiseen asiaan tarttua ja aloittaa siitä keskustelua ts riitelyä, mut suhteen toinen osapuoli haluaa ilmeisesti jakaa kaikki ajatukset/tunteet..mennä mun pään sisälle ja se on aika hajottavaa. en tiedä jaksaako kauaa jos tilanne ei muutu. mut tosiaan, miten muut toimii? olenko täysin väärässä kun haluan jotain yksityisyyttä seurustelusuhteessa?

15

1613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hys hys...

      Naiset ovat uteliaita luonteeltaan, mutta harvoin kestävät kuulla rehellisiä vastauksia.

      Oliko ex:si parempi sängyssä kuin minä?
      Olenko minä mielestäsi lihonut?

      Pitäsikö minun kertoa, että fantasioin hänen piiskaamisestaan? Entä, että haluaisin hänen ystävänsä kolmen kimppaan?

      Pitäisikö kertoa, että minulla oli yhdenillan pano, vaikka olimme tapailleet pari kertaa, muttemme vielä seurustelleet?

      Pitäsikö kertoa, että inhoan hänen äitiään?

      Paskapuhetta, että rehellisyys maata perisi. Parisuhdetta korkeintaan kohtaisi perikato.

    • mun mielestä

      pitää kertoo kaikki jos toista rakastaa. eiks yleensä se elämänkumppani oo se jolle kerrotaan kaikki omat tunteet yms... näin minä ainaki oon käsittäny ja teenkin niin.
      tää on vissin sit vaan jonkunmiehen logikkaa

      • mielestä

        mun ei pidä kertoa mutta mun miehen pitää kertoo mulle kaikki..=) Myös kaikki asiat mitä en ehkä haluasikaan kuulla ikinä...


      • ooo
        mielestä kirjoitti:

        mun ei pidä kertoa mutta mun miehen pitää kertoo mulle kaikki..=) Myös kaikki asiat mitä en ehkä haluasikaan kuulla ikinä...

        joku raja täytyy olla, eihän kaksi kumppania muodosta yhtä ihmistä eikä näin ollen ajattele samoilla aivoilla! Rehellisyys toki maan perii, sanotaan, mutta se et jos ei kerro ihan kaikkea ei ole sama asia ku valehtelu. Minä luotan siihen et ukkoni kertoo mulle suoraan sitten kun jotain kerrottavaa on, sama toisin päin. Näin on sovittu alusta alkaen ja hyvin on toiminut kohta 4 vuotta. Luottamus on hyvä pohja suhteelle!


    • yks mielipide muitten jouko...

      Miks sun pitäis enää pitää exääsi yhteyttä. Mun mielipide on että exsissä ei kannata roikkuu enään sen jälkeen ku on eronnu. Vaikka olis kuinka hyvät välit. Kyllä se sun nykyistä rupee ärsyttää vaikka ei olis mitään tunteita sitä kohtaan enään. Kyllähän sitä voi moikata jos näkee ja vaihtaa pari sanaa mutta voi herran jestas jos pitää joulukorttia ruveta lähettämään...

      • mikä ex se sellanen

        Miksi ihmeessä niitä ns. exiä roikutetaan painona uusiin suhteisiin. Onko kaikki täällä jotain läheisriippuvaisia. Eikö pitäisi elää nykyisyyttä, ei kukaan tykkää jos toisen exsät seuraa matkassa, kun kuitenkin puhutaan ex- muodossa. Asiassa on aina pieni riski olemassa.


      • Tuntuu nää tosiasiat unohtu...

        Miehelläsi on täysi oikeus olla suuttunut ja loukkaantunut jos lähetät exällesi joulukortin. Mä en ainakaan kattelis päivääkään miestä jos sillä olis vielä jotenkin exä kuvioissa. Kaiken huippu jos lähettää joulukortin. Huh huh. No toivottavasti nyt tajuat unohtaa exäsi kanssa yhteydenpidon jos nimittäin kunnioitat yhtään nykyistäsi.


    • Pella

      juttu, että kun joku nainen tunnustaa lukeneensa miehensä tekstiviestejä, heti on lauma äijiä kertomassa millainen perisynti se on lukea toisen viestejä, mutta kun käy ilmi että joku miespuolinen on lukenut naisen viestejä, ei tällaisia taivastelijoita näy missään. Ei kai se nyt maailmaa kaada jos on yks postikortti lähetetty, eikä tosta mun mielestä olis tarvinnut kertoa, jos et siis muutenkaan ole miehellesi antanut luetteloa kaikista ihmisistä joille kortin lähetit.

      • vice kersa

        Sama juttu toisin päin. Eli mitä mieltä ollaan siitä kun poikaystävä lähettelee joulukortteja entisille tyttöystävilleen ja salaa asian omalta tyttöystävältään.

        Nämä on nuorten juttuja. Aikuiset yleensä (eivät kaikki...) käsittelee asiat toisin. Nuoret kehittyvät parisuhdeasioissa erilaisilla vauhdeilla. Kun yksi on valmis sitoutumaan johonkin henkilöön ja jättämään menneet muistoihin, toinen vielä hakee omaansa eikä halua luopua mistään eikä kenestäkään. Siinä ei ole mitään kielteistä. Normaalia elämää. Silti, toista ihmistä ja hänen tunetiaan pitää kunnioittaa. Asiat pitää puhua ja käsitellä jos kyse on asioista jotka loukkaavat toista tai molempia.


    • walencia-

      kyllä se niin vaan on ettei voi sanoa että siitä ei saa suuttua. Jokainen pitää eri asioita erilaisina. siis: JOKAINEN PÄÄTTÄÄ ITSE MIKÄ LOUKKAA JA MIKÄ EI! Kukaan ei voi sanoa toiselle että "hei etsä tosta nyt voi suuttua ku mähän vaan.." Niinpä niin. Tuossa tapauksessa kaverisi on hieman mustasukkainen sinusta,mikä tarkoittaa sitä miten kovasti hän sinusta välittää.Niin kovasti ettei halua antaa palaakaan muille. En minä ainakaan haluaisi että poikaystäväni lähettää exälleen joulukortin,jos ei kerran välitä hänestä tuon taivaallista enää.

    • sellaiset tarinat

      Jos et tosiaan voi jakaa IHAN kaikkia muihin miehiin liittyviä asioita poikakaverisi kanssa, niin mietippä rakastatko häntä, vai onko hän vain sopiva ja kiva kumppani. TOtta kai omia ajatuksia saa olla, ei ole mitään ajatusten kertomis velvollisuutta. Mutta rehellisyys ja avoimuus on. Jos toista loukkaa se, että pidät hänen tietämättään yhteyttä entisiin tai muihin poikaystäviisi, sitten se loukkaa. Eikä hän ole epänormaali tai ainoa. Ehkä hän haluaa luotettavan ja rehellisen naisen rinnalleen. Jos ette voi entisiä kumppaneitanne käsitellä avoimesti niin jokin on vialla. Mieti, miksi et halua. Jos et ole vakavissasi hänen suhteensa, ole edes rehellinen ja kerro, että haluat säilyttää välit exiin ja ehkä muihinkin, haluat että ystäväpiiriisi kuuluu muitakin miehiä. Sitten hän voi ainakin miettiä rehellisesti mitä mieltä on sinusta ja suhteestanne.

    • uguli

      Normaalilla ihmisellä sinkoilee päässä niin paljon ajatuksia ja hän tekee niin paljon, että kaikkea ei todellakaan ehdi tai pysty kertomaan siipalle. Eikä siihen ole mitään tarvetta. Jos suhde on niin huonoissa kantimissa, että se pysyy pystyssä vain kyttäämällä ja vahtaamalla, niin minun puolestani sellainen suhde saa loppuakin.

    • ///

      Ei tietenkaa tarvitse kertoa. Jokainen voi rakentaa omia pilvilinnojaan ajatuksissaan.

      Mutta teot ovat ne josta ihmiset tunnetaan. Ja ne luovat sinusta kuvan jollaisena (haluat)muut sinut tuntevat ja nakevat.

      Lahettaa xlle viesteja , "kohteliaisuudestakin",on hiukan typeraa mikali olet antanut nykyisen "poikaystavasi" ymmartaa etta olette uskollisia toisillenne ja etta teilla molemmilla on yhteinen pitkan tahtaimen tulevaisuus.

      Mikali taas olette vapaasti ajattelevia etta -kuka tahaansa, milloin tahaansa, misa tahaansa- kumpikin on oiketettu tekemaan mita haluaa ja milloin haluaa. Jos toinen ei siita pida, han voi aina kerata rojunsa ja haipya kuvioista: tilalle tulijoita kun aina riittaa.

    • koala

      kyllä me luotetaan toisiimme. välillä vaan tulee ihmeellisiä mustasukkaisuuskohtauksia puolin jos toisin. esim. viime viikonloppuna baarissa joku ukko tuli tekee tuttavuutta ja lähenteli vähän enemmänkin. poikakaveri istu muutaman metrin päässä eikä ollut moksiskaan. joskus taas ku katon jotain päin,siitä saattaa tulla jotain sanomista. molemmilla on sekä tyttö- että poikapuolisia kavereita, harvat niistä exiä. silti pidän niitä ihan samanlaisina kavereina/ystävinä kuin muitakin. pitäiskö joka moikkauskerralla pitää mielessä et "hei,toihan on mun entinen" ja kipittää kertoo nykyiselle. en ymmärrä sellaista ex-vouhotusta...

    • Anonyymi

      Laajennetaan Jus keskustelu jatkoa kuntosali.
      Ammattiopisto on sitä mieltä että kaikki pitää kertoa,mutta tyypil6 kenelle.
      Rippisalaisuus
      Savo
      Velipoika edesmennyt Pekka tuli sauna iltaan käynti Haapajärvi alko huoltoasema sisko mukaan joka on hänen naisystävä, insesti Pyhäjärvi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe