Todellista ihmettä

Suomessakin on n.s. ihmeparantajia, jotka "kätten päällepanolla" parantavat. Hekin myöntävät saavansa voimansa Jumalalta.

Koskaan aikaisemmin ei ole osoitettu parantumisia lääketieteellisesti, ei ainakaan minun tietääkseni. Sensaatiolehtiin en usko!

Hiljattain luin päivälehdestä papista, joka järjestää parannustilaisuuksista omassa ev.lut.-kirkossaan.

Lehden mukaan parantuneille on tapahtunut m.m. suuria luustomuutoksia, raajojen kasvua j.n.e.

Parantumiset on todettu lääkäreiden ottamissa röntgenkuvissa.

Lehden mukaan järjestetään aiheesta väitöstilaisuus tulevaisuudessa.

Onko asia tuttu - palstalaiset?

18

1296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lokari1

kuuluuko ne lääkäri samaan uskovasten populaa.
      Kun minulla on mielikuva että niinkin vois olla.
      Miettikääpä toisetkin kunka asia on?
      Terv: Lokari1.

• Sinikynä

Ihmeiden aika ei ole ohi.
      Jos ihmeen voisi selittää, se ei enään olisikaan ihme.
      Omassakin elämässäni on tapahtunut ihme, jota en pysty, enkä haluakaan selittää.
      Kuulostaa jonkun mielestä mystiseltä ja sitä se kieltämättä onkin.
      Väärinkäsitysten välttämiseksi ilmoitan, että en pidä itseäni kovin uskonnollisena henkilönä.
      Olen pikemminkin keskiverto suomalainen tapauskovainen.

• Niitä olen ihmeenä kokenut ja todeksi ne on myöhemminkin todettu, joten ihmeitä tapahtuu!

Noita ihme parantumisiakin on aina ollut ja jotain mystiikkaahan niissä on, mutta ei meidän kai ole tarve edes yrittää selittää mistä ne saavat voimansa.
        Eihän pelkkä usko, siis Jumalaan, tai mihin kukin nyt uskookaan, paranna rukouksenkaan voimalla, jos siihen ei ole avuksi sitä jotain... sitä mistä emme ole selvillä.

• Minäkin olen kirkkoon kuuluva tapauskovainen. Hiukan mietin aiheen tuomista julki palstalla. Nyt se Ruuneperi on lopullisesti hurahtanut - uskoonkin, sanoo joku.

Itse en ole mitään ihme-eikä muutakaan parannusta kokenut. Suhtaudun kuitenkin vakavuudella tällaiseenkin, jossa paranemiset lääketieteellisin keinoin todetaan tapahtuneiksi.

Minusta kyseessä voivat olla ihmiskehon itseparantavat voimat, jotka joku saa herätettyä toimimaan.

Minulla on hyvin omalaatuisia käsityksiä esimerkiksi rukoilemisesta. Mehän toimimme sähköllä ja oikean ja vasemman puolen välillä on potentiaali- eli jännite-ero. Kun kädet pannaan ristiin syntyy sähkövirta ja sen seurauksena pystysuora magneettikenttä t.s. sähkömagneettinen yhteys maailmankaikkeuteen.

Suuren joukon rukoillessa yhdessä tämä yhteys voimistuu ja sen huomaa.

• MUMMELI1
        Ruuneperi kirjoitti:

Minäkin olen kirkkoon kuuluva tapauskovainen. Hiukan mietin aiheen tuomista julki palstalla. Nyt se Ruuneperi on lopullisesti hurahtanut - uskoonkin, sanoo joku.

Itse en ole mitään ihme-eikä muutakaan parannusta kokenut. Suhtaudun kuitenkin vakavuudella tällaiseenkin, jossa paranemiset lääketieteellisin keinoin todetaan tapahtuneiksi.

Minusta kyseessä voivat olla ihmiskehon itseparantavat voimat, jotka joku saa herätettyä toimimaan.

Minulla on hyvin omalaatuisia käsityksiä esimerkiksi rukoilemisesta. Mehän toimimme sähköllä ja oikean ja vasemman puolen välillä on potentiaali- eli jännite-ero. Kun kädet pannaan ristiin syntyy sähkövirta ja sen seurauksena pystysuora magneettikenttä t.s. sähkömagneettinen yhteys maailmankaikkeuteen.

Minähän olen invalidi jalastani joka jäi halvaantuneeksi liikenne onnettomuuden jälkeen.
        Nyt vasta uimahallissa eräs helluntaikirkon pappi rukoili puolestani.Pani käden pääni päälle ja luetteli pitkät rukoukset . Paranna tämä lapsesi....
        Hän kertoi ,että samalla tavalla rukoilemalla hän on parantanut syöpä potilaan joka on tällä hetkellä terve. No minähän vain kiitelin .
        Tuloksia ei ole vielä nähtävissä.Johtuukohan siitä ,että minä en näihin ihmaparannuksiin usko.
        Varmaan uskovainen ainakin syyttäisi sitä.
        Itse en ole oma-aloitteisesti koskaan hakeutunut parantajille. En usko myöskään näihin kaiken maailman terapia hoitoihin. Kyllähän ne hetkeksi tekevät hyvän olon ...Kai?

• ani_liini
        MUMMELI1 kirjoitti:

Minähän olen invalidi jalastani joka jäi halvaantuneeksi liikenne onnettomuuden jälkeen.
        Nyt vasta uimahallissa eräs helluntaikirkon pappi rukoili puolestani.Pani käden pääni päälle ja luetteli pitkät rukoukset . Paranna tämä lapsesi....
        Hän kertoi ,että samalla tavalla rukoilemalla hän on parantanut syöpä potilaan joka on tällä hetkellä terve. No minähän vain kiitelin .
        Tuloksia ei ole vielä nähtävissä.Johtuukohan siitä ,että minä en näihin ihmaparannuksiin usko.
        Varmaan uskovainen ainakin syyttäisi sitä.
        Itse en ole oma-aloitteisesti koskaan hakeutunut parantajille. En usko myöskään näihin kaiken maailman terapia hoitoihin. Kyllähän ne hetkeksi tekevät hyvän olon ...Kai?

Jos sattuisi sellainen ihme että kasvaa uusi raaja poistetun tilalle tai puhkeaa uudet hampaat menetettyjen tilalle vielä täysi-ikäisenä sitten uskoisin.
        Mutta aina parantumiset ovat enemmän tai vähemmän "uskon asioita".
        Mieliala ja vankka usko ovat parantavia tekijöitä.
        Minulla on paha allergia se paranee välillä kun mieliala pysyy hyvänä.
        Masentuneena ja vastoinkäymisten kohdatessa oireet pahenevat.
        Samoin on niska-hartiakipujen ja jalkakipujen kanssa.

• Pääsky64
        Ruuneperi kirjoitti:

Minäkin olen kirkkoon kuuluva tapauskovainen. Hiukan mietin aiheen tuomista julki palstalla. Nyt se Ruuneperi on lopullisesti hurahtanut - uskoonkin, sanoo joku.

jollaiseksi itsekkin lukeudun,sillä lisällä että myöskin uskon tosissaan ,että ihme voi tapahtua,ja että uskon mitä Ev.luterilainen kirkko opettaa.

Siinä on vaikeinta että uskaltaa sen sanoa,eikä välitä mitä toiset mahdollisesti luulevat.

Silloin on pahimman kynnyksen ylittänyt. Sitten seuraavaan kynnykseen meno ,uskoa että Raamtun sanoma on totta.

Siellä on niin paljon ihmeitä mitä Jumala tekee että nämä pienet jäsenten korjaukset on pienintä ihmettä.
        Uskon että voi joskus parantua ilman onko uskova vain ei.Ei Jumalalla ole eriarvoisia ihmisiä .

Ajatellaan miten paljon maailmassa on ihmisiä ja ollut tuhansissa vuosissa,Ei Luojakaan jaksasi niitä luetteloida paremmuus järjestyksee.

• Iili

Osa niistä käsillään parantajista on ties mitä porukkaa. Sopii kysyä, miltä "jumalalta" he voimansa saavat. Potilaat kertovat aina, miten "parantajan" kädet saavat aikaan lämpiman tunteen. Sitä sopii kokeilla itse itselleen. Kun panee oman kätensä lähelle ihoa, niin lämpimältähän se tuntuu.

Sitten on tietysti niitä todellisia ihmeparannuksia. Minulla on tiedossa yksi sellainen: Uskova henkiö makasi sairaalassa odottamassa leikkausta kasvaimensa takia. Hänen sukulaisensa ja ystävänsä rukoilivat potilaan puolesta. Lopputulema oli se, ettei mitään kasvainta löytynytkään, vaikka se oli selvästi todettu tutkimuksissa. Kasvain oli hävinnyt. Lääkärit eivät olleet uskoa silmiään, heidänkin piti myötää ihmeparannus.

• sairastanut

tämäkin tuntui: Todettiin sappikivet. Kiireellisenä leikkaukseen. Kuitenkin sairaalassa todettiin, ettei leikkausta suoriteta, ennenkuin nuha hellittää. Jäin sairaalaan kuitenkin. Pelkäsin jostain kumman syystä leikkausta ja joogasin vimmatusti aamuin, päivin, illoin siellä sairaalatiloissa. Parin päivän kuluttua otettiin vielä viime hetken tilanne sappikivistä. "Eihän me mitään turhia leikkauksia tehdä", sanoi lääkäri. Sappikivet olivat poissa. Eikä uusia ole ilmaantunut 30 vuoteen.

Eihän se jooga kaikkeen auta, mutta noin vain kävi.

• Sinisilmä
        sairastanut kirjoitti:

tämäkin tuntui: Todettiin sappikivet. Kiireellisenä leikkaukseen. Kuitenkin sairaalassa todettiin, ettei leikkausta suoriteta, ennenkuin nuha hellittää. Jäin sairaalaan kuitenkin. Pelkäsin jostain kumman syystä leikkausta ja joogasin vimmatusti aamuin, päivin, illoin siellä sairaalatiloissa. Parin päivän kuluttua otettiin vielä viime hetken tilanne sappikivistä. "Eihän me mitään turhia leikkauksia tehdä", sanoi lääkäri. Sappikivet olivat poissa. Eikä uusia ole ilmaantunut 30 vuoteen.

Joskus todella tapahtuu että elimistö hoitaa asiat omalla tavallaa. Jos kivet ovat sappirakossa voivat ne sappirakon jatkuvasti tehdessä supistusliikettä, sen tyhjentäessä sappinestettä pohjukaisuoleen, luiskahtaa kivet tässä yhteydessä suolikanavaan.
        Ei siinä ihmeitä tarvita, luonto hoitaa joskus itse itseään.

• sairastanut
        Sinisilmä kirjoitti:

Joskus todella tapahtuu että elimistö hoitaa asiat omalla tavallaa. Jos kivet ovat sappirakossa voivat ne sappirakon jatkuvasti tehdessä supistusliikettä, sen tyhjentäessä sappinestettä pohjukaisuoleen, luiskahtaa kivet tässä yhteydessä suolikanavaan.
        Ei siinä ihmeitä tarvita, luonto hoitaa joskus itse itseään.

... kävi kohdallani.
        Olen kokenut tuoreemman kremppani kohdallakin samantapaista eli onneksi ei ole tarvinnut operaatiota, odotellessa tilanne helpottui.

• ei ole edes
        sairastanut kirjoitti:

harvinaista.

• Ns. karismaattisilla henkilöillä on parantavaa energiaa.
      Esim. Nokian parantaja pappi Markulla. Pääkaupunkiseudulla jonkun Aho, naisparantaja pitää vastaanottoa.

En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, mutta uskon näiden parantajien kykyihin.

Kuten "Illi" kysyi tuolla alempana, aletaan kyselemään aitojenkin parantajien
      "woimanlähdettä"?

Mielestäni asia on kirkas kuin pläkki: On vain Luonnonenergiaa.
      Lähteinä voidaan käyttää Jumalasta Seitaan; kuitenkin luonnonenergia
      nämä paranemiset mahdollistaa.

Kaikista ihmisten sairauksista, osa selkärankaisten eläintenkin muodostuu
      3/4 osalta somaattisista tekijöistä.
      Mielellä ja keholla on hyvin kiinteä yhteys.

Positiiviset taviksetkin toimivat ympäristössään jopa tietämättään
      lähimmäistensä terveyttä edistävinä energiapakkauksina.

• Osaan sen konstin....

Aika yksin kertainen konsti kaataa kuka vaan , sehän on "täys sirkus temppu" uskovaisilla.
        Ei varmaan mitään tekemistä uskonnon kanssa.
        Kukas se oli olikos Ylivainio joka sitä ensin käytti?
        Minäkin pystyn samaan enkä toitota olevani uskovainen, enkä myöskään puhu mistään pyhistä henkistä, se kun on taito , eikä mikään muu.
        Niin ei siinä voimaakaan tarvita, vaikka se jonka kaataa olis kuinka suuri.
        Jokohan minunkin pitäs alkaa seuroja pitään , saiskos sillä hyvänkin ansion?

• Anu.1
        Osaan sen konstin.... kirjoitti:

Aika yksin kertainen konsti kaataa kuka vaan , sehän on "täys sirkus temppu" uskovaisilla.
        Minäkin pystyn samaan enkä toitota olevani uskovainen, enkä myöskään puhu mistään pyhistä henkistä, se kun on taito , eikä mikään muu.

Kysyisit mieluimmin, saisitko hyvän omantunnon.
        Vai olisiko se omantunnon kysymys lainkaan?

• Osaan sen konstin.... kirjoitti:

Näiden parantajien kokouksiin psyykataan itsemme tiettyyn vastaanottotilaan.

Tämä "kaatokikka" meriteeraa parantajan mielestä Pyhän Hengen kosketusta.

Todellisuudessa parantaja keskushermoston korkea energinen tila kosketuksen myötä
        saa aikaan tajunnan hämärtymistä; aina "kankaan" puolelle saakka.

Koska ihmisten krempoissa on kysymys 3/4 somaattispohjaisista vaivoista,
        näillä energialla parantajilla on markkinoita aina maailman tappiin saakka.

Sympatiseeraan kaikenlaisia hyödyllisiä parannusmedoteja.

• Psykologi (oikea)
        capt.cöpenick kirjoitti:

Näiden parantajien kokouksiin psyykataan itsemme tiettyyn vastaanottotilaan.

Tämä "kaatokikka" meriteeraa parantajan mielestä Pyhän Hengen kosketusta.

Todellisuudessa parantaja keskushermoston korkea energinen tila kosketuksen myötä
        saa aikaan tajunnan hämärtymistä; aina "kankaan" puolelle saakka.

Koska ihmisten krempoissa on kysymys 3/4 somaattispohjaisista vaivoista,
        näillä energialla parantajilla on markkinoita aina maailman tappiin saakka.

Sympatiseeraan kaikenlaisia hyödyllisiä parannusmedoteja.

Psykosomaattista.

En mitenkään voi allekirjoittaa sitä, että 3/4 sairauksista olisi psykosomaattisia. Somaattisia sairauksia kyllä varmaan on sen verran, ja niihin tarvitaan lääkäriä (tai ihmeparannusta) eikä mitään uskomushoitoa.

Mikä kumma on keskushermoston korkea energinen tila? Ei ainakaan psykologia tunne sellaista, ellet nyt tarkoita esim. hysteriaa.

Kaikki, mikä parantaa on hyvä. Se voi olla vaikka magneettiranneke, mutta jos siitä on apua, niin mikäs siinä.

Yleisin parantaja on kyllä lääkäri.

• Lokari1
        Psykologi (oikea) kirjoitti:

Psykosomaattista.

En mitenkään voi allekirjoittaa sitä, että 3/4 sairauksista olisi psykosomaattisia. Somaattisia sairauksia kyllä varmaan on sen verran, ja niihin tarvitaan lääkäriä (tai ihmeparannusta) eikä mitään uskomushoitoa.

Mikä kumma on keskushermoston korkea energinen tila? Ei ainakaan psykologia tunne sellaista, ellet nyt tarkoita esim. hysteriaa.

Kaikki, mikä parantaa on hyvä. Se voi olla vaikka magneettiranneke, mutta jos siitä on apua, niin mikäs siinä.

Yleisin parantaja on kyllä lääkäri.

kaatamisesta, niin tarkoitin ettei siinä mikään uskonto ole kysymyksessä.
        Varsinkin jos minä sen tekisin.
        Sehän on vaan ovela temppu, jota uskovaiset käyttää, jonka minäkin olen joskus oppinut.
        Pitäisköhän minunkin nyt sitten alkaa vaahtoamaan että minulla on suuri henki sanonut kaikki pelastuu kun minuun uskoo tai siihen mitä minä puhun?
        Ei helkkari olen liika rehellinen siihen ihmisten jujutukseen.
        Terv. Lokari1

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      138
      6032
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3704
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2673
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      467
      2647
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1968
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1469
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1274
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe