Hei! mul on ongelmana kun ei tiedä mitä olis hyvä kertoo itsestä vaikka auPairWorldissä, siinä kirjeessä "dear family".. Ehkä kokemuksia lasten hoidosta?? Samoin siinä kerro itsestäsi kohdassa... Oon hakemassa sitä kautta au pairiksi kesäloman ajaksi.
pääsenköhän, kun en edes ton vertaa osaa ajatella ;);) ja täytän kaiken lisäks vasta kesän alus 17..
Mitä kertoa itsestä...
11
2639
Vastaukset
- esimerkiksi
siitä että mitä kokemusta sulla on lasten hoidosta ja omista harrastuksista. On hyvä myös mainita että haluat perheeseen missä perhe pitäisi sinua uutena perheenjäsenenä ja olisit valmis tutustuttamaan perheen suomalaiseen kulttuuriin. Itsella toimi ainakin.
- tss
Kerro luonteestasi postiivisia tosiasioita tyyliin olen iloinen, ahkera, avoin, luotettava jne. Jos olet ollut (kesä)töissä, voit lyhyesti kertoa aiemmista töistä sekä tietysti lastenhoitokokemuksesta ja harrastuksistasi sekä millaista perhettä olet etsimässä.
- terkkuja enkuista
Yleisin virhe on laittaa suomenkieliset nimet esittelyyn/kirjeeseen.
Esim., tyyliin "I graduated from Karkkilanjarven Yhteislyseo and I live with with my brother Markku-Pekka Rummukainen at Myyrajarvi, Halkosuontie 5."
Tuosta suomea osaaamaton ei ymmarra yhtaan mitaan ja ei ole kiinnostunut. - au pair @ USA
kannattaako edes hakea jos ei saa yhta kirjetta aikaiseksi? eteen nimittain tulee monimutkaisempiakin asioita kuin yksi englanninkielinen kirje isantaperheelle...
- Neeaa
Joillekin juuri tuo itsestä kertominen on se _vaikein_ asia. Se, että ei ole verbaalinen lahjakkuus itsestään kertomisen suhteen, ei tarkoita sitä, etteikö selviäisi vaippojen vaihdosta ja imurin käynnistämisestä yms.
- `anneLi
juu pyysinkin neuvoja siihen mitä kannattaa kirjottaa kirjeeseen (kun ei satu olee kokemusta..) en siihen kannattaako mun lähtee vaiko ei..en kyl jättäs au pairin paikan hakuu sen takia etten täydellisesti tiedä mitä kandes kirjottaa.. Kyl mä huolehdin sit jatkosta ;) Oon saanu jo aika paljon hyvää ideaa siihen kirjeesee... Kiitti tosi paljon.
- Xena
`anneLi kirjoitti:
juu pyysinkin neuvoja siihen mitä kannattaa kirjottaa kirjeeseen (kun ei satu olee kokemusta..) en siihen kannattaako mun lähtee vaiko ei..en kyl jättäs au pairin paikan hakuu sen takia etten täydellisesti tiedä mitä kandes kirjottaa.. Kyl mä huolehdin sit jatkosta ;) Oon saanu jo aika paljon hyvää ideaa siihen kirjeesee... Kiitti tosi paljon.
Lue vaikka aupair-world.netin ilmoituksia niin näet mitä muut ovat itsestään kertoneet! :)
Ei ole mielestäni ollenkaan avutonta kysyä neuvoa tällaisessakaan asiassa, eikö tämä keskustelufoorumi ole juuri neuvo,-tuki,-kriisi,-ja terapiaryhmä kaikille au paireille ja sellaisiksi haluaville! ;)
- Meri
Muista, että sillä kirjeellä mainostat itteäs. Ymmärsin, että laitat ilmotuksen tonne Aupair Worldiin? Mihin maahan aattelit muuten mennä? Itse oon ollu au pairina, mutten kyseisen järjestön kautta eli en tiedä millainen järjestö on kyseessä.
- Xena
Aupair-world.net ei ole järjestö, vaan database jonka kautta etsitään perhe tai au pair ja lähdetään yksityisesti! :)
- `anneli
Oon ajatellu mennä tonne englantiin, jonneki lähele lontoota tai muuta vähä isompaa kaupunkia.. katotaan mite käy;)
ois mukava muute saaha jotai fakta tietoo noista au pair jutuista siellä päin, ku suurin osa on suurin piirtein jotai kauhu stooreja. vai onx siel tosiaanki nii pahaa.. riippuu kai vähä omastaki asenteesta..?? - Larna
Eli vaikka mainostatkin sillä tekstillä itseäsi, niin älä kuitenkaan kirjoita mitään mikä ei ole totta. Mun mielestä on parempi kirjoittaa jotain vähän... no ei välttämättä negatiivisia juttuja, mutta ei mitään pelkkää ylistystä (no ei välttämättä suomalaiselta sellainen kovin helpolla syntyisikään). On vaan hieman ikävää jos perhe sitten valkkaa sut ja olet vain ylistänyt itseäsi ja niillä on mielettömät odotukset ja joutuvat sitten pahasti pettymään.
Mä kirjoitin omaan... miksi sitä nyt kutsutaan.. kuitenkin esittelyjuttuun AupairWorldin sivuilla että olen todella ujo, enkä luultavasti tule puhumaan just mitään vähintään ekaan kuukauteen. Tästä huolimatta löysin perheen ja ollaan tultu todella hyvin toimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529