Eli tahtoisin hankkia rastat... Olen ajatellut sellaisia ihan ohuita. Miten niiden hoito poikkeaa "normaalien hiusten" hoidosta? Tiedän kyllä, että niitä ei harjata kannata, mutta esim. pesu ja muut käytännön asiat? Missä rastoja tehdään on myös toinen kysymys... täälläpäin missä asun ei ole muutakuin "kotipartureita", niin tekevätköhän sellaiset "kotiparturit" rastoja? :) Kiitos jollekkin, joka vasta!
Rastat...? ;o
17
11047
Vastaukset
- dsgsdg
Ei kannata harjata??
Eihän niitä voi harjata!! - tuutikki
Tuolla tyyli-kohdassa kerrotaan todella tarkkaan rastojen teko. Tee-se-itse-rastat siis. Suosittelen sitä. Tulee halvemmaksi. Tuossa samassa myös kerrotaan hoidosta. Kipaisepa lukemaan, ellet ole jo lukent.
- _smoothie_
Hei no mulla on ollu rastat jo jonkin aikaa ja mietin sitä kun kysyit että miten niitä hoidetaan no siihen on tosi monta tapaa mutta itse pesen ne joka ilta vedellä yksitellen ja ehkä joka kolmas ilta saippualla. HUOM! Käsi saippualla jotta ne eivät aukea, eikä missään tapauksessa hoitoainetta.(Hius samppoota voi käyttää mutta harvoin ja silloin pese extra huolellisesti shampoo pois sillä muuten rastat voivat homehtua). Kun tulet suihkusta irrottele rastat varovasti toisistaan ja hankaa niitä käsilläsi pyörre liikkein.rastat tarttuvat helposti toisiinsa jonka vuoksi niitä pitäisi pyöritellä mahdollisimman paljon esim. tv:tä katsoéssa,junassa ym.Se missä rastoja laitetaan on erityisesti rastaliike niitä ei laiteta joka parturissa koska niihin tarvitsee paljon asian tuntemusta ja aikaa.
Iloisin terveisin smoothie.- Takut
Miten teillä voi olla rastoja päässä??
Eikös ne rastat ole niitä ukkeleita jamaikalla joilla on lokseja päässä??? - Perehtynyt
Vitun aasi Verbaalinen mikälienetkään, Takuthan puhu täyttä asiaa. Rastafari-liikkeen kannattaja on rasta ja ne hiukset on dreadlocksit tai kavereiden kesken loksit. Sähän voisit laittaa itelles vaikka buddhat ja ortodoksit päähän ku noin nerokas olet =) Ja ettei mene off-topiciks ni parhaat loksit tulee kun vaan lopettaa hiusten hoitamisen, antaa ajan tehdä tehtävänsä. Siitä ne takkuuntuu. Saat sellaset ku niitten kuuluu olla, ei mitään muovilokseja mitä on kolmellatoista teinillä tusinassa.
- Ras-ta
Moi! Mul o ollu nyt takut pääs n. 4kk ja mietin et koska ne mahtaa ruveta itestään takkuuntuu ja voiks sitä jotenki ite auttaa?! Pliis, vastatkaa joku?!?!
- lalllalaa
Sun rastat varmaan kohta homeessa jos joka päivä peset pötkylät.. niitten pitää antaa kuivua.. jos ne on aina märät niin nehän homehtuu :D itte oon pessy kerran kahessa viikossa .. ja aina shamppoilla missä _ei_ ole silikoonia.. ja mitähän eroa hiusshampoolla ja käsisaippualla on että käsisaippua ei homehu ja hiusshampoo homehtuu? ei ymmärrä.. rastat voi itte tehä ja aikaa menee juu kun ekan kerran ne teet, mutta voithan tehdä vaikka kaverin kanssa yhdessä.. sen jälkeen ei mene kyllä aikaa .. en ymmärrä taaskaan mihin sitä aikaa menis ja asiantuntemusta? teet pötköt päähän ja siinä se? takkuja ei voi pestä joka päivä tai homehtuvat..
- lallallaaa
Ras-ta kirjoitti:
Moi! Mul o ollu nyt takut pääs n. 4kk ja mietin et koska ne mahtaa ruveta itestään takkuuntuu ja voiks sitä jotenki ite auttaa?! Pliis, vastatkaa joku?!?!
Pese mäntysuovalla .. enthän ole pessyt tukkaa kuin vain harvoin kerran kahessa viikossa eikä hoitoainetta.. voit myös virkkuu koukulla koittaa pistää tukkaa kasaan ja pyritellä villapipon/tumppujen jne välissä :)
- lallallaalalallaa
lalllalaa kirjoitti:
Sun rastat varmaan kohta homeessa jos joka päivä peset pötkylät.. niitten pitää antaa kuivua.. jos ne on aina märät niin nehän homehtuu :D itte oon pessy kerran kahessa viikossa .. ja aina shamppoilla missä _ei_ ole silikoonia.. ja mitähän eroa hiusshampoolla ja käsisaippualla on että käsisaippua ei homehu ja hiusshampoo homehtuu? ei ymmärrä.. rastat voi itte tehä ja aikaa menee juu kun ekan kerran ne teet, mutta voithan tehdä vaikka kaverin kanssa yhdessä.. sen jälkeen ei mene kyllä aikaa .. en ymmärrä taaskaan mihin sitä aikaa menis ja asiantuntemusta? teet pötköt päähän ja siinä se? takkuja ei voi pestä joka päivä tai homehtuvat..
pötköihin voi laittaa myös villalankaa jott
- naodsfui
kaveri rastat. Huovutteli huovutusneulalla pötkylöitä. Ei maksa mitään ja on ihan helppoa, aikaa vaan vaaditaan. En ole käyttänyt edes mäntysuopaa tai muuta, ihan hyvin pysyvät erillään kun on tarkasti huovutettu. Jos mäntysuopaa kuitenkin käyttää, niin kannattaa erotella locksit tosi hyvin sen jälkeen, ettei tule yhtä isoa takkukasaa. Kannattaa myös laittaa päähän ensin helmiä tms
- lalllaksit
Mulla oli locksit joskus ajat sitten.
1.) kaveri voi tehdä ne hankaamalla ja huovuttamalla neulalla (huovuttaminen juuresta on hiukka kivuliasta mutta kyllä sen kestää..) tällöin ei joudu maksamaan ja niitä voi tehdä erissä niin ettei joudu istumaan kahdeksaa tuntia parturissa tuskissa
2.) alussa kannattaa pestä mäntysuovalla tukkaa niin että siitä tulee karhea. Myöhemmin pesu normaalilla shampoolla, tosin hoitoaine kannattaa jättää välistä (paitsi jos päänahka alkaa kuivumaan)
3.) Alussa locksit kiristävät päänahkaa, mutta siihen tottuu nopeasti
4.) Hiukset kasvavat, joten lockseja täytyy aina silloin tällöin rastottaa uudestaan tyvestä kun tukka on kasvanut :)
Ei niiden hoitaminen kovin vaikeaa ole. Locksien tekemisessä voi myös käyttää vahaa, jotta saa niitä takkuja tehtyä.
ps. tiiän että tämä kuulostaa vittuilulta, mutta kannattaa käyttää sanan "rastat" sijaan takut tai dreadlocksit, sillä itse "rasta" sanalla tarkoitetaan rastafari-uskontoa/kulttuuria :) tämä on jokaisen vanhan takkupään lausahdus, pahoittelut pilkunviilauksesta :)- zej
...8 tuntia parturissa istuminen on aika liioiteltua. koska itelläni meni ainakin vaan reilut 3 tuntia.
- Nexi
zej kirjoitti:
...8 tuntia parturissa istuminen on aika liioiteltua. koska itelläni meni ainakin vaan reilut 3 tuntia.
itselläni meni 7 tuntia takkujen tekemiseen parturi huovutteli neulalla pötkylöitä.ihan jees on pysynyt vaikka sieltä hiuksia tipuukin pesen tervashamppoolla,jonka tuoksua rakastan.
- hahhahahahhaa
Ei saa laittaa vahaa takkuihin koska jää sisälle ja homehtuu sinne!!! Huovutusneulalla jos tökkii niin ei oo ihmekkää jos tukkaa tippuu kun se katkoo tukan:D
- kysymys rastoista
paljon ne maksaa ku eiks ne oo kalliit kuulin jostainet 500e
- raaastatatatatatatat
nii paljon ne maksaa????
- puuhelmien pupeltaja
mulla on ollu takut jo jonkin aikaa.. ensinnäkään ei kannata käyttää mitään "super hoitavia" shampoita pesemiseen. esim. tervashampoo tai mäntysuopa käy tosi hyvin itse pesen joskus vaan pelkällä vedellä...hoitoainetta ei missään nimessä ellei halua että purkautuu c: kannattaa pyöritellä kämmenten välissä jotta tiivistyisivät.Voit myös pyöritellä takkujen päitä kämmentä vasten purkautumisen estämiseksi. jos uit kesällä paljon niin ei kannata ruveta joka uinti kerralla sukeltelemaan jotta takut ehtisivät kuivua uintien välissä.. pidä vaikka nutturalla uinnin ajan :3 sitten kun oot uinu niin kuivaa TODELLA HUOLELLISESTI jottei mene homeeseen!
Onnea vaan takkujen kanssa! :3
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1284080Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1873880Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292616Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102402100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322173Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41756Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481372Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut821339Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241281Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361069