Useita vuosia olen kokenut väkivaltaa kumppaniltani ja n.1kk sitten itse syyllistyin samaan. Häpeän tekoani, koska luulin pystyväni olemaan siinä vahvempi.
Kumppanini vaati, että haen apua siihen yhteen ainoaan kertaan (en ole edes uhannut aiemmin millään).
No itsetuntoni oli asian johdosta aika maassa, koska suhteessamme on paljon asioita pielessä ja katsoin itsekin parhaaksi hakea ammattiapua.
Olen luvannut kumppanilleni, että asia ei tule toistumaan.
Eilen tapahtui asia, joka sai minut taas miettimään tuota lupaustani...miten pystyn sen pitämään. Keskustelin kumppanini kanssa isoista asioista koskien parisuhdettamme ja hän halusi vetää sen riidaksi keskellä yötä huutaen ja haukkuen, sekä uhaten hävittää kalliita esineitä.
Pyysin häntä keskustelemaan hiljaisemmin ja asiat asioina, mutta hän uhkasi vetää päin näköä (10v poikamme todisti tilannetta itkien ja hädissään yritti soittaa kännykällä apua jostain)
Mietin vain sitä, että mitä kaikkea miehen pitää vaimoltaan kestää, kun useista tekemisistäni vaimo syyllistää minua ja itse on kuitenkin tehnyt ja tekee edelleen minua kohtaan asioita välittämättä muista kuin omista tunteistaan.
Olen joitakin asioita yrittänyt vähitellen näyttää hänelle (kun keskustelu ei tuota tulosta), siten että teen jotain vastaavaa kuin hän tekee, kun olen ensin toivonut hänen lopettavan sellaiset, eikä pyyntöäni ole kunnioitettu, vaan pidetty sitä oikeutettuna tekona.
Onko se ollut liikaa hänelle, että hän on voinut 10v alistaa eri asioilla minua ja olen vasta nyt tajunnut todellisen asemani parisuhteessamme?
Koen, että hän ei hyväksy sitä, että olisimme samanarvoisia keskenämme ja meillä olisi keskinäisen kunnioituksen suhteen tasa-arvoisempaa.
Kun hän ei luovu minua loukkaavista teoistaan ja alan itse toimia samoin, niin hän vain kylmästi ilmoittaa, että hän haluaa avioeron, kun olen häntä loukannut liikaa.
Olen yrittänyt saada selville, että mitä hän oikeasti haluaa vielä. Loukata syvemmin? Se tuskin onnistuu, kun olen mielessäni asennoitunut jo kaikkeen sellaiseen, mitä hän voisi tehdä.
Jos oikeasti haluaa eroa, niin miksi ensin repiä toiset kappaleiksi tai jos ei halua, niin miksi ei herää tajuamaan, että tämä tuhoaa kaikki, muistot hyvistä hetkistämmekin.
PS. Tässä jäi nyt kertomatta paljon, mutta olen kyllä valmis puhumaan niistä, jos vaimokin sen hyväksyy.
Minäkö väkivaltainen mies?
11
2521
Vastaukset
- noone
Just tänään luin Kodin kuvalehdestä, en tiedä mikä nro, juttua naisista, jotka olivat harjoittaneet pitkään henkistä väkivaltaa (ja myös fyysistä) miestään kohtaan. Usein nämä alistetut miehet "lankesivat" sitten itsekin väkivaltaan tms. Mutta ehdottomasti tarvitsette apua. Jos kumppani ei suostu, niin sitten apua pitää hakea itselleen. Henkinen väkivalta on sietämätön tila, jossa elämistä ei pitäisi vain jatkaa. Lapsenkaan takia, ja erityisesti itsensä.
- Katsohan
Kaiken tilanteesta kertoo se, että vaimosi käski sinut hakemaan itsellesi apua, kun olit yhden kerran kohdistanut häneen väkivaltaa. Onko hän itse hakenut apua kohdistettuaan sinuun väkivaltaa? Oletko kysynyt häneltä tästä asiasta? Oletko tiedustellut, miksi hän kokee oikeudekseen käyttäytyä sillä tavalla, vaikka käski sinut välittömästi hakemaan apua?
Mitäs jos vastaisit hänen avioerouhkaukseensa olan kohautuksella, tuhahduksella ja toteaisit: "selvä, se on sitten siinä" ja kääntäisit selkäsi. Tietysti voi olla, että avioero tulisi, mikä olisi lapsen kannalta ikävä, mutta nykyinen tilanne saattaa olla lapsen kannalta vielä ikävämpi ja pelottavampi. Toinen vaihtoehto on, että kumppanisi kokisi sisäisen järkytyksen reaktiostasi ja tuo kuvailemasi kylmyys avioerouhkauksineen muuttuisikin paniikiksi viimeistään silloin, kun hän ei saisi sinulta sitä tavallista reaktiota (mikä se sitten onkaan, lepyttely?) Tämä puolestaan voisi viedä häntä parempaan suuntaan hiljalleen, mikäli sinä pysyisit asiassa lujana etkä kuittaisi hänen mahdollisesti kylmyyttä, uhkauksia yms. seuraavia kyyneleitään pelkällä säälillä vaan vaatisit muutosta hänen käytökseensä. Tämä olisi radikaali ratkaisu, joka voi johtaa siihen avioeroonkin, mutta silti kannattaa miettiä, onko se pahempaa kuin jatkaa koko elämänsä tilanteessa, joka on sietämätön varmasti myös lapsellenne.- edelliseen
Pointtini on, että tuolla tavalla saisit hänestä yliotteen etenkin silloin, jos hän menisi paniikkiin mahdollisesti harkitsemattomasti lauottujen avioerouhkaustensa vuoksi. Jos hän menisi paniikkiin tai osoittaisi mitään muutosta lepyttelyyn tms. uhkauksen jälkeisissä puheissaan (kun sinä pysyisit "se oli sitten siinä"-linjalla), olisi aivan selvää, ettei hän oikeasti halua mitään avioeroa. Tässä vaiheessa pääsisit sinäkin pyörähtämään pois hänen hurjimusmaisesta otteestaan. Saisit yliotteen ja ajan myötä, mikäli hänen käytöksensä muuttuisi positiiviseen suuntaan, voisitte päästä todelliseen tasa-arvoisuuteen, tasapuolisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen suhteessanne. Ei se mahdotonta ole. Mutta jos et tee mitään, sama touhu vain jatkuu ja ehkäpä vain pahenee ajan kanssa.
- Saman kokenut
Näinhän se on, että niin kauan kuin se saa sua alistaa niin se pysyy sun kanssa suhteessa, mutta muuten on valmis lähtemään. Maailma kun on täynnä houkutuksia, ja kunnioitus sua kohtaan on aikoja mennyt jos sitä on koskaan ollutkaan. Sä olet nimittäin este hänen kuvittelemalleen vielä suuremmalle nautinnolle. Akkasi pettyy lopulta kun se suuri nautinto pakeneekin edestä. Todennäköisesti se hajoaa sen jälkeen loppuikänsä päihteisiin.
Se olet sinä, joka erossa voittaa. - hermostunut:-
Hei,
tutkippa tuolta >>>www.narsistienuhrientuki.info-
Tuli vain kertomuksestasi mieleen, että ei vain vaimollasi olisi persoonallisuushäiriö.
Mene noille sivuille ja tutki, löytyykö sieltä apua. - harrat105
Avioliitto ei pitäisi olla valtataistelu kenttä. Omassa avioliitossamme olen kokenut hyväksi sen että minä ja vaimoni olemme sitoutuneet rauhantekijöiksi ja sovitteleviksi, aina kun erimielisyyttä pääsee tulemaan. Eli pystyy riitelemäänkin niin että se ei muutu sodaksi. Itse olen löytänyt erään periaatteen, jota käytän paljon ja joka uskon pitää meidän suhdettamme pystyssä. Se on että olen valmis anteeksi pyytämään ja anteeksiantamaan, vaikka tunteet eivät haluaisikaan. Mutta ei tämäkään toimi, jos vain toinen on sitoutunut sovittelevaksi avioliitossa. Kyllä molempien tulee niin tehdä. Uhkailu avioerolla on huono veto ja se tuo pelkoa suhteeseen. On tehtävä molempien päätös pitää liitto koossa ja suostua muuttamaan käytöstään niin että ei loukkaa toista. Oikeastaan teidän tuisi kysyä itseltänne mitä te oikein haluatte suhteeltanne. Mihin muutoksiin haluatte ryhtyä ja haluaako kumpikin antaa anteeksi ja pyytää. Haluatteko molemmat tehdä työtä että asiat paranevat. Jos ei halua sitä muutosta joka pelastaa edessä on yhä paheneva konflikti jota on vaikeampi ja vaikeampi laukaista. Mutta aloita sinä vaikka ensin rauhanteko ja sovittelu. Etsikää myös kumpikin ammattiapua(pätevää) ja tehkää työtä että hyvin kävisi. Loppusanoiksi sanoisin että teille käy niin kuin te itse haluatte. Jos haluaa yhteiseloa, haluaa myös työskennellä sen eteen. Kummankin on tehtävä töitä vilpittömästi.
- on lyhyt
Mies! Mieti omaa elämääsi. Elämä on lopulta aika lyhyt elettäväksi; haluatko taaksepäin katsoessasi havaita eläneesi kärsivänä osapuolena huonossa suhteessa josta on jäänyt vain hajonnut itsetunto ja katkeruus?
Tee jotain: lue ensin Pekka Aukian kirja: "Liian hyvä mieheksi".
Ehkä sen jälkeen huomaat, ehkä silmäsi avautuvat lisää kuten nyt jo olet havainnut. Mene perheterapiaan, vaimosi ei sinne varmasti lähde -hänessähän ei ole vikaa, vikahan on "sinussa". Sen jälkeen suosittelen eroa -tämä ei ole vitsi. Itse olen eronnut ja jälkeenpäin totean että katselin, kestin ja siedin aivan liian kauan hieman samankaltaista tilannetta kuin sulla. Mieti haluatko tuhlata elämäsi suhteeseen joka ei enää anna mitään mutta vähitellen kuluttaa sinut loppuun?
-ajattelemisen aihetta! - Reetu
tulee jokaiselle miehelle myös vastaan.Parasta olisi tietty lähteä loittonemaan tilanteesta,mutta jos nainen suorastaan tulee ja yrittää repiä silmät päästä,on voitava kyllä sysätä sekopää kauemmaksi tuntematta huonoa omaa tuntoa tekosestaan.Useimmiten saa jopa siitäkin syyt niskoilleen että ei anna naisen hakata itseään.. vaikeaa se vain on neuvoa mutta rohkene pitää itseäsi miehenä ja vältä väkivaltaa,keinolla millä hyvänsä !
- sdgsdg
Kaikella on rajansa. Jos tilanteesta ei pääse pois ja toinen vain ärsyttää ja sättii, voi käämit palaa.
- Äkkiä
Ei kaikkeen pidä alistua, ei parisuhteen pidä olla kärsimystä. Mailmassa on oikeasti ihan normaaleitakin naisia.
tässä tapauksessa!Toivottavasti pääset eroon tuosta kauheasta ihmisestä tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855362Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423571Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612955Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin372155Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611916Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2881720- 471596
- 941402
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71205