Mitä distroa käytät?

Mitä distroa käytät?

Mitä distroa käytät?

Itse käytän Ubuntua ja Suomiknoppixia.

35

3196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SockConnection

      Gentoo
      Kubuntu
      Damn Small Linux
      CentOS

    • totuuden_torvi

      Eli Microsoft Windows 2003 Serveriä. Mitään Linuxia ei tulisi mieleenikään käyttää, on ne niin bugisia.

      • Totuudentoriv2

        Joo aika bugisia todellakin... Mutta valitettavasti sinulla meni väärinpäin joten korjataan.
        "Mitään Microsoft Windows 2003 Server roskaa ei tule mieleenikään käyttää"


      • sitä ne MS teettää

        vai mitä



    • Fedoristi

      Eri koneissa:
      Fedora Core 4
      Ubuntu Breezy
      Vector 5.1

    • JMT§

      käytän läppärissä ja pöytäkoneessa Debian Sargea ja pyörii tuossa vieressä Smoothwall palomuurikone. Toisaalta ajattelin vaihtaa Gentooseen nyt lomalla ihan oikeasti. Olen käyttänyt sitä jo jonkin verran, mutta ajattelin vaihtaa siihen koska en jaksa ruveta pelleilemään unstablen kanssa. Syy siihen miksi on vain nämä kaksi vaihtoehtoa mulle niin Sarge sisältää ihan liian vanhaa softaa (toisaalta esim. jossain serverissä voisin Debiania pyörittää, vaikka ehkä vähän vastahakoisesti).

      Toiseksi Gentoo sisältää erittäin uutta softaa. Ei tarvi koskaa odottaa kauaa että uusimmat softat tulee portageen.

      • miksuh.

        "Syy siihen miksi on vain nämä kaksi vaihtoehtoa mulle niin Sarge sisältää ihan liian vanhaa softaa "

        Tossa kohtaa meidän ajatteluatapa selkeästi eroaa täysin. Mun mielestäni on paljon tärkeämpää, että ohjelma on kutakuinkin ajan tasalla ja samalla hyvin testattu ja toimivaksi todettu. Toi on paljon tärkeämpää kuin se, että käytössä on se kaikki viimesin versio. Itseasiassa musta on paljon parempi Debian stablen tyyliin olla pari versiota jäljessä, koska ne uusimmat versiot ohjlmista yleensä tuppaa olemaan niitä kaikkein bukisimpia.


    • DonaldTrump

      Mandrake Linux 10.1 Official, KDE:llä kuorrutettuna.

    • oieeeeeeee

      Suse 9.2, ja Slackware 10.2. Lisäksi asennusta odottamassa heti kun jaksan noista romuista koota lisää koneita, Debian Sarge ja FreeBSD. Susen päivitän myös uusimpaan, kunhan viitsin. Toistaiseksi ei ole ollut tarvetta.

    • casey

      Toisessa koneessa SuSE9.3 ja toisessa SimplyMEPIS 3.4-2rc1. Jäkimmäinen on jo testiversiona hämmästyttävän hyvä.

    • teksf

      tällä hetkellä läppärissä ja pöytäkoneessa ubuntu breezy, romukoneessa debian sarge. välillä ollu käytössä suse10 ja fedora4

    • saatananperkele

      Pöytäkoneessa Slackware 10.2, kannettavista toisessa Slackware 10, toisessa minix.

    • väliä

      >Mitä distroa käytät?

      Miksiköhän se on joillekin aloittelijoille NIIN tärkeä asia.

      Kommentteja ?

      • Miksi ei kiinnostaisi?

        "Miksiköhän se on joillekin aloittelijoille NIIN tärkeä asia."

        Onhan se mielenkiintoinen kysymys nähdä, mitä kukin käyttää. Ei toki asialla sen enempää merkitystä. Ihan samaa kategoriaa kuin se, mitä ikkunamanageria/työpöytää/konsolia/terminaalia käytät. Kukin toki valitsee mieleisensä.


      • Papparainen

        >...NIIN tärkeä asia.

        Tämä on oikein tuttu tilanne teinien keskustelussa yleensäkin esim. vaikkapa autojen paremmuudesta. Kun ei ole oikein asiantuntemusta ja muutenkin epävarma olo elämän murrosvaiheessa niin on varsin inhimillistä tehdä pienistäkin asioista suuria. Vielä kun ottaa huomioon nuorten temperamentin ja kiihkon esitellä omia mielipiteitään luonnonlakeina niin soppa on valmis.

        Kunhan osaamista ja samalla ikää vähän karttuu, alkaa helposti huomata kuinka samalla muotilla kaikki distrot on tehty eikä ole mitään sellaista toimintoa, ohjelmaa tai ominaisuutta jota ei jollakin toisella voisi tehdä varsin helposti.


    • miksuh.

      Sehän se, Sarge (stable) tottakai.

      • jepjep

        Eikä ole näkyvissä minkäänlaista syytä tmv miksi pitäisi vaihtaa


      • Debian

        Ittekkin muutamia erinäisiä vuosia debiania käyttäny, ja miusta kun sarge ei viel tähän päivään mennessä oo ollu stable :) Sarge ois testing/unstable [koska nehän yhdistyi :O]


      • minä
        Debian kirjoitti:

        Ittekkin muutamia erinäisiä vuosia debiania käyttäny, ja miusta kun sarge ei viel tähän päivään mennessä oo ollu stable :) Sarge ois testing/unstable [koska nehän yhdistyi :O]

        Tota, öö... Sarge on kyllä nykynen stable. Sarge julkaistiin 6. kesäkuuta ja viimeisin päivitys siihen julkastiin 20.12. Jos olet asentanut stablen esim tänä syksynä, niin Sargehan siinä on asentunut.

        Nykyään se menee näin:

        Stable = Sarge
        Testing = Etch
        Unstable = Sid

        Eli seuraava stable julkaisu on Etch.


      • miksuh.
        Debian kirjoitti:

        Ittekkin muutamia erinäisiä vuosia debiania käyttäny, ja miusta kun sarge ei viel tähän päivään mennessä oo ollu stable :) Sarge ois testing/unstable [koska nehän yhdistyi :O]

        Et sä ole kuin vähä yli puol vuotta jäljessä :) Nykyinen stable on Sarge.


    • tohvelibanaani

      pclinuxos on ollu vuoden verran. muistaakseni.

    • pöhö

      eninmäkseen mandriva2006j ja,toisinaan specktra linuxia on nostagisen mkaee

    • räpylätjee

      Ehdottomasti paras linux työpöydälle.
      Vakaa, nopea ja erittäin toimiva, pclosin kaltaisia jakeluita pitäisi ehdottomasti olla enemmän.

      Muita on ollut mm. slackware, debian, ubuntu, kubuntu ja mandrake.

    • The Real J.

      Tuli Linux Formatin mukana kuten myös vino pino softaa samalla DVD:llä. Huomattava parannus aiemmin käyttämääni 9.0:aan, siinä kun toimi myös 3D-kiihdytys suoraan paketista.

    • tux

      Mandriva 2006 läppärissä ja taskussa kätevästi mukana kulkien DSL.

    • Zaphood

      FedoraCore4 wireless läpykässä ja Mandriva 2006 x86_64 isossa koneessa. DSL ulos.

    • Iiisi

      Heti ja helposti toimiva paketti, helppo siirtyä Winukasta Linuxiin.

      • aina käytössä

        Toisessa koneessa noita enemmän ja vähemmän säädeltäviä distroja, nyt debian 3.1.


      • orastavasti

        toista mieltä "heti ja helposti" toimivasta jakelusta...mulla meni monia tunteja, ennen kuin sain sen edes osittain haluamaani kuntoon...nyt on "manu2006" pöydällä ja läppärissä suse10...


    • puusilimä

      ja olen tyytyväinen..

    • tällä hetkellä

      Onko joku laskenut jakaumaa näistä?

      • jakauma

        >...laskenut jakaumaa näistä?

        Tietenkin senkin joku voisi tehdä mutta populaatio on kovin pieni mihinkään johtopäätösten tekemiseen.

        Siinä mielessä tuollakin on parempi tilasto:
        http://distrowatch.com


    • obeliX

      Fedora core 3 x64 pyörii tossa athlon 64:ssä

    • tertsi

      Itelläni on käytössä Ubuntu 5.10 fluxboxilla ja shelli koneella Gentoo tekstipohjasena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe