UUTTA VALOA

Laskumallit

USA:ssa ilmestyneessä vartiotornissa oli uutta valoa. Sama uusi valo on seuraavaksi ilmestyvässä suomenkielisessä vartiotornissa. Vanhemmisto Broklynissa on tehnyt laskelmia, jotka ovat huomattavasti tarkempia, kuin esimerkiksi vuoden -75 ennustus oli. Laskelmien mukaan harmagedon alkaa vuoden 2007 helmi -maalikussa. Laskelmien pohjana on Persian (Irakin) kunikaan kukistuminen. Kukistuminen ja Jeesuksen syntymä täsmäävät laskelmien mukaan hyvi tarkasti vuodn 2006 heli -maalikuuhun. Tästä lisää seuraavasssa vartsikassa. Jaksakaa veljet ja sisaret, pian vanha-asianjärjestelmä saa loppunsa.

12

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvain

      Oisit nyt ottanut sen verran selvää asiasta että tietäsit että Vartiotorni joka ilmestyy tänään USAssa tekee sen saman täällä Suomenniemelläkin, samoin kuin Skandinaviassa ja monissa muissakin maissa! Ei lapsettas niin kovin!

      • Kyllä se

        vaan on niin, että suomessa ilmestyvä vartiotorni on noin viikon 'myöhässä' amerikkaan verrattuna. Tarkalleen ottaen 8 päivää. Vaihtelee vähän esimerkiksi viikonloppujen takia. Että tällalailla.


    • minä

      Toivon että tämä tieto tullaan joko selvästi vahvistamaan tai kumoamaan palstalla. Hanluan päästä varmuuteen onko kyseessä pelkät huhupuheet vai ei.

      Raamattu sanoo ettei lopunaikaa tiedä kukaan muu kuin Jumala. Tämä viittaa siihen että lopun ajankohtaa ei pystytä selvittämään laskutoimituksella vaikka kuinka yritettäisiin. Maailmanloppu ei ole matematiikalla pääteltävissä.

      • kuin vesi

        Vartsikka keroo ensiviikolla.


      • >>Raamattu sanoo ettei lopunaikaa tiedä kukaan muu kuin Jumala. Tämä viittaa siihen että lopun ajankohtaa ei pystytä selvittämään laskutoimituksella vaikka kuinka yritettäisiin. Maailmanloppu ei ole matematiikalla pääteltävissä.
        >>

        Eipä tuo ole ennenkään estänyt hallintoelintä ylittämästä itseään...


      • Blabalballa
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Raamattu sanoo ettei lopunaikaa tiedä kukaan muu kuin Jumala. Tämä viittaa siihen että lopun ajankohtaa ei pystytä selvittämään laskutoimituksella vaikka kuinka yritettäisiin. Maailmanloppu ei ole matematiikalla pääteltävissä.
        >>

        Eipä tuo ole ennenkään estänyt hallintoelintä ylittämästä itseään...

        Lapsetlapset...

        Rauhotutaan nyt vähänsen!! Ja kun täällä joku on väittänyt, että anteeksipyntöjä ei ole edellisistäkään olettamuksista kuulunut niin väärässä ollaan... Rutherford itse on sanonut vuoden -25 odottamisesta... "Olin aasi"! Ja jopa suomessa veli (jo poismennyt) Erkki Kankaanpää sanoi pyysi julkisesti anteeksi lopun odottamista vuonna -75!!!

        Hei me ollaan kaikki vaan epätäydellisiä ihmisiä ja joka päivä sanotaan jollekkin jotain mikä satuttaa häntä.... että ollaan rauhassa... it´s christmas godsake!!! Bushkin pistää pillit pussiin jouluna!!!

        Olekaa ihmeiseksi!!!


      • timotei
        kuin vesi kirjoitti:

        Vartsikka keroo ensiviikolla.

        VT-seura menee kyllä taas kerran liian pitkälle. Pitäisi sopia paikka, minne mennä odottamaan tapahtumaa. Katsotaan sitten.

        Eivätkö ole aikaisemmista laskutoimituksistaan viisastuneet. Täytyy olla aika pellejä ja seniilejä koko lafka.


      • Niinpä se sitten on

        Kaksi seikkaa lopusta:

        1) Joku jo viittasikin siihen, että Jeesuksen mukaan "siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika vaan Isä yksin" (KR Matt 24:36)... "ette tiedä päivää ettekä hetkeä" (KR Matt 25:44, m. Luuk 12:40).

        Selvää on, että Jeesuksen seuraajat yritettäisivät - syntisiä kun ovat - arvailla lopun määräaikaa, mutta yhtä selvää myös olisi, että kaikki arvailut menisivät pieleen, sillä lopun määräajan suhteen "ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä" (KR Ap 1:7).

        Kummallista olisi, ettei monen epäonnistumisen jälkeen tätä vieläkään JT:issa uskottaisi! Eikö ole silti kovasti inhimillistä luulla, että lopun olisi pitänyt sattua juuri jokaisen ennustelijan omana elinaikana? Mehän olemme niin hirveän tärkeitä mielestämme Jumalan edessä itse kukin, ettei meitä voi jättää mitenkään huomioon ottamatta!

        2) Juuri ennen lopun määräaikaa pitäisi kuulua julistus "[Kun he sanovat] ´Rauha ja turvallisuus´" (1Tess 5:3 UM). Toisin sanoen ei-tosi-kristityt saavuttaisivat inhimillisen toimintansa ansiosta maailmassa jonkinlaisen rauhantilan, josta voisivat julistaa mainitut sanat.

        Julistustilanne saattaa hyvinkin kestää jonkin aikaa, kenties jopa muutaman vuoden - muutoinhan se ei voisi olla mikään kaikkien havaitsema lopun merkki.

        Tämä merkki ei ole vielä kajahtanut ilmoille maailman johtajilta. Näin ollen kaikki ennen tätä julistusta koskevat "maailmanlopun" aikalaskelmat ovat ennenaikaisia ja pielessä eikä niiden julistajia eikä heidän julistustaan tarvitse pelätä.

        Niinpä se sitten on


      • vartiotornia
        Niinpä se sitten on kirjoitti:

        Kaksi seikkaa lopusta:

        1) Joku jo viittasikin siihen, että Jeesuksen mukaan "siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika vaan Isä yksin" (KR Matt 24:36)... "ette tiedä päivää ettekä hetkeä" (KR Matt 25:44, m. Luuk 12:40).

        Selvää on, että Jeesuksen seuraajat yritettäisivät - syntisiä kun ovat - arvailla lopun määräaikaa, mutta yhtä selvää myös olisi, että kaikki arvailut menisivät pieleen, sillä lopun määräajan suhteen "ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä" (KR Ap 1:7).

        Kummallista olisi, ettei monen epäonnistumisen jälkeen tätä vieläkään JT:issa uskottaisi! Eikö ole silti kovasti inhimillistä luulla, että lopun olisi pitänyt sattua juuri jokaisen ennustelijan omana elinaikana? Mehän olemme niin hirveän tärkeitä mielestämme Jumalan edessä itse kukin, ettei meitä voi jättää mitenkään huomioon ottamatta!

        2) Juuri ennen lopun määräaikaa pitäisi kuulua julistus "[Kun he sanovat] ´Rauha ja turvallisuus´" (1Tess 5:3 UM). Toisin sanoen ei-tosi-kristityt saavuttaisivat inhimillisen toimintansa ansiosta maailmassa jonkinlaisen rauhantilan, josta voisivat julistaa mainitut sanat.

        Julistustilanne saattaa hyvinkin kestää jonkin aikaa, kenties jopa muutaman vuoden - muutoinhan se ei voisi olla mikään kaikkien havaitsema lopun merkki.

        Tämä merkki ei ole vielä kajahtanut ilmoille maailman johtajilta. Näin ollen kaikki ennen tätä julistusta koskevat "maailmanlopun" aikalaskelmat ovat ennenaikaisia ja pielessä eikä niiden julistajia eikä heidän julistustaan tarvitse pelätä.

        Niinpä se sitten on

        ensiviikolla, niin näette ennustuksen omin silmin . Veljet hallintoelimessä eivät tällaista julkaisisi, ellei siihen olisi vahvat teokraattiset perustelut.


      • plääplääplää
        kuin vesi kirjoitti:

        Vartsikka keroo ensiviikolla.

        Eihän sitä nyt ihmiset voi saada tietää, milloin se "Jumalan päivä" tulee...Se tulee raamatun mukaan, kuin varas yöllä. Eikä kukaan muu, kuin jumala itse tiedä sitä ajankohtaa! Epäilenpä, että seuraavassakaan vartiotorni lehdessä ei ole mitään tuommoisia kertomuksia mistää maailmanlopuista! rauhaa :)


      • taram2
        Blabalballa kirjoitti:

        Lapsetlapset...

        Rauhotutaan nyt vähänsen!! Ja kun täällä joku on väittänyt, että anteeksipyntöjä ei ole edellisistäkään olettamuksista kuulunut niin väärässä ollaan... Rutherford itse on sanonut vuoden -25 odottamisesta... "Olin aasi"! Ja jopa suomessa veli (jo poismennyt) Erkki Kankaanpää sanoi pyysi julkisesti anteeksi lopun odottamista vuonna -75!!!

        Hei me ollaan kaikki vaan epätäydellisiä ihmisiä ja joka päivä sanotaan jollekkin jotain mikä satuttaa häntä.... että ollaan rauhassa... it´s christmas godsake!!! Bushkin pistää pillit pussiin jouluna!!!

        Olekaa ihmeiseksi!!!

        "aaseja" seurata?
        Kysyn vaan!
        Minä lopetin tuon järjestö-aasin seuraamisen jo 10 vuotta sitte.Enkä päivääkään ole katunut.
        Tilalle otin Hänet jonka edessä kaikki kansat tulevat polvistumaan,Jeesuksen.


    • USA:han

      vaimoni ystövlle, joka myös on Jehovan Todistaja. Hän kertoi tämän vartiotornin näkemyksen todeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe