Minua syvästi vituttaa se kun fuusiojazz mielletään jazziksi kun eivät fuusiojazz-muusikot tiedä jazzista mitään. Jazz on jazzia ja se kuullostaa jazzilta. Fuusiojazz on rockjazzia ja sitä ei pidä sotkea aitoon jazziin ollenkaan koska jazz vain on.
Vituttaa kun Jazz sotketaan fuusioon
21
2942
Vastaukset
- Daddy Pop
jotain jatsista tiesi, vaikka fuusion(kin) aloittikin. Ja Herbie Hancockilla tuntuu olevan jotain tajua myös aidost jatsista. Tärkeintä on olla aito. Mut mitä se aitous on, onkin sitten jo vaikeampi kysymys.
- .....................
>Minua syvästi vituttaa se kun fuusiojazz mielletään jazziksi kun eivät fuusiojazz-muusikot tiedä jazzista mitään. Jazz on jazzia ja se kuullostaa jazzilta. Fuusiojazz on rockjazzia ja sitä ei pidä sotkea aitoon jazziin ollenkaan koska jazz vain on.
- Orkesterimies
Chick Corea ja Pat Metheny... Kuullostaa vaaralliselta. Noi kaksi ei tiedä jazzista mitään.
- ............
Orkesterimies kirjoitti:
Chick Corea ja Pat Metheny... Kuullostaa vaaralliselta. Noi kaksi ei tiedä jazzista mitään.
idiootti!
- joojooa
Orkesterimies kirjoitti:
Mitäs sinä tiedät jazzista? Et varmaan yhtään mitään. Mikä on aitoa jazzia? Esimerkkejä ja perusteluja kiitos?
- Urpo
joojooa kirjoitti:
Mitäs sinä tiedät jazzista? Et varmaan yhtään mitään. Mikä on aitoa jazzia? Esimerkkejä ja perusteluja kiitos?
Jatsi on piereskelevä pasunisti.
- Jazz
Halooooooo...
Kaikki musiikkilajit mitkä soitetaan jazzina on jazzia.- Cryptic
Jos soitan humppaa ja sanon sitä jazziksi, onko se sitä? :)
- tsäässin syvin olemus
Cryptic kirjoitti:
On se jos soitat synkoopin kanssa.
- Vanha jazzari
Cryptic kirjoitti:
Humppa on yllättävän lähellä jazzia. Esim. monet Valto Tynnilän humpat ovat olleet aikanaan aika selvääkin viihteellistä jazzia - mutta soittovasta on kysymys. Mielikuvitus tekee tepposia - nykyiset suorat sovituksetkin vanhoista humpista kuulostaa jazzahtavilta - kun tuntee biisien taustoja - vaikka niissä ei olisi häivettäkään jazzia.
- Vanha jazzari
tsäässin syvin olemus kirjoitti:
On se jos soitat synkoopin kanssa.
Eikä tarvi olla synkooppiakaan. Humpasta saa "timellä" jazzia. Onhan se jo sellaisenaan lähellä jazz-komppia. Ja 40-luvun humppakomppi toimii jazziin sellaisenaan, kun siinä on jazzin "time" valmiina.
- Pussy Boner
890! ja HOHO
- Pussy Boner
HOHO
- Pussy Boner
HOHO 1000
- sirmace
niin. tavallinen jazz musiikkihan on tyypillisesti swingiä.
- Pussy Boner
HOHO HOHO HOHO HOHO HOHO
1199 - han nimenomaan
ei pitäisi lokeroida... siis etsi vielä niin voit ehkä löytää!
- Pussy Boner
1283 HOHO!!!
- Pussy Boner
1353 HOHO!!!
- dimi
olen samaa mieltä kuin orkesteri mies ne ei todellakaan tiedä jaztsista mitään.niitä ei sais koskaan verrata toisiinsa.
- dimi
kyllähän se niin on että jos et itse soita jazzia
niin ei siitä kannata puhuakkaan.eräskin soittaja piti itseään jazzi miehenä kun tiesi Duke Ellingtonin toisen fonistin nimen.ja taas eräs jazzi
pianisti soitti sellasta risuaitaa ja soolot siihen ja sano että tässä ei auta jos tietää Ellingtonin toisen fonistin nimen.et silleen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019