sikalassa luomassa lantaa ja teurastamassa niitä kinkuiksi kun aika koittaa?
Vai olisitko mieluimmin töissä lammaspaimenena jollain kauniilla kedolla paimentamassa uhrilampaita ramadaa varten?
Voisitko muslimina
15
966
Vastaukset
- sikalaan
Montako lammaspaimenta tunnet? Ei ne mitään paimenta tarvitse nykyaikana. Sikoja täytyy kyllä hoitaa. Niin että, sinne sikalaan vaan, niitä possuja hoitamaan.
- joo-o
Muslimi ei saa valmistaa sianliha ruokaa!
- luvallinen
Minä annan jokaiselle muslimille luvan valmistaa ja syödä sianliharuokaa.
- tyttö 16
luvallinen kirjoitti:
Minä annan jokaiselle muslimille luvan valmistaa ja syödä sianliharuokaa.
.. kertoa miksi muslimit eivät saa syödä sianlihaa? Eivätkö he pidä sen mausta vai mistä mättää? Koraaniko sen kieltää? En tajua tuommoista..minun mielestä se on vähän sama asia, että esim. saat syödä tomaattia mutta kurkkua et saa syödä.. :D
Ihmiset ovat tarkitettu syömään lihaa, (mutta ei tietenkään ole pakko syödä jos ei halua)mutta sitä en ymmärrä miten joku toinen eläimenliha voi olla hyväksytympää syödä kuin joku toinen liha.
Satuin kerran kuulemaan kun yksi mies kertoi jonkun musliminaisen syöneen vahingossa jossakin tuttavallaan kylässä ollessaan sianlihaa, vaikka hänen ei pitänyt sitä ottaa. No, kun mies kävi kertomassa musliminaiselle tämän syöneen sianlihaa, tämä musliminainen oli ihan rauhallisesti sanonut, että "eihän se haittaa". Hän kertoi, että hän oli nähnyt jossakin sikalassa puhtaita, söpöjä, vaaleanpunaisia possuja ja oli sanonut, että "kyllähän näitä voi syödä". Eli näin lyhyesti sanottuna, olisikohan syy tähän, että muslimit eivät saa syödä sikaa, se, että ne siat ovat olleet likaisia, suorastaan saastaisen likaisia, omassa kotimaassaan joskus aikanaan ja ehkäpä vieläkin... Ken tietäää...minä en tiedä... :D - joo-o
tyttö 16 kirjoitti:
.. kertoa miksi muslimit eivät saa syödä sianlihaa? Eivätkö he pidä sen mausta vai mistä mättää? Koraaniko sen kieltää? En tajua tuommoista..minun mielestä se on vähän sama asia, että esim. saat syödä tomaattia mutta kurkkua et saa syödä.. :D
Ihmiset ovat tarkitettu syömään lihaa, (mutta ei tietenkään ole pakko syödä jos ei halua)mutta sitä en ymmärrä miten joku toinen eläimenliha voi olla hyväksytympää syödä kuin joku toinen liha.
Satuin kerran kuulemaan kun yksi mies kertoi jonkun musliminaisen syöneen vahingossa jossakin tuttavallaan kylässä ollessaan sianlihaa, vaikka hänen ei pitänyt sitä ottaa. No, kun mies kävi kertomassa musliminaiselle tämän syöneen sianlihaa, tämä musliminainen oli ihan rauhallisesti sanonut, että "eihän se haittaa". Hän kertoi, että hän oli nähnyt jossakin sikalassa puhtaita, söpöjä, vaaleanpunaisia possuja ja oli sanonut, että "kyllähän näitä voi syödä". Eli näin lyhyesti sanottuna, olisikohan syy tähän, että muslimit eivät saa syödä sikaa, se, että ne siat ovat olleet likaisia, suorastaan saastaisen likaisia, omassa kotimaassaan joskus aikanaan ja ehkäpä vieläkin... Ken tietäää...minä en tiedä... :D16:115. "Jumala on ainoastaan kieltänyt teitä syömästä itsestään kuollutta, verta, sianlihaa sekä sellaista, mikä on teurastettu jonkun muun kuin Jumalan nimeen. Kuitenkin Jumala on anteeksiantavainen, armollinen sellaista kohtaan, joka on tehnyt väärin hädän pakottamana himoitsematta ja ylittämättä säädettyjä rajoja."
Jos syö vahingossa sianlihaa, niin sillä ei voi mitään.
Lisää tietoa saat tästä http://www.islamopas.com/matregler.html tyttö 16 kirjoitti:
Satuin kerran kuulemaan kun yksi mies kertoi jonkun musliminaisen syöneen vahingossa jossakin tuttavallaan kylässä ollessaan sianlihaa, vaikka hänen ei pitänyt sitä ottaa. No, kun mies kävi kertomassa musliminaiselle tämän syöneen sianlihaa, tämä musliminainen oli ihan rauhallisesti sanonut, että "eihän se haittaa". Hän kertoi, että hän oli nähnyt jossakin sikalassa puhtaita, söpöjä, vaaleanpunaisia possuja ja oli sanonut, että "kyllähän näitä voi syödä". Eli näin lyhyesti sanottuna, olisikohan syy tähän, että muslimit eivät saa syödä sikaa, se, että ne siat ovat olleet likaisia, suorastaan saastaisen likaisia, omassa kotimaassaan joskus aikanaan ja ehkäpä vieläkin... Ken tietäää...minä en tiedä... :Dsinä koiraa?
- Joo-o
karvapää kirjoitti:
sinä koiraa?
En syö koiraa, koska Jumala on kieltänyt myös petoeläinten syömisen.
http://www.kurandaara.com/index.php?act=ara&keyword=sianliha&meal=12&sure_no= - Eihän?
Joo-o kirjoitti:
En syö koiraa, koska Jumala on kieltänyt myös petoeläinten syömisen.
http://www.kurandaara.com/index.php?act=ara&keyword=sianliha&meal=12&sure_no=tuota petoeläinten syöntikieltoa noudattavaa ns. rivimuslimit? Ainakin petokalat tuntuvat maistuvan aika monelle.
- ...
Eihän? kirjoitti:
tuota petoeläinten syöntikieltoa noudattavaa ns. rivimuslimit? Ainakin petokalat tuntuvat maistuvan aika monelle.
joilla on suomut
- Tyttö 16
joo-o kirjoitti:
16:115. "Jumala on ainoastaan kieltänyt teitä syömästä itsestään kuollutta, verta, sianlihaa sekä sellaista, mikä on teurastettu jonkun muun kuin Jumalan nimeen. Kuitenkin Jumala on anteeksiantavainen, armollinen sellaista kohtaan, joka on tehnyt väärin hädän pakottamana himoitsematta ja ylittämättä säädettyjä rajoja."
Jos syö vahingossa sianlihaa, niin sillä ei voi mitään.
Lisää tietoa saat tästä http://www.islamopas.com/matregler.html"Islam kieltää sianlihan syömisen ja tärkein syy tähän on uskonnollinen, sillä muslimin tulee totella Jumalan käskyjä ja pidättäytyä siitä, minkä Hän on kieltänyt, mm. sianlihan ja veren nauttimisesta. Se tieteellinen syy, jonka tutkijatkin ovat osoittaneet, on että sioissa loisii vaarallisia matoja. Eräs pahimmista on mato, joka suolistoon jouduttuaan jatkaa elämänkaartaan isäntänsä kehossa, kuljettaen muniaan verenkierron mukana ja leviten kehon eri elimiin. Sitten mato koteloituu noin pavun suuruiseksi koteloksi. Jos tämä tapahtuu aivoissa, tulee ihminen hulluksi ja jos silmässä, tulee ihminen sokeaksi."(lainattu islamoppaan tekstistä)
Tuota, ööö, vai että voi tulla ihan hulluksi jos syö sianlihaa.. :D Heheee, tuo on varmasti hieman liioiteltua, koska eipä tuollaisia tapauksia ole minun tietääkseni sattunut yhtäkään täällä suomessa.
Myöskin tuo mato hommeli on liioiteltua, vaikkakin se pitää osittain paikkaansa, eli sioissa saattaa hyvinkin olla noita matoja, MUTTA----> "Suomessa asetusten mukaan tarkastettu ja myynnissä oleva liha ei aiheuta trikinoosin vaaraa. Oloissa, joissa tartunnan mahdollisuus on olemassa, on vältettävä trikiinien tavallisesti saastuttamaa lihaa, siis lähinnä sian ja villisian lihaa sekä niistä valmistettuja lihajalosteita, tai huolehdittava siitä, että syö niitä vain kunnollisesti kypsennettynä ja kuumennettuna. Lihan kuumentaminen kauttaaltaan 80 asteeseen tappaa trikiinit.Suomessa valtakunnallinen lihan trikiinitarkastus perustuu alunperin vuonna 1922 voimaan tulleeseen lihantarkastuslakiin. Meillä tarkastetaan nykyään kaikki myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen tuleva sian liha ja muu mahdollisesti trikiinejä sisältävä ravinnoksi käytettävä liha." (lainattu täältä: http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html)
Että näin meillä täällä suomessa....
Mutta totta kai jokainen saa ahtaa napaansa sitä mitä huvittaa, noudattaa vaikkapa islamin sääntöjän sinlihan syömättömyydestä ym.. Ei se minua ainakaan häiritse mitenkään, parempi vaan, että ainakin jotkut täällä maapallolla eivät syö lihaa. Itse henkilökohtaisesti en voisi olla kuitenkaan syömättä sianlihaa, mitä tulee yleensä ruoissa syötyä esim. makaronilaatikko, jauhelihakastike ym. Mikään hirveä suurlihan syöjä en kuitenkaan ole.. keitot ja kasvisruoat maistuvat kyllä ihan hyviltä.. :D
Mutta mitäs te hyvät muslimit tekisitte, jos ei olisi esim. mitään muuta syötävää kuin näitä possuja? Nääntyisittekö te sitten nälkään mielummin, vai kuinka? Tuskimpa missään köyhissä maissa ihmiset pystyvät "nirsoilemaan" ruoasta, he syövät vaikka koiria jos ei ole muuta syötävää.... - tÖÖt
karvapää kirjoitti:
sinä koiraa?
erittäin hyvä argumentti
- Joo-o
Tyttö 16 kirjoitti:
"Islam kieltää sianlihan syömisen ja tärkein syy tähän on uskonnollinen, sillä muslimin tulee totella Jumalan käskyjä ja pidättäytyä siitä, minkä Hän on kieltänyt, mm. sianlihan ja veren nauttimisesta. Se tieteellinen syy, jonka tutkijatkin ovat osoittaneet, on että sioissa loisii vaarallisia matoja. Eräs pahimmista on mato, joka suolistoon jouduttuaan jatkaa elämänkaartaan isäntänsä kehossa, kuljettaen muniaan verenkierron mukana ja leviten kehon eri elimiin. Sitten mato koteloituu noin pavun suuruiseksi koteloksi. Jos tämä tapahtuu aivoissa, tulee ihminen hulluksi ja jos silmässä, tulee ihminen sokeaksi."(lainattu islamoppaan tekstistä)
Tuota, ööö, vai että voi tulla ihan hulluksi jos syö sianlihaa.. :D Heheee, tuo on varmasti hieman liioiteltua, koska eipä tuollaisia tapauksia ole minun tietääkseni sattunut yhtäkään täällä suomessa.
Myöskin tuo mato hommeli on liioiteltua, vaikkakin se pitää osittain paikkaansa, eli sioissa saattaa hyvinkin olla noita matoja, MUTTA----> "Suomessa asetusten mukaan tarkastettu ja myynnissä oleva liha ei aiheuta trikinoosin vaaraa. Oloissa, joissa tartunnan mahdollisuus on olemassa, on vältettävä trikiinien tavallisesti saastuttamaa lihaa, siis lähinnä sian ja villisian lihaa sekä niistä valmistettuja lihajalosteita, tai huolehdittava siitä, että syö niitä vain kunnollisesti kypsennettynä ja kuumennettuna. Lihan kuumentaminen kauttaaltaan 80 asteeseen tappaa trikiinit.Suomessa valtakunnallinen lihan trikiinitarkastus perustuu alunperin vuonna 1922 voimaan tulleeseen lihantarkastuslakiin. Meillä tarkastetaan nykyään kaikki myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen tuleva sian liha ja muu mahdollisesti trikiinejä sisältävä ravinnoksi käytettävä liha." (lainattu täältä: http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html)
Että näin meillä täällä suomessa....
Mutta totta kai jokainen saa ahtaa napaansa sitä mitä huvittaa, noudattaa vaikkapa islamin sääntöjän sinlihan syömättömyydestä ym.. Ei se minua ainakaan häiritse mitenkään, parempi vaan, että ainakin jotkut täällä maapallolla eivät syö lihaa. Itse henkilökohtaisesti en voisi olla kuitenkaan syömättä sianlihaa, mitä tulee yleensä ruoissa syötyä esim. makaronilaatikko, jauhelihakastike ym. Mikään hirveä suurlihan syöjä en kuitenkaan ole.. keitot ja kasvisruoat maistuvat kyllä ihan hyviltä.. :D
Mutta mitäs te hyvät muslimit tekisitte, jos ei olisi esim. mitään muuta syötävää kuin näitä possuja? Nääntyisittekö te sitten nälkään mielummin, vai kuinka? Tuskimpa missään köyhissä maissa ihmiset pystyvät "nirsoilemaan" ruoasta, he syövät vaikka koiria jos ei ole muuta syötävää....Islamoppaassa sanottiin selvästi, että tiede on paljastanut. Oletko sinä tyttö 16 muka fiksumpi kuin tutkijat? Sähän perustele sun juttuja tosi hyvin "tietääkseeni".
Sioissa on muita haitallisia asioita esim.
influenssavirus voi tarttua suoraan sioista ja epäsuorasti esim. makkarasta, joka sisältää sian keuhkoa" - tyttö 16
Joo-o kirjoitti:
Islamoppaassa sanottiin selvästi, että tiede on paljastanut. Oletko sinä tyttö 16 muka fiksumpi kuin tutkijat? Sähän perustele sun juttuja tosi hyvin "tietääkseeni".
Sioissa on muita haitallisia asioita esim.
influenssavirus voi tarttua suoraan sioista ja epäsuorasti esim. makkarasta, joka sisältää sian keuhkoa"..fiksumpi kuin tutkijat ja en tietenkään olekaan, mutta halusin vain osoittaa, että täällä SUOMESSA ei ainakaan ole kovinkaan "mahdollista" nuo sianlihasta saatavat madot ynnä muut influenssavirukset. Ainakin niiden tietojen perusteella mitä olen lukenut..vai luuletko että ihan omasta päästäni nuo edelliset tekstit otin? Vai uskotko siihen, että meille suomalaisille valehdellaan, että sianlihassa ei suomessa olisi mitään näitä matoja ym.. siihen vaihtoehtoon minä en usko..
Ja muista, että Suomessa "tiede" on aika lailla kehittynnyttä, että luulen että sianliha olisi vedetty pois markkinoilta jos siinä esiintyisi näitä matoja tms. Eli tämä tiede on myös paljastanut, että suomessa ei tätä Trikiini vaaraa ei ole... tai se ei ole niin suuri kuin joissakin muissa maissa.
"Suomessa valtakunnallinen lihan trikiinitarkastus perustuu alunperin vuonna 1922 voimaan tulleeseen lihantarkastuslakiin. Meillä tarkastetaan nykyään kaikki myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen tuleva sian liha ja muu mahdollisesti trikiinejä sisältävä ravinnoksi käytettävä liha."
Ja muista, että minun tekstieni ei ole tarkoitus ketään "käännyttää" syömään sianlihaa, eli minua ei häiritse puupennin vertaa jos joku ei syö sianlihaa, mutta halusin korjata väärät väittämät tai ainakin oikaista niitä jonkin verran.. - Joo-o
tyttö 16 kirjoitti:
..fiksumpi kuin tutkijat ja en tietenkään olekaan, mutta halusin vain osoittaa, että täällä SUOMESSA ei ainakaan ole kovinkaan "mahdollista" nuo sianlihasta saatavat madot ynnä muut influenssavirukset. Ainakin niiden tietojen perusteella mitä olen lukenut..vai luuletko että ihan omasta päästäni nuo edelliset tekstit otin? Vai uskotko siihen, että meille suomalaisille valehdellaan, että sianlihassa ei suomessa olisi mitään näitä matoja ym.. siihen vaihtoehtoon minä en usko..
Ja muista, että Suomessa "tiede" on aika lailla kehittynnyttä, että luulen että sianliha olisi vedetty pois markkinoilta jos siinä esiintyisi näitä matoja tms. Eli tämä tiede on myös paljastanut, että suomessa ei tätä Trikiini vaaraa ei ole... tai se ei ole niin suuri kuin joissakin muissa maissa.
"Suomessa valtakunnallinen lihan trikiinitarkastus perustuu alunperin vuonna 1922 voimaan tulleeseen lihantarkastuslakiin. Meillä tarkastetaan nykyään kaikki myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen tuleva sian liha ja muu mahdollisesti trikiinejä sisältävä ravinnoksi käytettävä liha."
Ja muista, että minun tekstieni ei ole tarkoitus ketään "käännyttää" syömään sianlihaa, eli minua ei häiritse puupennin vertaa jos joku ei syö sianlihaa, mutta halusin korjata väärät väittämät tai ainakin oikaista niitä jonkin verran..Nyt mulla ei ole mitään sun viestiä vastaan. En vaan tykännyt ku sanoit, että se on liioiteltua.
Nyt ainakin myönsit, että suomessakin, tämä trikiinin vaara on mahodollista, mutta hyvin pieni.
- Uskonnosta riippumatta
Jos jossakin on tuollaiset vaihtoehdot olemassa, niin vastaa nyt sitten itse, kumpaan menisit, jos palkka olisi sama?
En ole uskonnollinen, en muslimi, vain ihan tavallinen lukutaitoinen ihminen.
Mutta ihmetellä pitää näitten palstojen tasoa.
Tämäkö on uskonnollista keskustelua?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082615
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471805Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461397Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3501326Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451264Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251176Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571113Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131022- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21893