Kaahareille leima takalasiin

voooooooordi

Ehdotankin seuraavaa. Ennen oli aloittavilla kuskeilla 80 kympin lätkä takalasissa varoituksena muille aloittelevasta kuskista.

Ehdotankin nyt, että kolmen rikkeen jälkeen (tuntuvien sakkojen jälkeen)Auton takalasiin laitetaan kolmio, jossa teksti: Opettelen uudestaan ajamaan.

Julkinen nöyryytys on kai ainoa, joka tehoaa näihin toisten henkien vaarantajiin.

Jouluja..

27

1711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitun tyhmä

Harvinaisen fiksu viesti tällä palstalla.

• Stickeri

Tämähän on hyvä ajatus. Olin ajatellut itse, että näiden yhteiskuntaan sopeutettavien autojen katolle olisi pitänyt panna pakolliseksi iso mulukku.
        Alkuperäinen ajatus tosin oli, että se kuuluisi jo ennen kiinni jäävien kaahareiden katolle. Se kertoisi kaikille, että kyseessä on minäitte -autoilija.
        Kummallinen kiertoilmaisu muuten se kaahareiden hokema mantra sujuvasta ja joustavasta ajamisesta: se tarkoittaa vain, että he itse katsovat olevansa oikeutettuja ajamaan ylinopeutta ja vaativat kaikessa röyhkeydessään vieläpä vapaata tietä. Käsittämätöntä.

• Stickeri kirjoitti:

Tämähän on hyvä ajatus. Olin ajatellut itse, että näiden yhteiskuntaan sopeutettavien autojen katolle olisi pitänyt panna pakolliseksi iso mulukku.
        Alkuperäinen ajatus tosin oli, että se kuuluisi jo ennen kiinni jäävien kaahareiden katolle. Se kertoisi kaikille, että kyseessä on minäitte -autoilija.
        Kummallinen kiertoilmaisu muuten se kaahareiden hokema mantra sujuvasta ja joustavasta ajamisesta: se tarkoittaa vain, että he itse katsovat olevansa oikeutettuja ajamaan ylinopeutta ja vaativat kaikessa röyhkeydessään vieläpä vapaata tietä. Käsittämätöntä.

Ensinnäkään ylinopeutta ajava ei välttämättä ole kaahari, kaahata voi alle rajoitusnopeudenkin.

Sitten: "Kummallinen kiertoilmaisu muuten se kaahareiden hokema mantra sujuvasta ja joustavasta ajamisesta: se tarkoittaa vain, että he itse katsovat olevansa oikeutettuja ajamaan ylinopeutta ja vaativat kaikessa röyhkeydessään vieläpä vapaata tietä. Käsittämätöntä."

Tuo taitaa olla vain sinun oma näkemyksesi? Minä ajan lähes aina ylinopeutta, mutta jos joku menee vieläkin lujempaa, niin hyvä vaan, menköön, annan tietä ja "nostan hattua", kunhan ei jää kuhnimaan eteen, eikä edessä olevan jonon hännille.

• Tanevaan
        Stickeri kirjoitti:

Kun aina syyllistetään, muka kaahareita niin eikö tasaarvoisessa yhteiskunnassa ole myöskin näin,että jos vaaditaan noudattamaan,jotain typeriä rajoituksia niin vastavuoroisesti voidaan vaatia,että muut ajavat, myös rajoitusten mukaan eikä 20kmt alle.Mikä oikeus jollain taavitsaisella on hidastaa minun kulkemistani idiooti rajoitusten lisäksi olemalla vielä tientukkona ilman syytä.Kyllä sen pitää koskea molempia molempiin suuntiin kanssa.

• Vastaa
        Tanevaan kirjoitti:

Kun aina syyllistetään, muka kaahareita niin eikö tasaarvoisessa yhteiskunnassa ole myöskin näin,että jos vaaditaan noudattamaan,jotain typeriä rajoituksia niin vastavuoroisesti voidaan vaatia,että muut ajavat, myös rajoitusten mukaan eikä 20kmt alle.Mikä oikeus jollain taavitsaisella on hidastaa minun kulkemistani idiooti rajoitusten lisäksi olemalla vielä tientukkona ilman syytä.Kyllä sen pitää koskea molempia molempiin suuntiin kanssa.

Ohittaja vastaa siitä. etta ohitus sujuu turvallisesti.

Maailman sivu on ollut eri nopeuksilla eteneviä ajoneuvoja. Ja niin tulee vastakiin olemaan.

Olen itse ajanut vapaan nopeuden aikaan, enkä suoraan sanoen kaipaa sitä. Ylinopeudet on saatava pois. Nykyinen rangaistuskäytäntö on ihan paikallaan.

• Stna-Vtu
        Vastaa kirjoitti:

Ohittaja vastaa siitä. etta ohitus sujuu turvallisesti.

Maailman sivu on ollut eri nopeuksilla eteneviä ajoneuvoja. Ja niin tulee vastakiin olemaan.

Olen itse ajanut vapaan nopeuden aikaan, enkä suoraan sanoen kaipaa sitä. Ylinopeudet on saatava pois. Nykyinen rangaistuskäytäntö on ihan paikallaan.

Alinopeudet on myös saatava pois. Myös niiden olisi tultava rangaistuskäytännön piiriin.

Nyt poli-isit vaan kyttäävät joustavasti ajavia vapaita kansalaisia. Tilanteessa ei ole mitään järkeä!

• Elmeri

Toisaalta pienenä epäkohtana: Jos jokaiselle asennettaisiin tuommoinen tarra, joka tuon lätkän ansaitsee, niin se olisi 90%:lla suomalaista autoilijoista. Ja luonnollisestihan ne merkit tuotaisiin Kiinasta, eli sinne menisi nekin verorahat.

• Stna-Vtu

Samaan aikaan kun haluat että joustavasti ajavia kansalaisia pakotetaan häpeärangaistukseen, niin raiskaajat, varkaat, murhaajat ja muut iljetykset saavat rauhassa tehdä tekosiaan, niinkö?

Onhan Arkadianmäellä vaikuttava kepulais-sosiaalidemokraattinen ämmälauma säätämässä häpeärangaistusta jo kopiosuojausten purkajillekin. Kai se sama lammaslauma säätää samanlaisen lain myös joustavasti ajaville vapaille kansalaisille!!

Poli-isit tietenkin kannattavat ehdotusta, sillä tavoin he voivat kuluttaa aikaansa valvomalla häpeärangaistusten toimeenpanoa ja samalla joku taliaivo potkii mummoja kadulla.

Näitten nysväreidn keuluakuva presidentti Halonenhan pitää nopeusrajoituksen rikkomista suurempana rikoksena kuin lapsen lyömistä ja puolison pettämistä. Lapset ja avioliitto ovat pyhiä asioita, niiden väheksyminen ja naurettavien liikennesääntöjen palvonta osoittavat kieroutunutta oikeustajua sekä moraalin puutetta!!!

• Auto- Antero

Sama satanan ämmälauma säätää myös pillunostokietoa ja sensuurisuodattimia internettiin..

• eipä niin
        Auto- Antero kirjoitti:

Sama satanan ämmälauma säätää myös pillunostokietoa ja sensuurisuodattimia internettiin..

Pillun ostolla et vaaranna kanssa nussijoiden teveyttä, vaan omasi ja kumilla et kenenkään. Autolla voi tappaa helposti perheen tai viattoman ihmisen.

• voooooooordi

Kolmio takaikkunaan vaan, kun on esim. pari törkeää liikenteen vaarantamista/törkeä ylinopeus/rattijuopumus jne...

OSAAPA VAROA, ETTÄ TUO EI OSAA VIELÄKÄÄN AJAA AUTOA.
        Vuoden rikkeettömän ajon jälkeen saisi kolmion pois.

Jos ennenvanhaan varoitettiin juuri kortin saaneita 80 kympin lätkällä, niin eikös voisi kolmiolla varoittaa niistä autoilijoista, jotka eivät vieläkään osaa ajaa autoa vaarantamatta toisten henkiä.(koskee myös alinopeudella ajajia. Niille vaikka takaisin se 80 kympin lätkä)

• Asennevammainen

Minä kaahaan ja nautin siitä. Saisiko niitä tarroja nyt jo jostain?
      Ei paljon "nöyryytykset" nappaa... Niistä lisää seksipalstalla!

• omat

30 km/h tarrat laseihin näkee motarilla väistää ajoissa.........Takalaseihin tarrat"sorry en uskalla ajaa lujempaa"Julkinen nöyyyyryytys on ainoa,joka tehoaa näihin henkien vaarantajiin...............

• Tanevaan

Idea,eiköhän niistä ainakin,joku opettelisi ajamaankin,joka jo sinällään olisi liikenneturvallinen teko.

• K-Kaahari

On aina huudeltu "kaahariksi" kun ohitan hitaampia... Ja varsinkin niitä joille ajaminen yleisillä teillämme on niin vaikeaa. Minusta sellaisen on osattava opetella ilman minun vahtimista...
      Mutta ymmärrän kyllä miten se soimaa kun toiset voi ajaa sujuvammin kuin ohitettuna ollut. Se jonossa-ajo on yllättävän vaarallista. En ole halunnu koskaan olla osallinen toisten aiheuttamissa vahingoissa. Siksi menen omiamenojani mahdollisuuksien mukaan. Ja ilman provosointia ohittaessani.

• finnbulli

sen lisäksi Ranskan mallin mukaan 3 törkeää liikenteen rikkomusta ajokortti pois ainiaaksi.

• sinivilkku

Ranskan mallin mukaan sitten Suomessakin ajettaisiin yhä enenevässä määrin ilman ajokorttia.

Siihen se tosiaan siellä on johtanut ja johtaisi aivan varmasti täälläkin.

• Jostain muistelen lukeneeni, että Ranskassa autoilee päivittäin pari miljoonaa kortitonta ihmistä, kun lakkasivat ilmeisesti vaan välittämästä.

• Stna-Vtu

Ei ajamiseen korttia tarvita.

• Tanevaan

Hyvä varsinkin jos toisia haittaava ajo otetaan näihinrikkomuksiin mukaan.Niinja tietysti myös tarpeeton hidastelu ja alinopeuden ajaminen.

• tulee
        Stna-Vtu kirjoitti:

Ei ajamiseen korttia tarvita.

Helppo sanoa, mutta kokeilepa.

Kalliiksi tulee. Sakot kallistuvat kerta kerran jälkeen ja kortillinen aika karkaa horisontin taakse.
        Tyhmyydestä sakotetaan, sanotaan.

• Stna-Vtu
        tulee kirjoitti:

Helppo sanoa, mutta kokeilepa.

Kalliiksi tulee. Sakot kallistuvat kerta kerran jälkeen ja kortillinen aika karkaa horisontin taakse.
        Tyhmyydestä sakotetaan, sanotaan.

Niin, poli-isien on niin helppo sakottaa autoilijoita. He eivät ammu poliiseja kohti, kuten rikolliset tekevät.

Sakkojen maksaminen on käsittääkseni kiinni myös henkilökohtaisesta maksukyvystä! Jos maksan sakkoja, ostan näin ollen myös itselleni oikeuden ajaa.

• onhan se
        Stna-Vtu kirjoitti:

Niin, poli-isien on niin helppo sakottaa autoilijoita. He eivät ammu poliiseja kohti, kuten rikolliset tekevät.

Sakkojen maksaminen on käsittääkseni kiinni myös henkilökohtaisesta maksukyvystä! Jos maksan sakkoja, ostan näin ollen myös itselleni oikeuden ajaa.

koomista, että murhaajat tappavat vähemmän, kuin tomppeliautoilijat, pitäiskö heidenkin tuomiot luokitella murhaksi tahallisen huolimattomuuden takia, toki.

• PersE

mitä niille pitäsi tehdä...nappi otsaan kelan työntekijöiden toimesta jos tulee kolme valitusta joissa palvelu ei ole pelannut...kuten ei pelaa koskaan..ai niin perjantain klo 15.45 jotta ei mene ylitöiski..olisko hyvä ehdotus ?

• PerSE

mutta kerroppa tarkemmin mikä on kaahari..itse olen tulkinnut kaaharin sellaiseksi joka ajaa vaikka 20:ä täynnä ihmisiä olevan torin läpitte markkina aikaan...

• rajoitustenmukaan

Olen ihmetellyt jonkin aikaa tällä palstalla käytettyä nysväri määritelmää, jolla ilmeisesti tarkoitetaan autoilijaa, joka ajaa ainakin 20 km alle nopeusrajoituksen.

Ajan itse aina hyvällä kelillä 10 km/h mittarinopeutta nopeusrajoituksen päälle (83 km/h todellista 80 rajoituksella). Huonolla kelillä ajan sitten kelin mukaan. Todella harvoin joutuu ajamaan mittarinopeutta, joka on alle nopeusrajoituksen. Muistan kerran ajaneeni kuuttakymppiä Hämeenlinnan moottoritiellä, mutta silloin oli niin kova lumipyry, että vain oikea kaista oli käytössä ja ajoin ihan muiden tahtiin. Edellänikin joku ajoi kuuttakymmppiä.

Minusta tuntuu, että tämä nysväri juttu on vaan kaahareiden keksintöä. Ainakin pääkaupunkiseudulla on todella vaikeata bongata nysväriä.

Ei sellaista autoilijaa ole olemassakaan, joka ajaisi 20 km/h alle nopeusrajoituksen.

• mutta
        rajoitustenmukaan kirjoitti:

Olen ihmetellyt jonkin aikaa tällä palstalla käytettyä nysväri määritelmää, jolla ilmeisesti tarkoitetaan autoilijaa, joka ajaa ainakin 20 km alle nopeusrajoituksen.

Ajan itse aina hyvällä kelillä 10 km/h mittarinopeutta nopeusrajoituksen päälle (83 km/h todellista 80 rajoituksella). Huonolla kelillä ajan sitten kelin mukaan. Todella harvoin joutuu ajamaan mittarinopeutta, joka on alle nopeusrajoituksen. Muistan kerran ajaneeni kuuttakymppiä Hämeenlinnan moottoritiellä, mutta silloin oli niin kova lumipyry, että vain oikea kaista oli käytössä ja ajoin ihan muiden tahtiin. Edellänikin joku ajoi kuuttakymmppiä.

Minusta tuntuu, että tämä nysväri juttu on vaan kaahareiden keksintöä. Ainakin pääkaupunkiseudulla on todella vaikeata bongata nysväriä.

Ei sellaista autoilijaa ole olemassakaan, joka ajaisi 20 km/h alle nopeusrajoituksen.

Viittä kymppiä uskaltavat kaikki ajaa, mutta maaseudulla tulee aina silloin tällöin 80 km/h alueella perä edellä vastaan kuutta kymppiä köröttelevä karvahattu. Näistä pääsee vielä kohtuu helposti ohi, koska tilanteen tunnistaa jo kaukaa, mutta lisäksi löytyy vielä ääliöitä joilla ajonopeus seilaa jatkuvasti 70-80 tai jopa 60-80 välillä. Kiva, kun alkuun vauhtia piisaa eikä tule lähdettyä ohitukseen ja sitten, kun edellämenijä paljastaakin todellisen luonteensa, ei enää pääse vastaantulijoiden tms. takia.

Tyypillistä on myös nopeuden kasvu rajoituksen tuntumaan tai vähän päälle aina ohituskaistojen kohdalla. Etenkään pakettiautot eivät missään nimessä saa mennä ohi omasta "premiumista", siitähän voisi saada elinikäisen erektiohäiriön.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1374
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      956
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      695
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      620
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      602
    6. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      28
      588
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      19
      580
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      543
    Aihe