Onko Suomi enää sivistysvaltio? Ajatelkaa tilanne koko suku ja läheiset ovat kokoontuneet joulun, tuon rauhan ja yhdessäolon juhlan ääreen... Vain yksi heistä on poissa.. Hän on sankari, yhteiskuntamme selkäranka. Kuka tämä arjen sankari on? Miksi hän tekee tällaisia pyyteettömiä uhrauksia? Hän on PAPERITYÖLÄINEN!
Monenlaista vääryyttä tapahtuu, koneet pyörivät yötä päivää, ihmiset painaa niska limassa. Kermana kakun päällä on se naurettava korvaus tästä perheitä erottavasta ajasta... Onneksi heille on sentään suotu pieni levon hetki uuvuttavan työn lomassa, pieni sauna tuokio. Sekä vaatimaton vuosipalkka lisät ylimääräiset vapaapäivät yksityinen terveydenhuolto muut mainitsematta jääneet pieni muotoiset edut.
Kaikenkaikkiaan onhan tällaisen työn tekeminen tuottavaa, toisin kun jonkin vähäpätöisen terveydenhuolto alan. Onneksi suomen maassa on vielä tällaisia pyyteettömiä ja urheita paperityöläisiä, heidän ansiostaan suomi saa viettää joulurauhaa....
Kysyinen työhän on vaativaa, psykososiaalisesti ja henkisesti erittäin kuormittavaa, puhumattakaan ruumiillisesta rasituksesta sekä epäinhimillisistä työoloista. Eihän paperityöntekijän raskasta työtaakkaa voi verrata esimerkiksi palomiesten, poliisien tai sairaanhoitajien vaatimattomaan panokseen isänmaan hyväksi.
KAIKKI YHDEN JA YKSI PAPERITYÖNTEKIJÄN PUOLESTA!!!!
PAPERITYÖNTEKIJÄT..
11
3019
Vastaukset
- alkaen 1600e/kk
Jos oot hyvä/koulutettu, lohkee jo jopa 2000 euroa hilloa siitä että osaat pelastaa toisten hengiä!
Eikä palkka tule edes keikkojen määrän mukaan vaan on kiinteä kuukausipalkka. Kouluakaan ei tarvita "kuin" peruskoulun jälkeen 3 3 - 4 4 vuotta ja sitten saa sitä 2000 euroo palkkaa :) Koulutuksen määrään/vastuullisuuteen nähden pitäisi olla 20000e/kk ja lääkäreillä 50000e/kk. Tosin onhan suurin osa keikoista ns, "turhaa" hoitoa mutta..
Voi sanoa että on arvot aika väärällään monessa suhteessa.
Narkkareihen alkoholistien hoitamisen voisi lopettaa ja niistä kertyvät säästöt ohjattaisiin palkkoihin tai muuhun järkevää. Ette usko kuinka monien tahojen resursseja se vapauttaisi parempaan työhön jos näitä turhuuksia ei hoidettaisi!- sisar hento
Kuulinpa tässä hiljattain, että oman maakuntani entistä diabetesosastoa kansoittaa nykyään kasvava maksakirroottisten joukko. Pikkujouluaikaan niin kiirettä (paljon asiakkaita) ettei hoitajat hengähtämään ehdi. Suurimmalla osalla potilaista alkoholi syynä.
- G.Guggenheim
...paljonko olisit valmis maksamaan lisää veroja, että noiden ryhmien palkat nostettaisiin toivomallesi tasolle? Minä en ainakaan kovin paljoa. Arvaas mitä muuten? Niitä kovapalkkaisia paperikoneenhoitajia on koko Suomessa vähemmän kuin Helsingissä sairaanhoitajia. Lääkäreistä, poliiseista ja palomiehistä puhumattakaan... Ja paperimiesten palkat maksaa yksityinen pääoma, eivät veronmaksajat...
Niin ja kannattaisi ottaa myös ihan oikeasti selvää, mitä paperitehtaaseen töihin pääsemiseen nykyään vaaditaan. Saattaisit yllättyä.
Minun mielestä sinun kaltaisteisi typerysten ilmaiseksi kouluttamisen ja alta kolmekymppisenä alkavien terapiahoitojen kustantamisen voisi aivan hyvin lopettaa. Narkkarit ja holistit sentään kuolevat pois, mutta sinusta tuskin tulee oikeaa nettomaksajaa tähän yhteiskuntaan ikinä... - olen
G.Guggenheim kirjoitti:
...paljonko olisit valmis maksamaan lisää veroja, että noiden ryhmien palkat nostettaisiin toivomallesi tasolle? Minä en ainakaan kovin paljoa. Arvaas mitä muuten? Niitä kovapalkkaisia paperikoneenhoitajia on koko Suomessa vähemmän kuin Helsingissä sairaanhoitajia. Lääkäreistä, poliiseista ja palomiehistä puhumattakaan... Ja paperimiesten palkat maksaa yksityinen pääoma, eivät veronmaksajat...
Niin ja kannattaisi ottaa myös ihan oikeasti selvää, mitä paperitehtaaseen töihin pääsemiseen nykyään vaaditaan. Saattaisit yllättyä.
Minun mielestä sinun kaltaisteisi typerysten ilmaiseksi kouluttamisen ja alta kolmekymppisenä alkavien terapiahoitojen kustantamisen voisi aivan hyvin lopettaa. Narkkarit ja holistit sentään kuolevat pois, mutta sinusta tuskin tulee oikeaa nettomaksajaa tähän yhteiskuntaan ikinä...Hyvin palkattu Paptyöläinen.olen jouluntöissä sekä seuraavan juhannuksen sekä joulun sekä kaikki välissä olevat juhlapyhät,miksi te kadehditte minua,minä haluan vaihtaa sun kanssasi vapaat perheeni eduksi,onko muka niin ettet rakasta perhettäsi sen vertaa että viettäisi niiden kanssa yhteistä laatuaikaa,vai onko se raha niin tärkeä,minkä verottaja kuitenkin veisi,,,sanoo 38000e vuodessa tienaava näillä kaikilla pyhillä
- ei ole
olen kirjoitti:
Hyvin palkattu Paptyöläinen.olen jouluntöissä sekä seuraavan juhannuksen sekä joulun sekä kaikki välissä olevat juhlapyhät,miksi te kadehditte minua,minä haluan vaihtaa sun kanssasi vapaat perheeni eduksi,onko muka niin ettet rakasta perhettäsi sen vertaa että viettäisi niiden kanssa yhteistä laatuaikaa,vai onko se raha niin tärkeä,minkä verottaja kuitenkin veisi,,,sanoo 38000e vuodessa tienaava näillä kaikilla pyhillä
tärkeää silloin, kun sitä on riittävästi. Esimerkiksi 38000 € vuodessa.
- Todellisuus.
on hyvää hyvyyttään järjestänyt kouluttamattomille paperimiehille tilaisuuden saada paperinteko kannattamaan edes hiukan jotta tehdasta ei tarvitsisi sulkea ja siirtää paperin tekoa muualle.
Paperinteko ei ole mitenkään muuten arvokasta kuin että voisitte säilyttää omat suojatyöpaikkanne.
Muille paperin tekemisellä tai tekemättä jättämisellä ei ole juuri mitään merkitystä.
Mm terveydenhuollossa jouluna työskentelevät ovat taas korkeasti koulutettuja jotka pelastavat työllään ihmishenkiä.
Samaa vähäpätöistä pahvintekoa se on teillä joulunakin.Ei sen enempää.- pappers
Ihanaa olla niin monen mulkeron huomion keskipisteenä. Ja vielä niin isolla ja kadehdittavalla palkalla. Elämä on kivaa!!!
- Jees
pappers kirjoitti:
Ihanaa olla niin monen mulkeron huomion keskipisteenä. Ja vielä niin isolla ja kadehdittavalla palkalla. Elämä on kivaa!!!
Aivan, elämä on kivaa ja kun on se tavallinen päivätyö, niin ei tarvi sekoilla kaikenmaailman vuoro, pyhä ym. töissä tai mitä niitä paska työaikoja onkaan, en jaksa edes ajatella niitä.
- sulla
sen verran rahhoo, että voisit ostaa köyden ittelles ja vetää löysän roppas kiikkuun.
- =))
vähäpätöinen paperinteko sitten kirvoittaa näin pontevia puheenvuoroja??
Odotan mielenkiinnolla, milloin valtio/kunta alkaa arvostamaan hoitoalaa niin, että hoitsut saa arvoistaan palkkaa...??
Minä maksan mielelläni veroja, jos äyrit menee hoitsujen palkankorotukseen, eikä johonkin kaupungintalon kalusteiden uusintaan....!
Sekin on nimittäin nähty.
- Anonyymi
2005 tämä pieni joukko änkyröitä pitää kaikkea saamaansa itsestään selvänä
nyt 2025 asiat ovat paremmin ja vielä tulevaisuudessa he lähentyvät tavallisia työläisiä
lähemmäksi
sdp ajoi heidän ja vain heidän asioitaan
tämä on syy että 2028 meillä on sama hallitus kuin nyt
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802089- 1751771
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701632Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1041425Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241423- 1031097
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1601059Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771053Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228876Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56840