Kertokaas miten tuttavanne tai naapurinne näyttävät kateuden autoasioissa?
Miten huomaat kateuden?
17
2768
Vastaukset
- Sitenkö
Iha just niinku kaikki naapurit tekee.
Kun mulla oli vanha, paska auto nii naapurit haukku, ett kuinka se kehtaa ees ajella tollasella.
Sitte ku ostin uuden auton, nii mää ostin sen kuulema vaan siks, ett vittuilen sillä naapureilleni ku niil on nyt vaan niitä vanhoja paskoja.
Mistähän muuten johtuu, että aina kaikki naapurit tietää kaikki sun omat asiat paremmin kuin sä itse ?
Ja sitte ku menee kysyy jotai minkä ne on just eilen tienny tarkkaan nii äkkiä ne ei tiedäkään yhtään mitään, eikä oo koskaan kuullutkaan.
Oisko semmosia paniikkihäiriö-dementiakohtauksia...- KjK
Taitaa olla sitä perin suomalaista luonnevikaa.
Kateutta ja katkeruutta. Parempi olisi tulla
kehumaan komiaa pirssiä jne. Se on vähän joka asiassa samanlaista, valitettavasti
- autoharrastaja
1. pienikin naarmu huomataan ja mainitaan heti
2. autoni joko kuluttaa liikaa tai on mopo. sopivaa en ole vielä omistanut.
3. Moni automies tekeytyy "sokeaksi" eli tuttavan autoa ei olla huomaavinaankaan jos se on uudempi tai isomoottorisempi kuin itsellä.
4. tuttavan auton vioista mölytään ympäriinsä mutta sitä omaa pirssiä hitsataan vähin äänin.
Välillä ei tiedä itkisikö vai nauraisiko :)- stuntman
"pienikin naarmu huomataan ja mainitaan heti"
joo tämä on totta, ihan käsittämätön juttu.
Yksi tuttu hyypiö on huomautellut melkein olemattomasta lommosta jo vuosia.Niinkuin huomaisi sen ihan ensimmäisen kerran ja ensimmäisenä ihmisenä maapallolla.
- uskoa,
että naapurini tai joku kaverini olisi kateellinen autosta. Kaupastahan niitä saavat kaikki ostaa.
- realisti
tervehtiminen vähenee.
outoja vihjauksia auton hinnasta (on kuulemma ihmeen kallis tuollaiseksi....)
Oman auton perusteeton kehuminen tai sitten selittely, että meillä auto on vain käyttöä varten.- urakkanuppi
rupes pistään lappuja ikkunaan, ei ressu huomannu kun nähtiin tuo teko.
se rerssu hinkkaa hammasharjalla vanteitaan ja pesee opeliaan melkein päivittäin, sen parkkis on ihan ehkä 5m keittiönsä ikkunasta katottuna, silti sen pitää parkkeerata päivittäin ihan siihen ikkunan alle nurmikolle, ei varmaan jaksa kävellä kotin kasseineen.
kuitenkin opel on varmaan aika kallis auto, ajattelin vain siitä kun sen pitää päivittäin hakee lehtiroskiksesta mun sinne heittämä hasari. ei oo varaa tilata omaa.
mulla vaan vanha rellu ja sekin hieman kolhuinen. urakkanuppi kirjoitti:
rupes pistään lappuja ikkunaan, ei ressu huomannu kun nähtiin tuo teko.
se rerssu hinkkaa hammasharjalla vanteitaan ja pesee opeliaan melkein päivittäin, sen parkkis on ihan ehkä 5m keittiönsä ikkunasta katottuna, silti sen pitää parkkeerata päivittäin ihan siihen ikkunan alle nurmikolle, ei varmaan jaksa kävellä kotin kasseineen.
kuitenkin opel on varmaan aika kallis auto, ajattelin vain siitä kun sen pitää päivittäin hakee lehtiroskiksesta mun sinne heittämä hasari. ei oo varaa tilata omaa.
mulla vaan vanha rellu ja sekin hieman kolhuinen.huomannut, että kateellisia olisivat.
- päätellen
sitroen kirjoitti:
huomannut, että kateellisia olisivat.
Ennemminkin sääliviä....
- Juippi
En huomaa niin mitenkään. Vähän eksoottisempaa kesäautoani on kyllä kehuttu hienoksi ja kauniiksi, mutta mitään kateuden merkkejä en ole huomannut.
Joko minulla on mukavampia naapureita kuin teillä tai sitten olen sokea. Vai toivotteko te muut salaa että teille oltaisiin kateellisia? - noin alkaa
Kateelliset tekevät juttua kautta rantain josta päästään pikkuhiljaa autoon. Itse en keskustele autoistani.
- K.Ä.
En ole havainnut kenenkään olleen kateellinen autostani. Jotkut ovat kyllä kehuneet tyylikkääksi. En ole myöskään itse kadehtinut kenenkään autoa. Työkaverin CLS-mersua olen joskus kehaissut messeväksi peliksi. Muuten en yleensä kommentoi muiden autoja.
- se poika tietää
Se poika tietää, miltä tuntuu, kun kaikki on kateellisia.
Ja ajavatkin väärin. Ne muut. - käyttäytyä
Että ei tulkittaisi kateudeksi . Kateuden kuvittelu toisessa on 90% vainoharhaa. Jos joku
puolituttu on ostanut uuden auton, kehun ja ihastelen sen moneen kertaan vaan sen takia että välttyisin saamasta kateellisen leimaa vaikka en ole auto asioissa tippaakaan kateellinen - paska-antero
varma merkki kateudesta on ainakin se että autoon alkaa ilmestyä naarmuja ja pikku lommoja.
- pekurinen
tuttavia niin en kyllä ainakaan kehtais tunnustaa.
onks niillä kateellisislla tuttavilla usein finnejä naamassa ja baseball-lippis? - aw11
Tuttavat ja sukulaiset yleensä uuden auton ostettuani huomauttelevat auton sisätiloista ja tavaratilasta, heidän mielestä minunkin perheellisenä pitäisi ostaa farmariauto tai tilahemmetti. Mutta jos minun perheeseen kuuluu 2 aikuista ja yksi 5-vuotias ei silloin vielä mitään farmaria tarvita, varsinkin kun takakontissa nykyään kulkee lähinnä terveisiä.
Silloin kun muksu oli ihan vauva ja tää farkkupurina oli pahimmillaan ostin ihan piruuttani isomman keskiluokan sedanin (kun olin sellaista jo vähän aikaa himoinnut) ja ekan kerran kun tuttavien nähden humautin kunnon yhdistelmärattaat, matkarattaat, kylmälaukun ja muut viikon autoreissun tarpeet takakonttiin ja vielä jäi tilaa niin loppu keskustelut tilavasta korimallista vähäksi aikaa, tosin sen jälkeen ihmeteltiin että on sen pakko viedä paljon bensaa kun on sen kokoinen auto.
Nykyään ajelen corolla/golf kokoluokan autolla pääasiassa sen takia, kun ne on näppärämmän kokoisia pyöritellä täällä pk-seudulla ja kun ei muutenkaan tarvii ajella paljon matka-ajoa enään, mutta se on silti joittenkin mielestä liian pieni auto.
Ps. En tiedä onko nämä kateudesta johtuvia puheita, mutta välillä siltä tuntuu sillä lähes joka autosta on jotain sanottavaa löytyny. Onneksi ainakin toistaiseksi olen autoni ostanut omien mieltymyksien enkä toisten mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1906889
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353923- 673145
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431197