Rap+heavy

Noh...

Milloinkahan ensimmäiset kokeilut räpin ja rockin/heavyn/metallin sekoittamisesta ovat tapahtuneet?

Esim. KISS:n All Hell's Breaking Loose:lla (1983) laulu on räp-tyylistä.

13

1139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolle on tullut monta kertaa kuunnellessa tullut naurettua...Siis tuolle Kissin biisille.

      No Anthrax on ainakin yksi näitä "uranuurtajia" tuossa hommassa. Tai niinhän sitä on sanottu että Anthrax on "rap metallin" luoja.

      • thepileofbonesunited

        Lieneeköhän juuri yksi niistä syistä minkä takia en tuota bändiä niin diggaakaan. Varmasti ainakin Kornin voisi lukea metallin ja räpin sekoitukseksi. Tai sit metallin sijaan modernia rokkia.


      • thepileofbonesunited kirjoitti:

        Lieneeköhän juuri yksi niistä syistä minkä takia en tuota bändiä niin diggaakaan. Varmasti ainakin Kornin voisi lukea metallin ja räpin sekoitukseksi. Tai sit metallin sijaan modernia rokkia.

        Dissaa Anthraxia, otappa ensimmäinen täyspitkä kuunteluun Fistful Of Metal joka on aivan saatanan kova thrash / speed levy.


      • Höll_Patrulle
        aggressor.perverssor kirjoitti:

        Dissaa Anthraxia, otappa ensimmäinen täyspitkä kuunteluun Fistful Of Metal joka on aivan saatanan kova thrash / speed levy.

        Tuo onkin Anthraxin ainoa hyvä levy, seuraavat olivatkin poppia ja rappia sekaisin. Kammottavaa sontaa.


      • Höll_Patrulle kirjoitti:

        Tuo onkin Anthraxin ainoa hyvä levy, seuraavat olivatkin poppia ja rappia sekaisin. Kammottavaa sontaa.

        Kerroppa miten saat vaikka State Of Euphoriasta, Among The Livingistä ja Spreading The Diseasista poppia tai räppiä?


      • Hölle_Partulle
        aggressor.perverssor kirjoitti:

        Kerroppa miten saat vaikka State Of Euphoriasta, Among The Livingistä ja Spreading The Diseasista poppia tai räppiä?

        Anthraxin soundi muuttui varsin kliiniksi Fistfulin jälkeen, kaupallistui vahvasti. Samoin Neil Turbinin vaihtaminen Joey Belladonnaan oli todella paha virhe: Belladonnan laulutyyli sopisi paremmin 80-luvun diskomusiikkiin, kuin metalliin. Pilalle meni hyvä yhtyä heti alussa. Popiksi siis muuttui tässä vaiheessa, räpiksi vasta vähän myöhemmin.


      • Hölle_Partulle kirjoitti:

        Anthraxin soundi muuttui varsin kliiniksi Fistfulin jälkeen, kaupallistui vahvasti. Samoin Neil Turbinin vaihtaminen Joey Belladonnaan oli todella paha virhe: Belladonnan laulutyyli sopisi paremmin 80-luvun diskomusiikkiin, kuin metalliin. Pilalle meni hyvä yhtyä heti alussa. Popiksi siis muuttui tässä vaiheessa, räpiksi vasta vähän myöhemmin.

        Ei muuttunut Spreading the disease on kanssa melkeinpä yhtä kova levy kuin Fistfull of metal ja Turbinilla ja Belladonnalla on hyvin samankaltaiset äänet.


      • kikkel'
        thepileofbonesunited kirjoitti:

        Lieneeköhän juuri yksi niistä syistä minkä takia en tuota bändiä niin diggaakaan. Varmasti ainakin Kornin voisi lukea metallin ja räpin sekoitukseksi. Tai sit metallin sijaan modernia rokkia.

        Kornilla ei niin paljoa suoranaisia rap-metallikappaleita ole paitsi ehkä Follow The Leader, jossa oli muutama räppibiisi. Enemmän joku slipknot on rapmetallia näistä nu-bändeistä


    • jaa jaa

      sellasella jenkkibändil ku KIX oli vaikutteita ainakin Midnite Dynamite (1985) levyllä. Valitettavast en oo niit kahta aikasempaa kuullu. Vissiin "luokitellaan" hard rockin soittajiin.

    • jjj

      Aerosmith ja Run DMC tekivät joskus -86 Walk this way-version yhdessä. 90-luvun alusta tulee mieleen Anthraxin ja Public Enemyn Bring tha noize, ja Judgment Night-elokuvan soundtrack on kokonaan rap/rock-biisejä eri artisteilta. 80-luvulla oli myös Bad Brains- yhtye, joka oli sellainen punk-reggae-ristisiitos.

      • punkkarikloppi

        toi run dmc oli kova juttu kasariaikaan,
        ja tutustumisen arvoinen on rytmiryhmä
        nimeltä mucky pup.


    • Ökie

      Eikös se ollut Korn, tämä "rap-metallin" eli nu-metallin luoja?

      Tästäkin asiasta voidaan olla montaa mieltä, puhumattakaan tulevista vastauksista.

      • kikkel'

        Ensinnäkään nu-metal ei ole aina rap-metallia. Toiseksi, Kornilla on vain 4 rap-metal kappaletta jotka tiedän. Ihmettelen miksi Korn liitetään rap-metalliin, mutta nu-metallin 'pioneeriksi' bändiä on monesti kutsuttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe