Milloinkahan ensimmäiset kokeilut räpin ja rockin/heavyn/metallin sekoittamisesta ovat tapahtuneet?
Esim. KISS:n All Hell's Breaking Loose:lla (1983) laulu on räp-tyylistä.
Rap+heavy
13
1139
Vastaukset
Tuolle on tullut monta kertaa kuunnellessa tullut naurettua...Siis tuolle Kissin biisille.
No Anthrax on ainakin yksi näitä "uranuurtajia" tuossa hommassa. Tai niinhän sitä on sanottu että Anthrax on "rap metallin" luoja.- thepileofbonesunited
Lieneeköhän juuri yksi niistä syistä minkä takia en tuota bändiä niin diggaakaan. Varmasti ainakin Kornin voisi lukea metallin ja räpin sekoitukseksi. Tai sit metallin sijaan modernia rokkia.
thepileofbonesunited kirjoitti:
Lieneeköhän juuri yksi niistä syistä minkä takia en tuota bändiä niin diggaakaan. Varmasti ainakin Kornin voisi lukea metallin ja räpin sekoitukseksi. Tai sit metallin sijaan modernia rokkia.
Dissaa Anthraxia, otappa ensimmäinen täyspitkä kuunteluun Fistful Of Metal joka on aivan saatanan kova thrash / speed levy.
- Höll_Patrulle
aggressor.perverssor kirjoitti:
Dissaa Anthraxia, otappa ensimmäinen täyspitkä kuunteluun Fistful Of Metal joka on aivan saatanan kova thrash / speed levy.
Tuo onkin Anthraxin ainoa hyvä levy, seuraavat olivatkin poppia ja rappia sekaisin. Kammottavaa sontaa.
Höll_Patrulle kirjoitti:
Tuo onkin Anthraxin ainoa hyvä levy, seuraavat olivatkin poppia ja rappia sekaisin. Kammottavaa sontaa.
Kerroppa miten saat vaikka State Of Euphoriasta, Among The Livingistä ja Spreading The Diseasista poppia tai räppiä?
- Hölle_Partulle
aggressor.perverssor kirjoitti:
Kerroppa miten saat vaikka State Of Euphoriasta, Among The Livingistä ja Spreading The Diseasista poppia tai räppiä?
Anthraxin soundi muuttui varsin kliiniksi Fistfulin jälkeen, kaupallistui vahvasti. Samoin Neil Turbinin vaihtaminen Joey Belladonnaan oli todella paha virhe: Belladonnan laulutyyli sopisi paremmin 80-luvun diskomusiikkiin, kuin metalliin. Pilalle meni hyvä yhtyä heti alussa. Popiksi siis muuttui tässä vaiheessa, räpiksi vasta vähän myöhemmin.
Hölle_Partulle kirjoitti:
Anthraxin soundi muuttui varsin kliiniksi Fistfulin jälkeen, kaupallistui vahvasti. Samoin Neil Turbinin vaihtaminen Joey Belladonnaan oli todella paha virhe: Belladonnan laulutyyli sopisi paremmin 80-luvun diskomusiikkiin, kuin metalliin. Pilalle meni hyvä yhtyä heti alussa. Popiksi siis muuttui tässä vaiheessa, räpiksi vasta vähän myöhemmin.
Ei muuttunut Spreading the disease on kanssa melkeinpä yhtä kova levy kuin Fistfull of metal ja Turbinilla ja Belladonnalla on hyvin samankaltaiset äänet.
- kikkel'
thepileofbonesunited kirjoitti:
Lieneeköhän juuri yksi niistä syistä minkä takia en tuota bändiä niin diggaakaan. Varmasti ainakin Kornin voisi lukea metallin ja räpin sekoitukseksi. Tai sit metallin sijaan modernia rokkia.
Kornilla ei niin paljoa suoranaisia rap-metallikappaleita ole paitsi ehkä Follow The Leader, jossa oli muutama räppibiisi. Enemmän joku slipknot on rapmetallia näistä nu-bändeistä
- jaa jaa
sellasella jenkkibändil ku KIX oli vaikutteita ainakin Midnite Dynamite (1985) levyllä. Valitettavast en oo niit kahta aikasempaa kuullu. Vissiin "luokitellaan" hard rockin soittajiin.
- jjj
Aerosmith ja Run DMC tekivät joskus -86 Walk this way-version yhdessä. 90-luvun alusta tulee mieleen Anthraxin ja Public Enemyn Bring tha noize, ja Judgment Night-elokuvan soundtrack on kokonaan rap/rock-biisejä eri artisteilta. 80-luvulla oli myös Bad Brains- yhtye, joka oli sellainen punk-reggae-ristisiitos.
- punkkarikloppi
toi run dmc oli kova juttu kasariaikaan,
ja tutustumisen arvoinen on rytmiryhmä
nimeltä mucky pup.
- Ökie
Eikös se ollut Korn, tämä "rap-metallin" eli nu-metallin luoja?
Tästäkin asiasta voidaan olla montaa mieltä, puhumattakaan tulevista vastauksista.- kikkel'
Ensinnäkään nu-metal ei ole aina rap-metallia. Toiseksi, Kornilla on vain 4 rap-metal kappaletta jotka tiedän. Ihmettelen miksi Korn liitetään rap-metalliin, mutta nu-metallin 'pioneeriksi' bändiä on monesti kutsuttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412