Muilla kokemuksia vastaavasta. Aviomieheni pettänyt minua ja on päivän selvää, että hänellä ollut tämän naisen kanssa erittäin intiimi suhde. En jaksa kertoa yksityiskohtia, niitä on paljon...
Mutta mieheni vaan jaksaa valehdella kuukausienkin päästä asioita ja vaikka jää kiinni aina uudestaan valheesta, väittää, että mitään heillä ei kuitenkaan ollut.
Voiko suhde jatkua, kun mies kuitenkin vannoo rakastavansa minua ja haluavansa jatkaa? Mutta ei jostain syystä vaan pysty kertomaan totuutta menneestä suhteesta. Mikä tarkoittaa sitä, että minä en saa koskaan vastauksia kysymyksiini ja minulta vaaditaan vahvuutta unohtaa kaikki.
Kellään kokemuksia puolison pettämisestä siten, että asiasta ei saisi puhua ollenkaan, pitäisi vaan yrittää uskoa valheet ja unohtaa kaikki?
Vastauksen tiedän jo itsekin, ei kai meillä tulevaisuutta ole.. Mutta jos kokemuksia kuitenkin kertoisitte.
Kiitos!
Valehtelu ei lopu koskaan
54
9132
Vastaukset
- mami
Et pysty unohtamaan tuollaista loukkausta. Ala elää omaa elämääsi. Häviä häneltä kaikessa hiljaisuudessa. Ei hän sinua arvosta, kun noin kohtelee.
- toimii noin
Miksi et saisi puhua??
Miksi et saisi olla tyytymätön??
Miksi et saisi olla raivoissasi??
Miksi sinun pitäisi alistua??
Pitääkö sinun menettää itsekunnoitus??
Pitää sinun lakata uskomasta omiin ajatuksiin??
Rakastetaanko sinua jos samalla syhde toiseen????
Haluatko että sinua ei rakasteta??
Annatko itsemäärämisoikeutesi miehelle, joka viisveisaa hyvinvoinnistasi?? - itsellesi
terapiaa.
- vain pahenee
ajan kanssa.
- ap.
Kellään kokemuksia tällaisesta valehtelusta. Kun näyttää, että yleensä kun kaikki on jo ilmeistä, että petetty pahimman kautta, niin pettäjä tunnustaa. Mutta tämä ei. Ei millään, ei ikinä. Kai se on patologista. Tai ei välitä minusta, vaikka väittää toista.
- diagnoosi
Persoonallisuushäiriö
- ap.
diagnoosi kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö
..todella hankala ja ahdistava. Kun tietää, että toinen valehtelee. Vaikkei sillä ole niin suurta merkitystä, mitä heillä on ollut, vaan sillä että pystyisi omaehtoisesti olemaan rehellinen. Sillon tietäisin, että hänessä on jotain hyvyyttä ja katumusta. Ja että hän arvostaa minua ja minun tunteitani. Mutta ei. Ero kai ainut vaihtoehto. Olenhan tehnyt kaikkeni, että hän avautuisi. Mikään ei auta.
- ei muuta osaa
ap. kirjoitti:
..todella hankala ja ahdistava. Kun tietää, että toinen valehtelee. Vaikkei sillä ole niin suurta merkitystä, mitä heillä on ollut, vaan sillä että pystyisi omaehtoisesti olemaan rehellinen. Sillon tietäisin, että hänessä on jotain hyvyyttä ja katumusta. Ja että hän arvostaa minua ja minun tunteitani. Mutta ei. Ero kai ainut vaihtoehto. Olenhan tehnyt kaikkeni, että hän avautuisi. Mikään ei auta.
jopa eron jälkeen jotku valehtelee vaikka ei tarviis.
- ap.
ei muuta osaa kirjoitti:
jopa eron jälkeen jotku valehtelee vaikka ei tarviis.
Eroahan mekin tässä tehdään. Olen tehnyt selväksi, että ellei hän itse ala kertoa minulle asiasta, niin ei muuta vaihtoehtoa. No jotain sitten taas pikkasen avautunut (minun aloitteestani), mutta siinäkin taas tuli uusia valheita, mistä jäi kiinni. Mutta arkista ystävyyttä vaan vannottaa olleen tämän kaiken..Ei jaksais enää. Ei kai tarvitsekaan.
Eli mieheni on ennemmin valmis eroamaan minusta, kuin kertomaan totuuden. Ja sehän kertoo hänenkin tunteistaan minua kohtaan paljon. Ei kai niitä ole enää olemassakaan. - niin se on
ap. kirjoitti:
Eroahan mekin tässä tehdään. Olen tehnyt selväksi, että ellei hän itse ala kertoa minulle asiasta, niin ei muuta vaihtoehtoa. No jotain sitten taas pikkasen avautunut (minun aloitteestani), mutta siinäkin taas tuli uusia valheita, mistä jäi kiinni. Mutta arkista ystävyyttä vaan vannottaa olleen tämän kaiken..Ei jaksais enää. Ei kai tarvitsekaan.
Eli mieheni on ennemmin valmis eroamaan minusta, kuin kertomaan totuuden. Ja sehän kertoo hänenkin tunteistaan minua kohtaan paljon. Ei kai niitä ole enää olemassakaan.että, ei se miehesi siitä miksikään muutu,sinä vaan kärsit ja pahassa tapauksessa katkeroidut.Ota ero,ja tuut huomaamaan pikku hiljaa, että elämässä on muutakin annettavaa..voimia sinulle!
- 2+19
Täähän kuuluu jo pettämisen alkeiskurssille... Älä myönnä mitään, koskaan. Jos miehesi myöntää pettämisen, hänelle ei jää mitään, mistä pitää kiinni. Nyt hän saattaa vielä elätellä toivoa että sinä unohdat asian tai annat sen anteeksi. Jos hän myöntää pettäneensä, hän joutuu myöntämään myös itselleen että on tullut kämmittyä. Valheessa on mukavampi elää, näköjään.
- Anonyymi
ap. kirjoitti:
sama onkelma
- ihan
tarpeeksi,ei muuttunut miksikään vuosien saatossa,uusia ihastuksia,tuli ja meni, joskus soittelivat kotiinkin.Mutta jostain sain vihdoinkin voimia erota,ja miehelle se tuli kuulemma yllätyksenä,hän kun olisi halunnut pitää kaiken.Älä ole pelkkä huoltaja miehellesi, niinkuin minä olin monta vuotta, uskalla tehdä ratkaisu itsesi vuoksi.
- siru
kyseisestä asiasta. Kundi yritti valehdella loppuun asti. Jopa vielä kun soitin sen naiselle ja sain vahvistuksen asiasta, vielä sillonkin yritti.Väitti muijaa hulluks ketä tahtoo rikkoo meiän suhteen, ohhoh.. Sitä kesti kaks päivää, kunnes otin kyseisen naisen uudestaan langan päähään, törkkäsin puhelimen miehelle ja sanoin että kysyppä siltä akalta miks se valehtelee?? Sillon tunnusti, ja minähän lähin nopeempaa kun nato-ohjus ovesta ulos.
Kun petturi mottohan on; Kiistä kaikki.
Mut sun täytyy olla ovelampi, puhu se pussiin. Se ei pysty loppuun asti pitää stooristaan kiinni. Lauo nopeasti kysymyksiä, niin nopee et se ei ehi miettii stooriinsa.
Älä missään nimessä tyydy siihen että se valehtelee vaan asiasta. Kun oot tarpeeks sitkeä, ni saat sen vielä kiinni.- ap.
vai liikkuuko yhtään mitään. Kai se on jokin suojeludefenssi, että ei halua tunnustaa sitä, mikä on niin ilmiselvää. Että menettää jotenkin omat kasvonsa. Mutta kun minä kuulisin sata kertaa mieluummin sen likaisen totuuden, kuin noita sairaita valheita. Ja aina jäädessään kiinni, hän syyllistää MINUA taas tästä uudesta valheesta. Ei tunnu mukavalta. Ymmärrän jotenkin häntäkin, kun olen tätä asiaa joutunut niin paljon miettimään. Onhan tätä asiaa selvitelty jo muutama kuukausi. Ei kai hänellä enää ole mitään tämän toisen naisen kanssa, uskoisin näin. Mutta asiat pitäisi silti saada jotenkin puitua yhdessä läpi, että saavuttais sen luottamuksen ja voisi aloittaa uudestaan alusta.
Kai olen epätoivoinen, mutta vieläkin vaan on se toivo paremmasta. - valehteli joka kieltää
ap. kirjoitti:
vai liikkuuko yhtään mitään. Kai se on jokin suojeludefenssi, että ei halua tunnustaa sitä, mikä on niin ilmiselvää. Että menettää jotenkin omat kasvonsa. Mutta kun minä kuulisin sata kertaa mieluummin sen likaisen totuuden, kuin noita sairaita valheita. Ja aina jäädessään kiinni, hän syyllistää MINUA taas tästä uudesta valheesta. Ei tunnu mukavalta. Ymmärrän jotenkin häntäkin, kun olen tätä asiaa joutunut niin paljon miettimään. Onhan tätä asiaa selvitelty jo muutama kuukausi. Ei kai hänellä enää ole mitään tämän toisen naisen kanssa, uskoisin näin. Mutta asiat pitäisi silti saada jotenkin puitua yhdessä läpi, että saavuttais sen luottamuksen ja voisi aloittaa uudestaan alusta.
Kai olen epätoivoinen, mutta vieläkin vaan on se toivo paremmasta.vaikka kiduttetaisiin, on vain jollaintapaa kyvytön kohtaamaan todellisuutta. Ehkei yksinkertaisesti eväät riitä käsittelemään asiaa niin kuin se on. Varmaan on lapsuuden perhetaustakin rakentunut puhumattomista asioista.
Sitten on ollutkin "hyvien kavereiden" oppien mukaisesti helppo omia motto "älä tunnusta vaikka mitä tulisi." Ei käsitetä ettei parisuhteen ongelmia ratkaista monologeilla. - Anonyymi
Niin. Lopputulos nopeasta kysymyspatteristosta on kuoleman hiljaisuus. Vastausta ei tule. Eikä ole tulossa.
- petetty
Kun mieheni uskottomuus paljastui,niin en olisi saanut kertoa siitä kenellekään. Puolivuotta melkein kannoin taakkaa yksin ja sitten kerroin yhdelle parhaalle ystävälle,jolta sain neuvoja miten toimia eteenpäin.Tunnen tämän toisen naisen,jonka kanssa miehelläni oli suhde.Soitin naiselle ja kerroin mitä mieheni oli paljastanut. Tämä nainen haukkui minut ja teki asian tyhjäksi.Samoin satuin kuulemaan,kun hän soitti miehelleni,joka kuului sanovan,että en tietenkää kerro, mutta mitä.Siihen en ole saanut vastausta mikä on niin salaista,ettei siitä voi puhua.Mies muistaa vain sen minkä haluaa muistavan.Kertomus muuttuu joka kerta,kun asiasta puhutaan,paitsi hänen mielestä on jo tarpeeksi jauhettu samaa.Ensin oli kerta, sitten ehkä kolme,kirjanpitoa ei ole pidetty.Nyt viimeksi sanoi,että lyhytaikainen suhde,ehkä viikkoja,mutta ei kuukausia ja syy oli seikkailuhalu.Toipuminen kestää näköjään kauan ja kysymys miksi näin pääsi tapahtumaan.
- ap.
..kun valehtelu on loputonta. Ja tarinat muuttuu jatkuvasti, ihan puuta heinää mies päästelee suustaan. Keskenäänhän he ovat ilmeisesti sopineet, että mitään ei puhuta. Ja tähän meidän tapaukseen kun liittyy niin paljon muutakin, miksi mieheni ei vaan ilmeisesti voi kertoa. Enkä minä jaksa enää tällaista elämää. Ne valheet syö minut sisältä, jäytävät sydän alassa joka ikinen hetki. Enkä enää edes tunne koko miestä. Ei taida olla paljon parisuhdeterapioista apua meidän tapauksessa. Sitä samaa shittiä se sielläkin vaan jaksaisi jauhaa. Enkä minä kerta kaikkiaan sulata enää yhtään valhetta. En yhtään. Siksi kai luovutan jo.
- minä vain......
kyllä se taitaa kaikilla miehillä olla samanlailla kun jää kiinni. Siitä ei saa puhua ja pitää hyväksyä, unohtaa jne.Eli se on sitä henkistä väkivaltaa kun ensin puoliso on shokkitilassa niin siinä viellä lyötyä lyödään.Ja jos et tottele ja saa tunteitas kuriin niin kaikki siitä eteenpäin onkin sun vika.Et rakasta kun et anna anteeks ja unohda...Sori, mut näin se useimmiten on.
- Noin meilläkin
minä vain...... kirjoitti:
kyllä se taitaa kaikilla miehillä olla samanlailla kun jää kiinni. Siitä ei saa puhua ja pitää hyväksyä, unohtaa jne.Eli se on sitä henkistä väkivaltaa kun ensin puoliso on shokkitilassa niin siinä viellä lyötyä lyödään.Ja jos et tottele ja saa tunteitas kuriin niin kaikki siitä eteenpäin onkin sun vika.Et rakasta kun et anna anteeks ja unohda...Sori, mut näin se useimmiten on.
juuri menee. Unohda, älä puhu siitä, älä kysele, älä huuda, älä itke. Vaan unohda! Ja anna jo anteeksi. Kun ei edes tiedä, mitä pitäisi antaa anteeksi. Valheita valheiden perään, niin että mies itsekin on aivan sekaisin. Saati sitten minä. Uskomatonta, mutta näin se vaan taitaa mennä.
- Anonyymi
minä vain...... kirjoitti:
Joo, kaikki tekee virheitä, mutta jos petetty itse kaipaa kuuntelijaa ja eksyy väärään seuraan, niin kostajanleima otsaan. Eli kannattaa pettää ekana, koska ensimmäinen saa vapautuksen inhimillisen erehdyksen vuoksi, jälkimmäisenä pettänyt on kostonhimoinen paskiainen.
- valehtelu sitten
jossain vaiheessa loppunut? Onko mies (tai pettävä nainen, joka valehtelee) lopulta suostunut kertomaan totuuden?
Kai se on aina vaan vaikeampaa, kun aikaa kuluu, niin lopulta myöntää, että kaikenhan mä sulle oon valehdellu. Siinä kai menettäs kasvonsa lopullisesti. Ehkä valehtelija alkaa itsekin lopulta "uskoa" omia valheitaan, tiedä häntä, ku ei voi vaan tietää.. - helpottunut
Ex-mieheni petti ja kertoi itse aina pettämisistään,ihastui "ihailuun"ja koki silti omamtunnon tuskia.Asiat puhuttiin,itkettiin, tehtiin kovasti töitä suhteen eteen...mutta sitten tuli viimeinen niitti.Silloin lähdin.Lähdön jälkeen, tuli minusta "toinen nainen".Kolme ja puoli vuotta hän petti nykyistä naisystäväänsä minun kanssani.Kerroin asiasta tälle naiselle kahdesti, noin vuoden välein ja ex-mieheni tunnusti.Mutta kolmannen kerran jälkeen, hän teki minusta valehtelian. Sanoi,ettei ikinä tunnusta.Nainen haukkuu minua valehtelijaksi.Typerää käytöstä minultakin ja se on loppu nyt, mutta kai se oli jonkinlaista kostoa lapsetonta nuorta naista kohtaan, joka rikkoi minun perheeni. Meillä on kaksi lasta.Ainakin tajusin,saman kohtalon saa nykyinenkin ja että miellelläni luovutan valehtelian hänelle,eikö siinä ole rangastusta tarpeeksi.
- useimminten näin
Omasta kokemuksestani sanon ettei mies kadu oikasti kun ei halua puhua ja salaa toivoo näin sitten voivansa jatkaa suhdetta myöskin tähän toiseen kunha pöly laskeutuu, eikä ole kertomalla yksityiskohtia myöskään loukannut tätä toistakaan osapuolta.
- teinpä
Omassa tapauksessa mies puhui, tunnusti, mutta myönsi myös todella rakastuneensa toiseen ja suunnitteli eroa kanssani, siitä keskusteltiin ja jo asiota jaettiin.
En silti luota, en yhtään.Kun ovi kiinni kolahtaa, voi hän olla missä tahansa, tai tuon naisen kanssa.Huomasin, että valehtelu ei ikinä lopu, ja ei voi luottaa, joten otin rohkeasti eron. >Ja en kadu.Vaikka yksin lasten kanssa jäinkin. Elatusapua tulee maksaa ja kunnolla.- jopasvain
Niin meilläkin, tunnusti, pyysi anteeksi, sanoi rakastavansa ja haluavansa jatkaa kanssani edelleen.
Ollakko- vai eikö olla avioliitoa kesti kolme vuotta.
Kokemuksesta voin sanoa että tuollainen liitto syö ihmistä henkisesti, ei koskaan voi tietää tarkoittaako toinen sitä mitä sanoo. Siinä museertaa vain itsensä. Minulla eheytys on kestänyt jo vuosia ja jatkuu edelleen. Liittomme päättyi eroon (olen siitä hyvilläni) mutta kuitenkin jokakerta kun näen exän voin tosi pahoin, oksettaa. TAistelen pahaoloani vastaan ja yritän näyttää että elämä jatkuu enkä haikaile hänen perään kunhan pääsisin irti henkisestä pahasta olostani jonka tuon ihmisen käytös minulle aiheutti.
Ihmisen joka aikoinaan sanoi rakastavansa minua enämpi kuin ketään koskaan.
- trjeiorpks
Sama juttu. Mieheni jäi kiinni pettämisestä ja valehtelua on jatkunut siitä asti, koko ajan. Alussa kertoi aina pieniä asioita, mutta nekin kauhean manipuloinnin tuloksena. Sitten otti ykskaks asenteen, ettei kerro enää mitään uutta minulle ja vastaa jokaiseen mun kysymykseen samanvastauksen ja myös niihin samoihin kysymyksiin, mitä olen jo sata kertaa kysynyt, vastaa ETTEI MUISTA ENÄÄ!! Kun ei muista mitä on tullut valehdeltua, niin parempi sanoa, ettei muista. Tätä hän nyt käyttää aseenaan, että kun ei muista niin sehän ei ole valehtelua! ei hyvääpäivää...
- valehtelun ongelmat
Valehtelussa onkin se ongelma, että ei muista enää vuoden päästä, mitä valehteli edellisenä vuotena. Vanhojen asioiden kyselyssä valehtelijan saa kiinni. Kyllä minä ainakin muistan, mitä kolme vuotta tai viisi vuotta sitten on tapahtunut. Sitä on tosi vaikea muistaa, mitä vuosi sitten on sanonut tapahtuneen silloin esim. viisi vuotta sitten, jos jotain ei ole oikeasti tapahtunut. Se on tietenkin selvää, että ei petturi voi ikinä tunnustaa. Varsinkin, jos on vaara, että tilanteeseen tulee muutos totuuden seurauksena. Kokenut mies tietää, että muutos tulee, ja näinollen ei kannata ikinä puhua totta kuin äärimmäisessä pakossa kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Petetty pitäisi saada uudelleen luottamaan, että vapaammin voisi sitten taas häntä pettää.
- KIRJOITETTU
valehtelun ongelmat kirjoitti:
Valehtelussa onkin se ongelma, että ei muista enää vuoden päästä, mitä valehteli edellisenä vuotena. Vanhojen asioiden kyselyssä valehtelijan saa kiinni. Kyllä minä ainakin muistan, mitä kolme vuotta tai viisi vuotta sitten on tapahtunut. Sitä on tosi vaikea muistaa, mitä vuosi sitten on sanonut tapahtuneen silloin esim. viisi vuotta sitten, jos jotain ei ole oikeasti tapahtunut. Se on tietenkin selvää, että ei petturi voi ikinä tunnustaa. Varsinkin, jos on vaara, että tilanteeseen tulee muutos totuuden seurauksena. Kokenut mies tietää, että muutos tulee, ja näinollen ei kannata ikinä puhua totta kuin äärimmäisessä pakossa kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Petetty pitäisi saada uudelleen luottamaan, että vapaammin voisi sitten taas häntä pettää.
JA VIELÄ PAREMPI ON JOS KAIKKI LÖYTYY KIRJOITETTUNA, NIIN ON HYVÄ MUISTUTTAA.
- Anonyymi
Mun mies ei myöskään koskaan tunnustanut ja lopulta vaihtui en muista enää selitykseen.
- jopasvain
Syitä pettämiseen on varmaankin yhtämonta kuin on pettäjääkin. Luulen kuitenkin että ihminen joka ei ole onnellinen itsensä kans hekee onnea toisista ihmisistä.
Kehutaan että nyt olen onnellinen, onnellisempi kuin koskaan ikinä. olishan se hyvä jos asia olisi niin mutta väitän edelleen että pettäminen ja kukasta kukkaan lentäminen ei tuo onnea kuin hetken.
Pettäjän pitäisi pysähtyä tutkimaan tiseään, exää /exiä haukkumalla yrittää vyöryttää omat syynsä täysin väärän ihmisen niskaan kun ei riitä kanttia myöntää omia virheitään., eikä tutkia omaa itseään.
Sääli niitä ihmisä jotka lankeavat tuomosen ihmisen lankaan.- valehtelijanuhri
Valehelijalla pitää olla hyvä muisti. Exäni mielilauseita.
- petetty avovaimo -66
Meillä taas mies jäi melkeinpä rysän päältä kiinni. 5 kuukautta oli toinen suhde jatkunut tietämättäni. Tunnusti kaiken - vastasi kaikkiin kysymyksiini - paitsi toisen naisen sukunimeä ei kertonut. Pyysi anteeksi - kertoi rakastavansa ja haluavansa muuttua. Suostui parisuhdeterapiaan ja lupasi tehdä kaikkensa muuttuakseen minun arvoisekseni ihmiseksi ja puolisoksi.
Tästä on nyt vuosi aikaa. Luottamus meni ja tämä vuosi on ollut yhtä kidutusta. Epäily ja epävarmuus koko ajan mukana. Viime viikolla sain selville, että " kakkosnainen" on taas kuvioissa.
Tunnen itseni tyhmäksi - ja tuplapetetyksi. Muutin siitä paikasta pois. Koskaan en enää tähän suhteeseen palaa. Enkä usko mitään selityksiä. Kun kerran pettää - se on siinä.
Harmittaa, että tuhlasin vuoden ja uskoin sinisilmäisesti valehtelijan kyyneleitä.- petettyexvaimo
Sama täällä minua hävettää että olen tuhlannut vuosia petturimieheen.
- melkein aina näin
Jos petturi on lähtenyt pettämään puolisoaan, niin se ei lopu. Siinä on ylittynyt kynnys, ja paluuta ei ole entiseen. Se on petturin luonteessa eikä hän voi lopettaa. Petetyn ei kannata jatkaa päivääkään petturin kanssa, jos ei hyväksy sitä tosiasiaa, että mies pettää koko ajan myös tulevaisuudessa. Ihan varmaan tulee pettymys jos laskee sen varaan, että petturi muuttuu.
- Kokemusta on :(
Suhde voi jatkua. Miehesi on jo ylittänyt valehtelun kynnyksen, se ei ole hänelle enää vaikeaa. Pettävien miesten ajatusmaailma on yksinkertainen: heille ei riitä yksi nainen. Siksi hän vannoo rakastavansakin ja haluaa jatkaa, koska saa voita leivän molemmin puolin.
Oma karu kokemukseni oli että mies kärysi, tunnusti itse ja kärysi taas uudelleen viiden vuoden sisällä. Välissä oli anteeksi pyynnöt, keskustelut, itkut, raivarit yms. Virheeni oli ajatella, että josko tällä kertaa mies olisi tosissaan, kun vannoi ja vannoi että ei enää ikinä petä. Ei hän oppinut mitään, ei hän ymmärtänyt kuinka satutti toiminnallaan, vaan jatkoi vain. Kolmatta käryä en jäänyt enää odottelemaan.- helpottunut
Aivan, kuin kopio omasta elämästäni.
-Vieläkin uskon, että hän oli tosissaan lupaessaan, ettei koskaan loukkaa minua enää, koska näki sen karmean tuskan.
-Nyt ymmärrän, että pettäminen on verrattavissa alkoholismiin...ei ne reppanat tilanteen tullen osaa sanoa ei...eikä siinä tilanteessa taaskaan osaa ajatella, seurauksia.
-Sairaus.
- Rikkinäinen Eemeli
Oma tyttöystävä päätti baari-illan päätteeksi ottaa yökylään vieraan miehen ja päätyi pettämään mua ensin kyseisenä iltana. Seuraavana aamuna puhelimessa kylmästi tokaisi vain pettäneensä. Lupasi tulla heti luokseni puhumaan ja sopimaan. 5 tuntia siinä sitten kului odotellessa toista vartin matkalla. Välillä sain toisen langan päähän vain saadakseni tiuskintaa ja välillä puhelin pois päältä. Antoi jopa puhelimen tälle vieraalle miehelle käteen luoja yksin tietää miksi. Halusi kai siinäkin välttää vastuuta. EN tiedä. Vihdoin, kun olin ilmoittanut, että tulen toisen asunnolle, niin rupesi saamaan yhteyttä ja varmaan paniikki iski. Sitten, kun lopulta näen toisen, niin haistan ulkoilmassakin kuivuneen sperman toisesta. Ei ollut vaivautunut edes pesemään itseään. Halusi luokseni suihkuun ja huusi, että en saa arvostella tai syyllistää toista mitenkään, koska oli kuulemma niin ikävää toisen kanssa.
Sitten se surullinen osuus. Kun tavattiin. Tyttöystäväni sanoi, että hänellä kesti 5 tuntia tulla luokseni, koska häntä YRITETTIIN raiskata. Olin kauhuissani ja vein hänet heti kotiin hoivattavaksi. Voi ressukkaa. Sain hänet suostuteltua nostamaan syytteen itsensä takia.Kävi kuulusteluissa. Loputtoman soitteluni takia sitten komisaario päätti kutsua minutkin kuulusteluihin todistajana, koska olin puhunut tämän "raiskaajan" kanssa jne. Sitten tuntia ennen kuulusteluja hän kertoo minulle, että toinen olikin onnistunut häntä raiskaamaan ihan "vähäisen vain". Kuulemma terskan vain sai sisään. Pari päivää yksityiskohtia tiukattuani hän olikin sitten jo kertonut mulle tarinan jossa häntä on raiskattu vähintään 4 kertaa kotonaan ja alistettu ja vaikka mitä. Tätä on nyt jatkunut 3 kuukautta, kunnes nyt torstai-iltana törmäsin baarissa kyseiseen mieheen joka vaatimalla vaati saada jutella kanssani. Katsoi silmiin ja melkein kyyneleissä sanoi ja vakuutti, ettei koskaan ole tehnyt mun muijalle mitään mihin toinen ei olisi itse suostunut. Ja mitä tulee näihin yksityiskohtiin, niin ne ovat joka kerta erilaiset. Asiasta ei saisi puhua ja olen hirveä ihminen, koska edes haluan. Olen yrittänyt kertoa, että miten vakava asia on väärän syytteen nostaminen ja mitä siitä seuraa. Tällä hetkellä uskon, että tyttöystäväni luottaa siihen, että syyte ei mene oikeuteen ja sitä kautta en koskaan saa tietää mitä oikeasti on tapahtunut. En ymmärrä miksi mieluummin aiheuttaa usealle ihmiselle jatkuvaa murhetta jatkamalla valheita, kuin kertoo totuuden. Mielummin yrittäisin kestää tiedon esim. siitä, että ovat halunneet viettää kiihkeän krapula-aamun yhdessä, kuiin elää tässä epäilyn maailmassa. Lisäksi tyttöystäväni on tämän tapahtuman myötä tullut todella kylmäksi mua kohtaan. Huutaa pienimmästäkin ärsykkeestä ja lähtee heti ovet paukkuen, jos on jotain erimielisyyttä. Hän haluaa välttää kaikkea puhetta asiasta ja toivoo, etä vain unohdan. En saa puhua kavereilleni asiasta. En tiedä mitä tehdä. Niinpä päätin tänne kohtalontovereille raapustaa, jos vaikka löytäsi jotain uutta viisautta. Voimia kaikille teille muillekin, ketkä ei enää tiedä mikä valhetta ja mikä totuus.- Neuvot ovat tässä
Eemeli, voi sinua raukkaa mihin jouduit. On ymmärrettävää, että mielesi on sekava. Tyttö on hyvin lapsellinen ja yksinkertainen. Oikea neuvo on se, että marssit uudestaan poliisiasemalle ja kerrot, että sinulle on ilmitullut uusia asioita, eli haluat antaa poliisille vapaaehtoisen uuden todistuksesi. Kerro poliisille kaikki mitä tyttö on sinulle kuulustelusi jälkeen puhellut, niin tarkasti kuin muistat. Sinun ei tarvitse arvuutella, onko tytön tarinat tosia vai valheita, kerrot vain mitä sinulle on sanonut ja tapahtunut, myös baaritapaamisesta miehen kanssa voit kertoa. Luota poliisiin, poliisi uudet tietosi saadessaan tekee puolestasi päätöksen, ovatko tietosi asiassa merkitykselliset vai ei. Poliisi ei kerro sinulle sitä mitä muut osalliset ovat poliisille puhuneet, se ei tarkoita ettäkö poliisi ei tekisi päätöksiään kaikkia kuunnellen.
Olet vaikeassa elämäntilanteesaa, jossa vain on pakko kasvaa aikuiseksi. Aikuinen uskaltaa mennä toiseen kertaan poliisin luo ja korjaamaan todistajan kertomustaan, jos uusia asioita ilmenee, sillä aikuinen rehellinen ei katso sivusta oikeusprosessin etenemistä, jossa tietää että kaikki asiat eivät ole oikeudenmukaisesti pöydällä, hän ottaa vastuun joka hänelle kuuluu. Vastuunotto on raskasta, mutta sen palkinto on hyvä itsetunto ja ylpeys itseen. Lienee myös yksi toinen henkilö, tuo toinen mies, joka tulee arvostamaan sinua loppuelämänsä rohkeana kaverina. Jos tyttö olisi valehdellut raiskauksesta, vaikka oli suostuvaine itse, hän joutuu siitä tilille, mutta niin pitääkin, voit itse miehenä tajuta, että väärä raiskausväite on oikeutetusti rikos.Jos tyttö olisi tehnyt poliisille väärän syytteen, sinä et ole siitä vastuullinen, sinä toimit oikein kun kehotit raiskatuksi uskomaasi menemään poliisin luo, tyttö itse on vastuullinen jos hän valehteli poliisille. Paljon jaksamista sinulle! - Hän ei muutu
Narsistinainen sulla. Hoida asia poliisin kanssa avoimesti ja jatka elämääsi ilman sairasta tyttöystävääsi.
Sulla on jo paljon käsiteltävää ja ylipäästävää, älä uhraa itseäsi enää yhtään. - Hän ei muutu
Hän ei muutu kirjoitti:
Narsistinainen sulla. Hoida asia poliisin kanssa avoimesti ja jatka elämääsi ilman sairasta tyttöystävääsi.
Sulla on jo paljon käsiteltävää ja ylipäästävää, älä uhraa itseäsi enää yhtään.Oikeesti, usko mua.
Narsisti tekee mitä tahansa peittääkseen totuuden. Raiskaustarinoilla hän poistaa syyllisyytensä ja laittaa sinut säälimään häntä, vaikka on tehnyt sulle väärin. 4 raiskauskertaa kotona.. eh. Mitä se niitä ukkoja sinne raahaa? Kyseessä lienee neljä vastaavaa tarinaa. Hän manipuloi sinua, juokse jo karkuun. Kun hänen valheita ei uskota enää, hän kieltäytyy keskustelemasta, huutaa, vaihtaa puheenaihetta, alkaa syyttää sinua, lähtee pois (oma exäni leikki pyörtymiskohtauksia kesken keskustelujen). Pointti siinä on vain ja ainoastaan ESTÄÄ KESKUSTELU, koska hänelle ei jää valheiden loputtua kesken enää muuta vaihtoehtoa kuin se tai kertoa totuus.
Kylmäkss heittäytyminen on myös narsistin puolustuskeino. Samoin toisen osapuolen pyytäminen puhelimeen ym. Nöyryyttävää sinua kohtaan.
Hän valmistautuu tuhoamaan sinut. Hän ei lopeta vaan jatkaa niin kauan kuin annat sen jatkua.
Lähde, äläkä ikinä puhu sille ihmiselle. Unohda hänet, pelasta itsesi. Vastauksia et tule saamaan, niitä on turha kysyä.
Harkitse myös terapiaa, sulla on vuosien työ edessä. Olen pahoillani. - Anonyymi
Kysy lääkäriltä onko muuta kuin tyhjaa
- Anonyymi
Neuvot ovat tässä kirjoitti:
Eemeli, voi sinua raukkaa mihin jouduit. On ymmärrettävää, että mielesi on sekava. Tyttö on hyvin lapsellinen ja yksinkertainen. Oikea neuvo on se, että marssit uudestaan poliisiasemalle ja kerrot, että sinulle on ilmitullut uusia asioita, eli haluat antaa poliisille vapaaehtoisen uuden todistuksesi. Kerro poliisille kaikki mitä tyttö on sinulle kuulustelusi jälkeen puhellut, niin tarkasti kuin muistat. Sinun ei tarvitse arvuutella, onko tytön tarinat tosia vai valheita, kerrot vain mitä sinulle on sanonut ja tapahtunut, myös baaritapaamisesta miehen kanssa voit kertoa. Luota poliisiin, poliisi uudet tietosi saadessaan tekee puolestasi päätöksen, ovatko tietosi asiassa merkitykselliset vai ei. Poliisi ei kerro sinulle sitä mitä muut osalliset ovat poliisille puhuneet, se ei tarkoita ettäkö poliisi ei tekisi päätöksiään kaikkia kuunnellen.
Olet vaikeassa elämäntilanteesaa, jossa vain on pakko kasvaa aikuiseksi. Aikuinen uskaltaa mennä toiseen kertaan poliisin luo ja korjaamaan todistajan kertomustaan, jos uusia asioita ilmenee, sillä aikuinen rehellinen ei katso sivusta oikeusprosessin etenemistä, jossa tietää että kaikki asiat eivät ole oikeudenmukaisesti pöydällä, hän ottaa vastuun joka hänelle kuuluu. Vastuunotto on raskasta, mutta sen palkinto on hyvä itsetunto ja ylpeys itseen. Lienee myös yksi toinen henkilö, tuo toinen mies, joka tulee arvostamaan sinua loppuelämänsä rohkeana kaverina. Jos tyttö olisi valehdellut raiskauksesta, vaikka oli suostuvaine itse, hän joutuu siitä tilille, mutta niin pitääkin, voit itse miehenä tajuta, että väärä raiskausväite on oikeutetusti rikos.Jos tyttö olisi tehnyt poliisille väärän syytteen, sinä et ole siitä vastuullinen, sinä toimit oikein kun kehotit raiskatuksi uskomaasi menemään poliisin luo, tyttö itse on vastuullinen jos hän valehteli poliisille. Paljon jaksamista sinulle!Hän on Vaahteramäen eemeli
- Anonyymi
Viisaus on siinä että ota ero
- Pettäjän moraali
Voi Eemeli, ei sinullakaan ole helppoa. Oma vaimoni halusi eron ja syyksi keksi melko mitättömiä asioita, jotka eivät yleensä ole eron syitä, todellinen syy selvisi pian eroilmoituksen jälkeen, hänellä oli toinen mies. Toisen miehen olemassa olon kielsi, mutta kun käry kävi oli hänen pakko tunnustaa. Eroilmoituksen jälkeen hän muuttui myös todella kylmäksi ja vaatimalla vaati ettei hänen salasuhteestaan saa puhua kenellekkään. " Likapyykki pestään kotona jne, " eli henkeen ja vereen piti saada säilyttää kasvonsa eli hyvä julkisivu. Jotenkin tosi säälittävää ja käytös on ollut tämän eron jälkeen todella törkeää lähes narsistista. Eroilmoituksen jälkeen kun en vielä tiennyt tämän kolmannen pyörän olemassa olosta vein vaimoni lomalle Aasiaan siinä uskossa, että asiat voisivat lomalle korjaantua, mutta mitä sitten lomalla tapahtui ? . Pyysi ostamaan " jäähyväislahjaksi" Armanin käsilaukun ja kuuntelemaan Anna Puun kappaletta " Annan sut pois " No käsilaukkua en suostunut ostamaan enkä kuuntekemaan Anna Puun kappaletta. Mielestäni koko homma meni sadismin puolella. Edelleen valehtelee asioistaan ja ja jokin aika sitten tokaisi mistä tiedän onko hänellä on tämän nykyisen miesystävän lisäksi muitakin miehiä avioliittomme aikana. Lapset kun soittaa äidille, missä meet ? hän valehtelee heillekkin menonsa, Sen tiedän, että heillä kotona isä aikoinaan petti vaimoaan ja tartutti mm. sukupuolitaudin anoppiin. Muutamissa muissakin asioissa on ex. vaimoni lapsuuden kodissa on salailun kulttuuria. Pettäjän moraalia arvioidessa kannattaa miettiä myös hänen lapsuuden kotia, minkälaista elämänmeno siellä on ollut, sillä se saattaa heijastua myös aikuisiän parisuheisiin.
- Hän ei muutu
Tismalleen.
Kuin omasta elämästäni.
Ja ex-vaimon lapsuudenkoti ja lapsuus oli paskaa, kieroilua, vaikenemista ja valehtelua täynnä. Sieltä se tuli. Ex-anopille olin kultapoju eroon asti, mutta käänsi myös takkinsa täysin ja alkoi sepittelemään musta kaikkea paskaa, jolla perustella tuttärensä touhuja ymmärrettäväksi. - dbxnxfnxn
Anna Puun kappale ei ole kirjoitettu petetyille. Se on kakkosen laulu salarakkaalleen- kaihoisa ja surullinen ja ah. niin dramaattinen. Petetyn laulu käsittelisi asunnon jakoa. lasten huoltajuutta ja selviytymistä ylipäätään. Ei sellaisesta tehdä lauluja.. Joka luukusta tulee pettämispaskaa luukun täydeltä. Ihastumisen euforiassa voi luoda lauluja, mutta elämässä selvitymisessa ei aita lauleskelu.
Hävettää vaimosi puolesta.
- En siedä - ei kestä
Toiset naiset/ miehet kestävät toisen valehtelun - sulkevat silmänsä ja jatkavat koska ovat yhdessä.
Olen huono kommentoimaan tätä, koska en kestä "rakkaan" valehtelemista. Jokainen valhe tekee reiän sydämeeni, kuin emmentaaliin.
Mitä se sellainen rakkaus on?
Vai miksi ylipäätään olette yhdessä?
Keskustelu lienee paikallaan, koska valhe loukkaa ja vie uskottavuuden.
Miten sellaisen kanssa voi elää - tietäen että toinen valehetelee ja juonittelee ties mitä. Mihin muuhun tämä valehetelija on valmis?
Liars out!- Pettäjän moraali
Minä en sietänyt valehtelua vaan kerroin minkä tiedän ja siitäkös exä repesi. Pisti parhaimmillaan työkaverinsa soittamaan minulle saadakseen alibin vieraissa käynnilleen. Tästä toisesta miehestä on ikään kuin tullut tabu, josta ei saa puhua ääneen vaikka jokainen perheenjäsenemme tietää, että he tapailevat säännöllisesti. Ilmeisesti häpeä on edelleen niin suuri, että vaikeneminen on hänelle helpompaa. Vaimo muutti pois jokin aika sitten, mutta silti edelleen lapsilleen valehtelee menonsa, ei kehtaa tunnustaa viettävänsä aikaa tämän herran kanssa. Jotenkin tosi kieroutunutta toimintaa, en sitten tiedä onko luonteessa narsismia, mutta aika karmeeta menoa henkisellä puolella tämä talvi on ollut. Onneksi itse alan jo vähän toipumaan, mutta henkisesti aivan helveti.. rankkaa tämä on olllut yli 2 vuosikymmentä kestäneen suhteen päätteeksi. Tällaista tarinaa ei kenellekkään haluasi suoda. Mitä valehteluun tulee niin se jatkuu edelleen asiassa kuin asiassa ja valitettavasti 3 yhteisen lapsen ja koiran takia joudumme silloin tällöin tapailemaan.
- Lapsillekin, voi ei
Pettäjän moraali kirjoitti:
Minä en sietänyt valehtelua vaan kerroin minkä tiedän ja siitäkös exä repesi. Pisti parhaimmillaan työkaverinsa soittamaan minulle saadakseen alibin vieraissa käynnilleen. Tästä toisesta miehestä on ikään kuin tullut tabu, josta ei saa puhua ääneen vaikka jokainen perheenjäsenemme tietää, että he tapailevat säännöllisesti. Ilmeisesti häpeä on edelleen niin suuri, että vaikeneminen on hänelle helpompaa. Vaimo muutti pois jokin aika sitten, mutta silti edelleen lapsilleen valehtelee menonsa, ei kehtaa tunnustaa viettävänsä aikaa tämän herran kanssa. Jotenkin tosi kieroutunutta toimintaa, en sitten tiedä onko luonteessa narsismia, mutta aika karmeeta menoa henkisellä puolella tämä talvi on ollut. Onneksi itse alan jo vähän toipumaan, mutta henkisesti aivan helveti.. rankkaa tämä on olllut yli 2 vuosikymmentä kestäneen suhteen päätteeksi. Tällaista tarinaa ei kenellekkään haluasi suoda. Mitä valehteluun tulee niin se jatkuu edelleen asiassa kuin asiassa ja valitettavasti 3 yhteisen lapsen ja koiran takia joudumme silloin tällöin tapailemaan.
Onpa ikävä nainen, yhä exänä jaksaa kusettaa ex-perhettään. Voit ihan suoraan pamauttaa, että lapset eivät ole niin tyhmiä että uskovat oman äitinsä valheet, joten jos viitsis yrittää olla hyvä äitimalli edes, eikä enää valehtelisi omille lapsilleen, että ei mene lasten arvostus ja usko omaan äitiin.
- Anonyymi
Valehtelu loppuu kun otat eron
- Anonyymi
Kyllä, vaimoni kanssa tilanne on tämä. Hän ei halua leimautua pettäjän, mieluummin hän on narsisti. Kysyin muutama kuukausi sitten että oletko pettäjä vai narsisti? Vaimo valitsi narsistin....
- Anonyymi
Pettäminen on varmaa, mutta kuuntelet uusia valheita vielä kuukausien jälkeen. Taidat olla vähän tyhmä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363925- 851925
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151801Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi531400Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311337VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981292- 701176
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1141033