Mikä helvetti niissä pitkissä miehissä (190 ) viehättää? Kuikelot ja honkkelit vie meiltä kunnon miehiltä naiset! Keskipituisetkin naiset haikailevat hyvin usein juuri pitkästä kumppanista. Vai onko pituudella mitään merkitystä, naiset? (PRKL!)
Mikä pitkissä viehättää?
90
9270
Vastaukset
- tappi jäbä
Sitä samaa ihmettelen minäkin! Kun luen seuranhakuilmoituksia, etsin lyhyttä (mieluiten alle 160-senttistä) naista, koska itse olen lyhyt, 168-senttinen mies. Mutta lähes jokaisessa ilmoituksessa nainen etsii mieluiten yli 180-senttistä miestä vaikka itse olisi kuinka lyhyt. Mikä ihme siinä pituudessa oikein viehättää? Luulisi tuottavan kaikenlaisia käytännön hankaluuksiakin jos pituusero on 30 senttiä tai ylikin.
- izabella
No itsehän sä harrastat samaa pituusrasismia, kun haet nimenomaan pientä naista. Vaikka olen hauska, sirorakenteinen, kauniskasvoinen, fiksu ja toimelias nainen, niin etköhän sinäkin heivaisi minut pituuteni perusteella (173 cm). Sama se toimii toisinkin päin: älä huutele!
- tappi jäbä
izabella kirjoitti:
No itsehän sä harrastat samaa pituusrasismia, kun haet nimenomaan pientä naista. Vaikka olen hauska, sirorakenteinen, kauniskasvoinen, fiksu ja toimelias nainen, niin etköhän sinäkin heivaisi minut pituuteni perusteella (173 cm). Sama se toimii toisinkin päin: älä huutele!
En välttämättä heivaisi. Minulla on ollutkin pari yli 170-senttistä mukavaa tyttöystävää, eikä asia haitannut minua lainkaan. Sen sijaan tytön kavereiden kommentit olivat joskus nöyryyttäviä..."miten S:kin kehtaa seurustella tollasen alamittaisen kanssa"... Sellainen käy kieltämättä itsetunnolle.
Mikä siinä on niin ihmeellistä jos nainen on pitempi kuin mies? Mielestäni on oudomman näköistä jos mies on kolmekymmentä senttiä pitempi kuin nainen kuin se, että nainen on muutaman sentin miestä pitempi.
Miten on, Izabella; suostuisitko sinä seurustelemaan itseäsi lyhyemmän miehen kanssa jos kemiat muuten toimisivat? - izabella
tappi jäbä kirjoitti:
En välttämättä heivaisi. Minulla on ollutkin pari yli 170-senttistä mukavaa tyttöystävää, eikä asia haitannut minua lainkaan. Sen sijaan tytön kavereiden kommentit olivat joskus nöyryyttäviä..."miten S:kin kehtaa seurustella tollasen alamittaisen kanssa"... Sellainen käy kieltämättä itsetunnolle.
Mikä siinä on niin ihmeellistä jos nainen on pitempi kuin mies? Mielestäni on oudomman näköistä jos mies on kolmekymmentä senttiä pitempi kuin nainen kuin se, että nainen on muutaman sentin miestä pitempi.
Miten on, Izabella; suostuisitko sinä seurustelemaan itseäsi lyhyemmän miehen kanssa jos kemiat muuten toimisivat?Aivan varmasti suostuisin, sillä on koe edes olevani mikään kamalan pitkä. Ruumiinrakenteeltani olen kuitenkin hyvin siro ja naisellinen - jos olisin "mörssäri" niin sitten asia voisi vaivata.
Itse asiassa minä en edes pidä yli 180-senttisistä miehistä. Liian isot korstot eivät ole makuuni ollenkaan.
- Pitkä Nainen
Yksi huvittava piirre business maailmassa on se että niin suomessa kuin varsinkin maailmalla jossa paljon olen työni puolesta niin asiakas kontakteissa aina, jos hierarkia ei ole selvillä, luulevat että pisin henkilö Mies tai Nainen on pomo tai päällikkö ja jos jotain päätöksiä tai vastauksia halutaan niin odottavat aina että pisin vastaa koko hommasta, päätöksi ja vastuuta joutuu ottamaan joka asiasta haluamattaankin se on ainakin selvästi huono puoli pituudesta, pituus liitetään johtajuuteen jostain syystä... ?
- Meitsi
Itse olen 171 pitkä ja olen huomannut nyt aikuisena, että olenkin melko lyhyt nainen. Maailmalla pitkiä riittää ja onpa sattunut niinkin että pitkät ihmiset ovat keskenään jutelleet pääni yli kuin minua ei olisi paikalla ollutkaan. Pitkät rules, siltä näyttää. Vaikka onhan maailmalla toki paljon pikkuisiakin johtajia, mutta silti. Ja minä kun nuorena pidin itseäni aivan liian pitkänä hujoppina, toivoin olevani lyhyempi. Kaikki kaverit oli lyhyempiä, ihastus oli lyhyempi jne. Nyt olen kyllä pituuteeni tyytyväinen ja kuljen vielä korkeissa koroissakin
- ettei...
tunne itseään liian pitkäksi, kun on pitkä mies!!!
193cm rules :) ja eipä onneksi ole kuikelo, vaan ihan normaali, lihaksikas ja komea... luonne vielä parempi ja se taisi loppujen lopuksi olla syy, miksi hänet halusin... - nainen 155
ehkä pikkasen vaikutti se, että mahdollisilla tulevilla lapsilla olisi suurempi todennäköisyys kasvaa pitemmiksi kuin minä!! No eihän se nyt ainut syy ollut enkä ihan väkisin pitkää miestä etsinyt, mut semmonen nyt kohdalle osui. Meillä on pituuseroa noin 30 senttiä, lapsista kasvoi 165-175 senttisiä.
Pituuserosta ei oo muuta haittaa kuin, että niskat väsyy jos kovin läheltä yrittää silmiin katsella. Kyllä lyhyenpää miestä(kin), vaik semmosta 165-170 senttistä, ois kiva halia =)- -keijukainen-
josta mekin olemme miehen kanssa keskustelleet monet kerrat. Itse olen pieni, kevyt ja hyvät naiselliset muodot omaava naishenkilö, hädin tuskin puolitoistametrinen, painoa vähän 40 kilon päälle, mies on pitkä 180 senttiä ja 80 kiloa. Mua on aina isot miehet kiehtoneet ja jonossa on ollut monta erikokoista miestä ja aina ne pitkät ja tumma tukkaiset ovat vieneet jalat alta. Ei sille yksinkertaisesti voi mitään. On ihan turha tapella vastaan. Mies on luonnollisesti aina tykännyt pienemmistä naisista, koska on minut halunnut.
Ainut huono puoli pituuserossa on tanssiminen, joka ei omani kanssa ole oikein mielekästä, mutta ei sillä niin väliä ole, mielelläänhän tuo katselee, kun minä vähän tanssahtelen ;o)
Meidän tyttäremme muuten pituusennusteen mukaan kasvavat huimasti pidemmäksi kuin äitinsä, esikoiselle on käyrien mukaan tulossa mittaa 170 senttiä ja kuopuksellekin 165 senttiä. - bosediivari
paljoa vaadita, että kasvaa yli 155 cm.
- Liina
...mielenkiinnosta kysyn, että mikä merkitys lastesi pituudella sinulle on?
- -keijukainen-
Liina kirjoitti:
Minulle on sillä merkitystä siten että en halua heidän "kärsivän" pienuudestaan jollei ole pakko. Itse en pituudettomuudestani varsinaisesti kärsi, muuten kuin kenkien kanssa. Vaatteista sopivat hyvin housuista 32 ja puseroista 34 (on tuota rintaa sen verran kuitenkin), mutta kun kengännumero on 34 ja asumme kaukana kaukana pohjoisessa ei kenkiä löydy sitten millään (ellei barbilenkkareita tahdo pitää). Lähimpään kenkäkauppaan josta saa 34 numeron naisten kenkiä on liki 800 kilometriä. Oletko kokeillut joskus kävellä parinumeroa liian suurilla kengillä?? Ei niin kauhean mukavaa.
- nainen 155
Liina kirjoitti:
vaikka se, että elämä on pikkasen helpompaa on kun ees keskimittainen. Kaikenlaisia ulottuvuus-ongelmia tulee vastaan ihan jokapäiväisessä elämässä: autolla ajaessa kaikissa autoissa ei jalat ylty polkimille, kauppojen hyllyillä joskus tavarat ulottumattomissa jne. Ja kuten keijukainen tuossa ylempänä ketjussa mainitsikin, sopivien vaatteiden löytyminen on joskus vaikeaa.
Pienenä ja nuorena murehdin lyhyyttäni enemmän, mutta nykyään se ei mua enää häiritse. Tottakai äitinä toivon lapselleni parempia lähtökohtia. Pidempi ihminen on vain yksinkertaisesti ihmisten silmissä vakuuttavampi ja uskottavampi.
Mietin vielä uudelleen tuota asiaa, mutta en tiedä, ehkä se on jollain tavalla vaiston varaista, alitajunnasta kumpuavaa suvun jatkamiseen liittyvää ajatusta, että lyhyenä naisena tarvitsen kumppanikseni pitkän miehen.
- melkein pitkä mies ;)
Naiset aina sanovat että haluavat pitkän miehen muka sen takia että jälkikasvukin olisi pitkää. Eikö se ole vähän omahyväistä ajattelua ? Entäpä jos syntyvä lapsi onkin tyttö. Ja mitäs jos hän sitten venähtää vaikka 185 senttiseksi. Luulisin että siinä vaiheessa tyttö itse saattaa toivoa että olisinpa vähän lyhyempi niin olisi helpompi löytää mies. Mutta eihän se haittaa, pääasia että äippä on tyytyväinen kun tyttö kasvoi parimetriseksi.
- välttämättä
Ei tytöstä tule välttämättä pitää. Äiti 160 cm, isä 184 cm, tyttö 165 cm ja poika 190 cm. Niin, että pojasta tuli pitkä.
- melkein pitkä mies ;)
välttämättä kirjoitti:
Ei tytöstä tule välttämättä pitää. Äiti 160 cm, isä 184 cm, tyttö 165 cm ja poika 190 cm. Niin, että pojasta tuli pitkä.
Ei kysymys todellakaan ole mistään senteistä vaan siitä että joidenkin pitää ajatella niin omahyväisesti että "haluan jälkikasvuni olevan pitkää". Itselleni on aivan sama minkäkokoinen tuleva lapseni on.
- Jilla
Onkos se sitten ongelma jos tytöstä tulisi 185 senttinen... se ei ole nimittäin mitenkään tavatonta.
- Mies43
Kyllähän pitkä nainen miehen löytää. Kateellisten panettelua tuollainen pitkän naisen mollaaminen.
- Kysynpä nyt vaan
Mies43 kirjoitti:
Kyllähän pitkä nainen miehen löytää. Kateellisten panettelua tuollainen pitkän naisen mollaaminen.
Sinulla kuitenkin on 160 senttinen daami ?
- Mies43
Kysynpä nyt vaan kirjoitti:
Sinulla kuitenkin on 160 senttinen daami ?
Ex-vaimo 176 cm. Suhde ollut 177-senttiseen. Nykyinen ihastus vain 170-senttinen. Eihän pituus ole kovin tärkeä kriteeri. Mutta en vierastaisi, vaikka nainen olisi päälle 180-senttinen.
- nimetönnä...
...sopivan mittainen.. sori pituinen... ettei tarvi katsoa ylös eikä alas.... eli noin 167-173cm mies koska itse olen 170cm nainen... (enkä käytä korkokenkiä..)
- sopivan haluan
Itse olen 169 cm pitkä...Mies saisi olla pari senttiä minua pidempi eli ehkä 172cm->. Mutta mielellään ei kauheesti yli 180 cm. Kivempi, että pystyy katsomaan toista silmiin niin, että niskat eivät kipeydy.
- mua houkuttaa
juuri tollaset 185-190cm pitkät miehet. Mut pitää olla massaa kans, ei honkkeli;) Sellasen nallekarhun kainalossa on niin turvallisen tuntusta. Itse olen 170cm. Mulla on aina 10cm korot(saappaat tai avokkaat) joten miehen pitää olla ainakin 15cm pitempi, musta on tosi tyhmän näköstä jos nainen on pitempi kuin mies...Mutta summa summarum-ei se pituus ole ykköskriteeri sittenkään. Kyllä ihan muut asiat painaa vaa´assa enemmän.
- _pienityttö_
Kai se, että mies on pitkä, tuo jonkinnäköisen turvallisuuden tunteen..
- Mies ihmettelee
Naiset usein sanoo että pitkä mies tuo turvallisuuden tunteen. Kysyisinkin arvon naisilta että missä ihmeessä te liikutte jos teitä pitää koko ajan suojella ? Ei luulisi normaalissa elämässä, jossa käydään kaupassa, ehkä lenkillä jne tarvitsevan koko ajan suojelua ? Vai pitääkö se pitkä mies olla mukana silloinkin kun heittää vaikka roskiksen ulos ?
- nimetön
Osu ja upposi =) ei vainenkaan.. jospa on todella kova ja huono menneisyys naisella niin se tosiaan luo sitä turvallisuuden tunnetta, jo pelkkä läheisyyskin (Huom.en tarkoita jatkuvaa sellaista) voi antaa hyvän ja turvallisen olon.. vaikka vain vierellä oleminen tai halaus... mutta sen turvallisuuden tunteen saaminen ei edellytä että miehen täytyisi olla pitkä.. aineskaan minusta... mutta tämähän on vain minun mielipiteeni...
- Mies ihmettelee
nimetön kirjoitti:
Osu ja upposi =) ei vainenkaan.. jospa on todella kova ja huono menneisyys naisella niin se tosiaan luo sitä turvallisuuden tunnetta, jo pelkkä läheisyyskin (Huom.en tarkoita jatkuvaa sellaista) voi antaa hyvän ja turvallisen olon.. vaikka vain vierellä oleminen tai halaus... mutta sen turvallisuuden tunteen saaminen ei edellytä että miehen täytyisi olla pitkä.. aineskaan minusta... mutta tämähän on vain minun mielipiteeni...
Osuipa hyvinkin, myönnän näin 173 senttisenä ;). Mutta oikeasti siis ihmettelen tuota turvallisuus kommenttia. Miettiikö naiset muka ihan oikeasti joka hetki että onko nyt turvallista ? Tietysti päinvastoin jos ei olisi turvallista niin sitä nyt ainakin miettii itse kukin. Mutta eikö muka esim minun mittaiseni vanttera (ei lihava) mies voi muka olla turvallinen. Siinä kuulkaa naiset pidempi mies tipahtaa aika korkealta, jos nainen tarvii suojeluani ;). Ja kyllä minäkin osaan halata ja olla vierellä.
- se on
Mies ihmettelee kirjoitti:
Osuipa hyvinkin, myönnän näin 173 senttisenä ;). Mutta oikeasti siis ihmettelen tuota turvallisuus kommenttia. Miettiikö naiset muka ihan oikeasti joka hetki että onko nyt turvallista ? Tietysti päinvastoin jos ei olisi turvallista niin sitä nyt ainakin miettii itse kukin. Mutta eikö muka esim minun mittaiseni vanttera (ei lihava) mies voi muka olla turvallinen. Siinä kuulkaa naiset pidempi mies tipahtaa aika korkealta, jos nainen tarvii suojeluani ;). Ja kyllä minäkin osaan halata ja olla vierellä.
kuule sitä syvään sisälle rakennettua biologiaa, joka ei ole ehtinyt vielä evoluution eteenpäin rynniessä muuttua. Eli pitkät miehet tuo turvaa (ovat voimakkaampia?), ovat parempia siittäjiä ja siksi myös useammin pettureita->pitää hedelmöittää niin monta emäntää kuin mahdollista. Ei siinä sen kummempaa;D Mun mies on keskimittainen ja oikein olen tyytyväinen. Mutta sitä samaa turvallisuuden tunnetta ei hänen kanssaan ole kuin piitkän exän kans. Voihan sitä lähikaupassakin sattua vaikka mitä....;D
- nimetön..
Mies ihmettelee kirjoitti:
..luoda turvallisen olon.. tiedän sen koska en ole koskaan pitänyt pitkistä miehistä.. kukaan entisistäni ei ole ollut 175cm...pidempi! ja vallan turvallista on ollut...vaikken sen kantilta asioita ajattelekaan että onko nyt turvallista... vaan mulle merkkaa kaikki muu enempi :)
- ...
Täytyy sanoa että aina nuorempana haaveilin pitkästä ja isosta miehestä, joka olisi turvallinen. Ensimmäiset seurustelukumppanit olivat n.170 cm (itse 168) ja kyllä alkoi tälläkin neidillä aivosolut liikkua. Ei se pituus ole yhteydessä ainakaan minun kohdallani turvallisuuden tunteeseen. Oma mieheni on 186 pitkä ja välillä tuntuu että saa hihasta nykiä, että tule alemmas että ylttää pussaamaan =)
Ja ok, mieheni on pitkä, mutta oli niitä 'lyhyitäkin' nuorempana. Ei se pituus ole loppupeleissä kuin sivuseikka. Tietenkin aina löytyy myös ihmisiä, joille pinnalliset asiat ovat tärkeimpiä.
- Nainen 188
Miksi sun pitää esittää asiasi noin agressiiviseen sävyyn?
Jos nainen haluaa pitkän miehen, (vaikka olis kyse 150 cm pitkästä naisesta joka haluaa 190 senttisen miehen) niin mitä se kenellekään kuuluu? Se on sen naisen oma asia. Siinä ei auta yhtään että sinä 'kunnon mies' raivoat asiasta täällä keskustelupalstalla. Minkä se keskipituinen nainen sille mahtaa jos häntä sattuu viehättämään pitkät miehet? Kun tämä fiktiivinen 150 cm nainen ihastuu siihen 190 mieheen, niin luuletko että hän ajattelee hetkeäkään sitä, kuinka nyt jää joku lyhyt mies tai pitkä nainen ilman kumppania? Rikkooko se jonkin kosmisen tasapainon jos lyhyt nainen haluaa pitkän miehen? Eikös ole niin että parinmuodostuksessa kannattaa kuunnella vain omaa sydäntä eikä ajatella muita ihmisiä.- kommentoija(M)
Niin, en ole keskustelun aloittaja mutta ajattelen kyllä asiasta samoin. Ymmärrän hyvin että sinä et naisena sitä heti käsitäkään. Olen itsekin sinkku ihminen ja kuten nykyään on niin helppoa niin minäkin olen etsinyt seuraa netin deittipalstoilta. Ja siellä todellakin lähes kaikki naiset ilmoittaa "vaatimuksenaan" että miehen tulee olla pitkä, vähintään 185 cm pitäis löytyä pituutta. Ja samaa "vaatii" todellakin myös nämä 150 senttiset naiset. No kyllä se alkaa tämmöistä 170 senttistä miestä harmittamaan kun tuntuu ettei kelpaa kellekään pituutensa puolesta. Mietipä itse jos sinä et pituutesi takia kelpaisi kenellekään, vaikka muuten olisit ties kuinka ihana ihminen. Varmasti harmittaisi sinuakin moinen pinnallisuus, vai ?
- Nainen 188
kommentoija(M) kirjoitti:
Niin, en ole keskustelun aloittaja mutta ajattelen kyllä asiasta samoin. Ymmärrän hyvin että sinä et naisena sitä heti käsitäkään. Olen itsekin sinkku ihminen ja kuten nykyään on niin helppoa niin minäkin olen etsinyt seuraa netin deittipalstoilta. Ja siellä todellakin lähes kaikki naiset ilmoittaa "vaatimuksenaan" että miehen tulee olla pitkä, vähintään 185 cm pitäis löytyä pituutta. Ja samaa "vaatii" todellakin myös nämä 150 senttiset naiset. No kyllä se alkaa tämmöistä 170 senttistä miestä harmittamaan kun tuntuu ettei kelpaa kellekään pituutensa puolesta. Mietipä itse jos sinä et pituutesi takia kelpaisi kenellekään, vaikka muuten olisit ties kuinka ihana ihminen. Varmasti harmittaisi sinuakin moinen pinnallisuus, vai ?
mitä itselleni tapahtui.
Tuttavapiirissäni oli eräs mies jota en sen kummemmin tuntenut mutta hän oli parhaan ystäväni opiskelukaveri. Tämä mies oli lyhyt (juuri 170 cm pitkä) mutta heti ensimmäisen kerran kun pikaisesti tapasin hänet, hänen persoonansa ja olemuksensa (en nyt mene yksityiskohtiin) teki minuun sellaisen vaikutuksen että kiinnostuin tästä miehestä.
Kuulin sitten yhteisten tuttavien kautta että hän oli sinkku ja oli kysynyt tiesivätkö he ketään sopivaa, ALLE 170 SENTTISTÄ naista, joka olisi vapaa lähtemään treffeille.
Siinä vaiheessa ajattelin että voi harmi, enpäs sitten sovikaan tämän miehen kriteereihin.
Pian sen jälkeen oli yhdet bileet joissa molemmat, tämä mies ja minä, olimme ja vaikka emme mitenkään erityisesti hengailleetkaan yhdessä niin tunsin silloin enemmän kuin ennen että meidän välillä oli jotain lämmintä. Tämä oli kuitenkin tosi epämääräinen tuntemus, enkä ollut mitenkään varma ettei se ollut yksipuolisesti vain minun tuntemukseni. Kuitenkin päätin olla sen verran rohkea että menin hänen luokseen kun hän oli yksin ja sanoin (en mitenkään flirttailevasti vaan vitsinä) että harmi vaan, mä lähtisin sun kanssa treffeille mutta kun sä olet tollainen pituusrasisti. Siitä hän meni vähän hämilleen ja sanoi ettei ollut ajatellut asiaa sillä lailla vaan oli automaattisesti (ja tässä tapauksessa virheellisesti) olettanut ettei kukaan häntä pitempi nainen olisi kiinnostunut.
No, sitten meistä oli hauskaa huomata että molemmat oltiin tehty sama väärä ennakko-oletus ja onneksi kemia meidän välillä oli vahvempi kuin ennakkoluulot.
Sen jälkeen ei ollut enää kysymys mistään pienestä lämmöstä vaan todellisesta hehkusta meidän välillä ;)
Vaikka juttu on ohi niin voin vieläkin sanoa että hän oli mielestäni maailman ihanin ja seksikkäin mies eikä koskaan tullut mieleenkään toivoa että kumpa hän olisi ollut 10 senttiä pitempi tai mitään muutakaan mitä hän ei oikeasti ollut.
Pointtini on se, että mun mielestä ei pitäisi syyllistää ketään naista tai miestä siitä vaikka hänellä olisi mikä tahansa pituusvaatimus.
Jos menee sanomaan että sä olet pinnallinen ihminen kun laitat tuollaisia vaatimuksia, niin luulen että just siinä vaiheessa alkaa tulla niitä rumia, epäasiallisia kommentteja omaksi puolustukseksi.
Vaikka toisten ihmisten kohdalla nämä vaatimukset olisivat aivan todellisia, niin on myös ihmisiä joille jotkut pituusrajat yms. on loppujen lopuksi hatusta vedettyjä juttuja.
On kuitenkin eri asia kirjoittaa nettiin joku profiili ja pistää siihen mustaa valkoisella ihannekumppanin ominaisuudet, kuin se että tapaa ihmisiä livenä ja saa heistä kokonaiskäsityksen kaikkien aistien (myös sen kuudennen aistin ;)) perusteella.
Mä ainakin uskon kemioihin jotka joidenkin ihmisten kanssa pelaa ja toisten kanssa ei vaikka mikä olisi. Ja luulen että nämä henkilökohtaiset kemiat on kuitenkin kaikkein ratkaisevin tekijä mitä parinmuodostukseen tulee.
Lopuksi sanon vielä että mä olen sen verran boheemi nainen että mulle on aika sama mitä enemmistö ihmisistä ajattelee. Et sinäkään tee mitään enemmistön mielipiteellä, riittää että löydät sen yhden ihmisen joka haluaa sinut juuri sellaisena kuin olet.
Mä en ainakaan suostuisi olemaan kenellekään mikään kompromissi, tyyliin: "Olet sä kyllä ihana ihminen, harmi vaan että olet niin pitkä. Noh, mä olen sun kanssa kunnes löydän sopivamman."
NO WAY!
Onneksi ei tarvitse tyytyä tuollaiseen. Oikeasti mä uskon että kenenkään ei tarvitse. :) - kommentoija(M)
Nainen 188 kirjoitti:
mitä itselleni tapahtui.
Tuttavapiirissäni oli eräs mies jota en sen kummemmin tuntenut mutta hän oli parhaan ystäväni opiskelukaveri. Tämä mies oli lyhyt (juuri 170 cm pitkä) mutta heti ensimmäisen kerran kun pikaisesti tapasin hänet, hänen persoonansa ja olemuksensa (en nyt mene yksityiskohtiin) teki minuun sellaisen vaikutuksen että kiinnostuin tästä miehestä.
Kuulin sitten yhteisten tuttavien kautta että hän oli sinkku ja oli kysynyt tiesivätkö he ketään sopivaa, ALLE 170 SENTTISTÄ naista, joka olisi vapaa lähtemään treffeille.
Siinä vaiheessa ajattelin että voi harmi, enpäs sitten sovikaan tämän miehen kriteereihin.
Pian sen jälkeen oli yhdet bileet joissa molemmat, tämä mies ja minä, olimme ja vaikka emme mitenkään erityisesti hengailleetkaan yhdessä niin tunsin silloin enemmän kuin ennen että meidän välillä oli jotain lämmintä. Tämä oli kuitenkin tosi epämääräinen tuntemus, enkä ollut mitenkään varma ettei se ollut yksipuolisesti vain minun tuntemukseni. Kuitenkin päätin olla sen verran rohkea että menin hänen luokseen kun hän oli yksin ja sanoin (en mitenkään flirttailevasti vaan vitsinä) että harmi vaan, mä lähtisin sun kanssa treffeille mutta kun sä olet tollainen pituusrasisti. Siitä hän meni vähän hämilleen ja sanoi ettei ollut ajatellut asiaa sillä lailla vaan oli automaattisesti (ja tässä tapauksessa virheellisesti) olettanut ettei kukaan häntä pitempi nainen olisi kiinnostunut.
No, sitten meistä oli hauskaa huomata että molemmat oltiin tehty sama väärä ennakko-oletus ja onneksi kemia meidän välillä oli vahvempi kuin ennakkoluulot.
Sen jälkeen ei ollut enää kysymys mistään pienestä lämmöstä vaan todellisesta hehkusta meidän välillä ;)
Vaikka juttu on ohi niin voin vieläkin sanoa että hän oli mielestäni maailman ihanin ja seksikkäin mies eikä koskaan tullut mieleenkään toivoa että kumpa hän olisi ollut 10 senttiä pitempi tai mitään muutakaan mitä hän ei oikeasti ollut.
Pointtini on se, että mun mielestä ei pitäisi syyllistää ketään naista tai miestä siitä vaikka hänellä olisi mikä tahansa pituusvaatimus.
Jos menee sanomaan että sä olet pinnallinen ihminen kun laitat tuollaisia vaatimuksia, niin luulen että just siinä vaiheessa alkaa tulla niitä rumia, epäasiallisia kommentteja omaksi puolustukseksi.
Vaikka toisten ihmisten kohdalla nämä vaatimukset olisivat aivan todellisia, niin on myös ihmisiä joille jotkut pituusrajat yms. on loppujen lopuksi hatusta vedettyjä juttuja.
On kuitenkin eri asia kirjoittaa nettiin joku profiili ja pistää siihen mustaa valkoisella ihannekumppanin ominaisuudet, kuin se että tapaa ihmisiä livenä ja saa heistä kokonaiskäsityksen kaikkien aistien (myös sen kuudennen aistin ;)) perusteella.
Mä ainakin uskon kemioihin jotka joidenkin ihmisten kanssa pelaa ja toisten kanssa ei vaikka mikä olisi. Ja luulen että nämä henkilökohtaiset kemiat on kuitenkin kaikkein ratkaisevin tekijä mitä parinmuodostukseen tulee.
Lopuksi sanon vielä että mä olen sen verran boheemi nainen että mulle on aika sama mitä enemmistö ihmisistä ajattelee. Et sinäkään tee mitään enemmistön mielipiteellä, riittää että löydät sen yhden ihmisen joka haluaa sinut juuri sellaisena kuin olet.
Mä en ainakaan suostuisi olemaan kenellekään mikään kompromissi, tyyliin: "Olet sä kyllä ihana ihminen, harmi vaan että olet niin pitkä. Noh, mä olen sun kanssa kunnes löydän sopivamman."
NO WAY!
Onneksi ei tarvitse tyytyä tuollaiseen. Oikeasti mä uskon että kenenkään ei tarvitse. :)Puhuit varsin paljon ja ihan asiaa. Allekirjoitan kyllä mielelläni tuon "julistuksesi" mutta jos nyt puhutaan pelkästään niistä nettijutuista niin siinä kohtaa todellakin harmittaa se että miksi naiset sitten ylipäätään laittaa ilmoitukseensa niinkin pinnallisia asioita kuin pituus. Olisihan paljon parempi lähteä tutustumaan ihmiseen muuten vain ja katsomaan sitten livenä että onko niitä mittoja riittävästi. Ja jos tapaus on hurmaava, olkoon sitten kyse miehestä tai naisesta niin, eipä se koko enää vaikuta useimmilla millään tavalla. Mutta mutta, jos ilmoituksessa selkeästi lukee että pituusvaatimus on esim 175 senttiä, niin minulta jää vastaamatta siihen vain ja ainoastaan tuon vaatimuksen takia :(. Miksi vastaisin jos en kerta täytä vaatimusta.
- nainen 155
kommentoija(M) kirjoitti:
Puhuit varsin paljon ja ihan asiaa. Allekirjoitan kyllä mielelläni tuon "julistuksesi" mutta jos nyt puhutaan pelkästään niistä nettijutuista niin siinä kohtaa todellakin harmittaa se että miksi naiset sitten ylipäätään laittaa ilmoitukseensa niinkin pinnallisia asioita kuin pituus. Olisihan paljon parempi lähteä tutustumaan ihmiseen muuten vain ja katsomaan sitten livenä että onko niitä mittoja riittävästi. Ja jos tapaus on hurmaava, olkoon sitten kyse miehestä tai naisesta niin, eipä se koko enää vaikuta useimmilla millään tavalla. Mutta mutta, jos ilmoituksessa selkeästi lukee että pituusvaatimus on esim 175 senttiä, niin minulta jää vastaamatta siihen vain ja ainoastaan tuon vaatimuksen takia :(. Miksi vastaisin jos en kerta täytä vaatimusta.
Ja tämä naisenpätkä on ihan samaa mieltä kuin nainen 188 ja kommentoija(M). Olen myös pannut merkille, että miesten deitti-ilmoituksissa haarukat on usein paljon laajempia niin iän, pituuden kuin muidenkin kriteerien suhteen.
- Nainen 188
nainen 155 kirjoitti:
Ja tämä naisenpätkä on ihan samaa mieltä kuin nainen 188 ja kommentoija(M). Olen myös pannut merkille, että miesten deitti-ilmoituksissa haarukat on usein paljon laajempia niin iän, pituuden kuin muidenkin kriteerien suhteen.
ihan oma maailmansa. En kyllä lähtis itse sitä kautta etsimään seuraa, ihan vaan siitä syystä että mulle on helpompaa tutustua ihmisiin kasvotusten. Oon huomannut että kiinnitän aika paljon huomiota ihmisen ääneen ja siihen millä tavalla hän puhuu minulle ja muille ihmisille. Valokuvan tai kirjoituksen perusteella en pystyisi ollenkaan sanomaan pidänkö jostain ihmisestä vai en.
Muutenkaan mulla ei ole koskaan ollut mitään ihannemiehen kuvaa mielessäni, ja yritän ihan tietoisestikin pitää mieleni vapaana kaikista rajoituksista. Jokainen tehköön kuitenkin miten parhaaksi näkee.
- -QueenOfHearts-
Yleensä pitkillä miehillä on parempi itsetunto. Lyhyet miehet kärsivät monesti alemmuuskomplekseista, mikä on raivostuttavaa ihmisessä. Jos mies on henkisesti kaksimetrinen on periaatteessa ihan sama minkä pituinen mies on oikeasti. Naisissa viehättää juuri se miehen varmuus sekä turvallisuuden tunne.
- arvuuttelija
Johtuisiko lyhyiden miesten huonompi itsetunto siitä, että (mm. seuranhakuilmoituksissa) naiset kertovat lähes poikkeuksetta etsivänsä pitkää miestä?
Miettikääpä naiset mitä se tekisi teidän itsetunnollenne, jos teissä olisi joku sellainen piirre jolle te ette mahtaisi mitään, ja josta ei sinänsä olisi teille mitään haittaa, mutta jonka perusteella miehet eivät teitä huolisi?
Mitään muuta syytä lyhyiden miesten mahdolliseen huonoon itsetuntoon ei tosiaankaan ole kuin naisten ylenkatse heitä kohtaan. Pitkät miehet eivät sorsi lyhyitä miehiä eivätkä lyhyet miehet tunne alemmuuskompleksia pitkiä kohtaan, eikä lyhyydestä ole muutakaan sellaista haittaa, joka olisi omiaan romuttamaan itsetuntoa. Haittaa lyhyydestä on vain ja ainoastaan naissuhteiden muodostamisessa.
Eli naiset eivät halua miestä jolla on huono itsetunto ja/tai jotka ovat lyhyitä, mutta itse kuitenkin tekevät kaikkensa, jotta lyhyiden miesten itsetunto huononisi entisestään. Jos te naiset kiinnittäisitte huomiota myös meihin lyhyisiin mutta muuten mukaviin miehiin ja antaisitte edes mahdollisuuden, voi olla että meistäkin voisi kasvaa "henkisesti kaksimetrisiä". - pituudesta
Mistä vielä löydettäisiin henkisesti kaksimetrisiä naisia? Kun kaikenkokoiset naiset aina kärsivät ties mistä komplekseista, mikä tosiaan on raivostuttavaa.
Ja mitä helvetin turvallisuutta naisilta oikeasti nykypäivän Suomessa puuttuu? Mutta eihän naiset kykene ajattelemaan eikä sitä saa sen takia heiltä myöskään edellyttää. - malika
arvuuttelija kirjoitti:
Johtuisiko lyhyiden miesten huonompi itsetunto siitä, että (mm. seuranhakuilmoituksissa) naiset kertovat lähes poikkeuksetta etsivänsä pitkää miestä?
Miettikääpä naiset mitä se tekisi teidän itsetunnollenne, jos teissä olisi joku sellainen piirre jolle te ette mahtaisi mitään, ja josta ei sinänsä olisi teille mitään haittaa, mutta jonka perusteella miehet eivät teitä huolisi?
Mitään muuta syytä lyhyiden miesten mahdolliseen huonoon itsetuntoon ei tosiaankaan ole kuin naisten ylenkatse heitä kohtaan. Pitkät miehet eivät sorsi lyhyitä miehiä eivätkä lyhyet miehet tunne alemmuuskompleksia pitkiä kohtaan, eikä lyhyydestä ole muutakaan sellaista haittaa, joka olisi omiaan romuttamaan itsetuntoa. Haittaa lyhyydestä on vain ja ainoastaan naissuhteiden muodostamisessa.
Eli naiset eivät halua miestä jolla on huono itsetunto ja/tai jotka ovat lyhyitä, mutta itse kuitenkin tekevät kaikkensa, jotta lyhyiden miesten itsetunto huononisi entisestään. Jos te naiset kiinnittäisitte huomiota myös meihin lyhyisiin mutta muuten mukaviin miehiin ja antaisitte edes mahdollisuuden, voi olla että meistäkin voisi kasvaa "henkisesti kaksimetrisiä"."Pitkät miehet eivät sorsi lyhyitä miehiä eivätkä lyhyet miehet tunne alemmuuskompleksia pitkiä kohtaan"
olen eri mieltä. tunnen erään lyhyen miehen, ja hän väittää (ja olen itsekin huomannut) että isommat miehet "pojittelevat" ja eivät pidä miehenä. varsinkin vähän vanhemmat miehet. ja samanikäisetkin jotenkin pitävät hassuna tms. ja häntä ei aina oteta tosissaan, vaan ajatellaan että mitä tuokin poikanen tuossa...
väitän siis että tämä tuttuni kärsii yhtä paljon miesten suhtautumisesta, kuin naistenkin..
että kyllä se joskus valitettavasti on vieläkin niin, että miehen pitää olla iso ja vahva (niinkuin kivikaudella..) - skäfä zäksoni
malika kirjoitti:
"Pitkät miehet eivät sorsi lyhyitä miehiä eivätkä lyhyet miehet tunne alemmuuskompleksia pitkiä kohtaan"
olen eri mieltä. tunnen erään lyhyen miehen, ja hän väittää (ja olen itsekin huomannut) että isommat miehet "pojittelevat" ja eivät pidä miehenä. varsinkin vähän vanhemmat miehet. ja samanikäisetkin jotenkin pitävät hassuna tms. ja häntä ei aina oteta tosissaan, vaan ajatellaan että mitä tuokin poikanen tuossa...
väitän siis että tämä tuttuni kärsii yhtä paljon miesten suhtautumisesta, kuin naistenkin..
että kyllä se joskus valitettavasti on vieläkin niin, että miehen pitää olla iso ja vahva (niinkuin kivikaudella..)No, minä olen aika lyhyt mies (167) ja monet tuttuni ovat n. 190-senttisiä, paras kaverinikin peräti 196-senttinen. Enkä ikinä ole kokenut heidän taholtaan minkäänlaista "pojittelua" tai muutakaan mollaamista pituudestani; en kouluaikana enkä nykyään työelämässä. Aina olen ollut mielestäni heidän kanssaan täysin tasavertainen.
Ainoa kerta kun olen joutunut suuremmin häpeämään pituuttani oli silloin, kun lukiossa seurustelin jonkin aikaa erään n. 175-senttisen tytön kanssa. Kerran eräissä bileissä kuulin kuinka hänen kaverinsa ihmettelivät mitä hän oikein näkee minussa ja miten kehtaa liikkua kanssani, kun olen tällainen tappi. Vaikka meillä meni mielestäni ihan kivasti eikä pituuseromme ollut häirinnyt meitä kumpaakaan, jätti tuo tyttö minut hieman myöhemmin ja olen ihan varma, että nimenomaan kavereidensa painostuksesta.
Olen kyllä huomannut, että pitkien kavereitteni on ollut huomattavasti helpompi saada naisseuraa kuin minun tai muiden lyhyempien miesten. Mutta ihan samanlaisia vaikeuksia he ovat kokeneet ihmissuhteissaan kuin minäkin. Pituus on siis saattanut helpottaa suhteen muodostamista, mutta siitä ei ole näyttänyt olevan juurikaan apua suhteen ylläpitämisessä. Kenties jopa päin vastoin, sillä kun naisilta tulee baareissa herkemmin tarjouksia, se saattaa toimia riskitekijänä ja houkuttaa pettämään. - -QueenOfHearts-
pituudesta kirjoitti:
Mistä vielä löydettäisiin henkisesti kaksimetrisiä naisia? Kun kaikenkokoiset naiset aina kärsivät ties mistä komplekseista, mikä tosiaan on raivostuttavaa.
Ja mitä helvetin turvallisuutta naisilta oikeasti nykypäivän Suomessa puuttuu? Mutta eihän naiset kykene ajattelemaan eikä sitä saa sen takia heiltä myöskään edellyttää.mistä niitä henkisesti kaksimetrisiä naisia löytyisi, mun ego on kolmimetrinen ;)
"Kun kaikenkokoiset naiset aina kärsivät ties mistä komplekseista, mikä tosiaan on raivostuttavaa."
Niin totta! Kaikille kavereillekin aina tolkutan kuinka pitää ajatella itsestään kuin jumalattaresta ja olla sinut itsensä kanssa, oli sitten minkä kokoinen tai näköinen tahansa. Sisäinen hehku sekä miten nainen kantaa itseään saa usein ihan tavallisenkin näköisen naisen näyttämään upealta ja kiinnostavalta.
Turvallisuus on naisen luontainen tarve. Mies on perheen pää ja suojelija. Nainen tuntee itsensä naiseksi kun hänellä on sellainen mies. - -QueenOfHearts-
arvuuttelija kirjoitti:
Eli naiset eivät halua miestä jolla on huono itsetunto ja/tai jotka ovat lyhyitä, mutta itse kuitenkin tekevät kaikkensa, jotta lyhyiden miesten itsetunto huononisi entisestään. Jos te naiset kiinnittäisitte huomiota myös meihin lyhyisiin mutta muuten mukaviin miehiin ja antaisitte edes mahdollisuuden, voi olla että meistäkin voisi kasvaa "henkisesti kaksimetrisiä".kyllä lyhyiden miesten huono itsetunto on ihan miehen omista korvien välistä kiinni. Usein juontaa juurensa siihen etteivät koe itsään niin miehekkääksi kuin kaverinsa juuri pituuden takia. Mies 186 cm kertoi minulle olevansa ylpeä siitä kuinka on aina muita pitempi ja kuinka saa muilta miehiltä kunnioitusta jo ihan pituutensa takia! Hän sanoi myös että on huomannut lyhyillä miehillä olevan huonon itsetunnon.
Kaksi pahinta sovinistia jotka tiedän ovat molemmat lyhyitä miehiä. 165 cm ja ikää kohta kuusikymmentä vuotta, sitten toinen nippa nappa 160 cm ja ikää n. 20-vuotta. Molemmat parisuhteessa.
Ja onhan se niin eläinmaailmassakin... pienet koirat uhittelevat ja räksyttävät isoja enemmän ;) Vaikka pikkukoirat on söpöjä kunhan vaan itse tajuisivat ;) - skäfä zäksoni
-QueenOfHearts- kirjoitti:
kyllä lyhyiden miesten huono itsetunto on ihan miehen omista korvien välistä kiinni. Usein juontaa juurensa siihen etteivät koe itsään niin miehekkääksi kuin kaverinsa juuri pituuden takia. Mies 186 cm kertoi minulle olevansa ylpeä siitä kuinka on aina muita pitempi ja kuinka saa muilta miehiltä kunnioitusta jo ihan pituutensa takia! Hän sanoi myös että on huomannut lyhyillä miehillä olevan huonon itsetunnon.
Kaksi pahinta sovinistia jotka tiedän ovat molemmat lyhyitä miehiä. 165 cm ja ikää kohta kuusikymmentä vuotta, sitten toinen nippa nappa 160 cm ja ikää n. 20-vuotta. Molemmat parisuhteessa.
Ja onhan se niin eläinmaailmassakin... pienet koirat uhittelevat ja räksyttävät isoja enemmän ;) Vaikka pikkukoirat on söpöjä kunhan vaan itse tajuisivat ;)Taidatpa itse olla jonkin sortin sovinisti, kun rinnastat miehekkyyden pelkkään miehen pituuteen...
Osoittaako mieheltä muka hyvää itsetuntoa se, että hän on ylpeä siitä kun lyhyemmät miehet kunnioittavat häntä? Ihan yhtä hyvin joku isorintainen nainen voisi sanoa, että hän on ylpeä siitä kun pienemmillä tisuilla varustetut naiset kadehtivat häntä. Mutta voisitko sanoa, että sellaisella naisella on aidosti hyvä itsetunto? Vai olisiko hän vain pinnallinen ja itsekeskeinen hömelö?
En minä ainakaan kunnioita automaattisesti ketään miestä vain siksi että hän on yli 185-senttinen tai ihaile ketään naista siksi että hänellä on mahtimeijerit. Kyllä kunnioitukseeni ja ihailuuni vaaditaan vähän enemmän; eli älyä, luonnetta ja tekoja. Ja näillä sektoreilla pärjään mielestäni ihan yhtä hyvin kuin kuka tahansa hongankolistaja!
PS: Tuosta koiravertauksesta tuli mieleeni vielä: Kun mies on syntyjään iso ja raamikas tai nainen kaunis ja isorintainen, heidän ei tarvitse välttämättä tehdä lainkaan töitä saavuttaakseen vastakkaisen sukupuolen mielisuosiota. Niinpä heille saattaa hyvin riittää se mitä he luonnostaan ovat, kun taas lyhyemmät miehet tai vaatimattomamman näköiset naiset joutuvat kehittämään älyään, keskustelutaitoaan, luonnettaan ja muita avujaan saadakseen vastaavaa huomiota osakseen. Kumpi sitten onkaan loppupeleissä hyödyllisempää ja kunnioitettavampaa: synnynnäiset vai kehitetyt ominaisuudet? - Lyhyehkö mies
malika kirjoitti:
"Pitkät miehet eivät sorsi lyhyitä miehiä eivätkä lyhyet miehet tunne alemmuuskompleksia pitkiä kohtaan"
että kyllä se joskus valitettavasti on vieläkin niin, että miehen pitää olla iso ja vahva (niinkuin kivikaudella..)Ei mua ole kyllä kukaan mies kohdellut mitenkään erilailla pituuteni takia koskaan ja olen yli 40v. Eipä silti, olen kyllä saanut pillua enemmän kuin kukaan tuntemani pitkä tai lyhyt enkä edes tajunnut ennen kuin vasta netin myötä, että pituus voisi olla tärkeä asia. Nää ihmiset joille ulkoiset asiat on niiiiiiin tärkeitä kannattaa jättää suosiolla omaan arvoonsa.
- Mukava herrasmies
mistä niitä henkisesti kaksimetrisiä naisia löytyisi, mun ego on kolmimetrinen ;)
"Kun kaikenkokoiset naiset aina kärsivät ties mistä komplekseista, mikä tosiaan on raivostuttavaa."
Niin totta! Kaikille kavereillekin aina tolkutan kuinka pitää ajatella itsestään kuin jumalattaresta ja olla sinut itsensä kanssa, oli sitten minkä kokoinen tai näköinen tahansa. Sisäinen hehku sekä miten nainen kantaa itseään saa usein ihan tavallisenkin näköisen naisen näyttämään upealta ja kiinnostavalta.
Turvallisuus on naisen luontainen tarve. Mies on perheen pää ja suojelija. Nainen tuntee itsensä naiseksi kun hänellä on sellainen mies....suojelisi, suojelkoon itse itseään. Ja näin ajattelee moni muukin mies.
- -QueenOfHearts-
skäfä zäksoni kirjoitti:
Taidatpa itse olla jonkin sortin sovinisti, kun rinnastat miehekkyyden pelkkään miehen pituuteen...
Osoittaako mieheltä muka hyvää itsetuntoa se, että hän on ylpeä siitä kun lyhyemmät miehet kunnioittavat häntä? Ihan yhtä hyvin joku isorintainen nainen voisi sanoa, että hän on ylpeä siitä kun pienemmillä tisuilla varustetut naiset kadehtivat häntä. Mutta voisitko sanoa, että sellaisella naisella on aidosti hyvä itsetunto? Vai olisiko hän vain pinnallinen ja itsekeskeinen hömelö?
En minä ainakaan kunnioita automaattisesti ketään miestä vain siksi että hän on yli 185-senttinen tai ihaile ketään naista siksi että hänellä on mahtimeijerit. Kyllä kunnioitukseeni ja ihailuuni vaaditaan vähän enemmän; eli älyä, luonnetta ja tekoja. Ja näillä sektoreilla pärjään mielestäni ihan yhtä hyvin kuin kuka tahansa hongankolistaja!
PS: Tuosta koiravertauksesta tuli mieleeni vielä: Kun mies on syntyjään iso ja raamikas tai nainen kaunis ja isorintainen, heidän ei tarvitse välttämättä tehdä lainkaan töitä saavuttaakseen vastakkaisen sukupuolen mielisuosiota. Niinpä heille saattaa hyvin riittää se mitä he luonnostaan ovat, kun taas lyhyemmät miehet tai vaatimattomamman näköiset naiset joutuvat kehittämään älyään, keskustelutaitoaan, luonnettaan ja muita avujaan saadakseen vastaavaa huomiota osakseen. Kumpi sitten onkaan loppupeleissä hyödyllisempää ja kunnioitettavampaa: synnynnäiset vai kehitetyt ominaisuudet?... tavallaan ;) ja juu, minä olen sovinisti ;D (vitsi vitsi)
Minä en sanonut että pitkän miehen tulee arvostaa itseään kun on pitkä jne. Mutta näin vain tapahtuu... pitkille miehille usein kehittyy hyvä itsetunto kun muut tuntuvat arvostavan. Ja tämä on vain biologinen fakta.... Lyhyillä miehillä on useammin huono itsetunto kuin pitkillä. On toki lyhyitäkin miehiä joilla on terve itsetunto, ja he ovat tajunneet ettei kyse ole koosta ;)
Jos jonkun naisen itsetuntoa nostaa isot rinnat niin ok, hyvä jos on hyvä itsetunto. Naisilla harvemmin on itsetunto kohdallaan. Mutta tosiaan hyvä itsetunto ja itsevarmuus eivät ole sama asia, itsevarmalla ihmisellä voi olla huono itsetunto.
"En minä ainakaan kunnioita automaattisesti ketään miestä vain siksi että hän on yli 185-senttinen tai ihaile ketään naista siksi että hänellä on mahtimeijerit. Kyllä kunnioitukseeni ja ihailuuni vaaditaan vähän enemmän; eli älyä, luonnetta ja tekoja. Ja näillä sektoreilla pärjään mielestäni ihan yhtä hyvin kuin kuka tahansa hongankolistaja!"
Tällä osuit asian ytimeen... näin sen pitääkin olla... kumpa vain kaikki tajuiaisivat saman.
Mutta sellainen minua ärsyttää että jos nainen on nätti niin automaattisesti ajatellaan hänen olevan pinnallinen eikä hänellä uskota olevan älyä, huumorintajua tai luonnetta! Asia tuli muuten esille kun katsoin madonna haastattelun sunnuntaina... hän sanoi että on saanut koko elämänsä sotia sitä ajatusta vastaan ettei seksikäs voisi muka olla myös älykäs. - -QueenOfHearts-
Mukava herrasmies kirjoitti:
...suojelisi, suojelkoon itse itseään. Ja näin ajattelee moni muukin mies.
senkun miehistyy kun miehet heittäytyvät neideiksi! ;)
- Psykopaatti
... tavallaan ;) ja juu, minä olen sovinisti ;D (vitsi vitsi)
Minä en sanonut että pitkän miehen tulee arvostaa itseään kun on pitkä jne. Mutta näin vain tapahtuu... pitkille miehille usein kehittyy hyvä itsetunto kun muut tuntuvat arvostavan. Ja tämä on vain biologinen fakta.... Lyhyillä miehillä on useammin huono itsetunto kuin pitkillä. On toki lyhyitäkin miehiä joilla on terve itsetunto, ja he ovat tajunneet ettei kyse ole koosta ;)
Jos jonkun naisen itsetuntoa nostaa isot rinnat niin ok, hyvä jos on hyvä itsetunto. Naisilla harvemmin on itsetunto kohdallaan. Mutta tosiaan hyvä itsetunto ja itsevarmuus eivät ole sama asia, itsevarmalla ihmisellä voi olla huono itsetunto.
"En minä ainakaan kunnioita automaattisesti ketään miestä vain siksi että hän on yli 185-senttinen tai ihaile ketään naista siksi että hänellä on mahtimeijerit. Kyllä kunnioitukseeni ja ihailuuni vaaditaan vähän enemmän; eli älyä, luonnetta ja tekoja. Ja näillä sektoreilla pärjään mielestäni ihan yhtä hyvin kuin kuka tahansa hongankolistaja!"
Tällä osuit asian ytimeen... näin sen pitääkin olla... kumpa vain kaikki tajuiaisivat saman.
Mutta sellainen minua ärsyttää että jos nainen on nätti niin automaattisesti ajatellaan hänen olevan pinnallinen eikä hänellä uskota olevan älyä, huumorintajua tai luonnetta! Asia tuli muuten esille kun katsoin madonna haastattelun sunnuntaina... hän sanoi että on saanut koko elämänsä sotia sitä ajatusta vastaan ettei seksikäs voisi muka olla myös älykäs.Puhut tässä koko ajan jostain itsetunnosta. Minä pistin silmään heti sen, että sinä et edes tiedä, mitä itsetunto oikeasti tarkoittaa. Annan sinulle lyhyen oppitunnin aiheesta itsetunto.
Itsetunto koostuu kahdesta sanasta, mitkä ovat itse ja tunto. Sytyttääkö siellä hitaassa mongooliaivossa? Itsetunto on itsensä tuntemista.
Väität siis, että pitkillä miehillä on parempi itsensä tunteminen. Perustelet sen sillä, että pitkät miehet kokevat pituutensa ansiosta itsensä miehekkäämmiksi ja, että muut kunnioittavat heidän pituuttansa.
Itse en vain löydä tässä mitään loogista yhtymäkohtaa parempaan itsensä tuntemiseen. Auttaako muiden kehuminen parempaan itsensä tuntemiseen? Epäilenpä. Teoriasi on erittäin kyseenalainen. Itse veikkaisin melkein juuri päinvastoin, että muiden kehuminen on haitallista hyvän itsetunnon kehittymiselle.
Se ketä arvostetaan määrää yhteiskunta ennalta keksityillä hiljaisesti hyväksytyillä säännöillä. Pitkiä miehiä arvostetaan ja muutenkin pituutta(vrt. dinosaurukset). Tämä on fakta. Sillä ei ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa. - skäfä zäksoni
Mutta sellainen minua ärsyttää että jos nainen on nätti niin automaattisesti ajatellaan hänen olevan pinnallinen eikä hänellä uskota olevan älyä, huumorintajua tai luonnetta! Asia tuli muuten esille kun katsoin madonna haastattelun sunnuntaina... hän sanoi että on saanut koko elämänsä sotia sitä ajatusta vastaan ettei seksikäs voisi muka olla myös älykäs.Madonnan ainutlaatuinen ura puhuu puolestaan. Siinä on ihminen, jota voin aidosti kunnioittaa. Mutta en hänen seksikkyytensä, vaan hänen tekojensa tähden.
Olisi Madonna varmaan pelkän luontaisen seksikkyytensäkin ansiosta jotenkin pärjännyt elämässään, ainakin saanut miehiä jos ei muuta. Kenties päässyt rikkaisiin naimisiin. Mutta olisiko hänestä silloin kukaan kuullut yhtään mitään ja olisiko hänellä ollut mitään annettavaa niin monille ihmisille?
Eli oleellisinta on todellakin se, minkälaiseksi ihminen oman elämänsä luo riippumatta siitä, minkälaiset eväät hänelle on syntyessä annettu. - kiinnittäjä
Psykopaatti kirjoitti:
Puhut tässä koko ajan jostain itsetunnosta. Minä pistin silmään heti sen, että sinä et edes tiedä, mitä itsetunto oikeasti tarkoittaa. Annan sinulle lyhyen oppitunnin aiheesta itsetunto.
Itsetunto koostuu kahdesta sanasta, mitkä ovat itse ja tunto. Sytyttääkö siellä hitaassa mongooliaivossa? Itsetunto on itsensä tuntemista.
Väität siis, että pitkillä miehillä on parempi itsensä tunteminen. Perustelet sen sillä, että pitkät miehet kokevat pituutensa ansiosta itsensä miehekkäämmiksi ja, että muut kunnioittavat heidän pituuttansa.
Itse en vain löydä tässä mitään loogista yhtymäkohtaa parempaan itsensä tuntemiseen. Auttaako muiden kehuminen parempaan itsensä tuntemiseen? Epäilenpä. Teoriasi on erittäin kyseenalainen. Itse veikkaisin melkein juuri päinvastoin, että muiden kehuminen on haitallista hyvän itsetunnon kehittymiselle.
Se ketä arvostetaan määrää yhteiskunta ennalta keksityillä hiljaisesti hyväksytyillä säännöillä. Pitkiä miehiä arvostetaan ja muutenkin pituutta(vrt. dinosaurukset). Tämä on fakta. Sillä ei ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa.Itsetunto ja iso ego eivät ole lainkaan sama asia. Isoegoiset ihmiset(siis ne jotka pitävät itseään muita parempina esim. pituutensa tms. vuoksi) ovat usein koko ajan puolustuskannalla koska tietävät itsekin olevansa henkisesti savijaloilla seisovia jättiläisiä. Itselläni on pieni ego, näin ollen harva asia koskettaa minua, juuri siksi itsetuntoni, siis oikean ITSEn tuntemus, on niin hyvä. Enkä muuten edes vilkaisisi naista jolle tälläiset asiat kuin pituus ovat tärkeitä ihmisessä. Sellaisilla ihmisillä on niin paljon opittavaa ettei elämä riitä.
- Toteaja
senkun miehistyy kun miehet heittäytyvät neideiksi! ;)
Naisten on muututtava takaisin naisiksi, muuten miehet suhtautuvat naisiin jätkinä ja kohtelevat heitä sen mukaan. Jos ei huvita, turha odottaa mitään suojelua. Jätkät suojelee itse itseään.
- Jukuri2
Psykopaatti kirjoitti:
Puhut tässä koko ajan jostain itsetunnosta. Minä pistin silmään heti sen, että sinä et edes tiedä, mitä itsetunto oikeasti tarkoittaa. Annan sinulle lyhyen oppitunnin aiheesta itsetunto.
Se ketä arvostetaan määrää yhteiskunta ennalta keksityillä hiljaisesti hyväksytyillä säännöillä. Pitkiä miehiä arvostetaan ja muutenkin pituutta(vrt. dinosaurukset). Tämä on fakta. Sillä ei ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa.Itsetuntoa ei voi määritellä puhtaasti itsensä tuntemiseksi.
Tässä sanan "itsetunto" määritelmä lyhyesti ja ytimekkäästi:
Itsetunto on itsensä arvostamista ja hyväksymistä sellaisena kuin on, muiden mielipiteistä välittämättä. - -QueenOfHearts-
kiinnittäjä kirjoitti:
Itsetunto ja iso ego eivät ole lainkaan sama asia. Isoegoiset ihmiset(siis ne jotka pitävät itseään muita parempina esim. pituutensa tms. vuoksi) ovat usein koko ajan puolustuskannalla koska tietävät itsekin olevansa henkisesti savijaloilla seisovia jättiläisiä. Itselläni on pieni ego, näin ollen harva asia koskettaa minua, juuri siksi itsetuntoni, siis oikean ITSEn tuntemus, on niin hyvä. Enkä muuten edes vilkaisisi naista jolle tälläiset asiat kuin pituus ovat tärkeitä ihmisessä. Sellaisilla ihmisillä on niin paljon opittavaa ettei elämä riitä.
vaivautunut lukemaan kirjoittamaani tekstiä...
Sanoin: "Mutta tosiaan hyvä itsetunto ja itsevarmuus eivät ole sama asia, itsevarmalla ihmisellä voi olla huono itsetunto."
Ja vielä tiedoksesi tuota itsevarmuutta kutsutaan myös egoksi. - -QueenOfHearts-
Jukuri2 kirjoitti:
Itsetuntoa ei voi määritellä puhtaasti itsensä tuntemiseksi.
Tässä sanan "itsetunto" määritelmä lyhyesti ja ytimekkäästi:
Itsetunto on itsensä arvostamista ja hyväksymistä sellaisena kuin on, muiden mielipiteistä välittämättä.asian hienosti kiteyttää :) Juuri näin!
- -QueenOfHearts-
Toteaja kirjoitti:
Naisten on muututtava takaisin naisiksi, muuten miehet suhtautuvat naisiin jätkinä ja kohtelevat heitä sen mukaan. Jos ei huvita, turha odottaa mitään suojelua. Jätkät suojelee itse itseään.
Ihan samaa mieltä... Mikä muuten sinusta tekee naisesta jätkän tai naisen? Minkälaiset piirteet yms.?
- umpa-lumpa
Ihan samaa mieltä... Mikä muuten sinusta tekee naisesta jätkän tai naisen? Minkälaiset piirteet yms.?
Jätkämäinen (siis ei-toivottava) nainen:
-Kiroilee paljon
-Juo usein ja tupakoi
-Mesoaa suureen ääneen (varsinkin kännissä)
-Keskeyttää kun mies puhuu, ei anna tälle suun vuoroa. Haluaa sanoa sanansa joka asiasta.
-Ei kuuntele miestään, vaan tekee mitä itse lystää.
-On fyysisesti tai ainakin verbaalisesti väkivaltainen.
-Haastaa miehen jatkuvasti erilaisiin väittelyihin. Provosoi riitoja.
-Nolaa miehensä julkisesti.
-On pikkumainen, katkera ja kostonhimoinen.
-Pukeutuu korostetun miehekkäästi. Ei välitä ulkonäöstään ja siisteydestään.
-On seksuaalisesti hyvin päällekäyvä ja aggressiivinen.
-Ajattelee enemmän työuraa kuin perhettään.
-Synkistelee ja on asenteeltaan pessimisti.
Naisellinen nainen:
-Pukeutuu mielellään naisellisesti ja pitää huolta ulkonäöstään. Tuoksuu hyvältä.
-Puhuu miellyttävästi ja lempeästi.
-Pyrkii sovittelemaan riitoja.
-Kuuntelee miestään ja pyrkii kompromissiin, vaikka ei oliskaan täysin samaa mieltä.
-Neuvottelee asioista ja kertoo etukäteen aikeistaan, eikä vain tee mitä lystää.
-Tykkää hellittelystä ja hemmottelusta; sekä ottavana että antavana osapuolena.
-Tykkää lapsista ja eläimistä.
-On myötätuntoinen ja elämänmyönteinen.
-On elämäntavoiltaan melko raitis.
-Ollessaan ulkona miehensä kanssa käyttäytyy siten, että mies voi olla hänestä ylpeä. - Psykopaatti
Mutta sellainen minua ärsyttää että jos nainen on nätti niin automaattisesti ajatellaan hänen olevan pinnallinen eikä hänellä uskota olevan älyä, huumorintajua tai luonnetta! Asia tuli muuten esille kun katsoin madonna haastattelun sunnuntaina... hän sanoi että on saanut koko elämänsä sotia sitä ajatusta vastaan ettei seksikäs voisi muka olla myös älykäs."hän sanoi että on saanut koko elämänsä sotia sitä ajatusta vastaan ettei seksikäs voisi muka olla myös älykäs."
Samasta syystä lyhyt mieskin joutuu joskus käyttämään aikamoisia voimasanoja esim. jos haluaa tuoda mielipiteensä esille, kun kaikkien mielestä ne on lapsia, joita ei tarvitse vakavasti ottaa. - -QueenOfHearts-
Psykopaatti kirjoitti:
"hän sanoi että on saanut koko elämänsä sotia sitä ajatusta vastaan ettei seksikäs voisi muka olla myös älykäs."
Samasta syystä lyhyt mieskin joutuu joskus käyttämään aikamoisia voimasanoja esim. jos haluaa tuoda mielipiteensä esille, kun kaikkien mielestä ne on lapsia, joita ei tarvitse vakavasti ottaa.Inttäminen, kiukutteleminen ja agressiivisuus on lapsellista ei se mitenkään pituuteen liity.
Nätillä tytöllä ei riittäisi edes voimasanat ettei aina kohdeltaisi kuin pikkutyttöä.. tai no, kuka kohtelee ja kuka ei. Ja vielä jos nuoremmalla naisella on häntä vanhempia alaisia töissä niin voi kysyä onko helppoa olla auktoriteettinä?
ps. hymyllä ja ystävällisyydellä pääsee pidemmälle kuin voimasanoilla :) - Psykopaatti
Inttäminen, kiukutteleminen ja agressiivisuus on lapsellista ei se mitenkään pituuteen liity.
Nätillä tytöllä ei riittäisi edes voimasanat ettei aina kohdeltaisi kuin pikkutyttöä.. tai no, kuka kohtelee ja kuka ei. Ja vielä jos nuoremmalla naisella on häntä vanhempia alaisia töissä niin voi kysyä onko helppoa olla auktoriteettinä?
ps. hymyllä ja ystävällisyydellä pääsee pidemmälle kuin voimasanoilla :)opettajana eräs mieshenkilö, joka oli erittäin lyhyt ja huonoryhtinen. Tuskin pysy kasassa. Mies sai kuitenkin aina ihmiset kuuntelemaan häntä. Aina luokkaan tullessa mies hakkasi kiveä agressiivisesti pöytää vasten ja samalla haukkui kaikki luokan oppilaat laiskoiksi vastaavaksi. Kaikki oppilaat kuuntelivat ja tottelivat tämän jälkeen häntä kuin kiltit pikkuhauvat.
Minä kunnioitan suuresti häntä. - -QueenOfHearts-
umpa-lumpa kirjoitti:
Jätkämäinen (siis ei-toivottava) nainen:
-Kiroilee paljon
-Juo usein ja tupakoi
-Mesoaa suureen ääneen (varsinkin kännissä)
-Keskeyttää kun mies puhuu, ei anna tälle suun vuoroa. Haluaa sanoa sanansa joka asiasta.
-Ei kuuntele miestään, vaan tekee mitä itse lystää.
-On fyysisesti tai ainakin verbaalisesti väkivaltainen.
-Haastaa miehen jatkuvasti erilaisiin väittelyihin. Provosoi riitoja.
-Nolaa miehensä julkisesti.
-On pikkumainen, katkera ja kostonhimoinen.
-Pukeutuu korostetun miehekkäästi. Ei välitä ulkonäöstään ja siisteydestään.
-On seksuaalisesti hyvin päällekäyvä ja aggressiivinen.
-Ajattelee enemmän työuraa kuin perhettään.
-Synkistelee ja on asenteeltaan pessimisti.
Naisellinen nainen:
-Pukeutuu mielellään naisellisesti ja pitää huolta ulkonäöstään. Tuoksuu hyvältä.
-Puhuu miellyttävästi ja lempeästi.
-Pyrkii sovittelemaan riitoja.
-Kuuntelee miestään ja pyrkii kompromissiin, vaikka ei oliskaan täysin samaa mieltä.
-Neuvottelee asioista ja kertoo etukäteen aikeistaan, eikä vain tee mitä lystää.
-Tykkää hellittelystä ja hemmottelusta; sekä ottavana että antavana osapuolena.
-Tykkää lapsista ja eläimistä.
-On myötätuntoinen ja elämänmyönteinen.
-On elämäntavoiltaan melko raitis.
-Ollessaan ulkona miehensä kanssa käyttäytyy siten, että mies voi olla hänestä ylpeä.koska minut otetaan helposti mukaan kaikkiin "poikien" juttuihin joihin ei kelpuuteta muita naisia ja yleensä syyksi sanotaan että olen hyvä jätkä. Vähän olen kyllä sitä ihmetellyt kun samalla saattavat sanoa naiselliseksi yms.
Tuosta jätkämäinen listalta ei löytynyt minuun sopivia juttuja... paitsi ehkä tuo väitteleminen... mutta en kyllä tykkää riidellä enkä inttää mutta pidän keskustelusta ihmisten kanssa jotka eivät ole kanssani samaa mieltä.
Nuo naisellisen naisen tuntomerkit sopivat kyllä minuun.... mutta en edelleenkään ymmärrä tuota hyvä jätkä juttua... yksi miespuolinen kaveri kyllä kerran sanoi että pitää siitä että osaan ajatella asioita miehen näkövinkkelistä... tarkoittaako se hyvä jätkä sitä? ja onko se jätkämäinen piirre vai onko sellainen ihan ok naisessa?
(identitetti kriisi???) ;) - -QueenOfHearts-
Psykopaatti kirjoitti:
opettajana eräs mieshenkilö, joka oli erittäin lyhyt ja huonoryhtinen. Tuskin pysy kasassa. Mies sai kuitenkin aina ihmiset kuuntelemaan häntä. Aina luokkaan tullessa mies hakkasi kiveä agressiivisesti pöytää vasten ja samalla haukkui kaikki luokan oppilaat laiskoiksi vastaavaksi. Kaikki oppilaat kuuntelivat ja tottelivat tämän jälkeen häntä kuin kiltit pikkuhauvat.
Minä kunnioitan suuresti häntä.opettajana eräs naishenkilö, joka oli pieni ja pyöreä. Hän aina istuutui pöydälleen, heilutteli jalkojaan, rapsutteli tukkaansa ja puheli hassuja. Hän sai oppilaat kuuntelemaan ja osallistumaan. Hän innoitti luokkaa keskustelemaan ja ilmaisemaan omia mielipiteitään.
Minä kunnioitan suuresti häntä :) - umpa-lumpa
koska minut otetaan helposti mukaan kaikkiin "poikien" juttuihin joihin ei kelpuuteta muita naisia ja yleensä syyksi sanotaan että olen hyvä jätkä. Vähän olen kyllä sitä ihmetellyt kun samalla saattavat sanoa naiselliseksi yms.
Tuosta jätkämäinen listalta ei löytynyt minuun sopivia juttuja... paitsi ehkä tuo väitteleminen... mutta en kyllä tykkää riidellä enkä inttää mutta pidän keskustelusta ihmisten kanssa jotka eivät ole kanssani samaa mieltä.
Nuo naisellisen naisen tuntomerkit sopivat kyllä minuun.... mutta en edelleenkään ymmärrä tuota hyvä jätkä juttua... yksi miespuolinen kaveri kyllä kerran sanoi että pitää siitä että osaan ajatella asioita miehen näkövinkkelistä... tarkoittaako se hyvä jätkä sitä? ja onko se jätkämäinen piirre vai onko sellainen ihan ok naisessa?
(identitetti kriisi???) ;)"Hyvä jätkä" on mielestäni ihan eri asia kuin "jätkämäinen".
Jos miehet kutsuvat naista hyväksi jätkäksi, he tarkoittavat että naisen kanssa on helppo keskustella vapautuneesti. Joidenkin naisten kanssa on mahdotonta keskustella, vaikka ne olisivat kuinka fiksuja. Johtuen siitä, että miesporukassa niille iskee automaattisesti jonkinlainen kanavaihde päälle, eivätkä ne osaa enää kuin räpsyttää silmiä, hymyillä viehättävästi ja reagoida miehen juttuihin. Eli koko keskustelu menee teerenpeliksi.
Eivät (ainakaan kaikki) miehet ole kuitenkaan etsimässä vain seksiseuraa ja siksi viihtyvät hyvin myös sellaisten naisten seurassa, joiden kanssa he pystyvät keskustelemaan ja pitämään harmitonta hauskaa ja joita he kutsuvat "hyviksi jätkiksi".
"Jätkämäinen" on taas nainen joka käyttäytyy korostetun miehekkäästi, mutta jonka kanssa ei voi keskustella eikä pitää hauskaa. Jätkämäisyys on sairaus; neuroottinen puolustuskeino pahaa maailmaa vastaan. Nainen joka on "hyvä jätkä" taas on yleensä avoin ja vapautunut ja siksi miellyttävää seuraa. - -QueenOfHearts-
umpa-lumpa kirjoitti:
"Hyvä jätkä" on mielestäni ihan eri asia kuin "jätkämäinen".
Jos miehet kutsuvat naista hyväksi jätkäksi, he tarkoittavat että naisen kanssa on helppo keskustella vapautuneesti. Joidenkin naisten kanssa on mahdotonta keskustella, vaikka ne olisivat kuinka fiksuja. Johtuen siitä, että miesporukassa niille iskee automaattisesti jonkinlainen kanavaihde päälle, eivätkä ne osaa enää kuin räpsyttää silmiä, hymyillä viehättävästi ja reagoida miehen juttuihin. Eli koko keskustelu menee teerenpeliksi.
Eivät (ainakaan kaikki) miehet ole kuitenkaan etsimässä vain seksiseuraa ja siksi viihtyvät hyvin myös sellaisten naisten seurassa, joiden kanssa he pystyvät keskustelemaan ja pitämään harmitonta hauskaa ja joita he kutsuvat "hyviksi jätkiksi".
"Jätkämäinen" on taas nainen joka käyttäytyy korostetun miehekkäästi, mutta jonka kanssa ei voi keskustella eikä pitää hauskaa. Jätkämäisyys on sairaus; neuroottinen puolustuskeino pahaa maailmaa vastaan. Nainen joka on "hyvä jätkä" taas on yleensä avoin ja vapautunut ja siksi miellyttävää seuraa.Olin sen ihan kohteliasuutena kyllä ymmärtänytkin.
Tuli hyvä mieli! :)
- kaunis 163cm
Paljompa täällä Suomessa on 190 pituisia. JOs jollain on lyhyt nainen niin ei siitä kannata vetee hernettä nenään.
Itse en ainakaan halua yli 185 senttistä.
175-185 cm on paras minulle. - Katujen kingi
Naisilla on ainainen alemmuuskompleksi, mistä seuraa aina, että naiset haluavat aina vaan isompaa ja isompaa ja yhteiskunnassa korkeasti arvostettuja asioita, vaikka niistä mitään konkreettista hyötyä kenellekään olisi. Samasta syystä naiset haluavat liittyä EU:hun, tulla akateemisiksi ja niin edelleen. Nämä tuovat turvallisuuden tunnetta, mukamas.
Narsistinen maailmankatsomus, ikävä kyllä. - mies-176cm
Itse taidan olla juuri kipukynnyksen yläpuolella (175cm), mitä olen lukenut seuranhakuilmoituksia. Mutta mulla oli lyhyt suhde n. 158cm naisen kanssa ja nainti tuntu kyllä oudolta, tavallaan sai yksin naida kun naisen pää oli rintakehäni kohdalla (lähetys-saarnaaja asento) Ei puhettakaan, että suutelu rakastelun aikana oli mahdollista. ;D
Mulle sopiva nainen olis 172-180cm. - mies-30v
Se on ihan turha luulo naiset, että iskemällä itsellenne mahdollisimman pitkän miehen mahdollistatte lapsillenne pitkät geenit :S
Luuletteko, että jos kaksi kääpiötä nai keskenään, heille tulee kääpiö lapsi? Väärin! Lapsi on hyvin todennäköisesti normaalipituinen.
Nuo geenit on sikäli jänskä juttu, että kaikki ominaisuudet ei periydy isältä ja äidiltä suoraan, vaan ne ominaisuudet periytyy myös iso ja jopa iso-iso-iso-iso isältä ja äidiltä.
Näihin kuuluu myös hiusten väri, kahdella blondivanhemmalla voi olla tummahiuksisia jälkeläisiä ja päinvastoin.
Olen tästä hyvä esimerkki. Isäni on yli 185cm ja tummahiuksinen. Minä olen vain 176cm blondi.- mies-30v
Jos haluatte tumman ja pitkän jälkeläisen naiset, naikaa vähintään 195cm pituinen oikeen musta niegeri. Jälkeläisen pituudesta ja hoikkuudesta ei ole tosin takeita, mutta eipähän kullanuppunne ole ainaskaan vaalee blondi.
- Jynskyti
Anteeksi, mutta nyt on ihan pakko kommentoida. Miksi kirjoitat geeneistä ja periytymisestä aivan kuin jotain niistä tietäisit? Kyllä pitkän miehen kanssa lapsia tekemällä saa pitempiä lapsia kuin lyhyemmän miehen kanssa. Mitä tarkoitat sillä, että "kaikki ominaisuudet ei periydy isältä ja äidiltä suoraan, vaan ne ominaisuudet periytyy myös iso ja jopa iso-iso-iso-iso isältä ja äidiltä"? Siis hyppivätkö isovanhempien geenit heidän ruumiistaan jälkipolviin jättäen väliin muutaman sukupolven?
Todellisuudessa esim. hiusten väri on multippelien alleelien ja useiden eri geenien aiheuttama ominaisuus, jossa tummahiuksisuus on dominoiva alleeli eli "blondi-alleeli" voi kulkeutua piilevänä yksilön perimässä ja ilmetä vasta seuraavassa sukupolvessa, mikäli kumppanilta tulee myös näitä resessiivisiä blondi-alleeleja.
Pituus on myös monien geenien aiheuttama, la mutta yhteisvallitseva. Oletetaanpa, että meillä jokaisella on 10 pituuskasvuun vaikuttavaa geeniä, joissa jokaisessa on kaksi alleelia; "lyhyt" ja "pitkä". Pitkillä ihmisillä on enemmän "pitkä"-alleeleja, lyhyillä "lyhyt"-alleeleja. Pitkä ihminen periyttää siten jälkeläisilleen todennäköisemmin "pitkä"-alleeleja. Naisella voi olla sama alleeliyhdistelmä kuin miehellä, mutta hän ei yleensä saavuta samaa pituutta kuin mies (keskim. pituusero 14 cm), koska pitkien luiden epifyysilevyjen sulkemisprossin aloittamien sukupuolihormonien eritys alkaa tytöillä poikia aikaisemmin eli pojilla kasvuhormoni saa vaikuttaa pidempään pituuskasvuun.
Terveisin tuleva geneetikko - Jynskyti
Lyhytkasvuisuus ("kääpiöys") ei yleensä ole perinnöllinen tila, vaan johtuu useimmiten kasvuhormonin pienestä erityksestä kasvuiässä. Lyhytkasvuisuus ei ole siis tällöin yksilön perimässä, vaan vika on useimmiten aivolisäkkeessä, joka tuottaa tuota kasvuhormonia. "Pituusgeenien" ilmeneminen yksilön ilmiasussa vaatii siis myös normaalin hormonierityksen ja tietysti esim. oikean ruokavalion yms.
- mies-30v
Jynskyti kirjoitti:
Anteeksi, mutta nyt on ihan pakko kommentoida. Miksi kirjoitat geeneistä ja periytymisestä aivan kuin jotain niistä tietäisit? Kyllä pitkän miehen kanssa lapsia tekemällä saa pitempiä lapsia kuin lyhyemmän miehen kanssa. Mitä tarkoitat sillä, että "kaikki ominaisuudet ei periydy isältä ja äidiltä suoraan, vaan ne ominaisuudet periytyy myös iso ja jopa iso-iso-iso-iso isältä ja äidiltä"? Siis hyppivätkö isovanhempien geenit heidän ruumiistaan jälkipolviin jättäen väliin muutaman sukupolven?
Todellisuudessa esim. hiusten väri on multippelien alleelien ja useiden eri geenien aiheuttama ominaisuus, jossa tummahiuksisuus on dominoiva alleeli eli "blondi-alleeli" voi kulkeutua piilevänä yksilön perimässä ja ilmetä vasta seuraavassa sukupolvessa, mikäli kumppanilta tulee myös näitä resessiivisiä blondi-alleeleja.
Pituus on myös monien geenien aiheuttama, la mutta yhteisvallitseva. Oletetaanpa, että meillä jokaisella on 10 pituuskasvuun vaikuttavaa geeniä, joissa jokaisessa on kaksi alleelia; "lyhyt" ja "pitkä". Pitkillä ihmisillä on enemmän "pitkä"-alleeleja, lyhyillä "lyhyt"-alleeleja. Pitkä ihminen periyttää siten jälkeläisilleen todennäköisemmin "pitkä"-alleeleja. Naisella voi olla sama alleeliyhdistelmä kuin miehellä, mutta hän ei yleensä saavuta samaa pituutta kuin mies (keskim. pituusero 14 cm), koska pitkien luiden epifyysilevyjen sulkemisprossin aloittamien sukupuolihormonien eritys alkaa tytöillä poikia aikaisemmin eli pojilla kasvuhormoni saa vaikuttaa pidempään pituuskasvuun.
Terveisin tuleva geneetikkoTuotahan yritin just selittää, mutta enemmän maalaisjärkeen sopivin termein. Itse opiskelin näitä geenijuttuja yli 8 vuotta sitten ja sen koomin en ole näitä miettinyt, joten muisti alkaa pettää.
Mutta naimalla pitkän miehen, ei se takaa että jälkeläisestä tulee 100% yhtä pitkä. - poitsu____
Sitä ei yhtään voi tietää miten pitkiä lapsista tulee. Oma isäni on 189cm ja äitikin 169cm, mutta itse olen vain 172cm pitkä mies. Eikä pitäisi kai enää kasvaa, kun olen kuitenkin 20w.....ja koko ikäni olen harrastanut terveitä elämäntapoja, joten pituuden ei pitäisi johtua mistään epäterveellisestä tavasta.....
- nainen 155
mies-30v kirjoitti:
Tuotahan yritin just selittää, mutta enemmän maalaisjärkeen sopivin termein. Itse opiskelin näitä geenijuttuja yli 8 vuotta sitten ja sen koomin en ole näitä miettinyt, joten muisti alkaa pettää.
Mutta naimalla pitkän miehen, ei se takaa että jälkeläisestä tulee 100% yhtä pitkä.liippas niin läheltä sitä, minkä sanoin omaksi syykseni, miksi pitkät miehet viehättää. Kerroin tuossa ylempänä ketjussa näin: "mahdollisilla tulevilla lapsilla olisi suurempi todennäköisyys kasvaa pitemmiksi kuin minä!!" Se pieni mahdollisuus saattaa riittää.
Avoimin silmin nuorena naisena katselin kyllä niitä ei-niin-pitkiäkin miehiä ja muutaman sellaisen kanssa seurustelinkin. Mielenkiintoista on pohtia myös sitä, mikä lyhyissä/pienissä naisissa viehättää pitkää miestä. - Jynskyti
poitsu____ kirjoitti:
Sitä ei yhtään voi tietää miten pitkiä lapsista tulee. Oma isäni on 189cm ja äitikin 169cm, mutta itse olen vain 172cm pitkä mies. Eikä pitäisi kai enää kasvaa, kun olen kuitenkin 20w.....ja koko ikäni olen harrastanut terveitä elämäntapoja, joten pituuden ei pitäisi johtua mistään epäterveellisestä tavasta.....
No sinulla on todennäköisesti käynyt huono tuuri pituusalleelien suhteen.
- Mies43
Jynskyti kirjoitti:
No sinulla on todennäköisesti käynyt huono tuuri pituusalleelien suhteen.
on "väärän" miehen lapsia.
- Liina
Paljon mukavampi halata kun ei ole ns munat suussa. Helpompi suudella ja helliä kun pituuseroa ei ole liikaa. En ole koskaan mitenkään erityisesti mieltynyt pitkiin miehiin pituuden vuoksi, mutta tietysti muut asiatkin vaikuttavat. Minun pisin mieheni oli 182cm ja lyhyin 170cm. Tietysti jos olisin itse pitkä nainen niin tuommonen 190 ei edes vaikuttaisi pitkältä mutta tämmönen marjanpoimija 162cm tyytyy mielellään ja helposti vähempäänkin ;)
- satutettu
on pelkästään huonoja kokemuksia noista 190 miehistä. pettäjiä ja huijareita. tottuneet saamaan naisen kun naisen= tulevat kuspäiksi.
Ei pahalla te pitkät, uskon et teistä löytyy kunnollisiakin. :) - Hömppä
Itse olen "vain" 173cm pitkä nainen, ja olen seurustellut myös lyhyiden miesten kanssa (siis alle 170cm) ,ei se pituus niinkään vaikuta vaan persoona. Mutta täytyy sanoa, että kun laitan korot, joita siis todella mielelläni käytän, en halua olla puolta metriä pidempi kuin mies. Olen pahoillani, mutta niin se vain on. Ja vaikka mieheni onkin yli 190cm, niin ei se nyt niin päätä huimaava pituus ole. Varsinkin, kun pitkät miehet usein ovat hentorakenteisimpia kuin päälle 180 cm..Ja henkilökohtaisesti pidän isorakenteisista miehistä, siis lihaksikkaista...Eli ei se pituus vaan paino :)
- hömppä
Tulipa sekava viesti...Siis pointti oli se ettei se pituus ole ratkaiseva tekijä missään muodossa minulle.
Jos nyt jotain katson, niin sitä kokoa ( lue=painoa)eli en haluaisi olla isompirakenteinen kuin mies jonka kanssa liikun, viis pituudesta. - Jynskyti
No todellakin on sekava viesti! Ensin sanot, että asia on niin, että miehen on oltava pitkä, jotta voit käyttää korkoja. Toisaalta lopussa muutat mieltäsi ja sanot, että pituudella ei ole väliä vaan leveydellä! Naisen logiikkaa? ;)
- tuuli-juulia
Mä en yleensä arvostele ja valitse seuraani pituuden mukaan, vaan siihen vaikuttaa enemmänkin se miten hyvin muuten viihtyy yhdessä. Mutta kuitenkin haaveilen pitkästä miehestä kumppaniksi (ja nykyinen ihastus on 190 ), siitä syystä että tykkään olla miestäni lyhyempi ja pitää korkokenkiä :) On ihanaa tuntea olevansa pieni toisen rinnalla, eikä joku "hevosenpuolikas"...en tiedä miks oon aina halunnu olla pieni ja siro :/
Exä oli 175, mä oon 170, ja koko avoliiton ajan käytin matalia kenkiä etten ois ollu pitempi miestä. Ero ei kuitenkaan tullut pituuden takia ;)
Mutta siis tositilanteessa pituus ei ratkaise, vaan ne kemiat ja yhdessä viihtyminen :)- John McB
Tämä ihan kivasti kiteyttää sen että kaikki asiat, pituuskin, näissä nainen-mies jutuissa lopulta pyörii sen ympärillä miltä naisesta tuntuu.
Noin markkinalähtöisesti ajatellen minä naisena ajattelisin niin, että haluamalla miehelleni ominaisuuden pitkä, luovun samalla jostakin muusta positiivisesta piirteestä, koska pitkiä ei kuitenkaan riitä kaikille ja kaikkea ei voi saada.
Esim. voisin olettaa että jonkin naisen oma markkina-arvo riittäisi "vaihdossa" saamaan saamaan kolme seuraavista ominaisuuksista miehelleen: pitkä, komea, fiksu, mukava ja vapaa. Kukin voi miettiä mitkä 3 valitsee.
- SSS
Siksi kun on mukavaa kun pitkä mies halii.
- Z-nainen
Varsinkaan kun en ole koskaan tavannut fiksua ja filmaattista 190 miestä. Ilmeisesti pituudella pärjää niin muilla tavoilla ei ole väliä?
- mies ihmettelee
Samaa olen tuuminut minäkin kun tiedän muutaman pitkän "tapauksen". Tuntuu että joillekin riittää vain se pituus. Muuta ei tarvita.
- Jynskyti
Apua! Etteköhän mene jo liian pitkälle yleistyksissänne?!
kun olen 152 senttinen pieni kääpiö niin kyllä pitkä mies turvaa toisi..mutta ei se mikään peruste ole seurustelulle kyllä se lyhytkin mies käy...
- Birdie*
Huono homma mutta kyllä miehen pitää olla miehen kokoinen. Ja se miehen koko alkaa just tosta 190 cm ylöspäin.
Sillä siis nimenomaan on merkitystä. Paljon. - meiju
tykkään pitkistä miehistä mut en sentään noin pitkistä 190plus. joku 175-187cm on tosi hyvä=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855392Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423581Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611926Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2891753- 471606
- 941412
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81312