Minusta on kummallista
- se, että vaikka miehet tappavat selkeästi enemmän naisia kuin naiset miehiä, naisten väitetään olevan yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin, jollei jopa enemmän.
- se, että naiset käyvät perheväkivallankäytön kohteena olosta aiheutuneiden vammojen takia useammin sairaalassa kuin miehet, mutta silti he ovat väkivaltaisempia?
- se, että naisten väkivaltaisuutta väitetään olevan enemmän, mutta että he ovat mukamas niin heikkoja, että iskut ovat tehottomampia. Kuitenkin, erään tutkimuksen mukaan, naiset ovat vain muutamia prosentteja miehiä heikompia, mitä voimaan tulee.
- se, että kun miehiä syytetään väkivaltaisuudesta, syy kääntyy aina niin sanottuun henkiseen väkivaltaan, jota pidetään erityisesti naisten lajina. Kuitenkin minusta tuntuu, että se joka haluaa toista satuttaa, käyttää siihen kaikkia keinoja. Jos mies hakkaa vaimoaan, hän tuskin täysin voi vedota siihen, että toinen "sivalsi sanoilla", sillä varmasti sanoja on käytetty puolin jos toisin.
- se, että henkinen väkivalta joidenkin mielestä oikeuttaa fyysiseen.
- se, että väkivaltaisuudelle löytyy aina syy, usein muista kuin väkivaltaisista ihmisistä itsestään.
- se, että naisia pidetään jotenkin ylimaallisen ideaaleina epäihmisinä, ettei heilläkin voisi napsahtaa.
- se, miten joku voikin pitää henkistä väkivaltaa pahempana kuin fyysistä. En ymmärrä. Minusta fyysisen väkivallan kohteena olo tuntuu kyllä henkiselläkin puolella. Eikö kukaan muka pelkää lyövää, uhkaavasti käyttäytyvää ihmistä?
- se, että mitä tahansa provokatiivista väitettä täällä sitten esitetäänkin totena, aina löytyy joku joka uskoo siihen. Kaikki eivät tunnista lähteitä luotettaviksi, kaikki eivät ymmärrä tilastoja, kaikki kirjoitettu ei ole totta.
Väkivalta
18
971
Vastaukset
- tietäjä maan
31 maan tutkimus kertoo samaa kieltään jokaisessa maassa; naiset ovat yhtä väkivaltaisia kuin miehet.
Naiset myönsivät kaksi kertaa useammin lyöneensä miestä ensin!
Vain yksi asia ei sovi päähäni; miksi sitä ei voi myöntää?- alkuper.
Minun päähäni ei sovi se, että miksi se väkivalta on naisen tekemänä pahempaa, kuin miesten? Miksi sitä nykyään korostetaan? Ainahan sitä on ollut, kuka sitä nyt on kiistänytkään.
Naiset kuitenkin edelleen tappavat väkivaltaisuuksissaan varsin paljon harvemmin kuin miehet. Miksi miesten on se niin vaikea myöntää? - tulee mieheltä
alkuper. kirjoitti:
Minun päähäni ei sovi se, että miksi se väkivalta on naisen tekemänä pahempaa, kuin miesten? Miksi sitä nykyään korostetaan? Ainahan sitä on ollut, kuka sitä nyt on kiistänytkään.
Naiset kuitenkin edelleen tappavat väkivaltaisuuksissaan varsin paljon harvemmin kuin miehet. Miksi miesten on se niin vaikea myöntää?Nainen jota on alistettu,lyöty,raiskattu-käytetty vahvemman ylivaltaa, sellainen usein kokee jossain vaiheessa viimeisen pisaran tulleen ja silloin tapahtuu.
- se menee
tulee mieheltä kirjoitti:
Nainen jota on alistettu,lyöty,raiskattu-käytetty vahvemman ylivaltaa, sellainen usein kokee jossain vaiheessa viimeisen pisaran tulleen ja silloin tapahtuu.
ja se on vain miesten konsti helpottaa omaa huutavan huonoa omaatuntoaan vierittämällä syy naisten niskoille hinnalla millä hyvänsä!
Vahvempi osapuoli on tässäkin asiassa heikompi! - tietäjä maan
alkuper. kirjoitti:
Naiset kuitenkin edelleen tappavat väkivaltaisuuksissaan varsin paljon harvemmin kuin miehet. Miksi miesten on se niin vaikea myöntää?Millä tavoin naisten väkivalta muka on pahempaa? Kuka näin väittää? Minun mielipiteeni on sellainen, että kukaan ei ole väkivallasta kokonaan vapaa. Sellaista ihmistä ei olekaan, joka ei joskus ole aiheuttanut jollekin joko pahan mielen tai sitten vaikka vaan vähän läpsäissyt.
Hyvyys ja pahuus eivät kulje sukupuolien mukaan, vaan asuvat jokaisessa meistä.
Siksi, en ymmärrä, miksi naiselle on mahdotonta nähdä oma vajavaisuutensa ja myöntää olevansa samanlainen ihminen kuin mieskin - hyvistä ja pahoista asioista kasattu.
Toista niin idioottia tapaa kieltää totuus en tiedä, kuin se väite, jonka tässä itsekin otat esille: "Naiset kuitenkin edelleen tappavat väkivaltaisuuksissaan varsin paljon harvemmin kuin miehet."
Miksi pitää kiistellä siitä, kumpi enemmän? Eikö voida todeta että kumpikaan ei ole hyväksyttävää ja molempia on? - ovat itse ensin hakattuja
tietäjä maan kirjoitti:
Millä tavoin naisten väkivalta muka on pahempaa? Kuka näin väittää? Minun mielipiteeni on sellainen, että kukaan ei ole väkivallasta kokonaan vapaa. Sellaista ihmistä ei olekaan, joka ei joskus ole aiheuttanut jollekin joko pahan mielen tai sitten vaikka vaan vähän läpsäissyt.
Hyvyys ja pahuus eivät kulje sukupuolien mukaan, vaan asuvat jokaisessa meistä.
Siksi, en ymmärrä, miksi naiselle on mahdotonta nähdä oma vajavaisuutensa ja myöntää olevansa samanlainen ihminen kuin mieskin - hyvistä ja pahoista asioista kasattu.
Toista niin idioottia tapaa kieltää totuus en tiedä, kuin se väite, jonka tässä itsekin otat esille: "Naiset kuitenkin edelleen tappavat väkivaltaisuuksissaan varsin paljon harvemmin kuin miehet."
Miksi pitää kiistellä siitä, kumpi enemmän? Eikö voida todeta että kumpikaan ei ole hyväksyttävää ja molempia on?Niin siinä lopuiksi käy, jos alistuu pitkäkestoiseen väkivaltaiseen suhteeseen.Joku kerta naiselta napsahtaa vieteri "enää et hakkaa ikinää" - seurauksen tiedämme.
- tietäjä maan
ovat itse ensin hakattuja kirjoitti:
Niin siinä lopuiksi käy, jos alistuu pitkäkestoiseen väkivaltaiseen suhteeseen.Joku kerta naiselta napsahtaa vieteri "enää et hakkaa ikinää" - seurauksen tiedämme.
Miksi naiset alistuvat ja näin suosivat väkivallan kasvua? Koska pelkäävät oman osuutensa julkituloa?
- Hellapoliisina jo vuosia
tietäjä maan kirjoitti:
Miksi naiset alistuvat ja näin suosivat väkivallan kasvua? Koska pelkäävät oman osuutensa julkituloa?
Mikä se oma osuus siis on? On niitä jotka eivät ns.kerjää nenäänsä vaan sitä herkkua tulee vaikka nukkuisit...
- tietäjä maan
Hellapoliisina jo vuosia kirjoitti:
Mikä se oma osuus siis on? On niitä jotka eivät ns.kerjää nenäänsä vaan sitä herkkua tulee vaikka nukkuisit...
Minusta on täysin vieras ajatus normaalille psyykelle, että he, joille väkivalta on puolison taholta jatkuvaa, eivät olisi osallisen tässä prosessissa.
Kukaan ei ota selkäänsä täysin syyttä kymmeniä vuosia. Jos näin on, on kyseessä sairas henkilö. Näitä sairaita on joukosta vain todella pieni marginaalinen joukko. Lähes jokainen perheväkivallan uhri (kuollut) on näitä vuosia jatkuneen sorron uhreja. Samoin suurin osa turvakotien asiakkaista on samoja naamoja vuodesta toiseen.
Ja toisekseen, miesten syyllistämiseksi asiassa on tehty valtavasti töitä, mutta parisuhdeväkivalta ei kokonaisuudessaan vähene. Syystä, että naisten tekemänä se yhä vain kasvaa ja raaistuu. Jo lähes 40% vakavista pahoinpitelyistä perheessä on naisten tekemiä. Miesten kohdalla se on vastaavasti vähentynyt. - kerran eronnut
Hellapoliisina jo vuosia kirjoitti:
Vastaan, vaikka et minua tässä konsultoinutkaan.
Olen ollut liitossa, jossa mies nakkasi selkäsaunan, vaikka juuri sillä hetkellä ei mitään minun puoleltani tapahtunutkaan. Välillä jopa kesken kutomisen. Mutta yksin yhteinen nimittäjä näillä tilanteilla kuitenkin oli: ne kaikki tapahtuivat miehen ollessa humalassa.
Eron jälkeen kävin läpi helvetin. En saanut yöllä untakaan enää loppujen lopuksi. Jos nukuin, varmasti siihen uneen sekosi jostain tappelu exän kanssa.
Eihän siinä muu auttanut kuin mennä psykiatrin puheille. Hän olikin erittäin hyvä.
Jos olisi pitänyt syyttää vain exää (eikä hahmottaa koko tilannetta), olisin yhä kierteessä. Mutta juttu avautui, kun aloimme keskustella minusta ja minun tunteistani ja vaatimuksistani exää kohtaan.
Ymmärsin, että olin ollut ns. pirttihirmu. Olin vaatinut mieheltäni ja lapsiltani erittäin paljon. Ensin oli kamala olo. Mutta terapiassa sain tukea näille syyllisyyden tunteilleni ja opin käsittelemään niitä. Ne eivät tapa.
Okei. Ymmärsin, miksi sain selkääni. Osasin kasvaa ihmisenä itsekin ja nyt elän täysin tasapainoista elämää uudessa suhteessa.
En ole täydellinen. Eikä sitä saa minulta kukaan vaatiakaan. Minua ei tarvitse nostaa jalustalle siksi, että olen saanut selkääni ja että olen nainen.
Terapeuttini sanoi, että väkivaltatilanne kotona on useimmiten monen tapahtuman summa.
Näillä lauseilla ei ole tarkoitus oikeuttaa pahoinpitelijää, vaan antaa uskoa heille, joilla sitä vielä on.
Niin usein olen kuullut eri yhteyksissä sanottavan, että ihminen on itse itsensä pahin vihollinen. Niin tässäkin.
On helpompaa alistua lyötäväksi kuin lähteä kasvamaan ihmisenä. Siitä tuossa omassa osuudessa on kyse. Ja siitä on kyse alistumisessa. Muutos pelottaa. - Delailahin
tietäjä maan kirjoitti:
Minusta on täysin vieras ajatus normaalille psyykelle, että he, joille väkivalta on puolison taholta jatkuvaa, eivät olisi osallisen tässä prosessissa.
Kukaan ei ota selkäänsä täysin syyttä kymmeniä vuosia. Jos näin on, on kyseessä sairas henkilö. Näitä sairaita on joukosta vain todella pieni marginaalinen joukko. Lähes jokainen perheväkivallan uhri (kuollut) on näitä vuosia jatkuneen sorron uhreja. Samoin suurin osa turvakotien asiakkaista on samoja naamoja vuodesta toiseen.
Ja toisekseen, miesten syyllistämiseksi asiassa on tehty valtavasti töitä, mutta parisuhdeväkivalta ei kokonaisuudessaan vähene. Syystä, että naisten tekemänä se yhä vain kasvaa ja raaistuu. Jo lähes 40% vakavista pahoinpitelyistä perheessä on naisten tekemiä. Miesten kohdalla se on vastaavasti vähentynyt.Mulle on käynyt juuri niin, että olen ollut nukkumassa kun humalassa tullaan repimään hiuksista tai otetaan suoraan kurkusta kiinni.Yhtään ei tarvitse provosoida silloinkun toisella on tietty humalan vaihde päällä. Raivopäissään russikoi oman vanhempansakkin niinettä tältä yli 70vuotiaalta ihmiseltä katkesi kylkiluita!! Joillakin naksahtaa levy nurin pelkän viinan voimalla! Eikä silloin syitä tarvita.
- tietäjä maan
Delailahin kirjoitti:
Mulle on käynyt juuri niin, että olen ollut nukkumassa kun humalassa tullaan repimään hiuksista tai otetaan suoraan kurkusta kiinni.Yhtään ei tarvitse provosoida silloinkun toisella on tietty humalan vaihde päällä. Raivopäissään russikoi oman vanhempansakkin niinettä tältä yli 70vuotiaalta ihmiseltä katkesi kylkiluita!! Joillakin naksahtaa levy nurin pelkän viinan voimalla! Eikä silloin syitä tarvita.
olit hakattavissa tämän jälkeen?
- Delailahin
tietäjä maan kirjoitti:
olit hakattavissa tämän jälkeen?
Meni niin pitkälle että jouduin törkeän pahoinpitelyn kohteeksi ja siinä oli jo tappamisen maku, hän oli tuolloin krapulassa.Tämä vielä läpi käytiin, ennekuin "viisastuin".
- Turo
tietäjä maan kirjoitti:
Ja toisekseen, miesten syyllistämiseksi asiassa on tehty valtavasti töitä, mutta parisuhdeväkivalta ei kokonaisuudessaan vähene. Syystä, että naisten tekemänä se yhä vain kasvaa ja raaistuu. Jo lähes 40% vakavista pahoinpitelyistä perheessä on naisten tekemiä. Miesten kohdalla se on vastaavasti vähentynyt.Toit hyvin asian esiin "tietäjä maan" sanoessasi, että "lähes 40% vakavista pahoinpitelyistä perheessä on naisten tekemiä".
Vuodelta 2004, jolta on tällä hetkellä tuorein tilasto tästä asiasta, rikosnimikkeellä "törkeä pahoinpitely" 43% oli naisten tekemiä pahoinpitelyrikoksia. - mä vaan
alkuper. kirjoitti:
Naiset kuitenkin edelleen tappavat väkivaltaisuuksissaan varsin paljon harvemmin kuin miehet. Miksi miesten on se niin vaikea myöntää?"Minun päähäni ei sovi se, että miksi se väkivalta on naisen tekemänä pahempaa, kuin miesten?"
Miksi noin kuvittelet? Koita päästä eroon tuosta suppeasta näkökulmasta.
"Naiset kuitenkin edelleen tappavat väkivaltaisuuksissaan varsin paljon harvemmin kuin miehet. Miksi miesten on se niin vaikea myöntää?"
Minusta miehet ovat myöntäneet tämän jo kauan sitten. Naisten sitä vastoin on vaikeaa myöntää naisten harjoittama väkivalta.
- joojoo
"se, että naisten väkivaltaisuutta väitetään olevan enemmän, mutta että he ovat mukamas niin heikkoja, että iskut ovat tehottomampia. Kuitenkin, erään tutkimuksen mukaan, naiset ovat vain muutamia prosentteja miehiä heikompia, mitä voimaan tulee"
Ei pidä paikkansa. Miehet ovat huomattavasti naista vahvempia ainakin mitä omaan kokemuspiirinii tulee. Väkivaltaa löytyy kaikkialta ja sitä käyttävät kaikki sukupuoleen katsomatta!miksi sitä ei mietitä tai siitä olla huolestuneita?
- Anonyymi
On muistettava, ettei millään ole mitään väliä ja silloin pyyhkii hyvin!
Esim opr finance oyn omistaja Ruuska menettelee edellä kuvatusti ja rikos vain jatkuu tuottoisana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138