miten pystyy puhdistamaan auton lämmitys kennon kun ei lämmin ilma riitä auton sisällä onko kellään tietoa.
lämmityskennon puhdistus
34
34675
Vastaukset
- Höh!
Turhia haikailet: lämmityskennon puhdistus! Höh! Vaihda toimiva termostaatti moottoriin, niin alkaa taas lämmetä. Siis lämpenee sen vähän, mitä ko. vehje on ennenkin lämmennyt.
tiedät, että lämmityslaitteen kenno on likainen?
Tapausta tuntematta väittäisin, että se ei ole likainen. Eikä termostaatin vaihto auta kuin siinä harvinaisessa tapauksessa, että se on vialla.
Pitää ensin paikallistaa vika ja sitten korjata se, täältä summamutikassa kyselemällä ei varmasti selviä mitään.- sitä..
sitroen kirjoitti:
tiedät, että lämmityslaitteen kenno on likainen?
Tapausta tuntematta väittäisin, että se ei ole likainen. Eikä termostaatin vaihto auta kuin siinä harvinaisessa tapauksessa, että se on vialla.
Pitää ensin paikallistaa vika ja sitten korjata se, täältä summamutikassa kyselemällä ei varmasti selviä mitään.epäpuhtautta sinne vain kertyy ajan kanssa ja yksi on kattilakivi, jota ei kyllä saa pois millään huuhtelemalla!
Sinun kannattaisi selvästi olla pois täältä vähän aikaa, koska kommentit ovat tuollaisia! Tarkoitus kait on, että kokematonkin voi kysellä neuvoja ja jostainhan sekin on aloitettava!!!! - onkin
sitä.. kirjoitti:
epäpuhtautta sinne vain kertyy ajan kanssa ja yksi on kattilakivi, jota ei kyllä saa pois millään huuhtelemalla!
Sinun kannattaisi selvästi olla pois täältä vähän aikaa, koska kommentit ovat tuollaisia! Tarkoitus kait on, että kokematonkin voi kysellä neuvoja ja jostainhan sekin on aloitettava!!!!tukkeessa ulkoisesti tai ilmaläpät ei toimi kunnolla. Ei nykyisin ole mitään vesiventtiilejä. Sun kattilakives voi olla kans ihan huuhaata.
- joskus..
onkin kirjoitti:
tukkeessa ulkoisesti tai ilmaläpät ei toimi kunnolla. Ei nykyisin ole mitään vesiventtiilejä. Sun kattilakives voi olla kans ihan huuhaata.
rikkinäistä kennoa ja pitäisi se asia tietää jo koulun penkiltäkin, että sitä kattilakiveä erottuu vedestä ja voi jopa tukkia moottorista jäähdytyskanavan!
joskus.. kirjoitti:
rikkinäistä kennoa ja pitäisi se asia tietää jo koulun penkiltäkin, että sitä kattilakiveä erottuu vedestä ja voi jopa tukkia moottorista jäähdytyskanavan!
Eipä tunnu kattilakivihommat olevan sinulla hanskassa. Istupa siellä koulun penkillä vielä muutama vuosi lisää äläkä koko aikaa piirtele niitä kirkkoveneitä niin ehkä se kattilakiven syntymekanismi sinullekin joskus selviää.
- Aade
Kennolle menevät letkut irti ja vesiletkulla kennoon vettä molemmista suunnista. Voi auttaa vähäksi aikaa mutta todennäköisesti kennon vaihto edessä... Tietenkin jos moottorinkaan lämmöt ei nouse niin silloin kannattaa termari(kin) vaihtaa.
- taidatte
olla kaveri kysyy että ilma ei riitä sitä ei tule kennon sisäpuolelta .häh vai olelko väärässä?
- Citisen Kane
olla kerännyt kattilakiveä (tms. tauhkaa), jolloin lämmönsiirtokyky heikkenee. Joskus oli tarvikeliikkeissä kaupan jäähdyttimen huuhteluainetta, joka kaadettiin syyläriin ja käväistiin sitten ostamassa vaikka ässäarpa ärrältä, jotta termari aukeaa ja liemi alkaa vaikuttamaan.
Sen jälkeen nesteet pois (ei maahan!), huuhtelu vastavirtaan ja uudet nesteet tilalle.
Ainakin huuhteluvesi oli sameaa huuhtelun alussa, joten jotakin se sieltä irrotteli röörien sisuksista.
Näiden aineiden sopivuutta alumiinikennoisille systeemeille ei ole tiedossani, mutta kysele tarvikeliikkeistä lisää.- Aade
Kyllähän näitä puhdistus aineita on myynnissä, yleensä kyllä irrottavatkin lian kierrosta, mutta se kerääntyy samantien jo muutenkin tukkoiseen lämppärin kennoon, tai pahimmassa tapauksessa syyläriin. :(
- wefwefw
Ja mistähän se kattilakivi on sinne tullut? Ei siinä vedessa ole kalkkia nimeksikään, ei se mihinkään kerry. Rautalohkoisissa voi kyllä olla ruostetta jos ei nesteitä ole vaihdettu.
wefwefw kirjoitti:
Ja mistähän se kattilakivi on sinne tullut? Ei siinä vedessa ole kalkkia nimeksikään, ei se mihinkään kerry. Rautalohkoisissa voi kyllä olla ruostetta jos ei nesteitä ole vaihdettu.
kattilakiveä ainakaan 300000 km:n ajossa mistään tule eikä mihinkään kerry. Jos likavesiä itse jäähdyttimeen kaatelet, niin se on asia erikseen. Eikä lämmityslaitteet nestepuolelta tukkeudu, ilmapuoli on jo eri asia. Ja ilmaläpät ja niitten säädöt ne suurimpia syyllisiä ovat, jos ei lämpöjä tule.
- Citisen kane
sitroen kirjoitti:
kattilakiveä ainakaan 300000 km:n ajossa mistään tule eikä mihinkään kerry. Jos likavesiä itse jäähdyttimeen kaatelet, niin se on asia erikseen. Eikä lämmityslaitteet nestepuolelta tukkeudu, ilmapuoli on jo eri asia. Ja ilmaläpät ja niitten säädöt ne suurimpia syyllisiä ovat, jos ei lämpöjä tule.
mutta sinne kertyy jokin kanahkakerros, oli nyt kemialliselta koostumukseltaan mitä tahansa. Ja ei tartte olla paksukaan kerros, niin lämmönjohtuminen nesteestä kennon läpi ilmaan heikkenee > lämmitysteho pienenee.
- ajettu..
sitroen kirjoitti:
kattilakiveä ainakaan 300000 km:n ajossa mistään tule eikä mihinkään kerry. Jos likavesiä itse jäähdyttimeen kaatelet, niin se on asia erikseen. Eikä lämmityslaitteet nestepuolelta tukkeudu, ilmapuoli on jo eri asia. Ja ilmaläpät ja niitten säädöt ne suurimpia syyllisiä ovat, jos ei lämpöjä tule.
diesel mazdan koneesta oli kattilakivi tukkinut nestekanavan ja sen vuoksi polttanut kannentiivisteen!
Sitä vaan kertyy vedestä sopivissa olosuhteissa ja sikksi jäähdytysjärjestelmän korkkia ei tule turhan takia aukoa liian usein, koska happi edesauttaa sitä!! ajettu.. kirjoitti:
diesel mazdan koneesta oli kattilakivi tukkinut nestekanavan ja sen vuoksi polttanut kannentiivisteen!
Sitä vaan kertyy vedestä sopivissa olosuhteissa ja sikksi jäähdytysjärjestelmän korkkia ei tule turhan takia aukoa liian usein, koska happi edesauttaa sitä!!muodostuu, kun tavallista vesijohtovettä lisätään jäähdytysjärjestelmään, josta poistuu vettä höyrynä. Veteen liuenneet suolat eivät poistu höyryn mukana, vaan alkavat rikastua nesteeseen. Jossain vaiheessa ja jossain paikassa nämä suolat alkavat kiteytyä kattilakiveksi, kun vesi ei enää pysty pitämään liuenneena nesteessä olevaa suolaa. Näin syntyy kattilakivi.
Jos jäähdyttimen painekorkki vuotaa, jolloin jäähdytysneste pääsee jatkuvasti kosketukseen ulkoilman kanssa, liukenee ilmasta nesteeseen happea joka syö nesteen inhibiitit pois ja neste alkaa syövyttää jäähdytysjärjestelmää. Tämä korroosiojäte sitten saattaa kertyä ajan mittaan johonkin ja tukkia jotain, ellei syöpymä esimerkiksi kansitiivisteen kohdalta puhkaise alumiinista sylinterilohkoa tms. Tämä korroosiotuote ei siis ole kattilakiveä vaan korroosiotuotteita.
On tota, että jäähdytysjärjestelmän pinnoille, esim. juuri lämmityslaitteen kennoon, joskus tulee ohut öljymäinen kalvo (inhibiiteistä?), joka tietenkin heikentää lämmönsiirtoa. En ole nähnyt sellaista koskaan kuitenkaan paksuna kerroksena ja jos sellainen jostain löytyy, kannattaisi tutkia mitä se on. Tulisi ainakin tietoa lisää.sitroen kirjoitti:
muodostuu, kun tavallista vesijohtovettä lisätään jäähdytysjärjestelmään, josta poistuu vettä höyrynä. Veteen liuenneet suolat eivät poistu höyryn mukana, vaan alkavat rikastua nesteeseen. Jossain vaiheessa ja jossain paikassa nämä suolat alkavat kiteytyä kattilakiveksi, kun vesi ei enää pysty pitämään liuenneena nesteessä olevaa suolaa. Näin syntyy kattilakivi.
Jos jäähdyttimen painekorkki vuotaa, jolloin jäähdytysneste pääsee jatkuvasti kosketukseen ulkoilman kanssa, liukenee ilmasta nesteeseen happea joka syö nesteen inhibiitit pois ja neste alkaa syövyttää jäähdytysjärjestelmää. Tämä korroosiojäte sitten saattaa kertyä ajan mittaan johonkin ja tukkia jotain, ellei syöpymä esimerkiksi kansitiivisteen kohdalta puhkaise alumiinista sylinterilohkoa tms. Tämä korroosiotuote ei siis ole kattilakiveä vaan korroosiotuotteita.
On tota, että jäähdytysjärjestelmän pinnoille, esim. juuri lämmityslaitteen kennoon, joskus tulee ohut öljymäinen kalvo (inhibiiteistä?), joka tietenkin heikentää lämmönsiirtoa. En ole nähnyt sellaista koskaan kuitenkaan paksuna kerroksena ja jos sellainen jostain löytyy, kannattaisi tutkia mitä se on. Tulisi ainakin tietoa lisää.syy lämmön riittämättömyyteen saattaa sittenkin olla kennon ulkopuolinen likaantuminen, ilmakanavien tukkeutuminen tai ilmaläppien väärä asento. Näihin ei auttane muu kuin lämmityslaitteen purku riittävässä laajuudessa ja tarvittaessa putsaus ja korjaus. Joskus se on niinkin pienestä kiinni, että joku ilmaläpän säätövaijeri tai sen kuori on siirtynyt pois paikaltaan.
- pelle
sitroen kirjoitti:
muodostuu, kun tavallista vesijohtovettä lisätään jäähdytysjärjestelmään, josta poistuu vettä höyrynä. Veteen liuenneet suolat eivät poistu höyryn mukana, vaan alkavat rikastua nesteeseen. Jossain vaiheessa ja jossain paikassa nämä suolat alkavat kiteytyä kattilakiveksi, kun vesi ei enää pysty pitämään liuenneena nesteessä olevaa suolaa. Näin syntyy kattilakivi.
Jos jäähdyttimen painekorkki vuotaa, jolloin jäähdytysneste pääsee jatkuvasti kosketukseen ulkoilman kanssa, liukenee ilmasta nesteeseen happea joka syö nesteen inhibiitit pois ja neste alkaa syövyttää jäähdytysjärjestelmää. Tämä korroosiojäte sitten saattaa kertyä ajan mittaan johonkin ja tukkia jotain, ellei syöpymä esimerkiksi kansitiivisteen kohdalta puhkaise alumiinista sylinterilohkoa tms. Tämä korroosiotuote ei siis ole kattilakiveä vaan korroosiotuotteita.
On tota, että jäähdytysjärjestelmän pinnoille, esim. juuri lämmityslaitteen kennoon, joskus tulee ohut öljymäinen kalvo (inhibiiteistä?), joka tietenkin heikentää lämmönsiirtoa. En ole nähnyt sellaista koskaan kuitenkaan paksuna kerroksena ja jos sellainen jostain löytyy, kannattaisi tutkia mitä se on. Tulisi ainakin tietoa lisää.Ei kai kukaan laita vesikraanasta vettä syyläriin käyttäkää nyt hyvät ihmiset akkuvettä tai valmista jähdytinnestettä sitäkin saa, ja on myös merkkikohtaisia nesteitä esim. Renault haluaa käyttää omaa nestettä, se pitäisi myös vaihtaa mutaman vuoden kuluttua, jos on kattilakiveä ja muuta paskaa saa kylläkin syyttää itseään.
pelle kirjoitti:
Ei kai kukaan laita vesikraanasta vettä syyläriin käyttäkää nyt hyvät ihmiset akkuvettä tai valmista jähdytinnestettä sitäkin saa, ja on myös merkkikohtaisia nesteitä esim. Renault haluaa käyttää omaa nestettä, se pitäisi myös vaihtaa mutaman vuoden kuluttua, jos on kattilakiveä ja muuta paskaa saa kylläkin syyttää itseään.
ainakin olen viimeiset 44 vuotta käyttänyt autoissani (joita ei ole ollut kovin monta) kraanaveden ja pakkasnesteen seosta 1:1 ja vaihtanut nesteet vain poikkeustapauksissa. Sitten kun olen tähän vanhaan autoon remonttia joutunut tekemään, niin aina on ollut kirkkaat nesteet eikä mitään sakkaa missään osassa jäähdytysjärjestelmiä. Moottoreita on ollut sekä valurauta- että alumiiniblokilla.
Monet markat ja eurot on tarvikekauppias tässäkin menettänyt, kun en ole perustelemattomia ja tuulesta temmattuja väitteitä uskonut.
Näin minä olen tehnyt, näin aion jatkaa ja nämä ovat kokemukseni.- jousr
sitroen kirjoitti:
kattilakiveä ainakaan 300000 km:n ajossa mistään tule eikä mihinkään kerry. Jos likavesiä itse jäähdyttimeen kaatelet, niin se on asia erikseen. Eikä lämmityslaitteet nestepuolelta tukkeudu, ilmapuoli on jo eri asia. Ja ilmaläpät ja niitten säädöt ne suurimpia syyllisiä ovat, jos ei lämpöjä tule.
pisti sen verran "asiantuntijat" nyppimään kun kenno voi kyllä helposti tukkeutua ja se on helppo todeta, jos sisäänmeno letku lämmin ja ulos tuleva kylmä asia on selvä. itsellä näin ollut jo kahdessa autossa.
turha se on hitto väittää ettei voi tukkeutua jos voi ja tarkistus on noin helppo..! ja joku termarin vaihto, no niin joo jos termari on tukossa jonka voi todeta jäähyttimen yläletkun virtauksia ja lämpöjä tutkailemalla, mutta ei se kyllä muualta tukkeutumia avaa.
huhhuh mitä alan experttejä täälläkin taas riehuu.
ja niin, sitä en kiellä eteikö se mahdollisesti ole _harvinaista_ uudemmissa autoissa tai hyvin pidetyissä, kennoston tukkeutuminen. mutta kyllä se hemmetti on mahdollista, ja tietyissä malleissa yleistäkin. - vanhat konstit
sitroen kirjoitti:
ainakin olen viimeiset 44 vuotta käyttänyt autoissani (joita ei ole ollut kovin monta) kraanaveden ja pakkasnesteen seosta 1:1 ja vaihtanut nesteet vain poikkeustapauksissa. Sitten kun olen tähän vanhaan autoon remonttia joutunut tekemään, niin aina on ollut kirkkaat nesteet eikä mitään sakkaa missään osassa jäähdytysjärjestelmiä. Moottoreita on ollut sekä valurauta- että alumiiniblokilla.
Monet markat ja eurot on tarvikekauppias tässäkin menettänyt, kun en ole perustelemattomia ja tuulesta temmattuja väitteitä uskonut.
Näin minä olen tehnyt, näin aion jatkaa ja nämä ovat kokemukseni.Silitysraudassa ja akussa voi käyttää akkuvettä, mutta jäähdyttimeen on aina laitettu vesijohtovettä, kaivovettä tai vaikka järvivettä sekä talvisin jäähdytinnestettä.
Nimimerkki Pelle voi laittaa jäähdyttimeensä vaikka ureaa, jos haluaa. - eiskallt
jousr kirjoitti:
pisti sen verran "asiantuntijat" nyppimään kun kenno voi kyllä helposti tukkeutua ja se on helppo todeta, jos sisäänmeno letku lämmin ja ulos tuleva kylmä asia on selvä. itsellä näin ollut jo kahdessa autossa.
turha se on hitto väittää ettei voi tukkeutua jos voi ja tarkistus on noin helppo..! ja joku termarin vaihto, no niin joo jos termari on tukossa jonka voi todeta jäähyttimen yläletkun virtauksia ja lämpöjä tutkailemalla, mutta ei se kyllä muualta tukkeutumia avaa.
huhhuh mitä alan experttejä täälläkin taas riehuu.
ja niin, sitä en kiellä eteikö se mahdollisesti ole _harvinaista_ uudemmissa autoissa tai hyvin pidetyissä, kennoston tukkeutuminen. mutta kyllä se hemmetti on mahdollista, ja tietyissä malleissa yleistäkin.Tämä haiskahtaa ihan vw-groupin tuotteelta, jos menoletku on lämmin , mutta kennosta ei tule lämpöä ohjaamoon. Onko nyt niin että volkkareissa on tukkeutuneita kennoja satoja tuhansia tai jopa miljoona.
- Anonyymi
Koneeseen vaihtuu niin todella vähän vettä,ettei taida kattilakivestä paljon olla haittaajaksi.
Jos on käytetty syylärin paikkausainetta se kertyy syylärin ja kennon pohjalle estäen virtausta. Ja Onpa hankala saada pois. Syyläristä ei lähtenyt kuin pohjaroppu irrottamalla ja ankarasti huuhtomalla. Lämppärin kenno on vielä mietinnässä. Ehkä se takaperin huuhtelu voimalla toimii.
- kylmä kyyti
sain kennon puhtaaksi konetiskiaineella jota laitoin kiehuvaan veteen ja kaadoin kennoon sitten huuhtelin sen kennon toistin tämän tempun useita kertoja ja nyt on lämmin ilma palannut autoon sisälle
- vinkuvaunu*
Autosi ei sitten ainakaan ollut volkkari, sillä siihen ovat saksan insinöörit jo yli 50 vuotta yrittäneet saada lämmintä ilmaa ohjaamoon , kuitenkaan onnistumatta.
- Volle2005
vinkuvaunu* kirjoitti:
Autosi ei sitten ainakaan ollut volkkari, sillä siihen ovat saksan insinöörit jo yli 50 vuotta yrittäneet saada lämmintä ilmaa ohjaamoon , kuitenkaan onnistumatta.
Volkkarissa tukkeutuu lämmityskenno johonki levään! kokemusta passatista ja touranista. Passatista helppo pestä letkut irti kennoon menevä ja tuleva ja juoksuttaa vettä läpi niin jo lämpenee volkkariki!
Sama touranissa mutta ahtaampi ja hankalampi pestä.
- Voi pyhä bullshit...
Juurikin näin.
Meinasin jo tuossa aiemmassa vaiheessa kun täällä on tätä tuiki tietämätöntä ja pätevää porukkaa liikenteessä mainita että järjestäin tutkii mahdolliset vialliset osat jäähyjärjestelmässä (termari, vesiventtiili jos on ja vesipumppu (esim jos muovisiipinen onko siivet tallella))
Tämän jälkeen todettakoon jos kaikki ok että kenno armottoman paskanen niin kiertää vain joko kennon etu/takaosassa nesteet eikä riitä sisälle asti lämmittämään. Keinoja monia mutta parhaat tietenkin ovat "ammattivalmistajien" litkut suoraan hyvin varustetuista autotarvikeliikkeistä.
Jättäkää tuiki tietämättömät nuo turhat paskanjauhamiskommentit pois niin ei johda niitä harhaan jotka niitä neuvoja oikeasti tarvitsevat.
Mutta hyvä "kylmä kyyti" kun "vika" korjaantui.- Happoa
Rikkihapon kaataminen järjestelmään syövyttää hyvin kattilakiven pois myös kennosta. Suolahappo sopivasti laimennettuna toimii myös.
- ._.
Kannattaa muistaa, että mahdollinen raitisilmasuodatin saattaa olla myös tukossa.
Itse otan aina pois talveksi. - Ilmat pois
Jos nyt tätä joku erehtyy vielä lukemaan, niin mainittakoon, että lämmittimen kenno on tavallisesti jäähdytinnestekierron korkeimmassa pisteessä. Jos kiertoon pääsee siis syystä tai toisesta vähänkin ilmaa, niin ilmakupla jää jumittamaan juuri kennoon heikentäen nestekiertoa kennossa ja näin lämmitysteho pienenee. Joskus siis pelkkä järjestelmän huolellinen ilmaus voi jo ratkaista asian.
- pehkupuhallin
Kyllä vain. Edistyksellisessä kulkineessa nimeltä Wartburg Tourist oli jopa ilmausruuvi järjestelmän korkeimmalla kohdalla ongelman poistamiseksi.
Eisenachissa se osattiin, Wolfsburgissa ei vieläkään. - Ilmaus
Rutiinitapa testata lämmityslaitteen nesteen kierto; tehdään niin että paluuletku irroitetaan ja moottori käynnistetään ja tarkkaillaan nesteen virtausta paluuletkussa. Kokemukseen perustuen tehdää johtopäätös että onko kierto kunnossa. Silloin kun kierto toimii esteettä, niin ilma poistuu sen kierron avulla - on se kierron tehokkuus sitä luokkaa. Jos järjestelmässä on vikaa ja kierto on heikentynyt, niin sillon ilman poistuminen kierron avulla voi olla estynyt.
Ne letkuissa olevat ilmausruuvit ovat lähinnä valmistusteknisiä ja niitä tarvitaan ensitäytössä kun järjestelmän täyttämiseen saa kulua vain muutama sekunti. Monien autojen varaosaletkuissa ei niitä ilmausruuveja aina edes ole.
Ainuttakaan kertaa en ole kunnossa olevaa jäähdytysjärjestelmää tarvinnut ilmata ilmausruuvista. Voi niitä ilmausruuveja käyttää järjestelmän testaamiseen eli kun ilmausruuvi avataan, niin moottorin käydessä tukkeutuneen järjestelmän paine nousee niin korkealle että se kokenut asentaja pystyy ilmausruuvista tulevan nestemäärän ja "painesuihkun" avulla määrittelemään onko järjestelmä tukkeutunut.
- Anonyymi
Joo tänään vein sen takia huoltoon VolvoV70d5 oli kymä auto tähän asti korjaamolla tutkittu missä vika. Syy selvesi moottorin takana kaksi sisämenevää putkia, irrotin pikalittemet irti ja huuteli kuumalla vetellä toiseen suuntaan vyoroin toiseen kenno nyt rupesi lämpiämään. Suljettiin letku takaisin auto käyntiin nyt tulee kunnlolla sisälle lämpöä, Olipa hyvä ei tatvinnut ostaa uutta kennoa säästyy rahat
- Anonyymi
Mulla on Volvoissa kennot tukkeutuneet. Kuntoon on tullut aina vaihtamalla kenno. Joten olet oikeassa: Kenno tukkeutuu.
Sahasin kerran yhden kennon puoliksi ja tutkin, miksi se on tukkeutunut. Pienet, suorat putket eteiskamnion kautta poistokammion puolelle olivat alapuoöiskon putkista kaikki umpitukossa.
Ajattelin joskus vielä testailla, millä hapolla ne "sulavat" auki. Paineella ne ei avaudu, kun momemmilla puolilla on sama oaine - eikä muutenkaan.
Astianpesukoneen tabletti ei juuri auttanut.
Joku happo kenties - sitruunahappo ehkä? - Anonyymi
oletkos tarkistanut että nestettä on tarpeeksi jäähdyttimessä...? jos kenno on tukossa ,vain kennon vaihtamalla saat lämmintä kapinettiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla623987- 512780
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162123- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141927Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841639Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3581494Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81426Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420- 581187