kuollutta?

ooby-dooby

Olen varsinaisest pyöriny rockabilly porukois pienen ikäni mut silti kantrimusiikki on ollu ain kans sydäntä lähellä...mut sit olen huolissani et onks tää kiinnostus kantriin ihan kuollutta? Esim. täält Turust tai ympäristöst löytyykö ketään "innostunutta?!" Mä haluisin oppia myös kantri paritansseikin.(nim.merk.hulluna tanssimiseen!)

7

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauris

      Tämän keskustelupalstan perusteella on totaalisen kuollutta, enkä ole kantrista nähnyt threadeha muillakaan palstoilla. Tyylilaji näkyy muutenkin surullsen huonosti missään ja musiikkia on vaikea päästä kuulemaan. Ainoat radio-ohjelmat,joita tiedän,ovat Ylen Kantritohtori ti 23.05 tms ja suomenruotsalainen Kantrijukebox. Tietääkö kukaan muita? Inhottavaa kun ainoa tapa kuulla uutuuksia on ostaa levyt sokkona...

    • sara evans

      Suomessa tuntuu olevan varsinkin pääkaupunkiseudulla kantrisensuuri, joka vie jonkun Ray Charlesin muistokirjoituksestakin sen kantriosuuden pois, vaikka miehen myydyin levy oli Complete Country & Western recordings.
      Kunnon kantria kuulee nykyään netistä suoraan nashvillelläisiltä radioasemilta parilla klikkauksella.
      Samoin BBC lähettää monia kantriohjelmia viikottain, paras taitaa olla Nick Barragloughin.
      Helmikuussa TV 2 lähettää vuosittaisen CMA:n kantrigaalan, joten siinä jotakin Suomen televisiossakin.
      Odotan mielenkiinnolla kun Norah Jones tekee maaliskuussa albumillisen kantriklassikoita, miten pääkaupunkiseudun trenditoimittajat asian selittävät. Anglo-amerikkalaista perinemusiikkia, blues- ja gospel-vaikuttein on se useasti kuultu termi, joka sanakirjan mukaan on juuri kantrin määritelmä!
      Lost Highway-levy-yhtiön sivuilla on hieno ilmainen jukeboxi täynnä Johnny Cashia ja Willie Nelsonia ja vain parin klikkauksen takana. Kyllä kantria kuulee ja lebyjä löytää pienellä vaivalla, vaikka Suomessa, city-kulttuurin maassa mediassa se kantrisuodatin onkin päällä.

      • joe dunn

        hienoa, että sinunlaisia on.
        dixie chicks kävi tukholmassa ym.
        albert lee kultsalla.
        kyllä hyvää kantria löytyy jos hakee.
        olli haaviston soolo, raittisen jussi....kotimaisista.
        sain just brad paisleyn uuden postista ja laitoin junior brownin livelevyn tulemaan.
        töissä pystyy iltaisin huudattamaan isoilla vehkeillä.
        for sho


    • hoodoo

      musiikki on mun musamaun kulmakivi ja mun sydäntä lähellä, eikä kantri ole kuollut, enkä minäkään! :D Tuntuu kyllä, että se täällä Suomessa on tätä ns. marginaalimusiikkia.

      Mutta kyllä kai täälläkin omat asianharrastajatkin on, tuppaavat olemaan aika hiljaista sakkia! :D

      • Bocephus

        höpöttämään.


      • hoodoo
        Bocephus kirjoitti:

        höpöttämään.

        on piisannut kyllä tänään, kun aikani kuluksi olen vastaillut/kommentoinut/höpöttänyt täällä tänään. se on tämä country-musiikin kehuminen niin mukavaa. =D

        on se vaan upeeta musiikkia, etten paremmin sano.

        että höpiskää rohkeesti vaan, arvoisat kantrin ystävät!


    • Bocephus

      Ai niin ooby-dooby kyl noit tanssijoita on paljon joka kylässä et varmaan turustakin löytyy, mut kysy tuolt kantrikinkerit.fi/tanssi ni saat buutseihis vipinää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe