Fiat Ducato

Esko

Olen menossa huomenna hieromaan kauppoja Fiat Ducatosta Maxi vm 99 ja kone on 2.8 TD. Kertokaas, mitkä on Fiatin tyyppivikoja? Olen kuullut paljon huhuja 5-vaihteen särkymisestä matkailuautoissa mutta onko sama vika myös pakussa? Sehän taitaa olla oleellisesti kevyempi.

33

30078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JKT

      5- vaihteen rikkoutumista on ollut kyllä pakettiautoissakin, ei ole kustannuksiltaan mikään maata kaatava juttu. Sähkövikoja jonkin verran mutta kokonaisuudessaan toimiva laite samoin kuin samanlaiset peugeot ja citroen

      • olen kuulut

        Että kun vitosta käyttää alle 80km eivät kestä missään autossa, onko totta?


      • olen kuulut kirjoitti:

        Että kun vitosta käyttää alle 80km eivät kestä missään autossa, onko totta?

        Yleensä vaihdan viitoselle jo kuudessakympissä jos ei ole mitään kiirettä. On kestänyt jo yli 285000 km.


      • kuormaus
        sitroen kirjoitti:

        Yleensä vaihdan viitoselle jo kuudessakympissä jos ei ole mitään kiirettä. On kestänyt jo yli 285000 km.

        Kyllä menee laatikko paskaksi tuolla konstilla, jos ei ole painevoitelua. Ja kone karstottuu. Olkoon sitten mikä auto hyvänsä, jos vaan kuormaa on kyytissä.


    • hinta/laatu ok

      Ducaton 2.8 kone on yksi parhaista ellei paras pakudiesel,jota olen ajanut.On Ivecon valmistama.Kone vääntää alhaalta ja sillä voi hiljaisestakin vauhdista kiihdyttöö vitosella ja jysiä rattaat rikki.
      Muutenkin Ducato/sevel-pakuisa laatu/hinta paikallaan.Toisaalta joku transporter on ketterämpi pyöritellä pikkukujilla,mutta volkkarissa on kuitenkin julmettu hinta ja konerikkoja on esiintynyt.

    • Kuljetuskaluston luotettavuus

      Ducato:n moottorin lämpö ei nouse -5 asteen pakkasen jälkeen normaaliin, ts. moottori käy alilämpöisenä. Viitosvaihteen käyttö vasta kun nopeus on yli 80 km/h (turha varuste). Lämmityslaitteen sähköhana vika-altis. Etujousitus ja pyöränripustus tosi heikko.
      Tavaratilan ovien saranointi ja lukot heikkoja.
      Korin maalipintojen pohjustus heikko, pinta kupruilee herkästi. Sopiva aihio "tee se itse" -miehelle.

      • ei yleistä

        Jos koneen lämpö ei talvella nuse,niin väärä termostaatti,myös auton mukana tulee nokkapeitto,joka viimeistään pitää koneen lämpöisenä.Vitonen on ihan käypä,ellei sitten ajele tientukkona 70km:n keskituntinipeudella
        Ei etupää sen heikompikuin muissakaan pakuissa,palloniveltä joutuu vaihtamaan.Etuovien saranointi esin jämerä,kestää ovista roikkumista muita merkkejä paremmin.


      • tsitikka

        Näitä autoja valmisttettu sellaiset määrät,että isommat tyyppiviat historiaa


      • tsitikka

        Näitä autoja valmisttettu sellaiset määrät,että isommat tyyppiviat historiaa


    • Esko

      Kävin tänään koe ajamassa -02 vuosimallin (uusi korimalli) Ducato maxia. Auto tuntui muuten oikein hyvältä mutta ohjaus veti ajossa oikealle. Mistä tämä voi johtua?

      Nyt ois tarjolla myös -98 vuosimallin Ducato Maxi 2.5 TD koneella. Autolla ajettu "vain" 130 tkm. Onkos tuossa koneessa isoa eroa verrattuna uudempaan 2.8 koneeseen? Onko heikompi / lujempi?

      • mike

        ..yläpään laakeri jumissa.


      • pakurimies

        Mun kokemuksen mukaan 2.3;2.5 ja 2.8 Iveco-koneilla ei kovin suurta era käytössä,kaikki ihan käypäsi ja kestäviä.Olisko 2.8:ssa suhteelliseti enempi(näppituntuma!) vääntöä.Yläpallot kulutustavaraa.Esim.Renultin vanhempi trafic ei vääntänyt ohjausta toiselle puolelle,vaan teki rattia vaikkapa oikealle kääntäessä ylimääräisen levottoman etupään vas:lle heiton


    • ilmattava

      moro onko tietoa 2.8 td ilmauksesta fiat ducatto

      • Talonmies Taalasmaa.

        vaihat vaan suodattimen ja väännät tulille. vähän aikaa hökeltää ja alkaa käymään normaalisti.


    • Vikoja löytyy

      En suosittele.

      Lämpö ongelma yleinen ja sen myötä kansiongelma.

      Vaihdelaatikko vikoja.

      Sähkövikoja.

      sekä maalivikoja,maali lähtee joka puolelta lepareina.

      HYVÄ PELI JOSS SAA HALVALLA ETTÄ PYSTYY KORJOOTTAMAAN.

      • *heebox*

        Maali lähtee tummansinisessä värissä. Ei muissa


      • ducato 11

        Itsellä 1.9td nuhapumppu ducato kolla ajettu 560 tkm. Vuosimalli -01.
        Viat jota ollut minun aikana (auton ostin kun mittarissa 140 tkm).

        Pa tankki vuosi 160 tkm (motonetista saa alle 200 ekeä), saa itse vaihdettua.
        Sisälämppärin kenno 165 tkm, senkin saa tarvikkeen edullisesti ja helppo vaihtaa.
        Turvatyynyjen boxi meni kun sai vettä sisäänsä tuosta vuotavasta kennosta, tilasin käytetyn tanskasta, sai itse vaihdettua (ei saa olla kolariautosta tuhoutuu kolaritilanteessa).
        Iskarit eteen ja taakse 250 tkm, samalla vaihdoin yläpään laakerit vaikka ne oli vielä ok..
        Jarrusylinteri taakse 270 tkm.
        Huohottimen lämmitysvastus 300 tkm, oli sikahintainen mielestäni 99 ekeä, ei saa kuin fiatin korjaamolta.
        Jäähdyttimen puhaltimen anturi 330 tkm.
        Pohjaan piti hitsata ensimmäinen paikka 2011, 350 tkm.
        Vetonivelen siemmäinen kumi??? mikähän sen rikkoi, ostakaa sellainen nivelen yli vedettävä on helposti silloin vaihdettavissa 400 tkm.
        Laatikkoon olen pikkuisen öljyä lisäillyt, ei ole tyhjennysproppua joten vaihto ei onnistu.
        Öljyt vaihdettu 20 tkm välein (aika tervaa).
        Jarrupaloja tietysti ja yhdet jarrukengät.
        Käsijarrun vätlitanko ruostui poikki 450 tkm, tehty kierretangosta uusi.
        Pakoputken kiinnityskumin on katkeilleet n 2 vuoden välein, alkuperäiset kylläkin kesti isältä pojalle.
        Syyläri näyttäisi nyt vuotavan, saa senkin tarvikkeena kohtuu edullisesti, vaihtotyö lienee kenkkumaisempi.

        Ovenn lukot jäätyy aina pakkasella samoin käsijarruvaijeri.

        Jos joku sanoo että ducatossa paljon vikoja ei ole sellaista ikinä omistanut. Ainut missä lienee vähemmän vikoja on toyota mutta se on taas niin huono ajella ja erittäin kovaääninen ettei sellaisella viitsi ajella kuin tosi juutalainen. Ducatokin on melko äänekäs jos ajaa yli 80 km/h.


    • kypsähtänyt

      Minulla 70000 ajetuu Ducato.... polttoaineen syötössä ongelmia...korjaus lähes 900 euroa....kuukausi sen jälkeen meni kytkin.....arvio 1500 euroa.....onneksi kaikki ei ollut mennyt rikki joten selvisin alle 900 euron.....ja ikää autolla neljä vuotta....seuraava kuukausi ja mikä vika sitten? Ei kohta rahat riitä korjauksiin.....kuka ostaisi huippuhyvän Ducaton...juuri tehty paljon remonttia....luulisi kestävän....

      • sepe

        Olikos mikä vuosimalli/motskari?
        Minulla rupesi se lisälämppärin (kuskin penkin alla oleva) sähkövesiventtiili vuotamaan siellä rintapellissä lämmityslaitteen takana sisäpuolella. Eikun purkamaan, oli muten vmäinen homma...en suosittele heikkohermoiselle, vaatii aika paljon kovia otteita että saa lämmityslaitteen muovisydeemin ulos (ehjänä ei tullut). Minulla 1.9d ajettu 180 tkm -01.
        Kaiken lisäksi paikallinen fiat myyjä sanoi ettei tehdas toimita enää kyseistä venttiiliä. No täytynee tehdä joku oma viritys, saa nähdä saanko kasaan...
        Samalla huomasin että yksi lämmityslaitteen sulkuläppä ris ja päästää kylmää ilmaa kennon ohi, senkin fiksasin. Saa nähdä onko nyt lämpimämpi kuin aikaisemmin.


      • jupo1
        sepe kirjoitti:

        Olikos mikä vuosimalli/motskari?
        Minulla rupesi se lisälämppärin (kuskin penkin alla oleva) sähkövesiventtiili vuotamaan siellä rintapellissä lämmityslaitteen takana sisäpuolella. Eikun purkamaan, oli muten vmäinen homma...en suosittele heikkohermoiselle, vaatii aika paljon kovia otteita että saa lämmityslaitteen muovisydeemin ulos (ehjänä ei tullut). Minulla 1.9d ajettu 180 tkm -01.
        Kaiken lisäksi paikallinen fiat myyjä sanoi ettei tehdas toimita enää kyseistä venttiiliä. No täytynee tehdä joku oma viritys, saa nähdä saanko kasaan...
        Samalla huomasin että yksi lämmityslaitteen sulkuläppä ris ja päästää kylmää ilmaa kennon ohi, senkin fiksasin. Saa nähdä onko nyt lämpimämpi kuin aikaisemmin.

        kysäses lähimmältä romuttamolta... Itse hain sen hanan kans just tänä aamuna ja 20e joutu maksamaan...


    • nasku

      dugatosta lenti jakohihna rullineen onko muilla vaihdon jälkeen ajettu 12000 th.kummallista makaroonia.

    • make58

      Hei, minulla on ollut 3 ducatoa, aika yli mitoitettua nuo viat mitä täällä on on ilmoitettu!

      -98, 00 ja viimeisin 2011(retk. auto)

      Etu iskarin yläpään laakerit,-vaihto muutaman vuoden välein (alkaa vääntämän, ohjaamaan käännnöksen jälkeen kun jäävät jumiin)

      lämppärin sisäkenno
      syylärin kenno
      valojen kork säätö mekanismi, nestepaine (n. 300, letkut ja sylinterit)

    • ducato

      Jos paku ei lämpiä talvella niin olisiko kenties optimoitu, ja siinä yhteydessä otettu egr pakokaasuntakaisinkierrätysventtiili pois käytöstä. jos näin on niin sitähän ei suositella otettavan pikkukoneissa joissa ei ole lisälämmitintä koska talvella ei lämmöt sitten nouse niin helposti. egr venttiili on aivan turhaan karstottamassa imusarjaa, mutta talvella juuri koneen lämpiäminen onkin sitten ongelma.

    • korjaamo yrittäjä

      Niin hirveetä paskaa että oksat pois!Ja ennen kaikkea läpimätiä.uusin mitä olen joutunut hitsaamaan niin on vuosimallia 2008!.noh halvalla ei saa hyvää.

    • ducato97

      Miten vaihdetaan ducaton taka iskunvaimennin?

    • ei vttu sentään

      Miks vttu jonkun pitää ostaa jotakin Dukatoja, ajat VW:llä 3 kertaa samat kilometrit vähemmillä remonteilla.

    • hiacemies

      Jättäisin sevel romut myyjälle ja ostaisin parhaan-hiacen.

      • boxerikuski

        Hiacessa ja ramsportterissa vaa on semmonen huono puoli ku mää ainakin tarvin paketti-auton enkä mitää riisikuppia mihi ei mahu mitää.. Muutoin hyviä autoja molemmat ;)


    • Liiaa

      Tietääkö joku onko fijat dugato 160 multi jeti siis 3 litranen onko kestävä

    • Timppa67

      Olis Ducato 2.8 itdj -99 nyt ei enää lähtenyt käyntiin ,poistin sen varkauden esto venttiilin,nyt en tiedä pitääskö se olla silti johdoissa kiinni ? alussa tuli polttoainetta pari min ,sitten ei juurikaan enää tullu? Mitä neuvoja annatte? pitääskö olla johdot kumminkin venttiiliin kiinni?

      • egrjtdd4d

        Kerro ensin mikä on varkauden esto venttiili? Ei sellaista niissä vakiona ole.


    • Anonyymi

      Hyvä kone mulla 2000 malli 2.8 tdi nyt eituu ainetta ei suodatin oo tukossa onkohan siirtopumppu tankissa hajalla vai onko se tankissa???

    • Anonyymi

      Isoa vaihdetta ei saa käyttää liian aikaisin. Kierroksia on oltava riittävästi, että ei ajeta alikierroksilla. Vähintään 2000 . . 2300 kierr/min. Asiasta voi kysyä pätevältä korjaamolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe