hmm, ajattelin ottaa tragugsen, olin jo menossa lävistysliikkeeseen, mutta sitten tökkäs. ajattelin että se sattuu niin kamalasti, eikä parane ikinä. niin elikkäs pyydän nyt teiltä apua hyvät ihmiset, joilla jo on tragus. sattuiko se paljon? tiedän, että kipu riippuu paljon ihmisestä, mutta jospa keksitte jonkun jutun mihin verrata sitä (siis vaikka että se sattui yhtän paljon kun joku rokote esim. :> )niin ja sitten vielä, että paraniko se helposti. kestikö paraneminen tosiaan sen 6-12 kk niinkun kaikilla ´sivuilla lukee. olen melko lyhyt hermoinen, enkä tiedä jaksanko odotella lävistyksen paranemista niin kauan. :D
tragus????
137
59541
Vastaukset
- jaa-a
mulla on tavallisessa rustolla lävistys, ei tragugsessa mutta kesti mullakin parantua 6kk, välillä oli kipee, välillä tuntu et oli parantunut. nyt toinen rustolävistys on parantunut mutta toinen vielä yli 6kk jälkeen kipeänä... Kyllä se 6kk äkkiä menee...
- tragus :D
kun mä olen lukenut kamalasti kaikkia keskusteluja, ja toiset sanoo että parani, ja toiset taas sanoo että ei parane millän ennen kun ottaa korun pois. eikä nyt minusta edes ole niin kamalaa, vaikka korun joutuisi ottamaan pois, mutta sitten minua haittaa se, että jos siihen kasvaa arpikudosta tai tulee muuten vaan rumaksi. Onkos sinulla tullut siihen mitään patteja tai arpikudoksia?
- tragustyttö
tragus :D kirjoitti:
kun mä olen lukenut kamalasti kaikkia keskusteluja, ja toiset sanoo että parani, ja toiset taas sanoo että ei parane millän ennen kun ottaa korun pois. eikä nyt minusta edes ole niin kamalaa, vaikka korun joutuisi ottamaan pois, mutta sitten minua haittaa se, että jos siihen kasvaa arpikudosta tai tulee muuten vaan rumaksi. Onkos sinulla tullut siihen mitään patteja tai arpikudoksia?
Se riippuu ihan ihmisestä että miten paranee. Ite kävin tänää ottaa traguksee ja onhan se hiukkasen kipee.
- floora19
Mulla on tässä vuosien mittaan kertynyt jo usempikin lävistys ja tatuointi, luulisin et mulla on korkeahko kipukynnys. Sen voin sanoa että tragus sattu ihan kaikista eniten, mulla on muutenki ehkä vähän paksumpi se kohta ku joillain tytöillä. Sattu ihan hirveästi ne pihdit ja myös se neula ja tuntu niin inhottavalta ku verta meni korvaan...
Pareneminen vei vähän aikaa, aluks (ehkä viikkoon)ei pystyny nukkuun sillä korvalla... nyt sen ottamisesta on aikaa 4 kk, on toi jo täysin parantunut... vaikka en kyllä tiedä varmuudella mitä materiaalia toi koru on, ku otin bulgarias...se setä sano että titaania mut en tiedä...- tragus :D
nyt sait kyllä hyvin mut peloteltua. uskaltsitko ihan ottaa ulkomailla tuollalailla ykskaksyllättäin :> asia ei kyllä mulle kuulu, mutta ihmettelin vain. olen kyllä lukenut, että se on kivuliain, mutta kun kerroit nuita yksityiskohtia niin taidan olla haluamatta sen korun. jos voin vielä kysyä, että uskaltaisitko ottaa toiseenkin korvaan, vai oliko sen verran kivulias operaatio, että et halua kokea uudelleen? :>
- Muumi81
lävistyksen.
Ei sattunut juuri lainkaan, samalta tuntui kuin kädestä nipistäisi.
Vieläkään ei ole lainkaan kipeä. - nan_
Mä olen ottanut lävistyksen kyseiseen paikkaan kolme vuotta sitten. Lävistys hetkellä tietenkin vähän kirpaisi, mutta kipu ei ollut mitenkään ylitsepääsemätön. Parin päivän kuluttua lävisyksen ottamisesta lähdin reissailemaan maailmalle, eikä minkään laista tulehdusta tms ongelmia ilmaantunut. Muistat vain puhdistaa esim. Septidinillä usein.
- tragustyttö
Ei missään nimessä kannata laittaa puhdistusainetta koska se kuivattaa ihoa ja sitten iho menee rikki ja sit se läväri ainakin tulehtuu!
- tragus :D
nyt kun olen näitä juttuja lukenu, niin kaippa sitä uskaltaa sen ottaa. ei se kipu minua niin juuri haittaa, ja jos se paraneminenkin on paljon helpompaa kun väitetään, niin otan sen :D
- ------
mulla ollut kyseinen lävistys joku puoli vuotta. sen ottaminen sattui kyllä todella paljon vaikka on jo kaksi lävistystä kulma ja napa aiemmin ja tatuointi... se rushdus neulan mennessä läpi on jotain niin inhottavaa... parani kyllä yllättävän nopeasti kun taas kaverini joutui poistamaan korun. ei näpräillä sormilla ja välillä pelkkä suihkutus esim iltaisin... ja rasvausta
- pm..
itse otin traguksen alkukesästä ja se on vieläkin älyttömän kipeä. Lävistyksen teko sattui aivan v...sti.Vaikka mulla on muitakin lävistyksiä.Nännitkin jotka yleensä kerrotaan sattuvan todella paljon.no ne ei olleet mitään verrattuna tähän.Jos nukun sillä korvalla vahingossa missä se on tai liikautan korua siihen kasvaa heti arpikudospatti.Välillä se häipyy mut on heti takas.Kaikesta huolimatta ottaisin kyllä vielä toiseenkin korvaan :).
- ...
otin traguksen noin viikko sitten, vähän kirpasi. ei ole ollut yhtään kipeä.
- onebyone
... kirjoitti:
otin traguksen tänään. mulla on napaläväri, ylärustossa ja korvanlehdissä 6 lävistystä ja kaks tatuointia, eli ihan kokenut tässä lajissa ja tämä sattui ihan älyttömän paljon, juuri se kun neulan kuulee kulkevan lihassa ja kun neula poksahtaa ruston läpi. mutta suosittelen ehdottomasti, oon koko päivän ollut suu messingillä ja peilannut:) paranemisesta en sitten osaa vielä sanoa sen kummallisempaa. nyt korva ei ole lainkaan kipeä mutta koskettaessa kyllä.
- *Zara*
... kirjoitti:
Tehdäänkö se siis neulalla? Eikö sitä ammuta?
- Ambrosia
*Zara* kirjoitti:
Tragus tehdään neulalla, rusto on siltä kohtaa niin paksu, että ampuminen rikkoisi sen. Ampumista ei muutenkaan suositella minkään rustolävistyksen tekoon. Itse otin tragugsen kolme päivää sitten ja hyvin tuntuu parantuvan :) (koputan puuta..) Kun vaan vältää koskettelemasta likasilla käsillä ja huuhtelee usein. Kipu oli kyllä kova ja huuto tuli, mutta se oli niin lyhytaikaista että todellakin ottaisin uudestaan!
- *tragus*
... kirjoitti:
paraniko lävistys sitten sulla helposti :) ja paljon makso..? haluaisin ottaa mut pelkäään et se sattuu tai tulehtuu :|
- siina``
Ambrosia kirjoitti:
Tragus tehdään neulalla, rusto on siltä kohtaa niin paksu, että ampuminen rikkoisi sen. Ampumista ei muutenkaan suositella minkään rustolävistyksen tekoon. Itse otin tragugsen kolme päivää sitten ja hyvin tuntuu parantuvan :) (koputan puuta..) Kun vaan vältää koskettelemasta likasilla käsillä ja huuhtelee usein. Kipu oli kyllä kova ja huuto tuli, mutta se oli niin lyhytaikaista että todellakin ottaisin uudestaan!
Oon kuullut ja ihan nähnytkin että osa on ottanut traguksen myös ampumalla. Omasta mielestäni vähän tuntuu hassulta ampua tollaseen kohtaan mut näköjään se on kyllä mahdollista. eikä varmastikaan satu niin paljon ku neulalla, mutta parantumisen uskoisin kyllä vievän enemmän aikaa(?):D
- 8 lävistystä
siina`` kirjoitti:
Oon kuullut ja ihan nähnytkin että osa on ottanut traguksen myös ampumalla. Omasta mielestäni vähän tuntuu hassulta ampua tollaseen kohtaan mut näköjään se on kyllä mahdollista. eikä varmastikaan satu niin paljon ku neulalla, mutta parantumisen uskoisin kyllä vievän enemmän aikaa(?):D
Traguksessahan suurin ongelma on se, että rusto on siinä kohtaan niin paksua, että amupuessa saattaa haljeta, ja voin sanoa kaverin kokemuksella että tuskallista on.
Itse otin rustoon "helixin" pari päivää sitten, voin sanoa et sattu, mut kannattaa (jos oot ottanu rokotteita niin ne sattuu tuplasti enemmän...) Aivan ihana ♥
Mulla on 7 "n.s. normaalia" reikää korva lehdissä, jotka olen ottanut ampumalla. tuon rustokorun otin ihan lävistäjällä, ihan sen takia että on suositeltu et ampuminen ei kannata.
Ajattele, että sulla on styroksin pala. Tee siihen eka reikä tylsällä kepillä, ja sen jälkeen oikealla neulalla, kummasta tulee suurempi vahinko? - Kikati.kikati
8 lävistystä kirjoitti:
Traguksessahan suurin ongelma on se, että rusto on siinä kohtaan niin paksua, että amupuessa saattaa haljeta, ja voin sanoa kaverin kokemuksella että tuskallista on.
Itse otin rustoon "helixin" pari päivää sitten, voin sanoa et sattu, mut kannattaa (jos oot ottanu rokotteita niin ne sattuu tuplasti enemmän...) Aivan ihana ♥
Mulla on 7 "n.s. normaalia" reikää korva lehdissä, jotka olen ottanut ampumalla. tuon rustokorun otin ihan lävistäjällä, ihan sen takia että on suositeltu et ampuminen ei kannata.
Ajattele, että sulla on styroksin pala. Tee siihen eka reikä tylsällä kepillä, ja sen jälkeen oikealla neulalla, kummasta tulee suurempi vahinko?...että toi nyt on aivan paskajuttua: mikään rusto ei halkea mitenkään eikä mihinkään. Voin myös sanoo, et se ensikoru ei oo mikään keppi vaan teräväkärkinen V-muotoinen piikki. Mut jos haluut sit testaa keppilävistystä, niin siitä vaan...
Ei noita huhupuheita ja propagandahössötyksiä pitäis aina uskoo. Omia aivojakin saa käyttää. Mee vaikka johonkin tollasii reijityksii tekevään mestaan kyseleen ja katteleen niitä "tylsiä" koruja ja "kaameita rustonhalkeemisia". Saat kyllä osakses naurut, jos esität ton saman jutun niiden tekijöille : D - mullotragus
Kikati.kikati kirjoitti:
...että toi nyt on aivan paskajuttua: mikään rusto ei halkea mitenkään eikä mihinkään. Voin myös sanoo, et se ensikoru ei oo mikään keppi vaan teräväkärkinen V-muotoinen piikki. Mut jos haluut sit testaa keppilävistystä, niin siitä vaan...
Ei noita huhupuheita ja propagandahössötyksiä pitäis aina uskoo. Omia aivojakin saa käyttää. Mee vaikka johonkin tollasii reijityksii tekevään mestaan kyseleen ja katteleen niitä "tylsiä" koruja ja "kaameita rustonhalkeemisia". Saat kyllä osakses naurut, jos esität ton saman jutun niiden tekijöille : Drusto voi haljeta ja vahingoittua pahasti, sillä se "teräväkärkinen V-muotoinen piikki" ei ole teräväkärkinen vaan todella tylsä. kun sellainen menee ruston läpi, rusto voi revetä, haljeta... kaikki korut kannattaa ottaa lävistysliikkeessä, neulalla tulee siistiä jälkeä. perus korvisreiät ovat ainoat joita kannattaa tehdä ampumalla, mutta niitäkin saa lävistysliikkeessä eikä se neula satu toisin kuin ampuminen. lisäksi lävistysliikkeiden välineet ja korut ovat hygieenisiä ja korkealaatuisia, jos vaan on jaksanut ottaa selvää ja mennä asiantuntevaan liikeeseen.
sitten siihen tragukseen. itse otin traguksen viikko sitten ja se sattui. mutta se oli hetkessä ohi ja suosittelen sitä kyllä :) ottaisin toiseenkin korvaan jos alkaisi tehdä mieli. - 9 lävistystä.
mullotragus kirjoitti:
rusto voi haljeta ja vahingoittua pahasti, sillä se "teräväkärkinen V-muotoinen piikki" ei ole teräväkärkinen vaan todella tylsä. kun sellainen menee ruston läpi, rusto voi revetä, haljeta... kaikki korut kannattaa ottaa lävistysliikkeessä, neulalla tulee siistiä jälkeä. perus korvisreiät ovat ainoat joita kannattaa tehdä ampumalla, mutta niitäkin saa lävistysliikkeessä eikä se neula satu toisin kuin ampuminen. lisäksi lävistysliikkeiden välineet ja korut ovat hygieenisiä ja korkealaatuisia, jos vaan on jaksanut ottaa selvää ja mennä asiantuntevaan liikeeseen.
sitten siihen tragukseen. itse otin traguksen viikko sitten ja se sattui. mutta se oli hetkessä ohi ja suosittelen sitä kyllä :) ottaisin toiseenkin korvaan jos alkaisi tehdä mieli.Ja vielä sellainen välikommentti että ampumista ei todellakaan suositella lävistyskeinona ja yleensä se on vain haitallista korvan kudokselle. Itse tein sellaisen virheen että teininä ammututin itselleni rustoon korun, siihen jäi hirveä patti eikä ole monenkaan vuoden kuluessa lähtenyt mihinkään. Henkilökohtainen mielipide on se että kaikki, jotka haaveilevat lävistyksestä ja suunnittelevat sen otettavan ampumalla koska se on halvempaa, ovat idiootteja. Myönnän että itsekin olin typerä kun vaan en raahautunut lävistäjäsedän luokse. Hirveetä paasaamista tiedän, mutta parempi paasata kuin ottaa ampumalla koru, joka voi muodostaa patin ja olla kamalan näköinen vanhempana.
- oivoi.
*Zara* kirjoitti:
ampumalla se on _paljon_ tulehdusalttiimpaa! ei missään nimessä ampumalla, sillä nahasta/rustosta lähtee pala kun ammutaan.
- 9 lävistystä. taas.
9 lävistystä. kirjoitti:
Ja vielä sellainen välikommentti että ampumista ei todellakaan suositella lävistyskeinona ja yleensä se on vain haitallista korvan kudokselle. Itse tein sellaisen virheen että teininä ammututin itselleni rustoon korun, siihen jäi hirveä patti eikä ole monenkaan vuoden kuluessa lähtenyt mihinkään. Henkilökohtainen mielipide on se että kaikki, jotka haaveilevat lävistyksestä ja suunnittelevat sen otettavan ampumalla koska se on halvempaa, ovat idiootteja. Myönnän että itsekin olin typerä kun vaan en raahautunut lävistäjäsedän luokse. Hirveetä paasaamista tiedän, mutta parempi paasata kuin ottaa ampumalla koru, joka voi muodostaa patin ja olla kamalan näköinen vanhempana.
Tosissaan piti tässä sitä sanomani, että tuo edellämainittu ampumalla otettu rustolävistys on taas vaihteeksi tulehtunut. Jouduin nyt parin tulehtumiskerran ja antibioottien jälkeen ottamaan sen pois. Mutta ei hätää, industrialia on tulossa siihen sitten tilalle.
Mutta ketjuun lisäten suosittelen edelleen ottamaan traguksen ja vaikkapa industrialin. Molemmat erittäin hienoja ja kauniita lävistyksiä. - Mörkö
oivoi. kirjoitti:
ampumalla se on _paljon_ tulehdusalttiimpaa! ei missään nimessä ampumalla, sillä nahasta/rustosta lähtee pala kun ammutaan.
Täällä taas ihmiset pätemässä, vaikkei tiedä mistään mitään :D Ampuminen on nimenomaan siksi huonompi vaihtoehto, että kudos "ratkeaa" kun koru ammutaan siitä läpi, kun taas lävistysneula "leikkaa" pienen palan kudosta läpimennessään ja tekee siistimmän reijän ja paraneekin nopeammin ja kauniimmin.
Mulla on n. 3kk vanha tragus, joka aluksi lähti paranemaan hyvin, mutta sitten minun piti alkaa räplätä ja pyöritellä sitä ja nyt tämä on yhtä kipeä kuin lävistyspäivänä. Mulle sanottiin, että ei ehdottomasti mitään apteekin desinfiointiaineita, vaan merisuolaliuosta tai ihan tavallista lämmintä vettä puhdistukseen.
- Mäy.
Ei sattunu yhtään,mulla on aivan järkyttävä piikki kammo,melkein pyörryn jos edes nään piikin. :D Otin ite sen eilen,eikä se sattunu yhtään,en ees tuntenu millo piikki meni läpi.Ne lukko pihdit nipisti hieman mut itse piikki ei tuntunu missään. :) Siitä miten kauan paranemine kestää en tiedä,mut miulla tämä ei oo yhtää kipeä ollu,se ei edes arista.Lävistäjä sano että noin 1,5-2kk pitäis oottaa ennen ku korua vaihtamaan alkasin,et ainaki sen se kestää ja uskosin et pitempäänkin. :) Mutta se ei satu yhtään. :)
- tein
Jääpalaa ja neulaa peräkanaan, ei sattunut yhtään, rutisi vähän :P
Kaunis on yhä
- ^Aku
Itse laitoin traguksen Italiassa, ja se ammuttiin..Fiksuna tyttönä en ajatellut sitä ampumisasiaa sen kummemmin koska kaikki kaverinikin siellä olivat laittaneet samalla lailla ja oli mennyt ihan hyvin..No, kun poikaystäväni kuuli ampumalla laittamisesta niin tuli vähä valitusta.:P Laittaminen ei kyllä sattunut sen enempää kuin muutenkaan korviin, ja mulla on myös navassa ja genitaaleissa lävistys..Voisimpa sanoa että tuon genitaalilävistyksen jälkeen ei varmaan enää mikään voi ylittää sitä kipua.:D Mutta onnellinen oon kaikista lävistyksistäni, ja helpotti kuulla että sen traguksen paraneminen tosiaan kestää normaalistikkin niin kauan kosa otin tuon n.3kk sitte eikä vieläkää oo parantunu täysin..Välillä aina parempi mutta kun korvis koko ajan tippuu ja sitä pitää laittaa takasi niin aina taas tulee kipeemmäksi ja mätää alkaa valua. Hitsi ku meinaa mennä hermot.:o No, mutta ehkä pitää sitte vielä jaksaa odotella sitä paranemista.:) Kannattaa kyllä laittaa, on nätti läväri!:D
- sipuli
aattelin itekkii ottaa traguksen:) tein kerran ite rustoo (en niinkään hygieniasta välittänyt) ja siit tuli aika kipee ja otin sen pois.
nyt haluaisin sen traguksen, mut ku luin noit juttui nii kävi vähä pelottaa:/
AAttelin ottaa molempii korvii samaa aikaa, eli onks järkee, koska must näyttäis hölmöltä jos olis vaa yhes korvas, ku mulla ei muitakaa läväreit oo ku molemmissa korvissa yhet korvikset.. - onnnnnn
kävin laittamassa traguksen 3.7 ja nyt se on silleen jo parantunut että voi nukkua sillä korvalla ja silleen ... minulla on kaikki lävistyksen parantunut nopeaa. Kävi muuten helvetin kipeää!!!!!!!
- ...
Joo tota mä laitoin traguksen toukokuun loppupuolella ja oon sitä mieltä et noi jokku jutut on pikkasen yliampuvia.. esim et ei siinä laittaes tuu verta, ja se neste ei oo mätää vaan kudosnestettä mitä joskus kuivuu sinne korun taakse. Ittelläni toi laittaminen ei sattunu mitenkää kauheesti, koska olin kuvitellu kaikkien mahollisten kuulopuheitten takia sen sattuvan ihan mielettömästi. onhan se välillä vähä arka mut putsailee vaan huolelisesti ja välttää sitä ylimäärästä koskemista ni eiköhä se siitä :)
- Minja.
Jos ihminen kertoo omista kokemuksistaan, voiko se olla yliampuvaa? :D Se ettei siulla tuu verta tai oo ollu ongelmia ei tarkoita, ettei muilla niin vois käydä. Itsellä ainakin tuli verta, muttei niin paljon että sitä olis ihmetelly, sattui myös eniten mitä oon lävistyksiä ottanu, mut kipu on vaan hetkellistä eikä oo kuitenkaan niin kovaa, etteikö sitä kestäis. Paranemisaika miulla oli myös melkein vuoden ennenkuin voin sanoa, että se on ihan täysin parantunu.
Se on ihan ihmiskohtaista miten sattuu, miten tulee verta tai miten nopeesti ja hyvin lähtee parantumaan. Ei oo yhtä ainoota oikeeta vastausta.
- sekis
ei kenelläkään sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta diabeteksesta yhdistettynä lävistyksiin...? olen kuullut puhuttavan, että hidastaa parantumista suuren tulehdusriskin vuoksi, mutta onko jollakulla kokemusta/muita kuultua tietoa asiasta? haluaisin traguksen mutta pelkään ettei parannu. :(
- -vainoharha
Itse kävin laitattamassa traguksen Igor'sissa tuossa 1.8, maksoi 40e. Itse lävistysprosessi jännitti, mutta varsinaista kipua ei ollut kuin kahden nipistyksen verran, ensin sen neulan läpi laittaminen ja sitten korun asetus paikalleen. Ainakaan mulla ei tullut verta siitä lainkaan :) Koru laitettiin 1,6 millisellä tapilla - ja kyllä, on nyt jälkeenpäin kipeä, aristaa vähän liikettä.
- zaranjonia
Heips, en usko että ite vielä pohdit asiaa. Mutta jos joku diabeetikko sattuu pohtimaan ni kerrotaan nytte neljän vuoden kokemuksella lävistyksistä ja kuudentoista vuoden kokemuksella diabatekesestä. Jos hoitotasapaino on kunnossa, ni eihän siinä mitään ongelmaa ole. Diabates on osa itteäni, se vaan on. En siitä sen enempää murehdi. Hoitotasapaino hyppiny semmosissa luvuissa että HUH ! Ja lävistyksiä tullu otettua silti, korvia venytetty jne. Parantuneet itellä ainaki täysin normaalisti, noin kavereihin näihin "perusteveisiin" verrattuna. On tullu vuosien aikana otettua kieleen, nännit, genitaali, suuhun tongue web, medusa(ylähuuli), tragus, sisäkorvan rusto jnejne.
Hittolainen, näitähän alkaa olee niin paljo ettei enää muistakkaa :DD
Ettei muutaku tutustumaan toisella tapaa reijitettävänä olemista ;>
- elaiz
Mulla myös tragus, otin sen ... noin kolmisen kuukautta sitten. Paraneminen on ollut aika hidasta, yhden viikon mittaisen antibioottikuurin söin myös, kun turvotusta oli paljon ja kipeekin oli tietysti.
Ensikoruksi suosittelisin rengasta tapin sijasta, koska se on helpompi puhdistaa kuin tappi ja korvalla on enemmän tilaa turvota. Itsekin kävin vaihtamassa tapin renkaaseen n. kuukausi sitten, lääkärin ja lävistäjän mielestä hyvä juttu.
Itse korun laitto sattui hlvtisti, en ollut vastaanlaista kipua aiemmin tuntenut, mutta olen piikkikammoinen, joten sinänsä ei yllätys. Kipu oli kuitenkin niin lyhytaikasta, että kyllä sen hyvin kestää. Ottamisen jälkeen tosin moni aktiviteetti sitten tuottikin kipua, esim. kävellessä ilmavirta (näytti varmaan tyhmältä kun kävelin lävistysliikkeestä lyhyin ja hitain askelin :D, mutta se kipu häipyi nopeasti), hymyillessä myös tuli hyvin tietoiseksi lävistyksestä (pari päivää vaan) ja nukkuminen kyljellään traguspuoli tyynyssä ei tullut kysymykseenkään, ainakaan viikkoon, muistaakseni. Vaatteita pukiessa/riisuessa kannattaa varoa, ettei tragus jää kiinni mihinkään.
Kaikki on kuitenkin yksilöllistä, kivun tunteesta paranemisaikaan, itselläni uskon näiden olevan ihan keskivertotasoa.
Mutta iloinen olen, että otin lävistyksen, todellakin oli sen arvoista. ^^ Tässä nyt vielä odottelen että voisin tapin vaihtaa takaisin niin sitten on kaikki kunnossa. :P
Ja noudattakaa niitä hoito-ohjeita! Löytyy esim. http://skink.fi/?page_id=7 :) - gogirl
mulla tragus ei sattunut oikeastaan ollenkaan. enemmän tuntui ne pihdit joilla tuota korvan nipukkaa puristettiin. neula meni niin nopeasti ettei sitä oikeastaan kerennyt edes tuntea. suosittelen ottamista. ja jos kipua pelkää niin se on niin pieni hetki että sen kyllä kestää.:)
- bowww
sen voin sanoo että mulla traguksen ottaminen ei sattunun juuri ollenkaan. sattu vähemmän kun napakorun ottaminen. Minulle laitettiin suoraan tappi siihen, kun jotkut puhuu siitä että ensin pitäs laittaa rengas mutta mulle sanottiin että tappi on parempi!
- sapi
moi. Otin traguksen juuri pari päivää sitten. Mulla on ennestään jo napakoru ja tatuointi. Toi tragus kyllä sattu enemmä ku kumpikaa noista. Mutta ei se mitenkään ylivoimanen ollu. Mulla kesti ton napakorun paraminenki aika monta kuukautta että veikkaan tänki kestävä. Mutta jos sun kipukynnys ei oo kovin pieni niin ei tossa sitten mitää pahaa ole.
- eile
tragukseen lävistyksen.. yllätyksekseni se tehtiin ampumalla, ja voin sanoa, että yhtään ei kyllä sattunut, enemmän se on se pyssyn ääni, josta en pidä. Ja eilen ollut vain pientä jomotusta.. sama tunne, kun jos vaikka kyynärpään tai polven lyö, hieman lievempänä tosin.. Sellasta ajttelin kysyä, että onko kukaan kokenut leukojen jäykkyyttä lävärin otettua?
Ittelläni myös tapista jätettiin takaosa pois. korvalla tilaa turvota ja jos ei mitään kilpaurheilua mene harrastamaan niin pysyy ihan hyvin korvassa.. kun se takaosa just kerää sitä kaikkea paskaa, mikä niitä tulehduksia aiheuttaa. Viikon päästä kunnon koru korvaan.
- trajk
kyllähän se sattuu mutta ei sen takia kannata jättää ottamatta, koska se on niin pieni hetki kun sattuu. Mutta kannattaa ehdottomasti ottaa neulalla tehty eikä ampumalla, koska rustoon ei saisi koskaan apua korua koska se tärähtää ja voi vahingoittaa vahinkoa rustoon. parantuminen kestää 5kk-1v mutta kyllähän se on kivan näköinen koru :)
- mietin vaan
Mikä muu lävistys olis eniten verrattavissa tohon kipuun? Itelläni on nyt navassa, korvan rustossa, nenässä ja kielessä ja sit tatuointi. Oon tosi kipuherkkä ja pyörryn jo siitä neulan näkemissestä mutta jotenki noi lävistykset vaan kiehtoo :)
- ieiaoieoi
joo no siis yhtä kivulias ehkä kun ampumalla laitettu korvakoru. eli pieni nipistys, jota ei edes muista jälkeenpäin. pihditkin tuntuu ilkeämmälle kuin neula. käy ottamassa lävistäjällä, älä missään paikassa jossa ammutaan tragus! lävistäjällä on steriilit neulat ja enemmän tietoa lävistyksistä. ovathan kuitenkin ammattilaisia.
itse otin eilen ja ei minkäänlaista kipua :) - Lehmäliini
ieiaoieoi kirjoitti:
joo no siis yhtä kivulias ehkä kun ampumalla laitettu korvakoru. eli pieni nipistys, jota ei edes muista jälkeenpäin. pihditkin tuntuu ilkeämmälle kuin neula. käy ottamassa lävistäjällä, älä missään paikassa jossa ammutaan tragus! lävistäjällä on steriilit neulat ja enemmän tietoa lävistyksistä. ovathan kuitenkin ammattilaisia.
itse otin eilen ja ei minkäänlaista kipua :)Itelläni on ennestään liuta korvaan tehtyjä lävistyksiä ja siis ainahan voit kysyy lävistäjältä et voiko simmut laittaa kii? :) Koska itellänikin on siis neulakammo nii täl keinol oon ottanu kaikki jo ennestää. :) Ja siis toi oli yllättävän helppo otettava, ei tuntunu melkein missään! Ja siis no kaikista kipein otettava oli industrial, ei tragus oo mitää verrattuna siihen :)
- ieiaoieoi
kävin ottamassa traguksen eilen.
ei kyllä sattunu ollenkaan eikä satu kyllä vieläkään. pihdit vähä nipisti ja neulaa ei oikeastaan tuntenut. :) korun laittaminen kyllä vähän tuntu mutta vaan oudolle.
en kyllä tiiä millanen se on sitten aamulla.
toivottavasti ei kuitenkaa iha hirveen turvoksissa! :D
hirveen pitkän tapin kyllä pisti, vähän kyllä liiankin ja tuskinpa turpoaa koko tapin mittaa.
otan kyllä varmasti toisen kun kunnolla paranee.
lukekaa hoito-ohjeet tarkasti ja noudattakaa niitä nii ei myöhemmin kaduta :)- nips naps
tragus lävistyksen ootaminen ei sattunut henkilökohtaisesti ollenkaan, huulikorun ottaminen sattui enemmän. Ehkä syynä oli mukava lävistäjä joka sai olon rennommaksi eikä jännittänyt ollenkaan. Pari eka päiväää lävistys ei kipuillut ollenkaan mutta kolmantena päivänä se oli kipeä.. kipu ei olle mitenkään ylitse pääsemätöntä ja sehän loppuuu aikanaan. Joten suosittelen ottamaan jos kiinnostaa ja muistakaa lapset että jokainen lävistys on kipeä jonku aikaa. :D ei mitään pelättävää
- ieiaoieoi
Nyt siitä on kohta 2 viikkoa kun kävin ottamassa, ei satu vieläkään. Hyvin pyörii ja liikkuu. Olen noudattanut hoito-ohjeita ja se kannatti. :)
- bläääb
ieiaoieoi kirjoitti:
Nyt siitä on kohta 2 viikkoa kun kävin ottamassa, ei satu vieläkään. Hyvin pyörii ja liikkuu. Olen noudattanut hoito-ohjeita ja se kannatti. :)
juuri näin, lukekaa lapset lävistäjän hoito-ohjeet ja lävistys paranee eikä tulehduksia tule ja muistakaa että lävistys tulehtuu TOSI harvoin joten sitä ei kanna miettiä. sitä paitsi kipu on pieni verrattuna siihen että sitten saa palkaksi hienon lävistyksen.. ;D
- tragus
Otin traguksen neljä päivää sitten ja on vielä vähän kipeä. Olin menossa ottamaan kyseistä lävistystä, mutta sitten jänistin. Olin kuullut, että sattuu ihan pirusti. Parin tunnin pohdiskelun jälkeen menin kuitenkin takaisin. Kädet hikos penkillä, mutta heti helpotti, kun lävistäjä sanoi "läpi". Elikkäs ei se ihan kamalasti sattunut. Aion ottaa tämän parannuttua toiseenkin korvaan samanlaisen. :)
- Piiparilli^^
tragus tosiaan ja samalla rook. Molemmat koskivat aika reilusti, mutta mulla onkin melko huono kipukynnys.. Tragus koski hieman enemmän sen takia kun oli niin paksu ja kova rusto ja joutui survomaan sitä neulaa läpi. Kaiken lisäksi läpi mennessä tökkäsi neula pintahaavan sisäkorvaan (että taisi tosiaan kova rusto olla..)Ei tullut verta ollenkaan lävistäessä.
Ei ole tähän mennessä mitään ongelmia ollut. Vähän tietenkin arka kun koskettaa, mutta nukkumista ei juurikaan ole haitannut.
Tatuointi&lävistysliike jossa otin neuvoi puhdistamaan septidinillä ja käyttämään esim. bepanthenia lävistyksen hoitoon ja apteekissakin sanoivat, että ne käy hyvin. Eikä kyllä ole mitään ongelmaa ainakaan vielä niiden takia ollut. Puhdistus septidinillä 3-5 krt päivässä ja samalla bepanthenia. Ei ole ollenkaan mitään mätää tai kudosnestettä tullut, ensimmäisenä päivänä puhdistaessa oli vain todella pieni määrä verta. - L4ne
Piiparilli^^ kirjoitti:
tragus tosiaan ja samalla rook. Molemmat koskivat aika reilusti, mutta mulla onkin melko huono kipukynnys.. Tragus koski hieman enemmän sen takia kun oli niin paksu ja kova rusto ja joutui survomaan sitä neulaa läpi. Kaiken lisäksi läpi mennessä tökkäsi neula pintahaavan sisäkorvaan (että taisi tosiaan kova rusto olla..)Ei tullut verta ollenkaan lävistäessä.
Ei ole tähän mennessä mitään ongelmia ollut. Vähän tietenkin arka kun koskettaa, mutta nukkumista ei juurikaan ole haitannut.
Tatuointi&lävistysliike jossa otin neuvoi puhdistamaan septidinillä ja käyttämään esim. bepanthenia lävistyksen hoitoon ja apteekissakin sanoivat, että ne käy hyvin. Eikä kyllä ole mitään ongelmaa ainakaan vielä niiden takia ollut. Puhdistus septidinillä 3-5 krt päivässä ja samalla bepanthenia. Ei ole ollenkaan mitään mätää tai kudosnestettä tullut, ensimmäisenä päivänä puhdistaessa oli vain todella pieni määrä verta.Kun nää kaikki tästä on lukenu ni on kyllä semmonen olo että taidan mennä ottamaan. Kuhan ei verta tuu ni ei se voi sattua. Veri on se asia mitä mä tässä pelkäsin :D ja sitte tosiaa mietin että neulalla vai ampumalla ja tulin nyt siihen tulokseen että neulalla .. Kai se on parempi vaihtoehto? Kyllähän ne mua pelottelee että sattuu pihdit mutta aivan sama. Eihän se kauaa kestä
- pih
L4ne kirjoitti:
Kun nää kaikki tästä on lukenu ni on kyllä semmonen olo että taidan mennä ottamaan. Kuhan ei verta tuu ni ei se voi sattua. Veri on se asia mitä mä tässä pelkäsin :D ja sitte tosiaa mietin että neulalla vai ampumalla ja tulin nyt siihen tulokseen että neulalla .. Kai se on parempi vaihtoehto? Kyllähän ne mua pelottelee että sattuu pihdit mutta aivan sama. Eihän se kauaa kestä
Itse ku otin joskus traguksen iha liikkeessä neulalla ainut mikä tuntu oli ne pihdit mut sit kun jäin odottelemaan kauheeta kipua ku reikä pistettäs ni se koru olikin jo siinä. verta ei pahemmin tullut. Kaverilla taas kun laitettiin ampumalla hän kertoi ettei mikään satu enemmän
- L4ne
pih kirjoitti:
Itse ku otin joskus traguksen iha liikkeessä neulalla ainut mikä tuntu oli ne pihdit mut sit kun jäin odottelemaan kauheeta kipua ku reikä pistettäs ni se koru olikin jo siinä. verta ei pahemmin tullut. Kaverilla taas kun laitettiin ampumalla hän kertoi ettei mikään satu enemmän
Joo no kävin sit ottamas. Mul oli sama et ainut mikä tuntu oli ne pihdit ku käy hyväs liikkeessä ottaas sen. Ku odottaa kauheeta kipua ku on kuullu tämmösii juttuja ni ei se satukkaa sit niin paljon ku ite kuvittelee.
- Kökö
L4ne kirjoitti:
Joo no kävin sit ottamas. Mul oli sama et ainut mikä tuntu oli ne pihdit ku käy hyväs liikkeessä ottaas sen. Ku odottaa kauheeta kipua ku on kuullu tämmösii juttuja ni ei se satukkaa sit niin paljon ku ite kuvittelee.
Eilen kävin itse ottamassa traguksen vasempaan korvaan synttäreideni kunniaksi. Oon jo pitkään haaveillut siitä ja kun korvien venytykset sain mieleisekseni, päätin käväistä liikkeessä.
Jännitin tilannetta etukäteen aika lailla, mutta matalan kipukynnyksen ansiosta itse lävistäminen ei kovin paljon sattunut. Koko homma oli ohi ennen kuin ehdin ees tajuta asiaa. Vähän verta vuoti ja nyt on kosketusarka, mutta muutoin aivan loistava ja ihana juttu, että otin sen vihdoin! Mulle suositeltiin kanssa tappia koruksi ja ainakaan vielä ei ole turvotusta ilmennyt juuri ollenkaan. Puhdistus vain vedellä kahdesti päivässä, voi kuulemma käyttää myös desinfiointiainetta, mutta se saattaa kuivattaa. Hoito-ohjeita kun malttaa noudattaa, niin eiköhän kaikki mene hyvin, ja pääsen ottamaan toiseenkin korvaan, kun on tämä parantunut ensin. :) - Annikaaaa-
Kökö kirjoitti:
Eilen kävin itse ottamassa traguksen vasempaan korvaan synttäreideni kunniaksi. Oon jo pitkään haaveillut siitä ja kun korvien venytykset sain mieleisekseni, päätin käväistä liikkeessä.
Jännitin tilannetta etukäteen aika lailla, mutta matalan kipukynnyksen ansiosta itse lävistäminen ei kovin paljon sattunut. Koko homma oli ohi ennen kuin ehdin ees tajuta asiaa. Vähän verta vuoti ja nyt on kosketusarka, mutta muutoin aivan loistava ja ihana juttu, että otin sen vihdoin! Mulle suositeltiin kanssa tappia koruksi ja ainakaan vielä ei ole turvotusta ilmennyt juuri ollenkaan. Puhdistus vain vedellä kahdesti päivässä, voi kuulemma käyttää myös desinfiointiainetta, mutta se saattaa kuivattaa. Hoito-ohjeita kun malttaa noudattaa, niin eiköhän kaikki mene hyvin, ja pääsen ottamaan toiseenkin korvaan, kun on tämä parantunut ensin. :)Miten lävistys laitetaan? eli pyssyllä vai neulalla jne. Voiko kumpaankin korvaan ottaa samalla kertaa?
- sussss
Annikaaaa- kirjoitti:
Miten lävistys laitetaan? eli pyssyllä vai neulalla jne. Voiko kumpaankin korvaan ottaa samalla kertaa?
mie otin noin 4kk sitte traguksen.. kauhiastihan se sattu, mut ku psyykkas ittensä siihen et se varmasti tulee sattumaan, ni sitä osas jo odottaa.
sehän laitetaan niin et ensin tragusta eli korvan nipukkaa venytetään semmosilla pihdeillä ja samalla siitä traguksesta työnnetään aika paksu neula läpi (kirpasee vähän), sitte heti ku on tehty neulalla reikä, reikään tungetaan neula, joka on todellisuudessa tosi ohut putki..
ja kun putki on reiässä, putkeen laitetaan korun tausta kiinni ja putki vedetään pois ni samala koru menee paikalleen (tämä sattu eniten)
ja sitte pyöräytetään vaan se korun pallo siihen paikallen - voilà
oon kyllä todella onnellinen et uskalsin traguslävärin käyä laittaan, se parani jo kuukaudessa, ei oo ollu mtn ongelmia! :D ja on mielettömän kaunis! - Kökö
Annikaaaa- kirjoitti:
Miten lävistys laitetaan? eli pyssyllä vai neulalla jne. Voiko kumpaankin korvaan ottaa samalla kertaa?
Mulla on nyt ollunna toi tragus vasemmassa korvassa kohta kolme viikkoa ja oikein hienosti on mennyt. Huomenna menen laittamaan oikeaankin korvaan, kun on toi vasen jo sen verta hyvänä. Kaksi kertaa päivässä pesu ihan vedellä riittää. Lisäks oon rasvaillu korun ympäristöä (huom! ei reikään rasvaa) ihan perusvoiteella kuivumisen estämiseksi näin kuivana talvikautena.
Itse tosiaan otin vain toiseen korvaan, koska en luultavasti ois nauttinut rei'ittämistä seuraavista öistä kovin paljoa. Tuo korvakun ei anna nukkua sillä kyljellä muutamaan yöhön (mulla ainakin oli aikas kipeä paineen alla) ja on kuulemma parempikin olla nukkumatta, ettei koru väänny väärään asentoon ja ala kasvaa ulos/arpikudosta. Nyt ei kuitenkaan enää mitään ongelmia, joten lienee aika toisen korvan. :) - :DD
Kökö kirjoitti:
Mulla on nyt ollunna toi tragus vasemmassa korvassa kohta kolme viikkoa ja oikein hienosti on mennyt. Huomenna menen laittamaan oikeaankin korvaan, kun on toi vasen jo sen verta hyvänä. Kaksi kertaa päivässä pesu ihan vedellä riittää. Lisäks oon rasvaillu korun ympäristöä (huom! ei reikään rasvaa) ihan perusvoiteella kuivumisen estämiseksi näin kuivana talvikautena.
Itse tosiaan otin vain toiseen korvaan, koska en luultavasti ois nauttinut rei'ittämistä seuraavista öistä kovin paljoa. Tuo korvakun ei anna nukkua sillä kyljellä muutamaan yöhön (mulla ainakin oli aikas kipeä paineen alla) ja on kuulemma parempikin olla nukkumatta, ettei koru väänny väärään asentoon ja ala kasvaa ulos/arpikudosta. Nyt ei kuitenkaan enää mitään ongelmia, joten lienee aika toisen korvan. :)Kuinka paksu tappi tragukseen tulee?
- Kökönen
:DD kirjoitti:
Kuinka paksu tappi tragukseen tulee?
Ihan normaali lävistyksissä käytettävä 1,6 milliä. :)
- haluun
Kökönen kirjoitti:
Ihan normaali lävistyksissä käytettävä 1,6 milliä. :)
mäki oon jo kauan haaveillu traguksesta, mutta en ole uskaltanu ottaa ku pelänny sitä kipua : D
sattuuko se enemmän/vähemmän ku ampumalla korvalehtee reijät ?
ja onko sen korun koko aina se 1,6mm ku musta se näyttää nii hirveen suurelta tohon pikku 'nipukkaa' ? - Kökönen
haluun kirjoitti:
mäki oon jo kauan haaveillu traguksesta, mutta en ole uskaltanu ottaa ku pelänny sitä kipua : D
ja onko sen korun koko aina se 1,6mm ku musta se näyttää nii hirveen suurelta tohon pikku 'nipukkaa' ?No mä jälkikäteen kyllä totesin, ettei sattunut samalla tavalla kuin korvanlehtien ampuminen. Mulla on siis myös ammuttu (vaikka tänä päivänä en missään nimessä aintaisi ampua!) kaksi reikää korviin, jotka sittemmin on venytetty 12 millisiks. Muistan tuosta ampumisesta sen, kuinka se jälkikäteen kuumotti ja jomotti ihan sairaasti. Traguksessa ei mitään tämmöstä. Se sattu sen hetken verran ja sitten jälkeen päin ainoastaan koskiessa siihen lävistykseen putsatessa.
Mä en kyllä oo varma, että laittaako lävistäjät ees millin paksuista korua. Voihan sen ottaa aluks 1,6 millisenä (mulla suosittelivat tappia, joka paranee paremmin) ja vaihtaa parantumisen jälkeen siihen jonkun ohkasemman korun. Parantumisen jälkeen on aika vapaat kädet sen asian kanssa. :) Rohkeutta siis. - Mörkö
haluun kirjoitti:
ja onko sen korun koko aina se 1,6mm ku musta se näyttää nii hirveen suurelta tohon pikku 'nipukkaa' ?Mulla ainakin tragus on 1.2mm ja napakoru sen 1.6mm..
- asd^^
itselläni ei ole tragusta, mutta ajattelin sellasesta sanoa, että ystävälläni tragus on rustoutunut korvaan kiinni eikä saa sitä enää irti. ajattelin että tuollanenkin olisi ihan hyvä tietää.
- pulinakerhosta
itelläni on vasemmassa korvassa ollut vuodesta -99, ja kaikki meni hyvin, toissavuonna kävin ottamassa oikeeseenki korvaan ja alko kasvattaa sellasta pattia korvan ulkopuolelle ja antibiottikuurin jälkeen totesin, et näyttää kamalalta, ja otin hetkeks pois, ajatellen kuitenkin, et laitan se vielä takas. No, reikä män umpeen, ja nyt kävin helmikuussa ottamassa toisen kerran samaan kohtaan siis. ensinnäkin lävistämine sattu nyt iha kamalasti, ku se entinen reikä oli umpeutunut ja rusto oli kovempaa. lävistäjä jo totes, et saattaa olla, et se ei tykkää tästä, ja alkaa taas kasvattaa pattia. ja kuukaus meni hienosti, vaikutti paranevan ja kaikki ok. heeh, sit katoin peilillä sinne korvaan ja nyt se patti on siellä toisella puolella.. äs! no, ite en sitä nää, mut eihän se kovin nätiltä näytä. antibiootit meen varmaan hakeen. bugger. en tiiä johtuuko korvasta, vaikka miten se nyt siitä vois johtua, samassa korvassa oli nimittäin korvanlehden rustossa koru ja kasvo pattia kans. ja siis vasurissa o kaikki menny aina hienosti. jospa lääkäri sanois muutaku et "eiks sitä vaan vois ottaa pois?"
- Minja.
pulinakerhosta kirjoitti:
itelläni on vasemmassa korvassa ollut vuodesta -99, ja kaikki meni hyvin, toissavuonna kävin ottamassa oikeeseenki korvaan ja alko kasvattaa sellasta pattia korvan ulkopuolelle ja antibiottikuurin jälkeen totesin, et näyttää kamalalta, ja otin hetkeks pois, ajatellen kuitenkin, et laitan se vielä takas. No, reikä män umpeen, ja nyt kävin helmikuussa ottamassa toisen kerran samaan kohtaan siis. ensinnäkin lävistämine sattu nyt iha kamalasti, ku se entinen reikä oli umpeutunut ja rusto oli kovempaa. lävistäjä jo totes, et saattaa olla, et se ei tykkää tästä, ja alkaa taas kasvattaa pattia. ja kuukaus meni hienosti, vaikutti paranevan ja kaikki ok. heeh, sit katoin peilillä sinne korvaan ja nyt se patti on siellä toisella puolella.. äs! no, ite en sitä nää, mut eihän se kovin nätiltä näytä. antibiootit meen varmaan hakeen. bugger. en tiiä johtuuko korvasta, vaikka miten se nyt siitä vois johtua, samassa korvassa oli nimittäin korvanlehden rustossa koru ja kasvo pattia kans. ja siis vasurissa o kaikki menny aina hienosti. jospa lääkäri sanois muutaku et "eiks sitä vaan vois ottaa pois?"
jos se on perus "rustopatti" niin bacibact-jauhetta ja kunnollinen hygienia niin lähtee patti kyllä aika äkkiä pois. Itsellä toinen tragus vihoitteli kanssa aika paljon noilla pateilla, toinen puoli taas ei yhtään. Itellä patti kuukausienkin parantumisen jälkeen jos korva esim. tärähti johonkin kovempaa, oli aika pitkä prosessi ennenku oli täysin parantunu. :P
- tragus
otin siihen lävistyksen ampumalla pari viikkoa sitten. siellä sanottiin että sit ku se rupeaa liikkumaan reiässä, se on hyvä vaihtaa. sitte vaihoin sen eilen, ja ei ole yhtää kipeä enää. parani kaikista lävistyksistä nopeiten.ja laitto ei sattunut yhtään. muistelisin että normaalit korvikset sattuivat enemmän kuin tähän.
- täti
älkää kuulkaa ikinä ottako läväreitä ampumalla :S neulalla paljon parempi/siistimpi lopputulos. ku ammutaan tylppä koru rustosta läpi ni se rusto "repeää rikki" kun taas neulalla siihen tulee sievä viilto johon koru laitetaan. kunnon lävistäjä ei suostu laittamaan ampumalla mitään koruja. ja sitte asiaan, ite otin traguksen eilen ja itse lävistäminen tuntu oikeestaan "hyvältä" kun oli niin hirveesti jännittäny että se sattuu kamalasti ja sitte se ei sattunukaa. ärräpäät lenteli siinä vaiheessa ku lävistäjä väänsi rengasta kiinni. mutta yksilöllistähän se kipu on. ja sen verran oon kyl kans kuullu et liikaa ei kannata desinfiointiaineilla läträtä, se kuivattaa ihoa ja hidastaa paranemista. mieluummin suolaliuoksella tai pelkällä vedellä.
- moer
täti kirjoitti:
älkää kuulkaa ikinä ottako läväreitä ampumalla :S neulalla paljon parempi/siistimpi lopputulos. ku ammutaan tylppä koru rustosta läpi ni se rusto "repeää rikki" kun taas neulalla siihen tulee sievä viilto johon koru laitetaan. kunnon lävistäjä ei suostu laittamaan ampumalla mitään koruja. ja sitte asiaan, ite otin traguksen eilen ja itse lävistäminen tuntu oikeestaan "hyvältä" kun oli niin hirveesti jännittäny että se sattuu kamalasti ja sitte se ei sattunukaa. ärräpäät lenteli siinä vaiheessa ku lävistäjä väänsi rengasta kiinni. mutta yksilöllistähän se kipu on. ja sen verran oon kyl kans kuullu et liikaa ei kannata desinfiointiaineilla läträtä, se kuivattaa ihoa ja hidastaa paranemista. mieluummin suolaliuoksella tai pelkällä vedellä.
minä olen ottanut rustoon (korvaan ylös) korun ampumalla, eikä mitään ongelmia ollut. Ei se paljoo sattunutkaan.. Mutta enemmän koski, kuin napaan ottaminen =)
- meeeeeitsi
täti kirjoitti:
Ampuminen on aivan yhtä hyvä keino tehdä reikä rustoon kuin lävistäminenkin. Aivan yhtä siistiä jälkeä silläkin keinolla tulee.
Aiemmin mainittiin jotain draguksen paksuuden olevan ongelma, mutta voin ihan täysin omasta kokemuksesta sanoa että siistiä jälkeä pyssy dragukseeni teki.
Laittaminen ei juurikaan sattunut, kipeä oli vain pari päivää sen jälkeen ja turposi hieman - sen jälkeen ei mitään. Olen ollut todella tyytyväinen ja voin ehdottomasti suositella. Itäkeskuksen Silver Wavessa siis otin. Asiantuntevaa ja ystävällistä porukkaa siellä henkilökunnassa.
Monet ovat hehkuttaneet "lävistäjien ammattitaitoa" ja "he kyllä osaavat hommansa" - jaa mistäs sen voi tietää? Monet lävistäjät ovat täysin itseoppineita ja vain ylpeänä toteavat olevansa lävistäjiä. Tottakai niitä ammattitaitoisiakin löytyy, älkää vain luottako liikaa ns. lävistäjien ns. ammattitaitoon. - thirteen
täti kirjoitti:
samaa mieltä olen, ei mitään muita lävistyksiä ampumalla paitsi ehkä korvanlehdet. uskoisin sen ottavan jotenkin paljon kipeämpää, kuin neulalla! pyssy tuntuu kauhean brutaalilta lävistysvälineenä. itse otin juuri traguksen, ja musta ainakin tuntuu että kun kerran ottaa jonkun lävistyksen niin ei tarvi kauheasti muita jännittää:> ennestään mulla oli jo kielessä, rustossa ja navassa. vaikka jokaisen oma kokemus on tietenkin yksilöllinen, mutta kyllä hyvä ja ammattitaitoinen lävistäjä takaa myös hyvän ja (mun mielestän) suht kivuttoman lopputuloksen. tuon traguksen ottaminen sattui sen kaksi sekuntia kun neula meni läpi, itse en ainakaan kokenut kipua mitenkään pahana, se kestää niin vähän aikaa :> nyt sitä ei tunne ollenkaan, eikä se ole oikeastaan tuntunut missään vaiheessa edes jomottavan, vaikka kosketusarka se tietenkin on.
lävistäjä sanoi että ei mitään desinfiointiaineita, suositteli pelkkää vesihuuhtelua pari kertaa päivässä. niinkuin hoito-ohjeissakin luki: keho sen haavan parantaa, ei desinfiointiaine:>
- elinaaaaaaaaaaaaaaaaa
Mä otin tänää traguksen, ollu jo pitkään haaveissa, mutta tänään sen sit toteutin :DD ei sattunu paljoo *piip*, ja mä ku oon luullu et mulla on alhanen kipukynnys ;D
- mminä
Joo. Ite otin traguksen pari kk sit. Se parantu mulla 2 viikossa, niinku kaikki rustokorutkin on. Mulla se tehtiin ampumalla, joka ei satu yhtään. Eli jos traguksen tekee ampumalla, niin se on kivuttomin ja siinä sitte jos verrataa esim korvalehteen, niin korvalehti sattuu enemmän. Toinen tragus hakusessa perjantaina !
- miii:D
mul on tragus ollu nytte puolisen vuotta ja se kasvatti sellasen pallon siihe korun juureen. Onks muilla ollu tälläsii oireita? jos on nii voitteko kertoa et mitä on käyny... et lähtikö palllo pois ja miten... ? kiitos :)
- <3<3
miii:D kirjoitti:
mul on tragus ollu nytte puolisen vuotta ja se kasvatti sellasen pallon siihe korun juureen. Onks muilla ollu tälläsii oireita? jos on nii voitteko kertoa et mitä on käyny... et lähtikö palllo pois ja miten... ? kiitos :)
Minulla itselläni on tragus ja musta sattu niin saatanasti! Mullakin on ennestään napakoru ja rustokoru mutta toi sattu kyllä niin paljon vaikka lävistäjäkin oli tosi mukava. Mulla tuli napakoruun sellanen valkonen pallo joka on keloidi. Se lähtee ittestään tai sit jos ei lähe niin pitää ottaa koru pois. Mulla ei tullu traguksesta yhtään verta eikä jälkeenpäin ollu kipee. pystyin jo ekana yönä nukkuun sillä korvalla ja mulla parani se koko läväri jo viikossa :)
- taru(:
minä kävin toissapäivänä ottamassa korvaan ton ihanan lävistyksen, ja oon kyllä nyt iloinen siitä. Pelkään ihan törkeesti neuloja, hyi..joten kauan piti miettiä, ottaako, mutta ei se oikeesti ole niin paha ! siis kyllähän se nipisti, muttei edes pahasti ja vain sekunnin ajan, eikä edes kuulunut sitä "kruts" mistä olen paljon täällä lukenut... viimeviikkoisessa verikokeessakin hätkähdin enemmän kuin korua laittaessa. :) kun ei sitä edes näe siä neulaa itse.. Eli ota nyt hyvänen aika se sinne, ei sitä tarvitse pelätä. C: mulla oli kaveri mukana, eikä sillä veri kulkenu kädessä kun puristin ja istuin siinä penkillä neulaa odottamassa...mutta loppupeleissä se ei edes koske, vaikka minullakin harvinaisen pieni kipukynnys... : >
- ninniiii
traguska kirjoitti:
löysin täältä kivoja traguskoruja
http://a-ilusion.com/shop/product_catalog.php?c=15juuri tuollaista olen etsinyt
- jeesjoo99
ninniiii kirjoitti:
juuri tuollaista olen etsinyt
ostin omani täältä:
http://www.cybershop.fi/category/292/lavistyskorut
miellyttää :)
- bambey
lol tein tragukse tänää oikeesee, ei mite puudutuksii mut jouduin käyttää 2 neulaa :P 1.2
verta tuli semmose kiva verra mut eise kipu tapa oikeesti! for real hney.
oli aikasemmi about kuukaus sitte vasemmassa, frendu teki.
Se repes, ja SE SATTU jos joku sattuu. mjah :- - TraguSSSSS!
mulla on tragus. Sattui paljon ,mutta se on tietenki yksillöllistä. paraneminen tosiaan on yksillöllistä myös mutta kestää sen 4kk kunnolla paranemiseen. Mulla kerääntyi märkäpaise korvantaakse , johon hain antibiootin sitten. Lähti sillä onneks. Mutta kyllä noita sattuu, kaikessa riskinsä mutta pieni prosentti että jotain vakavaa kävis
- hjihbjkjnjk
mikä on traguksen ikäraja? olen itse 13 ja haluaisin. Äitin lupa ois joten saanko äitini kanssa mennä ottamaan?
- .
hjihbjkjnjk kirjoitti:
mikä on traguksen ikäraja? olen itse 13 ja haluaisin. Äitin lupa ois joten saanko äitini kanssa mennä ottamaan?
Monissa liikkeissä, jotka itse tiedän, on ikäraja 16. Mutta kannattaa vielä varmistella.
Iiks, olen haaveillut traguksesta jo vuosia ja tällä tai ensi viikolla varmaan olisi tarkoitus mennä ottamaan sellainen vihdoin! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Se kipu mua siinä eniten epäilyttää ja jännittää, mutta nopeastihan se ohi on, eli yritän kestää :D Voipi kyllä pari kyyneltä tirahtaa, tosi kipuherkkä kun olen :p :) - Essi^^ cum
. kirjoitti:
Monissa liikkeissä, jotka itse tiedän, on ikäraja 16. Mutta kannattaa vielä varmistella.
Iiks, olen haaveillut traguksesta jo vuosia ja tällä tai ensi viikolla varmaan olisi tarkoitus mennä ottamaan sellainen vihdoin! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Se kipu mua siinä eniten epäilyttää ja jännittää, mutta nopeastihan se ohi on, eli yritän kestää :D Voipi kyllä pari kyyneltä tirahtaa, tosi kipuherkkä kun olen :p :)Juu. Kyllähän se jonkun verran se lävistys tuntu mutta sei oo mitään verrattuna siihen, kuinka hieno se koru on! Kipeä on vielä mutta huomattavasti parempi kuin ekat päivät lävistyksen jälkeen!
Niin, ja yhdyn siihen, että eihän se nyt niin kamala juttu olisikaan jos sen nyt joutuu ottamaan pois. Eiku uus toiseen korvaan tai parantumisen jälkeen uus yritys ; D - ´´¨'
Essi^^ cum kirjoitti:
Juu. Kyllähän se jonkun verran se lävistys tuntu mutta sei oo mitään verrattuna siihen, kuinka hieno se koru on! Kipeä on vielä mutta huomattavasti parempi kuin ekat päivät lävistyksen jälkeen!
Niin, ja yhdyn siihen, että eihän se nyt niin kamala juttu olisikaan jos sen nyt joutuu ottamaan pois. Eiku uus toiseen korvaan tai parantumisen jälkeen uus yritys ; DEttä saako traguksen otettua mennä ihan tavallisesti suihkuun vai pitääkö sen kastelemista välttää ensimmäisten päivien aikana?
- hanumoi
´´¨' kirjoitti:
Että saako traguksen otettua mennä ihan tavallisesti suihkuun vai pitääkö sen kastelemista välttää ensimmäisten päivien aikana?
Itselläni on tragus ja täytän pian 14. Itse ottaminen ei itselleni sattunut juuri ollenkaan, hieman kirpaisi mutta ei pahasti. Todellaki kannatan traguksen ottamista ! ja sen kanssa saa käydä suihkussa ihan tavallisesti , ja suihkussa on hyvä huuhtoa korvaa lämpimällä vedellä. Lävistys liikkestä joka on ammattitaitoinen saat selvät hoitoohjeet. Lävistyskohta on noin viikon aika arka, ja polttelee muutamina päivinä mutta nopeasti kipu katoaa jos vain hoidat kunnolla etkä näprää korua likaisilla käsillä. Itselläni tosin kävi semmoinen juttu että itse koru oli tipahtanut johonki, ja jouduin laittamaan reikään tavallisen korvakorun, ja reikä on nyt hieman venynyt mutta pystyy pitämään tavallista korvakorua. Suosittelen !
- ..
hanumoi kirjoitti:
Itselläni on tragus ja täytän pian 14. Itse ottaminen ei itselleni sattunut juuri ollenkaan, hieman kirpaisi mutta ei pahasti. Todellaki kannatan traguksen ottamista ! ja sen kanssa saa käydä suihkussa ihan tavallisesti , ja suihkussa on hyvä huuhtoa korvaa lämpimällä vedellä. Lävistys liikkestä joka on ammattitaitoinen saat selvät hoitoohjeet. Lävistyskohta on noin viikon aika arka, ja polttelee muutamina päivinä mutta nopeasti kipu katoaa jos vain hoidat kunnolla etkä näprää korua likaisilla käsillä. Itselläni tosin kävi semmoinen juttu että itse koru oli tipahtanut johonki, ja jouduin laittamaan reikään tavallisen korvakorun, ja reikä on nyt hieman venynyt mutta pystyy pitämään tavallista korvakorua. Suosittelen !
Tänään tuli vihdoin otettua tragus!
Kyllähän se teki kipeää, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin etukäteen ajattelin. Kivun kestää kyllä! Jännitti hirveästi etukäteen, mutta kaikki oli nopeasti ohi. Nyt korvaa koristaa pallukka! Tykkään tästä ihan hirveästi, toivottavasti paranee hyvin! :)
- penskujensku
kun lukee noita kommentteja, tulee vähän sellanen olo että pelottaa... aattelin ite mennä ottamaan traguksen, on niin nätti koru:) mutta pelkään että tulehtuu tai jotain että kasvaa ulos:::S ja jos se sattuu ihan helv..... pelkään muutenkin ihan sairaasti kaikkia neuloja ja kipukynnys on tosi alhainen, noh mietin tässä vielä jonkun aikaa...
- Ruusuli84
Ite olin samalla kerralla helix-, tragus- ja nenänsivulävärin... Helix tuntu jonkin verran..ei nyt hirveesti sattunu, tuntu jonkin verran. Tragus laitettiin seuraavaks ja mulla on todella paksu se kohta niin se sattu jo..mut vaan sen laitoin ja korun asettelun ajan.. Nenänsivu taas sattu ihan perkeleesti. Eli siihen verrattuna edes tragus ei sattunu mitään :D Ilman muuta kannattaa ottaa..se kuitenkin sattuu vaan sen 1-2 sek plus korun laitto... Verta ja muuta mömmöö sieltä tulee varsinkin ekan päivänä aika ajoin, eli kannattaa vähän väliä puhdistaa. Muuten itellä parantunu äly nopeesti :)
- efwrghrw
mulla on ollut tragus n. puoli vuotta ja kesti vaan muutaman viikon parantua, sen jälkeen sitä on voinu repiä ja riuhtoa niin paljon ku huvittaa :) eikä sen ottaminen sattunu ollenkaan! melkein väittäisin, että tavallinen rustokoru sattui enemmän kuin tuo tragus. vinkkinä vaan se, että heikkohermoisen ei kannata katella niitä välineitä millä ne tehdään, koska ne on vähä inhan näkösiä...
- sisisisihiiisssiii
itselläni on huuli ja tragus. tragus sattu enemmän, mutta ei sekään paljoa. itselläni oli kipeä ehkä 2 päivää ja en pystynyt nukkumaan kyseisellä puolella varmaan 2 kuukauteen mutta sitten se parani ihan ok. kannattaa ottaa ei todellakaan satu paljoa ja on se niin hienokin! :)
- kokenut-
itelläni on tragus, tatuointi, napa ja venyt : D traguksesta voin sanoo sen verran että ei sattunu yhtään! :D seuraavana yönä ottamisesta jo nukuin korvalla eikä tehnyt kipeää.. on turhaa miettiä paljon jokin lävistyksen otto sattuu kun et sitä sitten loppujen lopuksi kuitenkaan ota kun jäät vaan miettimään! Jos olet varma että haluat traguksen mene ja ota! äläkä jää miettimään. ((:
- diureetti
Mulla on ollut nyt tragus muutaman kuukauden. Ei sattunut, eikä ole ollut missään vaiheeessa kipeä tms. Kaverini kävi ottamassa pari viikko sitten samassa liikkeessä myös traguksen ja sanoi että sattui tosi paljon ja on edelleen kipeä. Eli siis kipua tai parantumista ei voi mitenkään verrata, se riippuu niin paljon ihmisestä. Tragus on myös jokaisella eri kokoinen. Mulle sanottiin ja olin lukenut monesta paikkaa että sattuisi paljon, mutta en tuntenut kipua lainkaan. Joten suosittelen vain rohkeasti ottamaan, eikä kuuntelemaan muiden kokemuksia, kun ei voi tietää, sattuuko, ennenkuin kokeilee! :)
- ♥
Oon kans miettiny et tragus vois olla kiva : )
mietin vaa et kumpi ois sit parempi, ampumal vai neulal ?
millä ne yleensä laittaa traguksen ?
kumpi ois parempi alussa, rengas vaiko tappi ?
tarviiks tragusta hoitaa sen kummemmin ku " tavallistakaa " korvareikää ?
kaikist eniten varmaa pelkään sit kipuu .. et jos se sattuu kauheesti ; D
mut onha se kuitenki varmaa sen arvost .. - piercinger
♥ kirjoitti:
Oon kans miettiny et tragus vois olla kiva : )
mietin vaa et kumpi ois sit parempi, ampumal vai neulal ?
millä ne yleensä laittaa traguksen ?
kumpi ois parempi alussa, rengas vaiko tappi ?
tarviiks tragusta hoitaa sen kummemmin ku " tavallistakaa " korvareikää ?
kaikist eniten varmaa pelkään sit kipuu .. et jos se sattuu kauheesti ; D
mut onha se kuitenki varmaa sen arvost ..Neulalla se kannattaa laittaa ja ammattimaisissa lävistysliikkeissä se laitetaan neulalla. Korulla ei mielestäni ole väliä, sillä sitä ei tarvitse liikutella tai pyöritellä kuten korvista. Eli siis rengas voi olla jopa huono vaihtoehto, liikkuessaan siitä kulkeutuu likaa ja bakteereja reikään. Lävistäjältä saa useinmiten hoito-ohjeet. Mutta pari kertaa päivässä haalealla vedellä. Ei saippuaa tai muuta pesuaineita, hiuslakkaa ym kannattaa välttää parantumisen ajan. Apteekista saatavaa suolaliuosta voi myös käyttää.
- juuh.
piercinger kirjoitti:
Neulalla se kannattaa laittaa ja ammattimaisissa lävistysliikkeissä se laitetaan neulalla. Korulla ei mielestäni ole väliä, sillä sitä ei tarvitse liikutella tai pyöritellä kuten korvista. Eli siis rengas voi olla jopa huono vaihtoehto, liikkuessaan siitä kulkeutuu likaa ja bakteereja reikään. Lävistäjältä saa useinmiten hoito-ohjeet. Mutta pari kertaa päivässä haalealla vedellä. Ei saippuaa tai muuta pesuaineita, hiuslakkaa ym kannattaa välttää parantumisen ajan. Apteekista saatavaa suolaliuosta voi myös käyttää.
Itse otin helmikuun alussa traguksen vasempaan. Luulin, että tuntuisi kovastikin. Kuitenkin juttu meni muutamassa sekunnissa ohitse, varsinaista kipua en oikeastaan tuntenut, enemmän tapin laittaminen vihlaisi. Nyt se on killunut tuossa siitä asti. Voisi vaihtaa renkaaseen, ja lävistää toisenkin traguksen. Mulla nyt tällä hetkellä lävistettynä korvat: molemmissa lobet, oikeassa ylhäällä rusto, vas tragus. Lisäksi nännit. Tatuointia selkään tässä suunnittelen.
- WAESRDTYG
juuh. kirjoitti:
Itse otin helmikuun alussa traguksen vasempaan. Luulin, että tuntuisi kovastikin. Kuitenkin juttu meni muutamassa sekunnissa ohitse, varsinaista kipua en oikeastaan tuntenut, enemmän tapin laittaminen vihlaisi. Nyt se on killunut tuossa siitä asti. Voisi vaihtaa renkaaseen, ja lävistää toisenkin traguksen. Mulla nyt tällä hetkellä lävistettynä korvat: molemmissa lobet, oikeassa ylhäällä rusto, vas tragus. Lisäksi nännit. Tatuointia selkään tässä suunnittelen.
Itelläni on napakoru ja tragus. Tragus on mulle laitettu nyt 3 kertaa kun piru vie aina kasvaa ulos. Olen pitänyt hyvää huolta, puhdistanut, noudattanut suosituksia ja näin mutta ei näytä pysyvän sitten millään. Toisaalta ei se nyt niin paljoa satu etteikö sitä voisi aina uudestaan laittaa :D
- 95
Itelläni ei ole enää tragusta..tein sen pari vuotta sitten itse ja se sattui ihan sairaasti ja turposi välittömästi..kipu kesti kuitenkin vain sekunnin pari.kipu aika pitkälti verrattavissa ruston paksuuteen ja kovuuteen eli mitä paksumpi ja kovempi sitä kivuliaampi.. petyin hieman koska parantumisessa meni reilusti yli puolitoista vuotta..pari kuukautta sitten otin korun pois lopullisesti..reikä ei ole vieläkään parantunut kunnolla.hoidin kuitenkin lävistystä huolellisesti lävistysliikkestä ostetuilla desinfiointi aineilla aamuin ja illoin ja myös lämpimällä vedellä..mutta suosittelen että itse ei kannata tragusta tehdä,ammattilaisen kannattaa hoitaa se homma.:)
- J666
ei sattunut pahemmin, suurempi kipu oli kun pistettiin 50g painot roikumaan kivespussiini
- tyhmyliini
tein traguksen itse. :-D ei ehkä mikään viisain veto tunkea nuppineula rustosta läpi ja sen jälkeen neulaa paksumpi koru väkisin perässä. voin kuitenkin sanoa, että vaikka homma otti aikansa, se ei sattunut juuri ollenkaan. se rustosta kuuluva rutina on paljon pahempi, kuin itse kipu.
- traguslover
otin traguksen viikko sitten. sillon ku se laitettiin se ei sattunu yhtään ! mielestäni verikoe sattuu enemmän :) verta ei tullut ollenkaan, olin yllättynyt.. neulalla siis laitettiin. kannattaa ottaa, mulla ei oo ollenkaan kipee tää vaik on vast viikon vanha...
pitää vaa joka päivä käydä suihkussa ja huuhdella lävistys kunnolla ja ekan viikon ajan suihkun jälkeen puhdistaa miedolla desinfiontiaineella (=
KANNATAN! - tööööööt
Itse otin traguksen vuosi sitten... Olin harkinnut ja miettinyt sen ottamista varmaan pari vuotta, ja viimein uskalsin sitten ottaa sen, kun kaverinikin oli ottanut ja sai minut suostuteltua. Jännitti ihan mielettömästi silloin, kun olin lukenut kaikenlaisia kauhutarinoita traguksen ottamisesta. Viimein kun se laitettiin, niin ei tuntunut edes pahalta. Tietenkin se vähän nipisti, mutta naama oli silti ihan peruslukemilla. :D Vertakin tuli kuulemma pari tippaa, mutta normaalia sekin... Ja paraneminen kesti mulla pari kuukautta. Kannattaa ottaa tragus jos yhtään mieli tekee... on se kuitenkin niin hieno :)
- =)=)
mie otin eilen tragukseen lävistyksen :) voin kertoo että sattu niin maan perkeleesti.. samalla kertaa otin kaks tatutointiakin, mutta ne ei muutakun vähän kirpassu. ja ennestään löyty yks tatuointi ja lävistykset kielessä, huulessa, navassa, korvanlehdissä yht. 5 ja tongue webbikin vielä :) napakorukin sattu mulla NIIN paljon, että ajattelin ettei tätä pahempaa oo, mutta voi kyllä oli..
mutta voipi johtua siitä että mulla oli kuulemma tosi paksu/kova toi rusto.. lävistäjäkin siinä alko vähän tuskaileen että kuinkas tää nyt näin kova on, että harvemmin tulee tämmösiä vastaan. että lähinnä se siinä sitten tais sattua kun sitä jouduttiin niin voimalla runnoon lävitte ja hitaasti..
kipee ei oo ollu ollenkaan, ihmettelen :o viime yönäkin heräsin, ihmettelin että tuntuu vähän oudolle niin muistin ton lävärin ja huomasin että olin nukkunut sen päällä. ei sattunut yhtään eikä tullut kipeeks siitä tai mitään :o noh, sitä pahempaa kipua ootellessa sitten :D
ihanan näkönen kyllä on :) - rooselipoo
Kannattaa ottaa. Ei se satu paljoa kun sen vähän ajan. Korua laittaessa tuntuu ettei se neula mene läpi mutta kyllä se sitten iha hyvin onnistui! Paraneminen meni hyvin, pari päivää sen jälkeen oli aikas kipee ja tuntu et koko päähän sattu ja jomotti. Koru on nyt ollut minulla n.3-4kk ja tähän asti ihan hyvässä kunnossa. Välillä saattaa olla vähän arka ja inhottava jos vaikka kuuntelee nappiksilla musiikkia. Suosittelen ottamaan on se sen verran hieno! :) ja muistakaa että se kipukin on vain sen vähän aikaa..
- Sharaiyan
Otin just tässä aiemmin päivällä (siitä on nyt 4 tuntia aikaa) traguksen ja aivan ihana. Ihmettelin kun olin jo lukenut ja kuullut kavereilta että se kipu on jotain hirvittävää mutta ei sattunut kyllä tippaakaan! Tai siinä vaiheessa kun neula oli lävistämässä jännitin vähän ja kirpaisi mutta se olikin ainoa! Minkäänsortin kipua ei ole sen jälkeen ilmaantunut ja hieman on turvoksissa ja verta tihkuu mutta se nyt on normaalia lävistysten kanssa. Tuntuu siltä kuin olisi ollut korvassa jo monta vuotta, on niin neutraalin tuntuinen!
Suosittelen lämpimästi kaikkia tragusta haikalevia vain menemään liikkeeseen ja ottamaan sen, kannattaa. :) - hhhömö?
itse kävin vähän aikaa sitten ottamassa, ja voin kyl sanoo et kannattaa mennä ottamaan! ei sattunut paljon yhtää.
minuakin paljon peloteltiin siitä että sattuu kamalasti ja rusto rusahtaa kauhean ikävästi yms. mutta ei mitäää ongelmaa ollu. (: ne pihdit mitkä lie tosiaan sattuu siinä hommassa ehkä eniten.. nekin HYVIN vähän. ELI ota ota ota! ja muista että kipu on hetkellistä.(: - missbieberr
hello ittelläni on tragus ja laitoin sen vähän yli viikko sitten.Korun laitto ei tuntunut yhtään inhottavalta vaan itseni mielestä hiukan mukavalta :D se ei sattunut ollenkaan,kun vain laittaja putsasi ja desinfioi korvan nipukan.
Nukuin sitten parin-kolmen pv päästä sillä kyljellä missä koru oli,korva turposi ja jyskytti mutta verta ei tullut tai mitään muuta,eikä korun reunusta ollut punainen.
Kun vain muistin ottaa buranaa siihen ( ei kovin vahvaa) kipu helpotti ja kahden-kolmen pv päästä koru oli taas hienossa kunnossa ! sen jälkeen ei ole sattunut.Kohta korun vaihto olisi terästä :) Ostin itiksestä 1.8 mm korun =)
Huomautan se EI satu! =)lämpimällä vedellä kun pesee n. kolme kertaa pv pitäisi auttaa korvan parantumisessa! ja yöksi sitten laittaa haavalaastari( itiksestä 2 eurolla ;) ) - jeps (:
Tein ite hakaneulalla. Ei nyt ihan järjettömästi sattunut, mutta vähän enemmän kun esimerkiksi normi rusto eli helix . Ja kyllä se nyt jos johonkin rokotteeseen vertaa niin enemmän sattuu ^ ite luulin ainakin että mulla on aika alhanen kipukynnys mutta koska toikaan ei kauheen kipeää tehnyt niin lienenkö sitten väärässä .. Kuitenkin meni ihan hiukan vinoon ja koska olen pikkutarkka niin otin sitten korun pois, odottelen umpeutumista ja teen sitten uudelleen (; kuitenkin, ota vaan jos haluat sen, ei se niin paljoa satu, ja ainahan sen voi poiskin ottaa !
- [[sandraruio
Itse kävin viikko sitten toiselle puolelle ja viime perjantaina toiselle puolelle.
Ensimmäisestä tuli hitosti verta ja kun neula oli mennyt läpi tuntui kuiin korva ois täyttyny vedestä. Koskihan se enemmän kuin esim. helix, mutta kipu oli lyhyt aikaista, eikä jäänyt pistelemään, toisin kuin esim. napakoru jäi.
Toisesta ei tullut lainkaan verta, mutta tekeminen koski paljon enemmän (mulla on aina ollu oikee korva arempi kuin vasen)
Ensikoruksi ainakin mulle laitettiin 1.2mm paksu tappi jossa on molemmilla puolilla irrotettavat pallot.
Nyt on molemmat puolet turvoksissa ja uudempi vuotaa kudosnestettä ja aamuisin saattaa olla vähän vertakin mukana. Mutta toivottavasti paranis kohta :))
Ja ampumisesta sen verran että itse otin rustoon ampumalla, parani hitaasti, mutta ei ole jättänyt mitään patteja tai muuta. Lävistysneulalla tekeminen koski melkein samanverran mutta parani huomattavasti nopeammin :)- Juutuubi
Juutuubista löysin tollasen tragugsen teon: http://www.youtube.com/watch?v=cUOMKi7AiXk
Siinä jossain 3 minsan kohdalla. Ainaki toi näytti näppärältä..
- seesee
mulle sanottiin lävitys liikkessä että toi sattuu vähiten koko korvasta ja ei se pahemmin edes sattunut, parani nopeesti ilman mitää erikoisii hoitoja. Laitettiin ampumalla ! vaikee oli vaitaa lävistys korua siihen kun oli ollu tavallinen korvis ja taka kautta pujotella!
- riikkamarjaana
hmm... mulla parani 2 kuukaudessa. niihin aikoihin käytiin vaihtaan lyhkäsempi tappikin siihen :DD
- guchiguchigu
ei kannata pelätä lävistyksen ottoa, koska kyllä ne kaikki paranee kunhan huolehtii hygieniasta ja pitää korun puhtaana! mä kävin eilen ottamassa traguksen, ja kipeehän tää luonnollisesti vielä tässä vaiheessa on :D lävistäjä sano että pari viikkoa menee paranemisessa. suosittelen kyllä, tää on nätein mun kaikista läväreistä!
- jepsps
Itse rupesin pari iltaa sitten miettimään tragusta ja samana iltana poltin neulan (enkä edes poistanu nokia siitä ja desinfiointi aine oli hukassa ) ja päätin testata että sattuuko se todella kaikkien näiden palautteiden jälkeen ..vähän ajan päästä huomasin että neula on todella jo läpi korvastani.. Siihen sitten työnsin normaalin harjoitus korvakorun verta ei tullut kun muutama pisara ,jonka jälkeen löysin vasta desinfiointi aineen kun kaikki bakteerit olivat jo reiässä. suhauttelin sitä hieman ..nukkumaan mennessä mietin että kannattaa varoa nukkuamalla vasemmalla puolella jossa tämä tragus on .. yöllä heräsin ja huomasin nukkuvani vasemmalla puolella ! ja ei se ei sattunut oikeasti yhtään .. nyt minulla on lävistyskoru jonka molemmissa päissä on pallot :) Kipua tunnen vain silloin jos vahingossa huitaisen siihen lujaa ! HUOM..en jäädyttäny tai mitään kun rupesin sitä neulaa pistämään ..ennen olen tehnyt normaali korvan reijän ja kaverini on tehnyt rustoon yhden joka sattui rutkasti enemmän entä itse tekemäni tragus .. minulla on normaali korviksia 5 ,rustossa 2 ja tragus ja tragus on ollut näistä pieni kipuisin ,mutta tottakai kipu riippuu henkilökohtaisista kipukynnyksistä :)
- aruoni
Itteäkin toi tragus houkuttelis :) miten on, jos on tragus niin pystyykö tavallisia nappikuulokkeita käyttää? Pohdin että pitääkö niiden käytöstä luopua jos traguksen mielii hankkia.
- miltsuli
aruoni, ittelläni on tragus ja ite oon tykänny pitää tota tappia täs koruna, pystyy kuunteleen nappiksilla musiikkii iha hyvin :)
mä otin mun tragusen n. 9kk sitte ampumalla... on ihan hyvin parantunut mitä nyt tollasta arpikudospattia pukkaa, välillä se on ollu tosi suuri mutta onneks oon saanu hoidettua sen pienemmäks teepuuöljyllä, sitä voi ostaa apteekeista? :) - joopajoooo
Mulla on nyt tragus ollut kohta pari vuotta, ja nappikuulokkeiden käytön oon voinut aika lailla unohtaa. :D Ei ainakaan mulla tuu siitä oikein mitään, kun ei vaan yksinkertaisesti nappi mahdu korvaan. Mut onhan niitäkin olemassa sellaisia nappeja, mitkä on suippomaisia, ja menee syvemmälle korvaan. Ehkä sellasten kanssa pystyisin jopa musiikkia kuuntelemaan.
- Jätkällä
Mulla molemmat tragukset olleet nyt vajaan vuoden, ja kyllä mä pystyn nappikuulokkeita käyttämään. Koruina on huulitapit, eli sisäpuolelta on vain laatta. Vaihdatin näihin lyhyemmät varret, niin kuulokkeiden käyttö kävi helpommaksi.
- kannattaa ottaa!!
mulla ammuttiin toi lävistys, ei sattunu lähes ollenkaa. JA mulla ei enää kolmen viiko päästä ollu yhtään kipee, vaihoin korunki jo parin päivän kuluttua siitä ampumisesta (:
- kannattais
Itsekkin otin ampumalla rustokorun 6kk sitten, ja kaikki meni hyvin, ja maksoi 7 e, mutta tietenkin tämä oli aika riski
- missmytragus):
Otin tyhmänä tyttönä sunnuntaina traguksen ampumalla. Ei olis kannattanut. Heti ekan pvn jälkee se alko turpoomaa, punottamaa, mätimää, ja siitä alko tulla verta. Kolmen pvn jälkee, eli tnää otin sen lekurissa pois. Nyt se on tosi kipee, ja vei mun yöunet kolmena päivänä. Olkaa fiksumpia ku mä älkääkä todellakaa ampuko, vaa menkää ihan kunnon lävistäjälle !
- mopokypärä
oisko jollain kokemuksia umpinainen moottoripyöräkypärä tragus yhdistelmästä??
- Jätkällä
Ei tunnu miltään sitten kun on parantunut...
- serenaden
Kumpaan suuntaan vääntämällä traguskoru aukeaa?
- oiho
itse otin ampumalla eikä kyllä rustossa mikään haljennu ja hyvin on parantunu. ei tosiaan kannata uskoa huhupuheita ja ampumalla maksaa about 30euroo vähemmän eikä satu ollenkaa niin paljoo.. kannattaa miettiii
- tragus ottaja.
noh mä taas otin viimeviikolla neulal ei kyll sattunut mut kyllä se särkki ku vahingos koskee siihe ja vähä turpos muute iha onnistunut :D
- chassu_
Itse otin traguksen AMPUMALLA (koska en halua tulla lävistetyksi, ampuminen käy paljon nopeammin yms) reilut 2 vkoa sitten ja hyvin on parantunu. Oon ottanu korun pois päivittäin(välillä se kyllä putoo itsestään, ja ekan kerran otin pois ehkä 5 pvän päästä ampumisesta) ja tuntuu siltä kuin se olisi ollut jo tosi kauan mulla. Ampuminen ''sattu'' saman verran ku normi korvalehteen ampuminen. Menetelmä kyllä oli hieman erikoinen. Koru on siis ihan samanlainen kuin korvalehden harjoituskoru. Ja korun takaosaa ei myöskään laitettu vaan pelkkä suora ''tanko''. En ole vieläkään jaksanut laittaa takaosaa, koska se on niiiiiin tiukka etten sitä itse saisi pois korvasta.
Mä en oikeesti tiedä ketä uskoa ku kaikki puhuu ihan erilailla. Puhuin työntekijän (ampujan) kanssa siitä, että saako rustoalueisiin ottaa ampumalla ja hän totesi kovaan ääneen: totta kai niitä saa ampua, lävistysliikkeet vaan kerää ittelleen asiakkaita sillä, että kertoo ampumisen olevan kiellettyä ja siten he saavat kolminkertaisen hinnan siitä. Paikallinen lävistysliike taas sanoi ettei ampumalla saa ottaa missään nimessä. Toiset sanoo, että traguksen ottaminen sattuu kaikista lävistyksistä eniten, toiset taas sanoo että siihen sattuu kaikista vähiten. Mielipiteitä on monia, enkä tiedä mikä on totta ja mikä ei.
Kolmas juttu on se, että oon kuullu tasapuolisesti mielipiteitä siitä kummalla tavalla reikä tulehtuuu aremmin. Itselläni siis tulehtumisen merkkejä ei sen kummemmin oo ainakaa vielä tullu. Tiedän muutaman, jotka on ottanu lävistämällä ja sillon reikä on turvonnu ja tulehtunu pahasti. - tragus&napakoru
Tragusta laittaessa lävistäminen ei käynyt kipeää, vaan korvaa alkoi kuumottaa ja hiukan särkeä ympäriltä. Itse korun laittaminen nipisti vain vähän ja kun lävistäjä asetteli korua paremmin korvan nipukan liikuttaminenkaan ei käyny kipeää. Toisin kuin traguksessa, napakorun lävistäminen todella kävi kipeää ja korun laittaminen ja sen asettelu myös. Vaikka luulisi että traguksen laittaminen sattuisi enemmän koska se on rustoa ja paksu kohta kun esim. navan jossa ei ole rustoa. Eli targuksen kipua ei tarvi pelätä!
- NRLLI
Aivan ihana lävistys! Mulla on ja kävin itiksen silverissä pyssyllä ottamassa. Ei sattunu ollenkaa, ei tuntunu lähes sitä nippaustakaa... Parantui kivuttomaksi over viikossa ja korua vaihoin jo puolentoista viikon jälkeen.
Täysin terveellisesti on voitu ja tosi tyytyväinen tuotokseen! Nyt on sitte lävistys kuume. Ainoa ongelma joka ei ole suuri edes, on ollu tän kanssa vaan se kun ulostui vähän tuolta korvan sisäänpäin menevältä puolelta sen rei'än ympäriltä mut nyt lasketu takas sisää ku kaveri aina vahti :D
LIIKKEESEEN VAAN! ..>- ~sinzu~
on se kyllä ihana!! siis se tragus ^^) itse kävin tossa muutama pvä sitten ottamas sen traguksen, ps ei sattunu yhtää ja otin sen ampumalla!! NO mä jo luulin saavani pitää sen korvassa, mut se LAITTAJA ampu sen korviksen 'millin vinoo' ni se jouduttii irrottaa ;( ja nyt joudun oottaa pari viikkoo et saan uudestaa sen traguksen, mikä kyl on ihan ärsyttävää venaa niin kauan!!! .. kannattaako mun mennä sille samalle laittajalle, jos se ampuu sen taas vinoon??? ( ̄^ ̄)ゞ PS. otin sen malmilla :)
- hyyli
liekkö turhin lävistys mitä on...........?
- rustokalle
traguksesta en tiedä :D mutta itselläni on samassa rustossa peräti 3 korua, 1 laiton ensin ja 2 samalla kertaa. ensimmäiset pari päivää olivat kipeitä ja rusto oli turvonnut mutta paranivat nopeaa. nyt ne mollottavat tuossa ja ovat kivuttomia. kannatti!
- Traguss
Otin tänään Traguksen Jyväskylän Undergroundissa. Ei sattunu yhtää eikä ees rusahtanu :) Ihan vähän vaan nipisti, tosin ne pihdit vähän tunnahti :D Sain ensikoruks pitkän banaanin, joten näyttää vähän tyhmältä :/ Hinta oli sen 20 € eli halpa :) Kun tää parantuu niin vaihdan kyllä lyhyempään suoraan tappiin..
- Minzig
Eipä tuo traguksen ottaminen tuntunut missään. Mulla on korvassa ylhäällä lävistys, huulessa, kielessä, navassa ja clithoodissa. Toki mun ihana lävistäjäni käyttää siinä jotain menetelmää, jota kaikki ei käytä. Ja tämä menetelmä aiheuttaa sen, että tragus paranee nopeammin.
- pallokala
Ite kävin ottamassa traguksen pari viikkoa sitten lävistysliikkeessä ja lävistyshetkellä sattu ihan saatanasti. Mutta sen parin sekunnin jälkeen ei enään ollut oikeastaan yhtään kipeä. Ekana yönä vältin nukkumasta korvan päällä, nyt voi jo nukkua vaikka miten päin. :D kuulokkeitakin pystyn pitämään. Mielestäni tragus on lähtenyt hyvin paranemaan mutta en kyl viel menis vaihtamaan tohon uutta korua ettei ärry siitä. Suosittelen ehdottomasti kaikille mahdollisille traguksen ottoa harkitseville!
- :)
Tragus itelläni ei tuntunut missään, niinkun ei mikään muukaan lävistys ole tuntunut, joten en oikein voi verrata sitä mihinkään mutta paraneminen riippuu omasta anatomiasta ja siitä kuinka jaksat pitää siitä huolen. Että, eikun menoksi vaan, kaikki menee varmasti hyvin kuhan vaan muistat puhistella sitä kunnolla! :)
- japudipu
munki tekis mieli niiiin hirveästi käydä nyt joku päivä ottamassa toi tragus, vaan en sit tiedä uskaltaako :s. kaikenlisäks mulla on niin pieni kohta toi mihin tragus laitetaan, et en tiiä meniskö se ees siihen..
- Reikäkunkku
Mee lävistäjälle ja kysy suoraa siinä että mahtuuko?
- mirbbe
Itse otin pienessä humalassa viikonloppuna festareilla ensin toiseen korvaan ja hetkeä myöhemmin toiseen. Humalatilasta johtuen kipua en juurikaan tuntenut, pienen paineen tunnun toisessa korvassa tunsin ja muistan. Välineet olivat steriilit ja tekijä hommansa osaava. Nyt ottopäivästä kolmas päivä menossa ja kipua ei juurikaan ole, molempia koruja pystyn liikkuttelemaan niitä lämpöisellä vedelle pestessä. Niin nätit ovat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791