Tiedustelisin että mikähän on jakohihnan(vai ketjuko lie?)vaihtoväli mb.w124-2.0-bensa autoon?
Jakopää
11
1845
Vastaukset
vuosimallista!
- kyselijätär
vm 94! :)
- moi1
ketju siellä on kaksirivinen arvelen harvemmin niitä tarvii vaihtaa varmistaa voit merkkiliikkeestä.
- 124
Kestää todella pitkään.
Itse olen vaihdattanut "turhaan" 300tkm.n välein.
Jotkut ei vaihda sitä koskaan.
Tuo kaksoisketjuhan on miltei "ikuinen".
Jos kone alkaa naputtamaan tai rallattamaan niin yleensä syynä on venttiilien hydraulinostimet.
Ne ei paljoa maksa ja käynnistä tulee kuin uusi.- Raikku
Mitä tarkoittaa "rallatus"? Minulla on 300Dssä jo pari vuotta kuulunut sellainen outo "rallatus" tai "särinä" moottorista kun auto on tyhjäkäynnillä. Mistään ei löydy vikaa eikä ääntä saa kunnolla paikallistettuakaan. Jostakin ruiskutuspumpun tienoilta se tuntuisi kuuluvan. Kun se ei tunnu ajossa haittaavan, niin sielläpä se vielä on...
Moniurahihnan kiristimet jo vaihdoinkin samoin kuin alipainepumpun.
Mittarissa on vajaat 300 tkm ja auto on sen verran jämäkkä että se voi olla aika lähellä totuutta. Nokkaketjua ei käsittääkseni ole vaihdettu. - Kallonkutistaja
Raikku kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "rallatus"? Minulla on 300Dssä jo pari vuotta kuulunut sellainen outo "rallatus" tai "särinä" moottorista kun auto on tyhjäkäynnillä. Mistään ei löydy vikaa eikä ääntä saa kunnolla paikallistettuakaan. Jostakin ruiskutuspumpun tienoilta se tuntuisi kuuluvan. Kun se ei tunnu ajossa haittaavan, niin sielläpä se vielä on...
Moniurahihnan kiristimet jo vaihdoinkin samoin kuin alipainepumpun.
Mittarissa on vajaat 300 tkm ja auto on sen verran jämäkkä että se voi olla aika lähellä totuutta. Nokkaketjua ei käsittääkseni ole vaihdettu.Todennäköisempää on jokin resonanssiääni. Vaikka voithan silti vaihtaa ketjun ja huomata, ettei ääni häipynyt mihinkään.
- cee2
Merkkiforumin asiantuntijat vastaavat nopeasti kysymyksiisi.
http://www.mese.fi/forum - Kallonkutistaja
Ketju siinä on. Vaikka väittävät sitä ikuiseksi, niin ei sillä kannata yli 300tkm ajaa. Alkuperäinen tosin ei juurikaan veny eikä todennäköisesti katkeakaan. Jos puolestaan on tarvikeketju, saattaa se venyä ja kuluttaa ketjupyöriä turhan pitkällä vaihtovälillä.
- tarkoitat?
Mikä ero tarvike ja merkkiketjulla?
Tekeekö eron erimyyjä?
Useimmin lähtöpää sama! kuten niin monissa muissakin osissa, huom! "alihankkijat" - Kallonkutistaja
tarkoitat? kirjoitti:
Mikä ero tarvike ja merkkiketjulla?
Tekeekö eron erimyyjä?
Useimmin lähtöpää sama! kuten niin monissa muissakin osissa, huom! "alihankkijat"Lähtöpää voi olla esim Japani tai Saksa. Japanilainen venyy muttei "ikinä" katkea, saksalainen ei veny eikä todennäköisesti katkeakaan. Toinen kannattaa vaihtaa määräajoin ja toinen saattaa olla se "ikuinen".
"Merkkiketjulla" tarkoitan alkuperäisen kaltaista tuotetta tuotemerkistä riippumatta.
- mersumies......
Itse vaihdan n.250tkm jälkeen,vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.Itselläni oli tuohon kilometrimäärään oli venynyt 7% joka vaikuttaa syöntiin noin litran verran satasella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683