Jakopää

kyselijätär

Tiedustelisin että mikähän on jakohihnan(vai ketjuko lie?)vaihtoväli mb.w124-2.0-bensa autoon?

11

1845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosimallista!

      • kyselijätär

        vm 94! :)


    • moi1

      ketju siellä on kaksirivinen arvelen harvemmin niitä tarvii vaihtaa varmistaa voit merkkiliikkeestä.

    • 124

      Kestää todella pitkään.
      Itse olen vaihdattanut "turhaan" 300tkm.n välein.
      Jotkut ei vaihda sitä koskaan.
      Tuo kaksoisketjuhan on miltei "ikuinen".
      Jos kone alkaa naputtamaan tai rallattamaan niin yleensä syynä on venttiilien hydraulinostimet.
      Ne ei paljoa maksa ja käynnistä tulee kuin uusi.

      • Raikku

        Mitä tarkoittaa "rallatus"? Minulla on 300Dssä jo pari vuotta kuulunut sellainen outo "rallatus" tai "särinä" moottorista kun auto on tyhjäkäynnillä. Mistään ei löydy vikaa eikä ääntä saa kunnolla paikallistettuakaan. Jostakin ruiskutuspumpun tienoilta se tuntuisi kuuluvan. Kun se ei tunnu ajossa haittaavan, niin sielläpä se vielä on...

        Moniurahihnan kiristimet jo vaihdoinkin samoin kuin alipainepumpun.

        Mittarissa on vajaat 300 tkm ja auto on sen verran jämäkkä että se voi olla aika lähellä totuutta. Nokkaketjua ei käsittääkseni ole vaihdettu.


      • Kallonkutistaja
        Raikku kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "rallatus"? Minulla on 300Dssä jo pari vuotta kuulunut sellainen outo "rallatus" tai "särinä" moottorista kun auto on tyhjäkäynnillä. Mistään ei löydy vikaa eikä ääntä saa kunnolla paikallistettuakaan. Jostakin ruiskutuspumpun tienoilta se tuntuisi kuuluvan. Kun se ei tunnu ajossa haittaavan, niin sielläpä se vielä on...

        Moniurahihnan kiristimet jo vaihdoinkin samoin kuin alipainepumpun.

        Mittarissa on vajaat 300 tkm ja auto on sen verran jämäkkä että se voi olla aika lähellä totuutta. Nokkaketjua ei käsittääkseni ole vaihdettu.

        Todennäköisempää on jokin resonanssiääni. Vaikka voithan silti vaihtaa ketjun ja huomata, ettei ääni häipynyt mihinkään.


    • cee2
    • Kallonkutistaja

      Ketju siinä on. Vaikka väittävät sitä ikuiseksi, niin ei sillä kannata yli 300tkm ajaa. Alkuperäinen tosin ei juurikaan veny eikä todennäköisesti katkeakaan. Jos puolestaan on tarvikeketju, saattaa se venyä ja kuluttaa ketjupyöriä turhan pitkällä vaihtovälillä.

      • tarkoitat?

        Mikä ero tarvike ja merkkiketjulla?

        Tekeekö eron erimyyjä?

        Useimmin lähtöpää sama! kuten niin monissa muissakin osissa, huom! "alihankkijat"


      • Kallonkutistaja
        tarkoitat? kirjoitti:

        Mikä ero tarvike ja merkkiketjulla?

        Tekeekö eron erimyyjä?

        Useimmin lähtöpää sama! kuten niin monissa muissakin osissa, huom! "alihankkijat"

        Lähtöpää voi olla esim Japani tai Saksa. Japanilainen venyy muttei "ikinä" katkea, saksalainen ei veny eikä todennäköisesti katkeakaan. Toinen kannattaa vaihtaa määräajoin ja toinen saattaa olla se "ikuinen".

        "Merkkiketjulla" tarkoitan alkuperäisen kaltaista tuotetta tuotemerkistä riippumatta.


    • mersumies......

      Itse vaihdan n.250tkm jälkeen,vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.Itselläni oli tuohon kilometrimäärään oli venynyt 7% joka vaikuttaa syöntiin noin litran verran satasella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe