Asialliset työvaatteet?

pätkä

Sain uuden työpaikan, jossa pukeutumisen tulisi olla siistiä. Muut näyttävät pukeutuvan jakkupukuihin, eli suoriin housuihin ja pikkutakkiin. Ongelmani on kuitenkin, että olen melko pienikokoinen, vain 154 cm pitkä ja todella hoikka. Jos laitan päälle mustat suorat housut, näytän vielä laihemmalta. Liituraitahousuja en voi edes harkita, koska pystyraidat saavat jalkani näyttämään ihan tikuilta. Osaisikohan joku neuvoa, miten tällainen tikku voisi pukeutua siististi. Ikää on 25-vuotta, joten pukeutumisen tulisi kuitenkin olla suht. nuorekasta.

Ovatko slipoverit auttamattomasti out?

5

1198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppulainen

näkemättä,mutta ainakin skottiruudullinen hame ei kavenna liikaa,siisti neuletakki ,paitapusero..

• ellinoora

Mistähän tuollaisen skottiruudullisen hameen saisi näistä Helsingin kaupoista? Onko kukaan nähnyt vai pitääkö lähteä kiertelemään? Alkoi nimittäin moinen hivenen kiinnostaa, tulee lapsuusmuistot mieleen :)

• ...jos

...laittaisit päälle jonkun muun väriset suorat housut kuin mustat, esimerkiksi vaaleat jotka eivät hoikenna yhtä paljon. Ja jakuthan yleensä antavat yläkropallekin ryhtiä ja enemmän kokoa tai sitten joku siisti neule. Yleensähän ihmiset murehtivat siitä miten näyttää laihemmalta - harvemmin toisin päin. Mutta itsekin olen huomannut että pienuutta on vaikea kätkeä :) Vaikka miten bodaisi ja pukeutuisi niin aina saa kuulla miten pieni on! Onhan se näin aikuisiällä aika rasittavaa.

nimim. sinua 2 cm lyhyempi

• atleetti

Oikeaa väriä vain etsimään. Asiallisia vaihtoehtoja on muitakin kuin musta tai liituraita. Jos itseäsi yhtään lohduttaa itse en voi jakkutakkia edes pitää. Itse olen pieni ja hoikka, mutta luustoni on hartioiden osalta melko atleettisessa muodossa. Jakkutakeissa tuo vain korostuu kun hartioiden takia on otettava numeroa isompi koko kuin muu kroppa vaatisi....ja ne kirotut olkatoppauksetkin vielä...

• Juoksija

Olen myös pieni ja hoikkis. Mulla on harmaa jakkupuku. Se ei laihista kuten musta, mutta on todella siis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe