Miten saada työpaikka??

Halukas tekemään työtä

Inhottavaa, kun sellaiset eivät saa työtä jotka olisivat valmiita tekemään. Onko jotain niksejä miten saada työpaikka? Jokaisesta tulee vain vastauksia "valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun". Olen hakenut ilmoitettuihin työpaikkoihin. Mikä olisi avuksi? Onko suomessa tosiaan näin huono työllisyystilanne?!!

15

3523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öllerö

      juupa juu..itsekin tässä työttömänä jo tie monennetta kuukautta. Olen täysin motivoitunut työnhakija, mutta kauanko sekään kestään, kun joka paikasta tulee vain kieltoja.

      Työllisyystilanne on todella kehno! Lueskelin juuri lehdestä, että paikkakunnallani on 30 000 ihmistä, joista 1000 on työttömiä, joille avoimia työpaikkoja koko kunnassa 19. Siitä vielä kun laksetaan, kuinka moni oikeasti on omaa alaa. Jäljelle jää luku nolla. Sen jälkeen kun alkaa hakea töitä Helsingistä, huomaa, että siellähän on vielä suurempi tunku töihin kuin täällä, vaikka paikkoja onkin enemmän. Yhdestäkin paikasta vastaukseksi tuli "...kiitos, mutta ei kiitos. hakemuksia saimme yli 450..." JUMA! Ei ihme, ettei erotu joukosta, vaikka kuinka käyttäisi väripapereita ja olisi persoonallinen!

      Suomi on lamassa, ja joka paikasta sen kuin laitetaan jengiä pihalle! Kyse ei todellakaan ole siitä, ettei todella haluaisi tehdä töitä. Kyse on siitä, että vanhat lähes viisikymppiset naishenkilöt ovat kultaakin arvokkaampia! Kuka nyt palkkaisi ketään koulunpenkiltä?! Joten niinpä niin, vaikka kuinka työttömiä katsotaan kuin halpaa makkaraa, työnhaku on on TYÖTÄ!

      Sitähän sanotaan, että jokainen päivä, jolloin ei työllistä, se työpaikan saanti etenee aina päivällä karkuun. Eli siis tod. näk. työllistyn itse vasta kolmen vuoden päästä! Onnea kuitenkin kaikille kanssahakijoille! Tilanne on täysin toivoton...

      • Anonyymi

        Kyllä minun työpaikkani joutaisi jollekulle. olen lähes kymmenen vuotta tehnyt suurinpiirtein samaa hommaa- en yhdessä työpaikassa, enkä yhdenlaisena, mutta tällä paikkakunnalla jolla asun, ei ole tungosta ollut niihin hommiin mitä teen.
        Kesäloma oli mukavaa aikaa, se vain loppui, ja töissä huomasin sen olevan ihan samaa shittiä kuin ennenkin.
        Mielelläni kokeilisin jotain muunlaista hommaa välillä. Lait pitävät huolen ettei minua edes noin vaan pois potkita.


    • opiksi

      Ihme lässytystä suomi pullollaan työpaikkoja. Suurin osa vaan haluaa makailla himassa ja kitistä. Hakekaa ääliöt semmosta työtä mihin teillä on valmiudet.
      Ei siinä paskassa duunissa tarvi olla koko ikää mut se jeesaa ku meet sitte parempaan työ paikka haastatteluun et teet edes jotain. ottasitko ite semmosta duuniin omaan firmaas joka on makaillu viimeset viis vuotta sun verorahoilla ilman mitää syytä??

      • mieli sanoa että haista...

        ...kuin viitsit tollasta edes ajatella, saati kirjoittaa!


      • jepjep
        mieli sanoa että haista... kirjoitti:

        ...kuin viitsit tollasta edes ajatella, saati kirjoittaa!

        se puhuu.. kyllä hyvään työpaikkaan ei pääse suoraan hakemalla ilman kunnon työkokemusta vaan PASKAN työpaikan kautta (anteeks tää, mut kokemusta on!) Ja vaikka saa tosi huonoa palkkaa (esim. saman verran kuin työttömätkin) siellä kuitenkin oppii paljon asioita. Ja todellakin työnantaja ottaa mieluummin töihin (siis hyvään työpaikkaan) sellaisen henkilön joka on tehnyt edes jotain töitä eikä vaan makoillut kotona ja lähetellyt hakemuksia, kyllä sinne töihin pääsee työkokemuksella. Ja ei siel huunossa työpaikassa tarvi olla vuosikausia, muutama kk riittää ihan hyvin työkokemukseksi ja sitä kauttaa parempaan paikkaan. Esim. eka Mäkkiin, sieltä S-Markettiin/Prismaan ja sielt vaikka Stockmanniin, näin se menee :D


      • jepjep
        jepjep kirjoitti:

        se puhuu.. kyllä hyvään työpaikkaan ei pääse suoraan hakemalla ilman kunnon työkokemusta vaan PASKAN työpaikan kautta (anteeks tää, mut kokemusta on!) Ja vaikka saa tosi huonoa palkkaa (esim. saman verran kuin työttömätkin) siellä kuitenkin oppii paljon asioita. Ja todellakin työnantaja ottaa mieluummin töihin (siis hyvään työpaikkaan) sellaisen henkilön joka on tehnyt edes jotain töitä eikä vaan makoillut kotona ja lähetellyt hakemuksia, kyllä sinne töihin pääsee työkokemuksella. Ja ei siel huunossa työpaikassa tarvi olla vuosikausia, muutama kk riittää ihan hyvin työkokemukseksi ja sitä kauttaa parempaan paikkaan. Esim. eka Mäkkiin, sieltä S-Markettiin/Prismaan ja sielt vaikka Stockmanniin, näin se menee :D

        voi olla et joudut olemaan siel paskaduunis vaikka 1kk,sillä jos haet töihin ja oot samalla jossain töissä niin on paljon helpompaa päästä, kun oot jo tekemäs jtn, etkä oot vaan työttömänä, eli töihin otetaan myös enemmän ihmisiä jotka on jo töissä!


      • Suhteeton
        jepjep kirjoitti:

        voi olla et joudut olemaan siel paskaduunis vaikka 1kk,sillä jos haet töihin ja oot samalla jossain töissä niin on paljon helpompaa päästä, kun oot jo tekemäs jtn, etkä oot vaan työttömänä, eli töihin otetaan myös enemmän ihmisiä jotka on jo töissä!

        Töihin otetaan semmosia henkilöitä jotka ovat olleet aiemmin vastaavissa töissä, eli jos siivoat niin saat siivoojan paikkoja et muita. Eli ensimmäinen työpaikka ratkaisee ja sitä ei saa ilman suhteita.


      • paikkaansa
        Suhteeton kirjoitti:

        Töihin otetaan semmosia henkilöitä jotka ovat olleet aiemmin vastaavissa töissä, eli jos siivoat niin saat siivoojan paikkoja et muita. Eli ensimmäinen työpaikka ratkaisee ja sitä ei saa ilman suhteita.

        Olen itse tehnyt todella monenlaisia duuneja, se eka 18 vuotiaana oli siivousta mutta sen jälkeen oon tehny hommia joissa ois pitänny olla opistotason koulutus, mä sain duunin ilman- hyvät tyypit saa duunit, ei tartte aina edes osata sitä mitä hakee, kyllä työ tekijänsä opettaa (no tietty riippuu duunista)Ja sitte vanhempana kun osaa jo kaikenlasita ei kukaan enää kysele niitä koulutodistuksia kun on paljon työkokemusta....
        Noh sitte voi käydä huonostikin:
        Mä olen tehnyt nyt sellasia töitä että ei oo enää paluuta siivoojaksi, eli olen yli- koulutettu ja kokenut.
        Hain siivoojan duunia aika monesta paikasta alkaakseni opikelemaan siivoutyönohjaajaksi (tavoitteena päästä alan opettajaksi)vaan ei ota tärpätäkseen...osa-aikaduunei kyllä on muttaa ne ei oikein natsaa sen oppisopimuskoulutushomman kanssa.
        On tää ankeeta aikaa


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitä tietosi. Nykyään tarvitaan neljä haastattelua työn löytämiseen, ei pelkkä sisäänkävely.
        https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000010284146.html

        Huomaa hyvin tuo tarkoituksenhakuisuus.
        Jos muutama firma hoitaa rekrynsä tuollaisella raskalla tavalla niin teillä on heti veruke jättää kaikki työnhaku ja paasata tuota ettei mahdollisuutta.
        Jos nyt väittäisin että 90% yrityksistä käyttää kevyempää systeemiä niin ei varmaan heitä kauas.
        Toinen suomea riivaava ongelma on se että kaikki määrittelee jo etukäteen että mihin ammatteihin haluavat ja mitä eivät missään nimessä halua tehdä.
        Eli rajataan avoimista työpaikoista pois kättelyssä 80% ja loput 20% on sellaisia joihin vaaditaan jotakin kokemusta.
        No noista 80% sitä kökemusta saa mutta kun ei haluta tehdä niitä "paska" hommia.
        Toinen on palkka, asetetaan sellainen palkkavaatimus ettei kukaan ota edes niihin "paskahommiin" kun palkkavaatimus utopistinen.
        Vanha sanonta että oppirahat on maksettava tarkoittaa juuri sitä että mukavuudesta ja tulotasosta on tingittävä että saa sitä kokemusta ja kun on kokemusta niin pääsee parempiin hommiin ja pikkuhiljaa parempiin palkkoihin kiinni.

        Ei homma mene niin että käyt ammatillisen koulun tai no olet kirjoilla ammattillisessa koulussa ja saat jotkut paperit ja menet ja vaadit 5000€/kk kun olet ammattilainen.


    • eilenkin saanut

      Menet vaan ravintolaan ja pokaat jonkun "työnantajan edustajan". Itsekkin sain taas eilen lupailemalla kesätöitä yhdelle typykälle.

    • Anonyymi

      Et ole se haluttu työntekijä. Ai miksi? Sinun palkkaa ei maksi Suomen valtio tai kunta, eikä tuo työnantaja todennäköisesti maksa verojaan suomeen!!! Siki et tule olemaan haluttu työntekijä, vaikka olisi koulutettu, jos kouluttamaton kielitaitoton haluaa sen sun paikan hän sen saa!!!

    • Anonyymi

      Ei ole kuin palkanmaksu haluttomia firmoja ja valtava työpaikkapula, asetelma on absurdi, varsinkin kun työtöntä syyllistetään vaikka syyllistävä sormi pitäisi osoittaa poliitikkoihin jotka ovat tehneet väärää politiikkaa mikä on aiheuttanut pysyvän massatyöttömyyden Suomeen.

      Työtön ei ole syyllinen siihen että maassa on yli 500 000 työtöntä työnhakijaa vaikka Sipilät ja orvot jne. niin väittävät, he itse ovat tähän syyllisiä!

    • Anonyymi

      Eipä töitä niinvaan tule vaikka moni kuvittelee, on kovan hakemisen takana ja viimeksi meni lähes 4 vuotta saada uusi duuni. Olin välissä n. 3v töissä ja nyt onkin jo 5 kk kulunut viimeisestä määräaikaiseta työsuhteesta.

      Ei löydy koulutukselleni ja viimeaikaiselle osaamiselle sopivia töitä, ei ole ainakaan mol palvelussa, ei liioin monsterissa tai missään.

      Ikää on jo karttunut ja noin 20v sitten tässä iässä pääsi jo työttömyys/ eläkeputkeen. Nyt en tiedä miten käy, on elettävä ansiosidonnaisella aikansa ja sitte piru perii kun tuo loppuu...toivottavasti tulee vielä koronan myötä jatkopäivät että anssipäivät ei kulu. Ei voi kuvitella että kulutusta mitenkään olisi, pakolliset asumiskulut, ruoka hoidettava ja laskut. eipä tarvii kaupoista oikein mitään ostaa moneen aikaan vaikka se taas olisi yritykselli hyvin tärkeää....

    • Anonyymi

      Minä sain töitä kun mentiin pomon kanssa kuselle ja pomo näki miten Isot Munat mulla on ja mitä lensi komeassa kaaressa sain heti paikan. Pomo sanoo metsäkone een kuljettaja pitää olla isot Munat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe