Liittyykö teillä Tietzen oireyhtymä-kipuun pistelyä ja kihelmöintiä? Entä turvonnutta kohtaa?
Itselläni on rintarustossa turvonnut kohta ja on vähän väliä kipeä :(
Tietzen oireyhtymä
11
12067
Vastaukset
- voiko mulla olla??!
Muakin sattuu aina välillä rintarustoon ja oon 13! Siin tuntuu myös joku sellanen turvotus ja patti. Mikä se on? Onko vaarallinen?!
- hoidettu
Missäs ne patit nyt on? Itsellä oli solisluun rintakehän puoleinen pää turvoksissa...
- Tietzeläinen
hoidettu kirjoitti:
Missäs ne patit nyt on? Itsellä oli solisluun rintakehän puoleinen pää turvoksissa...
tällä hetkellä T viihtyy solisluun rintakehän puol.päässä! Välillä sitten tuolla kylkiluiden liittymäkohdassa, menossa jo toinen vuosi tämän kanssa.
- hoidettu
Tietzeläinen kirjoitti:
tällä hetkellä T viihtyy solisluun rintakehän puol.päässä! Välillä sitten tuolla kylkiluiden liittymäkohdassa, menossa jo toinen vuosi tämän kanssa.
No mulla ei ainakaan mikään Tietze ollu koska se parani ku laitettiin niskanikamat kohdalleen. Tosin se turvotus jäi, mutta kipu on ollu poissa jo pitkään.
Se johtui kireästä kaulalihaksesta, joka taas johtui jonkin nikaman lukosta tai vastaavasta niskassa.
Epäilen koko Tiezen olemassaoloa... - epäilet!
hoidettu kirjoitti:
No mulla ei ainakaan mikään Tietze ollu koska se parani ku laitettiin niskanikamat kohdalleen. Tosin se turvotus jäi, mutta kipu on ollu poissa jo pitkään.
Se johtui kireästä kaulalihaksesta, joka taas johtui jonkin nikaman lukosta tai vastaavasta niskassa.
Epäilen koko Tiezen olemassaoloa...Oletko huomannut, että kaikki taudit tai sairaudet joita sinulta ei ole löydetty ovat sellaisia joita ei sitten ole olemassakaan.
Kun taas sinulta on korjattu si-nivel, KAIKILLA muillakin on sama vaiva....
Kerrassaan huvittavaa. - hoidettu
epäilet! kirjoitti:
Oletko huomannut, että kaikki taudit tai sairaudet joita sinulta ei ole löydetty ovat sellaisia joita ei sitten ole olemassakaan.
Kerrassaan huvittavaa.Ja juuri sanoin, että mulla on se saattanut olla. Ainaki oireet on siis samat.
Eikä se Si-niveleen liity, ei ainakaan suoraan ;)
TOS: "Ahtautuminen saattaa aiheuttaa thoracic outlet syndrooman (TOS), jossa esiintyy monimuotoisia yläraajan kipu-, puutumis- ja väsymisoireita. Erityisesti yläraajan yläasennot ovat vaikeita. Käsi puutuu helposti yöllä tunnottomaksi.
TOS on yleinen vaiva, johon joskus tarvitaan leikkaushoitoa. Puristuksen syy voi olla luustossa, lihaksissa tai sidekudosjuosteissa.
TOS-kipu voi säteillä kaulalle, niskaan, hartiaan ja olkaan. Useimmiten se säteilee sormenpäihin asti yläraajaan. Lapaluun sisäsivun alueen ja kainalon särky ovat myös tavallisia. "
http://www.invalidisaatio.fi/index.cfm?doc=1073
Juuri nuo kaikki oli mulla ja lisäks vielä se "patti rinnassa." Kädet puutuili öisin. Lamppua en pystyny kunnolla katosta vaihtamaan. Olkapää kipeytyi usein. Lavan seudun lihaksissa oli polttelua. Niska-hartiat-kaulalihakset kireinä. Päänsärkyä. Migreeniä. Sormet kylminä.
Patti on yhä tuos solisluun päässä rinnassa, mut paljon pienempi eikä ole enää kipeä. Muitakaan vaivoja ei siis ole enää.
Toihan on hermopinnesairaus, eli korjattavissa helposti. - Tietzeläinen
hoidettu kirjoitti:
Epäilen koko Tiezen olemassaoloa...oireyhtymä nyt vain on olemassa, epäillähän aina voi, ihan mitä vain....
- kipuilija
epäilet! kirjoitti:
Oletko huomannut, että kaikki taudit tai sairaudet joita sinulta ei ole löydetty ovat sellaisia joita ei sitten ole olemassakaan.
Kerrassaan huvittavaa.Kävin eilen lääkärillä outojen pistojen takia, jotka olivat minulla olleet jo kuukauden, otettiin EKG, röntgen, verikoe ja verenpaine x2. Lopulta lääkäri epäili kyseessä olevan tämä Tietzen oireyhtymä, hänen mukaansa naistentauti. Ensin epäilin jotain sydänperäistä, kertailtuani sydämen rakennetta, kipua on yläonttolaskimon kohdalla. Eilen kipu yltyi monen tunnin kestoiseksi kun se ennen oli ollut vain muutaman sekunnin kestoinen, oli aihetta jo huolestua.
Ilmeisesti kyseessä on vain tämä tietzen oireyhtymä, sain siihen kipulääkityksen. Sillä menenee ohi...
- Tietzeläinen
taas pahemmassa vaiheessa. Millainen lääkitys sinulla on? Itse olen jättänyt nyt oraalisen lääkkeen pois, se kun ei kummosemmi auta ja vanha vatsahaava-tausta ei siitä oikein pidä. Felden-geeliä käytän paikallisesti (reseptillä!).
Paranemisia!- Kipeänainen
Voltaren-lääkitys nyt, mutta ei auta! Onko sinulla kaulaan asti pistelyä ja paineen tunnetta? Minulla vaiva on niin pahana nyt että uskon kaulaongelmankin johtuvan siitä :(
Oletko huomannut kuuman vai kylmän paikallishoidon auttavan paremmin?
- -z-
Joo, mulla on kans tossa rinnan kohtaa turvotusta, ja vähän niinku rasvapatteja tai lihaspatteja..u know... Ne tulee kipeiks aina välillä. Luulin aluks et se on kasvain..mut ei sit vissiin ookka. Tosin se on turvonnu ja kipee vaan vasemmalta puolelta, oikee on ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468