oletteko huomanneet minkäänlaisia sivuvaikutuksia pillereiden käytön aikana?
itse olen huomannut, että ajoittain esiintyy kausia, jolloin on koko ajan nälkä ja tekee mieli syödä kaikkea. sitten taas on kausia, jolloin ei ole pahemmin edes nälkä eikä tee mitään mieli ja kun yrittää syödä niin ei mene alas kunnolla, pitää olla vesilasi toisessa kädessä.
nämä kaudet ajoittuvat yleensä ihan mille kohdalle vaan, mutta useimmiten liuskan alku/loppuvaiheessa.
lisäksi minulla alkaa aamupahoinvointi toiseksi viimeisellä viikolla. en tiedä johtuuko pillereistä, koska olen kärsinyt ällöstä olosta aamuisin jo monia vuosia.
päänsärkyä esiintyy taukoviikolla eniten.
miten teillä muilla? onko samanlaisia oireita kuin minulla?
itse olen huomannut, että ajoittain esiintyy kausia, jolloin on koko ajan nälkä ja tekee mieli syödä kaikkea. sitten taas on kausia, jolloin ei ole pahemmin edes nälkä eikä tee mitään mieli ja kun yrittää syödä niin ei mene alas kunnolla, pitää olla vesilasi toisessa kädessä.
nämä kaudet ajoittuvat yleensä ihan mille kohdalle vaan, mutta useimmiten liuskan alku/loppuvaiheessa.
lisäksi minulla alkaa aamupahoinvointi toiseksi viimeisellä viikolla. en tiedä johtuuko pillereistä, koska olen kärsinyt ällöstä olosta aamuisin jo monia vuosia.
päänsärkyä esiintyy taukoviikolla eniten.
miten teillä muilla? onko samanlaisia oireita kuin minulla?
Vastaukset 8
Vanhimmat
ite syön merciloneja, ja huomaan että vessassa tarvitsee käydä normaalia useammin ja muutenkin, mielialat heittelee. lisäksi musta on tullut ihan hysteerinen, pelkään vaikka mitä.
Samasta merkistä olivat seurauksena jatkuva päänsärky ja tiputteluvuoto.
Sinulle neuvoksi, ettei niitä oireita tarvitse kestää. Voit kokeilla merkin vaihtamista.
Olen myös huomannut tätä ruokahalun lisääntymistä ja sitten täydellistä ruokahaluttomuutta. Tulee kausia, kun ahmin hirveästi ja sitten en taas syö ollenkaan kun ei ole vain nälkä.
Lisäksi aina aloittaessa uutta liuskaa alkaa toisena päivänä hirveän paha olo, iskee n. 3h pillerin ottamisesta ja iskee aaltoina. Yleensä päättyy siihen että oksennan, mutta välillä vaikeuksia pitää se pilleri sisällä kun pitäisi antaa sen ~4 tuntia vaikuttaa.
Rinnat eivät ole turvonneet, se vähän harmittaa kun kaverilla kasvoivat melkeinpä kuppikoon. :D Pienirintaisena olisin kovasti tuota 'oiretta' toivonut.
Yasmineita käyttäessäni ríntani kasvoivat ainakin kuppikoon ja seurasi hirveä väsymys. 6kk en tuntenut itseäni hetkeäkään pirteäksi. Vaihdettuani merkkiä rintani kasvoivat taas ehkä puolisen kuppia. Muuten en nyt ainakaan muista muuta.
Vaihtakaa ihmeessä merkkiä jos syötte Merciloneja!Niistä ole mitään muuta kuin haittaa!!!!Itsekkin sain niistä todella pahoja masennus oireita ja myös paniikki kohtauksia.Tuli joskus aivan tajuttoman kamalia olotiloja, itketti vain koko ajan ja tuntui että loppu on lähellä!Eipä ole sellaista enää niiden jälkeen ollut!Ottakaa tekin vaikka Yasmin-pillerit,niistä ei ole varmasti kukaan saanu minkäänlaisia oireita!Niissä on todella matalat hormoni tasot, mutta ovat kuitenkin aivan yhtä teholkkaita kuin muutkin.Siitä on varmaan vuosi aikaa kun juuri mercilon pillereitä syöneillä naisilla oli tutkimuksen mukaan havaittu vakavia veritulppia!Älkää syökö niitä!
Etteikö Yasmineista tulisi kenellekään sivuoireita?! Samaa myrkkyä ne ovat kuin Mercilonit ja muut pillerit. Itselläni oireet loppuivat vasta nelisen kuukautta pillereiden syönnin lopetettuani (Yasmin,Gracial).
Toisille Mercilonit sopivat erittäin hyvin, älä siis suosittele merkin vaihtoa sen perusteella, etteivät ne sopineet sinulle. Minulle Merciloneista on ollut vain hyötyä: sain hyvän ehkäisymenetelmän ja lisäksi niukat menkat (tai siis tyhjennysvuoto). Pääsin myös kuukautiskivuista eroon. Mitään negatiivisia sivuoireita ei tullut.
Kaikilla e-pillereiden käyttäjillä on kohonnut veritulppariski. Se pitäisi jokaisen pillereiden käyttäjän tietää. Tuo tutkimus, johon viittasit, on tehty 90-luvulla. Jostain syystä vedettiin täällä otsikoihin vasta 2000-luvulla. Tutkimuksen mukaan Mercilonien ja Marvelonien käyttäjillä oli todettu noin pari prosenttia enemmän veritulppia kuin vertailussa olevilla merkeillä. Vertailun vuoksi: raskaana olevilla naisilla veritulppariski on paljon suurempi.
Yasminin käyttäjillä - kuten minkä tahansa merkin - on myös sivuoireita. Monet ovat niitä tälläkin palstalla kirjoitelleet. Yksi merkki sopii yhdelle, toinen toiselle. Omien kokemusten pohjalta ei voi tietää, sopiiko joku merkki toiselle naiselle.
Hieman lisää tutkimustietoa sinulle: Yasminin käyttäjillä on todettu enemmän aivoinfarkteja kuin muiden merkkien käyttäjillä. Omat riskinsä on siis siinäkin merkissä.
Itse sain pahoja paniikkikohtauksia nimenomaan Yasmineista, myös tromboosioireita: ambulanssilla sairaalaan ja seurantaan. Mitä yritän sanoa: kaikki oireet yksilöllisiä.