Mihin ihmeeseen perustuu se että kulmakarvoja ei saisi nyppiä kulmien yläpuolelta?
Itselläni on ainakin siellä niin paljon tummia hajakarvoja että ne on ihan pakko ottaa sieltä pois jos haluaa kivan lopputuloksen.
Eikä mitään ongelmia, kosmetologikin on ne sieltä aina nyppinyt.
Mietimme tätä ystävien kesken "maailman parannus" tuoppien ääressä...
kulmien yläpuolelta nyppiminen
24
28921
Vastaukset
- voi nyppiä
Kaikki ylimääräiset karvat kulmien yläpuolelta, jotka menet ylämuodon yli. Vanhaa tietoa on etteikö saisi nyppiä. Ihmettelen mihin perustuu.
- kosmetolog
kun nypit ylhäältä ne kasvavat aivan päin P:tä takaisin, ja kun vanhenet kulmillasi ei ole enään mitään muotoa sen takia kun olet nyppinyt ylhäältä.
- Saija98
Jos nyppii paljon yläpulelta niin tuleeko ne tummina takasin?
- mielipide....
Minun kosmetologinikin sanoi ettei kulmakarvoja saisi missään nimessä nyppiä yläpuolelta. Itse ole nyppinyt myös yläpuolelta jo vuosia, koska ikäväkseni omistan "lurppaluomet" ja muuten kulmani näyttäisivät täysin eripareilta. Yläpuolelta nyppimällä saan kulmat edes jotenkin samalle tasolle. Perusteluksi kosmetologini taisi sanoa että jos nyppii yläpuolelta, kulmien symmetrisyys kärsii. Mutta huihai, kyllä minun ainakin täytyy nyppiä myös sieltä ja varmasti tulos nyt parempi kuin että jos en olisi nyppinyt. Ei kun pisetit viuhumaan vaan, jokainen tietää itse :))).
- esimerkki
..on Kaskilahden Risto, sillä miehellä on komeat kulmakarvat mutta vissiin nypitty vähän liikaa yläpuolelta!
- hajakarva
Tällä tarkoitetaan varmasti sitä että kyllä ne hajakarvat saa sieltä nyppiä mutta ei niin että siitä linjasta alettaisiin nyppimään. Niin kuin tehdään alapuolelta...
- kenties
Yksi syy kenties on se, että jos kulmia alkaa kovin rankalla kädellä nyppimään yläpuolelta, siirtyy kulmien linja myös alaspäin. Tämä taas useimpien ihmisten kohdalla latistaa koko kasvojen ilmeen, tekee tavallaan alakuloisen näköiseksi. Alapuolelta nypittäessähän kulmien ja silmien väliin saadaan ns. "lisää tilaa", mikä taas tuo katseeseen avaruutta ja virkistää ilmettä kulmalinjan kohotessa alhaalta. Hajakarvojen kohdalla nyppiminen myös yläpuolelta on enemmän kuin suotavaa :)
- Kosmetologi lady
Varmasti on monissa asioissa yleispäteviä hyviä ohjeita kuten tuossa kulmakarvojen nyppimisessä. Kuitenkin on poikkeuksia, joissa täytyy käyttää järkeään ja tehdä kuten viisaaksi näkee asian. Ammatissani en ole kuitenkaan törmännyt vielä parinkymmenen vuoden aikana yhteenkään tapaukseen, jossa olisin joutunut nyppimään kulmakarvojen linjan yläpuolelta. Kauniit kaarevat siistit kulmat jokainen tavallaan: toiset nyppivät kulmakarvat kokonaan ja piirtävät uudet kynällä, toiset haluavat säilyttää mahdollisimman luonnolliset kulmakarvat. Kaikki nämä lienee oikein, jokainen päättää itse mitä haluaa ja kuitenkin yleispätevät linjat auttavat useimpia. Ja kulmakarvattomille löytyy kulmakynää ja tatuointeja. Kannattaa nähdä vaivaa hyvinvointinsa eteen ja kokeilla mikä tyyli on itselleen sopivin.
- kulmakarvat
siis siistit sellaiset, hyvinvoinnin :) ? Tunnen montakin ihmistä jotka ei nypi kulmiaan ja silti he voivat hyvin!
- ----
kulmakarvat kirjoitti:
siis siistit sellaiset, hyvinvoinnin :) ? Tunnen montakin ihmistä jotka ei nypi kulmiaan ja silti he voivat hyvin!
Itse en ainakaan voi hyvin jos minulla kasvaa kauheita mustia karvoja siellä sun täällä...
- kosmigirl :-)
kulmien yläpuolelta nypittäessä, ilmeestä tulee usein helposti ns.julma tai alakuloinen. selkeästi erillään olevat karvat voi nyppiä,mutta jos olet epävarma, käy mieluummin kosmetologilla tms.... Varmimmin kuitenkin onnistut, jos keskityt kulmien alapuolten nyppimiseen.
- ainakin
olen jo parin vuoden ajan ihan nätisti veetin kylmävahaliuskoilla repinyt kulmakarvojen ylälinjan. Eikä ole sanottu että olisin julman näköinen tms. Minulla kasvaa kulmakarvojen yläosassa otsassa hyvin paljon ohutta nukkaa, joka sekaantuu kulmakarvoihin ja saa ne heti näyttämään pöheiköltä. Myös täysin luonnollinen "kaari" on hukassa jos en revi kulmakarvojen yläreunaa.
"Kasvatin" tässä juuri kolme kuukautta näitä kulmakarvoja nähdäkseni miltä ne näyttävät jos nyppisin niitä vain alapuolelta, ja tulos oli karmaiseva. Kulmakarvojen yläreunasta ei edes tiennyt missä se menee, kulmakynällä värin lisääminen vain pahensi asiaa. Ja minä todellakin osaan meikata. Eli ei kaikille sovi tuo että vain parit hajakarvat nypitään yltä pois, joillekin on pakko repiä/nyppyä yläpuoli siistiksi että saataisiin asiallisen muotoiset kulmat. - klom
ainakin kirjoitti:
olen jo parin vuoden ajan ihan nätisti veetin kylmävahaliuskoilla repinyt kulmakarvojen ylälinjan. Eikä ole sanottu että olisin julman näköinen tms. Minulla kasvaa kulmakarvojen yläosassa otsassa hyvin paljon ohutta nukkaa, joka sekaantuu kulmakarvoihin ja saa ne heti näyttämään pöheiköltä. Myös täysin luonnollinen "kaari" on hukassa jos en revi kulmakarvojen yläreunaa.
"Kasvatin" tässä juuri kolme kuukautta näitä kulmakarvoja nähdäkseni miltä ne näyttävät jos nyppisin niitä vain alapuolelta, ja tulos oli karmaiseva. Kulmakarvojen yläreunasta ei edes tiennyt missä se menee, kulmakynällä värin lisääminen vain pahensi asiaa. Ja minä todellakin osaan meikata. Eli ei kaikille sovi tuo että vain parit hajakarvat nypitään yltä pois, joillekin on pakko repiä/nyppyä yläpuoli siistiksi että saataisiin asiallisen muotoiset kulmat.voitteko kertoa,siitäkö minun kaikki vastoinkäymiseni johtuvat kun en ole ikinä nyppinyt kulmakarvojani,miksi minulle ei kukaan koskaan kertonut että niitä pitää nyppiä.Onko myöhäistä aloittaa,olen jo kahdeksan,voi jessus...
- huuuu
klom kirjoitti:
voitteko kertoa,siitäkö minun kaikki vastoinkäymiseni johtuvat kun en ole ikinä nyppinyt kulmakarvojani,miksi minulle ei kukaan koskaan kertonut että niitä pitää nyppiä.Onko myöhäistä aloittaa,olen jo kahdeksan,voi jessus...
nyppiikää ihan mitsä haluatte mutta älkää nyppikö kaikkea pois ja sitten vaan piirrätte sinne viivan se on törkeen näköstä oikeesti.
- höhöhöh
huuuu kirjoitti:
nyppiikää ihan mitsä haluatte mutta älkää nyppikö kaikkea pois ja sitten vaan piirrätte sinne viivan se on törkeen näköstä oikeesti.
onko totta, että jos nyppii kulmien yläpuolelta, kulmakarvat alkaa levitä?
- paikkaansa
höhöhöh kirjoitti:
onko totta, että jos nyppii kulmien yläpuolelta, kulmakarvat alkaa levitä?
Ei niitä karvoja ala kasvaa lisää nyppimisestä. Pikemminkin päinvastoin, karvan kasvu voi heikentyä. Moni valittaa kun kulmakarvat ovat hävinneet kokonaan ahkerasta nyppimisestä.
- muotoilla ei
Hajakarvat saa nyppiä, mutta kulmia ei pidä mennä muotoilemaan yläpuolelta. Tulos saattaa olla järkyttävän luonnoton.
- on pakko
Jos kulmakarvat on kuin Breshnevillä kuten minulla, on niitä myös muotoiltava nyppimällä ihan joka puolelta. Helpointa olisi ollut käydä kosmetologilla joka olisi tehnyt sen ensimmäisen muotoilun. Nyt jouduin hakemaan muotoa jonkin aikaa, mutta missään välissä kulmat eivät näyttäneet luonnottomalta. Kerran värjäytin kulmat Virossa ja siinä olikin melkoinen työ saada se väri pois ihosta kun kosmetologi muotoili kulmat aivan älyttömän näköiseksi jotka eivät sopineet minulle lainkaan. Olisi ollut helppo tehdä oikeakin muoto, kun menin kosmetologille kulmat kynällä piirrettynä haluttuun muotoon.
- Ei saa yleistää
Minun kulmakarvat on niin mustat, paksut, tuuheat, leveät ja pitkät, että niistä saisi niitä mallien suosimia viivoja ainakin viidet. Olen nyppinyt niitä keskeltä etteivät kasvaisi enää yhteen, olen tehnyt sitä jo lähes kolmekymmentä vuotta eikä karvankasvu ole hiipunut niinkuin usein väitetään. Kulmien päästä karvat kasvavat niin että viimeiset loppuvat vähän ennen hiusrajaa, ei sivulla vaan ylöspäin. Jos en olisi koskaan nyppinyt niitä yläpuolelta, olisin varmaankin peikko tänään.
- 12 vee tyttö
Ei saa yleistää kirjoitti:
Minun kulmakarvat on niin mustat, paksut, tuuheat, leveät ja pitkät, että niistä saisi niitä mallien suosimia viivoja ainakin viidet. Olen nyppinyt niitä keskeltä etteivät kasvaisi enää yhteen, olen tehnyt sitä jo lähes kolmekymmentä vuotta eikä karvankasvu ole hiipunut niinkuin usein väitetään. Kulmien päästä karvat kasvavat niin että viimeiset loppuvat vähän ennen hiusrajaa, ei sivulla vaan ylöspäin. Jos en olisi koskaan nyppinyt niitä yläpuolelta, olisin varmaankin peikko tänään.
luin jostain lehestä,että kulmakarvoja ei kannata nyppiä ylhäältä koska se vanhentaa,kun kuulemma nuoremmilla on kulmat ylempänä..
mutta mulla ois kysymys !!!
ELI MITÄ TEEN,KUN HALUISIN OHENTAA KULMIA MUTTA MULLA ON TOSI HERKKÄ IHO,AINA KUN OTAN PINSETEILLÄ NIIN VEDET TULEE SILMISTÄ JA IHO ALKAA PUNOTTAA.MITÄ MUITA KEINOJA ON KULMIAAN MUOTOILLA? - aöorihal
12 vee tyttö kirjoitti:
luin jostain lehestä,että kulmakarvoja ei kannata nyppiä ylhäältä koska se vanhentaa,kun kuulemma nuoremmilla on kulmat ylempänä..
mutta mulla ois kysymys !!!
ELI MITÄ TEEN,KUN HALUISIN OHENTAA KULMIA MUTTA MULLA ON TOSI HERKKÄ IHO,AINA KUN OTAN PINSETEILLÄ NIIN VEDET TULEE SILMISTÄ JA IHO ALKAA PUNOTTAA.MITÄ MUITA KEINOJA ON KULMIAAN MUOTOILLA?Paina caps lock pois päältä, niin et huuda.
Jos olet oikeasti 12, kulmiasi tuskin tarvitsee nyppiä kauheasti. Ikäisesi ovat paljon sievempiä lähempänä luonnollista olotilaansa. Kun tulet vanhemmaksi ja tulee nyppimisen aika, venytä ihoa hellästi ja nyppää karvankasvusuuntaan. Nyppiminen ei ole mikään lempeä toimenpide, vaan se tulee sattumaan. Siihen tottuu nopeasti. - lamenta
aöorihal kirjoitti:
Paina caps lock pois päältä, niin et huuda.
Jos olet oikeasti 12, kulmiasi tuskin tarvitsee nyppiä kauheasti. Ikäisesi ovat paljon sievempiä lähempänä luonnollista olotilaansa. Kun tulet vanhemmaksi ja tulee nyppimisen aika, venytä ihoa hellästi ja nyppää karvankasvusuuntaan. Nyppiminen ei ole mikään lempeä toimenpide, vaan se tulee sattumaan. Siihen tottuu nopeasti.Saa nyppiä yläpuoleltakin. Kielto on ilmeisesti ajatus siitä, että jos muotoa halutaan korjailla niin se on helpompi tehdä alhaalta nyppien. Jos ylhäältä nyppii liikaa, ilme menee helposti väsyneeksi ja rumaksi. Totta kai ylhäältäkin saa nyppiä, jos on tarvetta! Kannattaa kuitenkin aina pyrkiä tekemään muotoilu ensin alapuolelta ja toki hajakarvat yläpuolelta ja kulmien välistä pois. Jos ei vieläkään miellytä niin sitte yläpuolelta nyppimään. Monilla on niin tuuheat kulmakarvat, että on suorastaan pakko nyppiä yläpuolelta tai muuten karvat on rumasti otsassa asti.
- leikata kulmakarvoja
Olen kolmisenkymmentä vuotta ihmetellyt samaa asiaa nyppiessäni kulmakarvoja ylhäältä, alhaalta, keskeltä, otsalta ja ohimoilta. Tuossapa on jo tullut vastauksia riittävästi. Toinen käsittämätön asia on, ettei kulmakarvoja saisi leikata. Pakkohan se on, kun kasvaa kolmesenttisiä karvoja suoraan ylöspäin. Jos nypin ne kokonaan pois, kulmakarvat alkavat puolesta välistä silmää. Niinpä leikkaan ne kaarevateräisillä kynsisaksilla miettien joka kerran, että miksi niin muka ei saisi tehdä. Mitään kamalaa ei minulle tai kulmilleni ole tapahtunut. Päinvastoin, näytän siistiltä, mikä vaikuttaa positiivisesti olooni.
- kiellettyä,
mutta ongelmaksi voi tulla että leikattu karva on liian paksu ja voi nousta pystyyn rumasti. Mutta jos karvat ovat ohuita ja asettuu leikattunakin kauniisti kulmakarvojen muotoon, mikään ei estä niitä leikkaamasta. Itse nypin nuo pitkät ja paksut karvat pois ja toivon että kun se karva alkaa kasvamaan uudelleen, se olisi ohuempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733