Kitarapaketti

aloitteleva kitaristi

http://www.helsinginbandikeskus.fi/shopexd.asp?id=1027
Mitä mieltä ootte kyseisestä kitapaketista? Tiedän että halvalla ei saa kovin laatukamaa mutta aloittelijalle tällänen on kait ihan ok paketti?

Onhan sitte noita Harley Bentonin kitarapaketteja mutta mitä oon kuullut niin ne ovat susia..?

9

7300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Big Grudge

Tuosta en tiedä, mutta älä tilaamalla osta! Käy ite musaliikkeessä kokeileen!

Harley Bentonista minulla on omakohtaisia kokemuksia: se että se on paska.
      -vire ei pysy
      -nauhat särisee inhottavasti normaalillakin korkeudella, jonka kautta kieliä joutuu nostamaan ylös päin
      -> vaikea soittaa -> huono etenkin tappingissä
      -halpisvahvistin tuottaa laimeaa säröä
      -mukana tuleva kaapelikin paska ja joudut pian itse kolvaamaan irronneet säikeet tai ostamaan sieltä musiikkiliikkeestä paremman kaapelin.
      -ennen pitkää, parin viikon huuman jälkeen, alat vähitellen katsoa sitä sillä silmällä, miten voisit myydä sen eteenpäin edes 40 euron "voitolla".
      -tulet tästä kaikesta totaalisesti vihaamaan debyyttikitarasi ulkomuotoa ja et enää ikinä kuvittelekaan soittavasi sen mallisella soittimella (romulla).

• The Big Grudge

Tarkoitin siis että KIELET särisee inhottavasti sillä normaalikorkeudella.. .. en viitsinyt antaa näsäviisaille tilaisuutta.

• paikkaansa

Noissa halpisvehkeissä on suuria laatueroja yksilöiden välillä. Se on niiden suurin ongelma. Kokemattomalle sellaisen osto on vähän arpapeliä. Itse olen törmännyt kohtuullisiinkin yksilöihin. Hinta-laatusuhde voi olla hyvinkin kohdallaan ostajan eduksi. Aloittelijalle ihan hyvä ostos, jos siis ottaa kokeneemman mukaan. Laatuasteikolla tietenkin alimalla tasolla, mutta niin on myös hintakin. Täysin käyttökelvotonta kamaa musaliikkeethän eivät voi myydä.
        "-vire ei pysy"
        Kyllä pysyy, jos vaihtaa tehdaskielet pois.
        "-halpisvahvistin tuottaa laimeaa säröä"
        Kyllä sillä metallimusaan riittävä särö irtosi. Osastiko varmasti säätää vahvistinta?
        "-mukana tuleva kaapelikin paska ja joudut pian itse kolvaamaan irronneet säikeet"
        Miten sä oikein käsittelet piuhaa? Et kai riuhdo puihan jostain keskivaiheilta, kun irrotat plugista? Kyllä se kestää kun ei tallaa päälle, riuhdo keskivaiheilta tai säilö mytyssä.

HB:n vehkeet eivät ole mitään ammattilaisvehkeitä. Se on varmasti selvää. Mutta aloittelijalle tai yksinäiselle sunnuntaisoittelijalle ihan passeleita vehkeitä. Jos kahden viikon soittamisen jälkeen tuntuu, että pitää saada uusi, koska kitaran takia soittaminen ei suju, kannattaa miettiä onko soittaja olenkaan. Kitarahan ei soita, vaan ihminen.

• The Big Grudge
        paikkaansa kirjoitti:

Noissa halpisvehkeissä on suuria laatueroja yksilöiden välillä. Se on niiden suurin ongelma. Kokemattomalle sellaisen osto on vähän arpapeliä. Itse olen törmännyt kohtuullisiinkin yksilöihin. Hinta-laatusuhde voi olla hyvinkin kohdallaan ostajan eduksi. Aloittelijalle ihan hyvä ostos, jos siis ottaa kokeneemman mukaan. Laatuasteikolla tietenkin alimalla tasolla, mutta niin on myös hintakin. Täysin käyttökelvotonta kamaa musaliikkeethän eivät voi myydä.
        "-vire ei pysy"
        Kyllä pysyy, jos vaihtaa tehdaskielet pois.
        "-halpisvahvistin tuottaa laimeaa säröä"
        Kyllä sillä metallimusaan riittävä särö irtosi. Osastiko varmasti säätää vahvistinta?
        "-mukana tuleva kaapelikin paska ja joudut pian itse kolvaamaan irronneet säikeet"
        Miten sä oikein käsittelet piuhaa? Et kai riuhdo puihan jostain keskivaiheilta, kun irrotat plugista? Kyllä se kestää kun ei tallaa päälle, riuhdo keskivaiheilta tai säilö mytyssä.

HB:n vehkeet eivät ole mitään ammattilaisvehkeitä. Se on varmasti selvää. Mutta aloittelijalle tai yksinäiselle sunnuntaisoittelijalle ihan passeleita vehkeitä. Jos kahden viikon soittamisen jälkeen tuntuu, että pitää saada uusi, koska kitaran takia soittaminen ei suju, kannattaa miettiä onko soittaja olenkaan. Kitarahan ei soita, vaan ihminen.

Kitaraahan voi siis trimmata vaikka miten ja keinoja on siihen useita. Sitten pitää käydä jokatapauksessa ostamassa liikkeestä ne uudet kielet. Vahvistinta olen säätänyt eikä miellyttänyt tällaista hevaria paljoakaan. Makuasioistahan ei voi kiistellä. ;) Piuhan olen aina vetänyt tulpasta pitäen ja käsitellyt muutenkin huolella.

Ostaisitko mieluummin tilaamalla huonoja arvosteluja saaneen kitaran, tilaamalla hyviä arvosteluja saaneen kitaran vaiko mieluummin liikkessä ennen ostopäätöstä itsetestattua kitaraa?
        Tilatessa pitää kuitenkin kävellä sinne postiin noutamaan paketin kun saman matkan voi kävellä musiikkiliikkeeseen ja, kuten jo sanoin, pitäähän siellä liikkeessä käydä muutenkin ostamassa ne kielet.
        Liikkeeseen voit mennä oikein asiantuntevan kanssa ja voit kokeilla kaikkia kitarakamoja ja pyytää myyjää samalla paikanpäällä trimmaamaan kitaraa. Samalla mitä todennäköisimmin havaitset ne hyvät yksilöt.

"Jos kahden viikon soittamisen jälkeen tuntuu, että pitää saada uusi, koska kitaran takia soittaminen ei suju, kannattaa miettiä onko soittaja olenkaan."
        Tällä viittaat epäsuoran ilmeisesti minuun. Kyllä minä ainakin tunnen itseni ylpeäksi soittajaksi. Toisin sanoen haluat sanoa, että kunnon ammattilainen osaa soittaa kitaralla kuin kitaralla. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vaikka osaakin soittaa kaikilla kitaroilla, etteikö saisi olla olemassa soittajalle itselleen individualistinen kitara, joka todella ispiroi soittamaan.

"Kitarahan ei soita, vaan ihminen."
        Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Olin itsekin ollut aikoinani harkitsemassa Harley Bentonin-ostoa kun täällä oli just samanlainen keskustelu: yksi vastasi että Bentonit on surkeita ja toinen sitten intti vastaan. Aloittelijoille vielä; ettei kitaraa tosiaan kannata lähtä tilaamaan sikana säkissä, niin kuin itse päätin tehdä. Pitää käydä musiikkiliikkeessä ostamassa, laadusta tinkimättä.

• alha

sanon vaa, mut thoman on paras! Kitaroita ei voi testata, koska kauppa on Saksassa, mutta täysi 30 päivän palautusoikeus ja 3 vuoden takuu. Ja hinnat ovat puolet halvempia kuin suomessa.

• jahas

melko tyhmältä lähteä soitin kaupoille kun ei koskaan ole kitaraan koskenut eikä näin ollen osaa sitä lainkaan soittaa, miten testaamisesta voi silloin tulla mitään? Halu oppia soittamaan on kuitenkin kova, eikä kaveri piiristä löydy kitara ihmisiä jotka auttaisivat valinnassa...

• mutta....

Sinuna ostaisin ensin käytetyn mutta suht laadukkaan akustisen (jos et siis osaa vielä soittaa) ja opettelisin sillä alkuun. Jos kiinnostus sitten lakkaa, niin ei ole kulunu montaa sataa euroa sähkökitaraan :P

Nylonkielinen akustinen on helpompi soitettava aluksi, mutta teräskielisestä on helpompi siirtyä soittamaan sähkökitaraa.

• Ibanez Jumpstart kitarapaketti

Ibanez Jumpstart kitarapaketti
      Hyvä & halpa peruspaketti aloittelijalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe