Milloin on hyvä aika mennä naimisiin? Itse haluaisin mennä jo nyt, mutta olen tuntenut mieheni vasta vuoden...Rakastan häntä yhtä paljon kuin silloin kun tapasimme. Pelottaa vain, että kun naimisiin on menty niin sitten erotaan heti (niin kuin tilastot osoittavat). Ja mitä sukulaiset ja ystävätkin ajattelisi. Mieheni rakastaa minua ja osoittaa rakkautta joka päivä.. Entä jos mentäis naimisiin ensi vuoden kesällä...? Pelottaa vain..
Onko kellään kokemuksia? Kiitos jo etukäteen... :)
Milloin naimisiin
11
4436
Vastaukset
"Milloin on hyvä aika mennä naimisiin?"
jaa..a se on hyvä kysymys siihen on kai vaikea sanoa mitään varmaa vastausta..mutta jos et ole siihen valmis älä silloin mene!Jos sinua naimisiin meno pelottaa kannattaa jutella siitä kumppanisi kanssa.
Itse ainakin haluan tutustua toiseen kunnolla ennekö rupean päättämään niin suurista asioista kuin naimisiinmeno.Kiirettä ei kannata pitää kyllä sitä kerkiää!- talvimorsian
Itse olin seurustellut/tuntenut mieheni vasta puoli vuotta ennenkuin mentiin naimisiin ja yhdessä ollaan oltu (naimisissa siis) jo kohta kymmenen vuotta. Olin aika nuorikin kun mentiin, mutta silloin se tuntui hyvältä ajatukselta. Onhan se selkeämpääkin kuin että esim. olisi avoliitossa kun silloin eron sattuessa on kaikenlaisia juridisia kiemuroita yms.
Eroon usein johtaa se, että pitää toista itsestäänselvyytenä. Mitä ei saisi tehdä vaikka ollaankin naimissa, suhdetta pitää siis huoltaa.- naimisiin vain!
on Sinun ja miehes asia milloin menette, älä
murehdi etukäteen mitään jos rakastatte!
- kesä morsian
Kiitos näistä... :) Täytyy jutella parin viikon päästä kun pidetään hemmottelu ja romanttinen viikonloppu..sinne asti jaksaa odotella... :) Aikasemmin olemme jutellut jo, että menisimme naimisiin ulkomailla kahdestaan ja lähimmät ystävät mukana ja suomessa sitten juhlat suvulle... Ei kuitenkaan vielä tänä kesä häitä tanssita...Ehkä... :) hih
- sitten vasta
Kun entinen ero on selvä!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA! Naimisiin kannattaa tietty mennä silloin kun kummatkin osapuolet on siihen valmiita ja on varma, että haluaa olla puolison kanssa koko loppu elämänsä.
Me kerettiin miehen kanssa tuntea vuosi. Kun olimme olleet puolivuotta yhdessä mentiin kihloihin ja toiset puolivuotta eteenpäin, niin mentiin naimisiin.
Syy siihen miksi kaikki tapahtu niin nopeaa on minun kohdalla se, että en ole koskaan ketään rakastanut niin paljon kuin miestäni. Olemme parhaat kaverrukset, luotamme toisiimme, puhumme asioista suoraan ja se k-18 puolikin on aivan ihanaa ;)
Joten ei muuta kun kirkkoa varaamaan kun olette kummatkin siihen valmiita :)- sinulia
me menimme naimisiin kun olimme tunteneet 1½ vuotta , mutta lapsemme oli silloin jo 6kk vanha. rakastuimme toisiimme ensisilmäyksellä ja meille se oli aivan selvää että menemme naimisiin ja mahdollisimma aikaisin, se vaan tuntui hyvältä ajatukselta, eikä kyllä olla kummatkaan sitä kaduttu. toivotan sulle tsemppiä!
- neuvonen
Sitähän voi seurustella vaikka 10 vuotta, jos ei mieti kovin tarkkaan. Selvitäpä seuraavia asioita:
- mitä avioliitto tarkoittaa? onko se elinikäiseksi tarkoitettu? tuleeko siihen lapsia? mikä on eron kriteeri?
- jos suunnitellaan lapsia, miten ne kasvatetaan? miten kotityöt jaetaan? millaisia vanhempia teistä tulee, millainen äiti olet, millainen isä on miehesi?
- millaiset arvot teillä on? mikä on oikein ja sallittua, missä menee moraalinne rajat? Mitä ette ikinä hyväksyisi elämässänne? mitä tarkoittaa tasa-arvo? millaisen vaikutuksen teette/ haluatte tehdä ulkopuolisiin (tämäkin on yllättävän tärkeä asia!)? mistä säästätte, jos raha on tiukilla?
- millaisia olette luonteeltanne? missä täydennätte toisianne? mitä toisessa on vaikea sietää?
- millaiset kodit teillä on? mitä hyvää, mitä huonoa näette kotitaustoissanne? mitä ette halua omaan kotiinne siirtää, mitä ehdottomasti täytyy olla? millaisia juhlapäiväperinteitä? miten keskustellaan? miten päätökset tehtiin lapsuudenkodeissanne?
Kun alatte tuntea toistenne ajatusmaailmaa ja arvelette, että kestätte sen ettei toinen sittenkään ole sellainen, miksi häntä luulitte, alatte olla valmiita. - Josea
Mikäli olette valmiita sitoutumaan toisiinne loppuiäksi ja tunnette toisenne hyvät ja huonot puolet niin menkää vaikka heti naimisiin. Ei kannata odotella vuosikaupalla, koska sitten se umpirakastuneen tunne laantuu ja helposti ollaan menemättä naimisiin, koska jatketaan samaan malliin kuin ennenkin. Itse olen ollut kihloissa 5 vuotta. Oli puhe mennä naimisiin parin vuoden sisään kihlauksesta, mutta asia jäi...
- teumo
Mene naimisiin sitten kun olet päättänyt rakastaa. Mielestäni joku vuosi, puolitoista, kosrkeintaan kaksi on sellainen aika jossa selviää pystyykö kumppanin kanssa elämään. jos silloin vielä on epävarma olo, niin sitten kannattaa katsella muita vaihtoehtoja. ei se siitä enää miksikään muutu. Se että miksi mennä naimisiin, se on päätös rakastaa, sitoudut toiseen loppuelämäksesi. Syynä ei saa olla hyvä seksi tai toisen rahat tai elämän tyyli, ne kaikki ovat häviäviä. tärkeintä on että olet onnellinen toisen kanssa ja voit luottaa häneen 100%. Kyllä se teidän suhteenne kestää ainakin yhtähyvin aviossa kuin nytkin kunhan vain muistat tehdä suhteenne eteen töitä, rakkaus vaatii tekoja säilyäkseen. Jos tuntuu että homma ei toimi, niin sitten sille pitää tehdä jotain, asiat tulee hoitaa kuntoon ei juosta karvkuun ja erota!
- semmoistatäällä
Yhdessä oltu 13vuotta..kosi 2v sitten.annoin taannoin sormuksen pois.muutin lapset omalle nimelleni.yhdessä edelleen.ei koskaan naimisiin.minun mieleni tuon asian suhteen muuttui.ja takaisin se ei palaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855362Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423571Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612955Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin372155Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611916Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2881720- 471596
- 941402
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71205