Tatuointi ranteeseen

tify

Moi. Haluaisin ottaa tatuoinnin ranteeseeni. Mielessä olisi semmoinen 1,5-2cm kokoinen tähti siihen luun päälle, jos nyt joku tajuaa mitä tarkoitan. Haluaisin kuitenkin kuulla kokemuksia, onko ollut jotain haittaa? Sattuiko paljonkin? Tuo luu tuossa kauhistuttaa vähän. Ja haittaako ranteessa oleva tatuointi työn hakuun? Tiedän, ei pidä ajatella sitä kipua jos kuvan haluaa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Ja tiedän että kipu on yksilöllistä, älkää ruvetko sakottamaan. :D

49

44109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hali

Moi! Itse otin syksyllä vasemman käden ranteeseen tatuoinnin, se kiertää koko ranteen ympäri ja menee käden päällystäänkin... Se on tuollainen "köynnösmäinen koru". Mun mielestä se ei tullut kipeää, ehkä pahimmin nipisti tohon käden päälle ja ranteen sisäpinnalle, mutta ei se ollut ollenkaan kauheata =) Ihmiset ovat toki erilaisia, toisiin tulee helposti kipeää ja toisiin ei... Kumpaanko sinä kuulut? Minulla ainakaa ei tatuoinnit ole haitanneet työn saantia. Vakituisen työn sain keväällä ja silloin minulla oli jo toisessa kädessä tatska, lisko, näkyvällä paikalla... Niin ja olen kaikenlisäksi hoitsu =) Tsemppiä!

• ...

luiden/nikamien ja muiden nivelien päälle otettavat tautoinnit sattuisivat enemmän, kuin ihan tasaiselle iholle muuten, mutta tosiaan kuten edellä mainittu, yksilöllistä. Itselläni ei ole mitään kokemusta tatuoinneista. Sellaisen haluaisin kuitenkin hankkia aikuisempana. Löysin netistä Googlen avulla ihan erillisen foorumin tatuointi-ihmisille, sieltä löytyi paljon vinkkejä yms. Jos kiinnostaa, niin voin koettaa etsiä sen sivuston uudelleen.

• Orkidea

kaivaa tuon mainitsemasi foorumin osoitteen, olisin kovasti kiinnostunut...

Kiitos jo etukäteen!

• satu lainkaan

ota rohkeesti vaan ja älä välitä mitä toiset ajattelee siitä,se on sun oma juttus eikä kuulu muille.Siinä on sellainen puoli,että useat luulee sua ns.huonommaks jos sul on tatskoja,mut ei se väri päähän mee eikä vaikuta työn tekoon.Itselläni on kuvia useita joka puolella kehoa,esim.kokonaan tatuoitu toinen käsivarsi kaulasta ranteeseen asti ja hyvin on töitä piisannut.Hoidat sit sen tatuoinnin hyvin,siis peset ja rasvaat sopivasti,ei liikaa.Pieni kipu kasvattaa.

• kirveellä

voi kirvellä!

• sepp

mulla on kuvat kummassakin ranteessa.ei niiden tekeminen sattunut yhtään.toi kipujuttu on vanhaa legendaa merimiehiltä ja linnakundeilta silloin kun tatskat hakattiin nauloilla ja erilaisilla piikeillä.liikkeessä kun otat kuvan niin sen tekeminen tuntuu lähinnä siltä että tatuoitavaa kohtaa hinkattaisiin froteepyyhkeellä voimakkaasti(ainakin mun mielestä.)eli ei todellakaan pitäisi normaalia ihmistä satuttaa.rohkeasti vaan kuva ranteeseen!

• santtu

Olen äiti 28 v,mulle on yli kymmenen vuotta sitten hakattu tatska neuloilla.En siis ole linnakundi enkä merimies.

• ...

Niinkuin tuolla jo todettu että tuo kipu kai aika yksilöllistä.

Allekirjoittaneella tribaali oikeassa ranteessa ja paikka paikoin tuntui sen verran että piti hammasta purren vedet silmissä vaan kestää, paikkapaikoin ei tuntunut miltään... Luun päälle tatuoiminen tuntuu mielestäni vaan lähinnä vittumaiselta, ei siis varsinaisesti sattunut. Pahimpia oli ehkä tuo ranteen alapinta sekä nivelen ohi kämmenselän puolelle pienen matkaa menevät "sakarat".

• ranteeseen

... ainakaan päälipuolelle;)

• motorheadache

mulla on tribaali kuvio oikeen ranteen ympäri.ei satu sen enempää kuin muuhunkaan paikkaan.toi luun kohta tosin oli turvoksissa noin pari viikkoa ja parani siitä kohtaa hitaammin.onhan se näyttävä kun on ranne tatuoitu,saattaa aiheuttaa närää joissain kuspäisissä ihmisissä.

• Voi että

Miljoonien vuosien evoluutio on tuottanut huipentumakseen Pissa - Liisan, jota pelottaa mennä tatuointiartistin käsittelyyn

• hahah
        Voi että kirjoitti:

Miljoonien vuosien evoluutio on tuottanut huipentumakseen Pissa - Liisan, jota pelottaa mennä tatuointiartistin käsittelyyn

kaikki jotka pelkävät tatuoinnin ottamista kivun takia ovat "pissa-liisoja"? anna mun nauraa. nykyaikana on sitten aika vanhojakin "pissa-liisoja", tiedan aika monta. kaikki nuoremmat taas sitä pelkoa ei ainakaan kehtaisi tunnustaa. taas joku katkeroitunut ihminen. hanki elämä äläkä seuraa "pissa-liisoja"

• ouzo1

kun ajattelenkin että jotkut pöljät antavat tatuoida itseään

• Mauno muste

sillä ei sun päästä varmaan muuhun ookkaan...

• Henkka

Tiesitkö tatuointivärien sisältävän raskasmetalleja. Sen tyyppisiä maaleja ei saa
      laittaa edes rakennusten ulkoseinille(EU kieltänyt). Itse en ottaisi vaikka maksettaisiin!

• ...

Tietääkseni niissä väreissä on JOSKUS vuonna miekka ja kivi ollut raskasmetalleja ja nykysin ei todellakaan...

• Kilkkana

Ite otin vasemmankäden ranteeseen 15cm pitkän liskon...Alussa nipisteli ja poltti lievästi mutta loppuakohden ei sitä kipua enään tuntenut...Kaikki kyllä pelottelivat että sattuu ihan saakelisti mutta ei sitä kannata pelätä...Kun tatska on valmis niin kyllä se sen kivun arvoinen juttu on=)

• marru

on kymmenkunta tatskaa.. käden päällä,alamahas,alaseläs,jalas ja yläseläs.. ja toi alaselkä ja alamaha oli yhtä helvettii.. piti kyl purra hammasta,et sai sen hakattua..mut sit taas käteen ja jalakaan ei tuntunu yhtään.. seuraava projekti olis reisi.. siihen viel otan ja si lopetan.. :) ja ei oo kuvat ainkaa mun työn saantii haitannu,päinvastoin.. ;) joten rohkeesti vaan hakkauttamaan!

• deafjam

Mulla kiertää tatska hauiksen ympäri ja verta tuli käden sisäpinnalta aika lailla. Muutama viikko sen jälkeen käsi alkoi puutumaan pienestäkin rasituksesta. Lääkärissä todettiin verisuonen menneen osittain puhki ja arpeutunut pienemmäksi. Rasituksessa verenkierto heikkenee kun suonessa ei riitä tila. Korjaus tapahtuisi ns. pallolaajennuksella mutta oma moka niin oma lompsa. Kyseessä oli oikea tatskaliike mutta ihmisissä on niin paljon eroja, toisilla verisuonet pinnassa kun toisilla ei. En kuitenkaan aio jäädä tuleen makaamaan vaan uutta kuvaa suunnitellaan, joskin ei alueelle missä on valtasuonia.

• sulla

on oikea asenne! Kömmähdyksiä sattuu kun ihmisiä ollaan mutta ei lannistuta! Jatkoja!!

• Vain Eräs

Ei se satu nyt. Vasta silloin kun alat olla 50 ja päälle . Minulla on tatskat rinnassa , molemmat kädet, myöskin jalat. Olen nyt 60 ja pikaisen harmittaa että ne tuli nuorena otettua.( Ei linnassa )On paljonkin paikkoja missä tuntuu niiden olessa tarpeettomia. Ei niitä tarvitse hävetä on ne hyvin tehty eikä ne ole pilluja eikä pääkalloja. Mieti , sinäkin vanhenet .!!!!!!!

• Dragon

Kaikki tekee mistä itse pitää. En ainakaan välitä pätkääkään et mitä muut on mieltä tatskoistani. Yksikään nainen ei oo niitä kauhistellu, ennemminki ihaillu vaan. Kukaan ei pakota ottaan ja omaa elämäähän tässä eletään. Jos ei tee mitään niin ei tapahukkaan mitää. Mitähän nää tatskojen vastustajat tekee ees tässä keskustelussa ku eivät tiiä asiasta paskaakaan. Ittellä on ranteessa noin 15cm pitkä tribaali ja ei sattunu juuri yhtään. Rintaan sattu paljo enenmpi. Jos oot varma et haluut tatskan niin ota ihmeessä.

'huoh'...Jos sä pelkäät et kuva ranteessa haittaa työnhakua/saantia, ei varmaan kannata koko kuvaa edes sun ottaa... Se on varmaan taas niin vitun trendikästä ottaa tatuointi, et sunki täytyy saada sellanen. Käy ostamassa K-kaupasta The Rasmus-siirtotatskoja, ni voit hangata ne pois sellasissa tilanteissa missä sä voit joutua häpeemään tatskojas. Jos otat kuvan, mieti sitä sun ranteessa ku sä oot vanhainkodissa. Jos se edelleen toimii sun mielestä, ni GO FOR IT! Mut älä ota sitä sen takia, et sä voisit jotenki osoittaa pissiskavereilles et oot vitun kova ja ihq mimmi!

• mulla on

Mulla on vasemmassa ranteessa ..eikä sattunu just yhtään..ei kannata kuunnella kaikkia urbaani legendoita :)

• Tatu Ointi

Sattuu - niin perkeleesti! Joten ota ihmeessä!

• tatskaäijä

Ei satu!! eihän nahkaan satu, mutta ei sitä voi luun päälle ottaa!!! Täytyyhän nahan alla olla lihaa mihin se väri jää!!!!!!!!

• ....

työnantajana. Valitsen aina kahdesta tasavertaisesta työnhakijasta sen jolla ei ole näkyviä tatuointeja.

• maike1

Taas sorretaan ihmis poloa! Mikä tekee ihmisestä "huonomman" jos Hänellä on tatuointi?
        Kysyy Äiti jolla on tatska.

• ....
        maike1 kirjoitti:

Taas sorretaan ihmis poloa! Mikä tekee ihmisestä "huonomman" jos Hänellä on tatuointi?
        Kysyy Äiti jolla on tatska.

Tämähän on vapaa maa. Kai saan palkata kenet haluan.
        Tatuointi on valinta, jota tehdessä kannattaa ottaa huomioon että on olemassa meitä "tiukkapipoja", jotka eivät hyväksy itsensä silpomista.

• Damra
        .... kirjoitti:

Tämähän on vapaa maa. Kai saan palkata kenet haluan.
        Tatuointi on valinta, jota tehdessä kannattaa ottaa huomioon että on olemassa meitä "tiukkapipoja", jotka eivät hyväksy itsensä silpomista.

Milläköhän tavalla tatuionti mahtaa silpomiseen liittyä? Ihmettelen vaan. Itselleni tatuoinnit ovat persoonallisuutta ilmentäviä asioita ja jos joku ei minua halua kuvien takia palkata niin se on sen ihmisen/ yrityksen häviö. En edes haluaisi sellaiseen paikkaan töihin, johon en omana itsenäni kelpaa.

• Ruis
        Damra kirjoitti:

Milläköhän tavalla tatuionti mahtaa silpomiseen liittyä? Ihmettelen vaan. Itselleni tatuoinnit ovat persoonallisuutta ilmentäviä asioita ja jos joku ei minua halua kuvien takia palkata niin se on sen ihmisen/ yrityksen häviö. En edes haluaisi sellaiseen paikkaan töihin, johon en omana itsenäni kelpaa.

Tatuoinnit eivät ole silpomista vaan "taiteen" muoto.. ja omana itsenä pitää kelvata...kohta jäät ilman töitä kun sulla on kamala pottunokka ja toisella ei...eikös ole jo syrjintää tuokin.

• maike1
        Damra kirjoitti:

Hyvä Damra!
        En menis itsekkään tollaselle nipottajalle töihin, onneksi on tähän päivään asti ollut mahdollista valita työnantajansa. Ei toi tiedäkkään mitä meissä menettänyt on!

• ....
        Damra kirjoitti:

lävistys tms. kehoon kohdistuva juttu on itsensä silpomista ja kertoo siitä ettet ole sinut itsesi kanssa vaan yrität muuttaa itsesi joksikin muuksi.

• jokin ääliö

oletko ajatellut,että se jolla on niitä tatskoja voi olla puolet tehokkaampi duunari kuin just se nössö jonka valitset töihisi?Perustele vähän sanojasi,miksi näin?Tatuointien ottaminen kertoo myös itsevastuusta ja omasta uskalluksesta tyyliään kohtaan,kuvia täytyy hoitaa jne se on myös rohkeutta tehdä omia valintoja eikä massan mukana kulkemista,yleensäkin vastuun ottamista omista teoistaan.Ottaisiko töihin mies puolista henkilöä jolla on korvakoruja,onko sekin sulle kummitus.Tää on nyky-aikaa dorka.

• Ruis
        .... kirjoitti:

lävistys tms. kehoon kohdistuva juttu on itsensä silpomista ja kertoo siitä ettet ole sinut itsesi kanssa vaan yrität muuttaa itsesi joksikin muuksi.

Kaikenlainen muukin kauneuskirurgia on itsensä muuttamista ja värjätäänhän sitä hiirenharmaa tukkakin toisen väriseks...;) ja meikkaaminenkin on itsensä korjailua.. Eli elkäämme korjailko ja muuttako itseämme millään lailla :D

• TaruM
        Ruis kirjoitti:

Kaikenlainen muukin kauneuskirurgia on itsensä muuttamista ja värjätäänhän sitä hiirenharmaa tukkakin toisen väriseks...;) ja meikkaaminenkin on itsensä korjailua.. Eli elkäämme korjailko ja muuttako itseämme millään lailla :D

Huolimatta siitä, että maailma on muuttunut on edeleen tietyilla konservatiivisillä aloilla edellytyksenä "puhdas" iho. Riippuen siis mille alalle pyrit ja mitä haluat tehdä, kannattaa sinun miettiä tota kuvan paikaa sen mukaisesti. Esim. liikemaailmassa (pankit, jne.) saattaa duunipaikka jäädä saamatta näkyvän kuvan takia. Jos taas pyrit "luovemmalle" uralle, en usko kuvan olevan suurikaan ongelma.

Itselläni on kuvat paikoissa, jossa toinen on kokoajan piilossa ja toisen voin antaa näkyä, jos haluan. Yleensä pidän piilossa, koska elämän realiteetit ovat mitä ovat - tatuointi voi sulkea ovia. Kaikki eivät nimittäin ole vielä ymmärtäneet, ettei tatuointi kuvasta ihmisen huonoutta, huonoa itsetuntoa tms. Jotkut meistä vain haluaa koristautua pysyvästi:)

• tatuointi selässä, niskassa...
        .... kirjoitti:

ei noin suvaitsematonta ihmistä voi olla olemassa. Se on aivan sama asia kun sä haluat uudet kengät ostaa, kuin että joku muu ostaisi uuden koristeen ihoonsa. Tatuoinnilla/lävistyksellä ei ole mitään tekemistä itsetuhoisuuden kanssa. Sulla on tainnu nousta pissi hattuun pahemman kerran, narsisti.

• ...
        .... kirjoitti:

Mitenkäs sitten tuo vaatepuoli? Käytätkö itse töissä esim. housuja tai paitaa? Oletko varmasti sinut itsesi kanssa, vai yritätkö kenties peitellä vartaloasi ja muuttaa itsesi joksikin aivan muuksi?

• "työnantajalle"

Vitun idiootti. :)

• Setä Yrjö

Menet vain rohkeasti, pyydä vain vähän varomaan valtimoita. Jos sattuu, niin onhan se sen väärtti

• Tauluja seinillä

Ei kaikilla ole seiniä mihin ripustella tauluja. Nahka on sentään jokaisella jo syntymälahjana. On muuten yllättävän paljon piirustuspintaa ja kulkee aina mukana. Voi nimensä ja pankkikortin tunnusluvun kin painattaa vaikka kuin kätsälle näkyviin, eikä ole kateissa.

• nikita

Itelläni on siinä luun vieressä tatuointi.ei kyllä sattunut yhtään,mutta toisaalta tatskanihan ei ole siinä luun päällä.ainakaan mulla tatuointi ei ole haitannut työnsaantia,koska sen voi aina peittää käsikorulla,kellolla tai pitkähihaisella paidalla.

• Milkgirl

Sattuuhan se nii et vesi vuotaa silmistä...:( Mulle on nimittäin kestopigmentoitu kulmakarvat ja vähä se sattu...:(=verrattavissa tatuointiin.(En oo katunu ja ottasin uudestaanki...:)) Kosmetologi yms. puuduttaa yleensä jollain voiteella tai geelillä ( Emla, Xylocain), mut ei se turruta kipua kokonaan. Maitipuolelta sattuu ainaski ranteeseen ja etupuolella tietenki paksumpi nahka, nii ei se sit niin paljon tee kipeetä. Mee sit vain sellaselle tatuoijalle, jolla on siihen luvat ja asianmukaiset sterilointivälineet. On paljon ns. puoliammattilaisia, joilla ei oo hygienia täysin hanskas...:(Tatuoinneis voi tarttua veritauteja jos sterilointi on puutteellista (hepatiitit, HIV) Eli fiksu ja tunnettu paikka, kysele ennalta kuinka tatuointineulat steriloidaan vai onko ne kertakäyttöisiä... Sit kantsuu vielä miettii, haluaako kyseisen tatskan vielä 70-vuotiaana, lähestulkoon ikuisiahan ne ovat. Jos ne haluaa säilyttää "hyvinä" niin niit täytyy tehdä uusiks, tai ne haalistuu iän myötä...:)

• §123

Sattuu se kun se tulehtuu.Onneksi käsi voidaa katkaista myöhemmin.Puhumattakaan likaisita neuloista joilla törkitään automaalia ihosi alle.
      Ota toki tatska tai ota kaksi

• dcclxxvii

asenne työnantajilla saisi muuttua ennen yksilön vapauden romuttamista. Itse ainakin ottaisin juuri siihen paikkaan mihin haluan vaikka se sitten rajoittaisikin työnsaantimahdollisuuksia. Se olisi taas heidän ennakkoluuloinen virheensä, ei minun.

• Tatuoitu 5desti

Vittu miten tietämättömiä ja tyhmiä ihmiset voi olla tatuontien suhteen.. Käsi pitää katkasta ku automaalia tökitää ihon alle likasilla neuloilla hohhoijjaa.. Jos ei oo mitää järkevää sanottavaa tatskoista ni oleppa sitte sanomatta. nykyään on ihan turvallista ottaa tatuonti eikä siellä mitään raskasmetalleja tai automaaleja sun ihon alle työnnetä.

• töttöröö

Moi ! olen 15 vuotias tyttö ja haluisin otta oikeaan ranteeseen kaunokirjaimin kirjoitetun sanan "believe" (olen vasenkätinen). voiko 15 vuotias saada tatuoinnin ? ja saako edes ranteeseen noiden verisuonien päälle ottaa ? vahvistan sen tällähetkellä viikoittain tussilla mutta aion hankkia sen mahdollisimman pian. ja onko kenelläkään tietoa että mitä sellainen pieni tatuointi oikein maksaa ? kiitos etukäteen !

• Tatuointi :)

hei, meilläpäin 15 -vuotias saa tatuoinnin, mutta sekin on kiinni liikkeistä ja niiden periaatteista. Itse otin ensimmäisen tatuointini ollessani 15, olen nykyään 16, otin sen vasempaan ranteeseeni "Believe in yourself", sellaisella kauniilla kaunokirjoituksella. Minulla ranteen tatuoiminen ei sattunut laisinkaan, hieman se vain nipisti :) Ja sekin vaikuttaa ranteeseen otettaessa, että kuinka pinnalla verisuonesi ovat, itsellä niitä ei edes näe, joten tatuoija suostui sen ranteeseeni hakkaamaan.. Kysy neuvoja tatuoijalta, mutta varmista, että hän on ammatitaitoinen :) Jos otat tatuoinnin yksi värisenä, esim. mustana, niin saattaisit saada alle 100 e:lla, itsellä maksoi 75 e, mutta se kuinka montaa väriä siihen otat ja kuinka kauan sen hakkuuseen menee, vaikuttaa asiaan jonkin verran. Mutta onnea tatuoinnin hankintaan :)

• miuku

Voiko ensimmäisen tatuoinnin ottaa ranteen sisäpintaa (siis valtimon päälle) ? Suostuuko edes tatuoija tekeen ensimmäistä tatuointia siihen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe