Kysymys miehille:
Mitkä ovat mielestänne mitat jotka erottaa normaalit pyöreistä ja pyöreät lihavista??
Itse luokittelen itseäni sanalla "pyöreä"; minussa on mistä tarttua (on rintaa, mahaa ja peppua) mutta olen silti liikunnallinen ja urheilen paljon. Olen kuitenkin törmännyt väitteisiin olevani ylipainoinen (jota tietenkin lievästi olenkin) ennemmin kuin pyöreä...???
Millainen nainen on pyöreä muttei läski?
33
8729
Vastaukset
- Surppa
Ei ole väliä, laiha, lihava tai pyöreä. Kaikki käy, kunhan luonne passaa. Jos vaatimalla vaaditaan eroja, itse pitäisin sellaisesta typystä, jossa on jotain mihin tarttua eli saa olla mieluummin hieman pyöreä kuin kuin liian laiha, jollaista esimerkiksi nykyisin mainoksissa ihannoidaan. Mikään ei ole kammottavampaa, kuin saada nainen, joka seisoo päivät pitkät peilin edessä rouskuttaen kaalinlehteä miettien miltä näyttää ja on kuiva kuin laivakorppu.
- vain olevan..
Onko käynyt mielessä, että lihavan ja liian laihan väliin mahtuu myös runsas joukko aivan normaalipainoisia naisia. Ainako on pakko joutua muka valkkaamaan näistä ääripäistä? Minä en ole lihava enkä laiha, vaan sopusuhtainen. Ärsyttää tuo iänikuinen kommentti, että pitää olla jotain mihin tarttua. Minua voi tarttua vaikka kädestä kiinni; ei siihen ylipainoa tarvita.
- Surppa
vain olevan.. kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että lihavan ja liian laihan väliin mahtuu myös runsas joukko aivan normaalipainoisia naisia. Ainako on pakko joutua muka valkkaamaan näistä ääripäistä? Minä en ole lihava enkä laiha, vaan sopusuhtainen. Ärsyttää tuo iänikuinen kommentti, että pitää olla jotain mihin tarttua. Minua voi tarttua vaikka kädestä kiinni; ei siihen ylipainoa tarvita.
Tälläistä tämä on. Vastaus oli tarkoitettu alkuperäiselle kysyjälle. Mitä hemmetin väliä sillä on todellisessa suhteessa, onko yli -vai alipainoinen. Vuodet vierii, ei kukaan pysy 20-vuotiaana ikuisesti. Sitä vaan ihastuu johonkin vastapuolen ominaisuuteen ja rakastuu. Todellinen rakkaus on ikuista. That's all!
On sellaisiakin naisia jotka ovat ns. tukevia, eivät siis läskejä vaan tukevia/rotevia tsm. Tiedän/Tiesin erään naisen, joka painoi aina ja aina vaan 85kg, vaikka hän teki mitä, niin paino ei las´kenut.
Ja hän oli XL- malli. 26.12-04 tsunami vei hänet.- utelias
miten sellaisen valaan voi tsunami noin vain viedä?
- paivansadeko
utelias kirjoitti:
fiksu kommentti.
- nainen vastaa
utelias kirjoitti:
Juu toivon tosiaan (ja tekstin sisällön tasosta tiedänkin), että tämän kommentin takaa löytyy keskenkasvuinen provosoiva kakara, eikä aikuinen ihminen.
Ääh, miksi ees vaivauduin kommentoimaan...
nimim. setänsä ja serkkunsa tsunamissa menettänyt - niina
utelias kirjoitti:
ai kamala kun olet paha ihminen!
Siis röyhkeä! - Nimetön
utelias kirjoitti:
Sä oot kusipää tyyppi. Ei tollasilla asioilla pitäs heittää läppää mut jos sä oot joku onneton rääpäle niin minkäs sille voi
- Rowen82
Sitä on mielestäni vaikea tarkkaan määritellä, ja itselläni käsitteet pyöreä ja lihava menevät myös päällekkäin, saatan kutsua mielestäni lihavaa henkilöä myös pyöreäksi. Olen huomannut monien sanovan ihan normaalivartaloisiakin hieman pyöreiksi, mutta omasta mielestäni normaali on normaali ja pyöreä on normaalia pyöreämpi.
- Hoikka ukkeli
Läski mikä läski.Nuo puheet "pyöreydestä" on pelkkää itsepetosta.Huvittaa ja raivostuttaa kun naiset puhuvat että "hieman pyöreä XXL-neito"...mitä vittua sekin nyt voi sitten tarkoittaa?????Ja juuri tuo "on mistä tarttua".Voihan perse!Miksi ottaa kiinni ja miten?Paremman otteen saa hoikasta naisesta kuin turpeasta läskikasasta.Saatko itse paremmin kopin yhdellä kädellä tennis- vai koripallosta?Aivan niin.
Sama jos sanoisi olevansa hieman varakas köyhä.Ei miehetkään selittele kehonsa piirteitä ja painoaan.- Juups
...se varsinaisen miellyttävältä kullostat :)
Jos nämä ihmisten mielipiteet herättää noin paljon vihaa ja ahdistusta, niin onko pakko lukea?
Onko se nyt niin kovin paljon vaadittu suomalaiselta mieheltä(?), että edes täällä vastaisi kohteliaasti kysymykseen eikä sitä v-sanaa täälläkin viljelisi...
- naisen mielipide
sisko hyvä.
kysymyksesi oli osoitettu miehille, tiedäntiedän, mutta jos otsikossa on oikeat mittasi 167/84/D niin onko 'pyöreä' mukavampi adjektiivi kuvailemaan sinua?
samanpituisena painan 59 kg, ja tunnen ja tiedän olevani normaalipainoinen. tulikin mieleeni, jos painoni olisi 84 kg, niin tuntisin itseni lähinnä palloksi. eikä tarkoitus ole loukata sinua/ketään, mutta esim. sopivien vaatteiden löytäminen mahtaa olla vaikeaa. tärkeintä toki on, että ihminen viihtyy omassa kropassaan, sitä en kiellä. ja mielenkiinnolla odottelen lisää miesten kommentteja aiheeseen...- paivansadeko
on ihan mielenkiintoinen keskustelu. Mielenkiinnolla seurailen. Itselläkin on kyllä ylimääräisiä kiloja mut ei häiritse mua :)
Kait muurarilla nyt vähän pitää painoa olla että, saa tiililetkan liikkeelle :) vitsi,vitsi. - 167/84/D
En todellakaan ota pahakseni provosoivasti negatiiviseen sävyyn kirjoitetuista kommenteista. Olen uhkea nainen, siitä ylpeä ja sen myös olemuksellani näytän. Niin kauan kun joka kauppareissulla ihailevia katseita saan osakseni (arvostelijoille huom, osaan kyllä erottaa katseessa ihailun halveksunnasta!), tiedän näyttäväni hyvältä myös muiden mielestä. Tietysti monipuolinen liikunta takaa hyvän ryhdin ja kiinteämmän olemuksen kun vain sohvaperunoina viihtyvillä. Olen henkisesti kypsä tajuamaan ja siitä pahoittamatta mieltäni, ettei jokaisen tarvitse kaikesta pitää, kyllä joka vakalle kansi löytyy.
Tärkein pointti mikä on esille tullut on juuri tuo, että on sinut itsensä kanssa.
Mielenkiintoista lukea kommentteja / ennakkoluuloja (kuten että vaatteiden löytäminen olisi vaikeaa, hahhaaahaa, tiedoksesi että XL on tavallinen ja saatavilla oleva koko). En edes uskalla ajatella mitä mieltä olette siitä suuresta joukosta naisista jotka todellakin kamppailevat painonsa kanssa, ovat siis painoltaan lähes satakiloisia ja portaiden käyttäminen hissin sijaan olisi henkeen käyvä extreme kokemus...
Toivoisin lisää kirjoitteluja miehiltä, rohkeasti mielipiteitä! =) - niina
Vaatteiden löytäminen? Et voinut edes kysyä tuota tosissaan?? Tai tietenkin voit, mutta mielestäni tuo oli vaan niin uskomaton lause. Kuten alkuperäinen kirj sanoikin, onhan noita kokoja kaupassa. Itse 168/75 ja 38/40 kokoa käytän.
Vaatteiden löytämiseen saattaa varmasti tulla ongelmia, kun lähennytään sitä 100kiloa ja pituutta on 160cm kädet pystyssä.
Itsellä -5kg olisi ok vielä nipsaista painosta pois ja se lähtee pikkuhiljaa varmasti jatkamalla liikunnan harrastamista...ja sittenhän minutkin voidaan lokeroida siihen normaalipainoisten ryhmään, jippii...hah..
Pointti on se että, että alkuperäinen kirjoittaja ei mielestäni todellakaan noilla mitoilla ole läski...tosin jos häntä tai minua verrataan noihin takapuolta heiluttaviin hempukoihin musavideoilla, niin siinä tapauksessa olemme molemmat läskejä(anteeksi alkup....). Alkuperäinen kirjoittaja kertoo myös liikkuvansa, joten sehän on erittäin hyvä asia jo terveydenkin kannalta!
Mutta hyvä että sanoit että tärkeintä on että viihtyy omassa kropassaan, ja se onkin. Minä itse en viihtyisi n.60kg:n kropassa, siellä olen ollut, 10 v sitten. Mutta näin 35:na, lasten jälkeen olen mielummin tämän kokoinen ;)
Mutta kuunnellaan lisää mielipiteitä, tästä asiastahan niitä ei jää puuttumaan ;) - *Hessu*
niina kirjoitti:
Vaatteiden löytäminen? Et voinut edes kysyä tuota tosissaan?? Tai tietenkin voit, mutta mielestäni tuo oli vaan niin uskomaton lause. Kuten alkuperäinen kirj sanoikin, onhan noita kokoja kaupassa. Itse 168/75 ja 38/40 kokoa käytän.
Vaatteiden löytämiseen saattaa varmasti tulla ongelmia, kun lähennytään sitä 100kiloa ja pituutta on 160cm kädet pystyssä.
Itsellä -5kg olisi ok vielä nipsaista painosta pois ja se lähtee pikkuhiljaa varmasti jatkamalla liikunnan harrastamista...ja sittenhän minutkin voidaan lokeroida siihen normaalipainoisten ryhmään, jippii...hah..
Pointti on se että, että alkuperäinen kirjoittaja ei mielestäni todellakaan noilla mitoilla ole läski...tosin jos häntä tai minua verrataan noihin takapuolta heiluttaviin hempukoihin musavideoilla, niin siinä tapauksessa olemme molemmat läskejä(anteeksi alkup....). Alkuperäinen kirjoittaja kertoo myös liikkuvansa, joten sehän on erittäin hyvä asia jo terveydenkin kannalta!
Mutta hyvä että sanoit että tärkeintä on että viihtyy omassa kropassaan, ja se onkin. Minä itse en viihtyisi n.60kg:n kropassa, siellä olen ollut, 10 v sitten. Mutta näin 35:na, lasten jälkeen olen mielummin tämän kokoinen ;)
Mutta kuunnellaan lisää mielipiteitä, tästä asiastahan niitä ei jää puuttumaan ;)Äitini on sinua paljon vanhempi, 55-vuotias. Ikäkiloja siis löytyy. Hän on saman pituinen kuin sinä. Synnyttänyt aikoinaan kolme lasta. Äitini painaa käsittääkseni jotain 62-64. (tiedän aika tarkkaan, kun aina jos käy kotona, niin se saattaa puhua jostain sen tai useammin isäni laihiksista)
Olisikohan tässä kohtaa sinulta rehellistä myöntää, että lapset ovat vain tekosyy kiloillesi, ja että taidat olla aika tankki. - niina
*Hessu* kirjoitti:
Äitini on sinua paljon vanhempi, 55-vuotias. Ikäkiloja siis löytyy. Hän on saman pituinen kuin sinä. Synnyttänyt aikoinaan kolme lasta. Äitini painaa käsittääkseni jotain 62-64. (tiedän aika tarkkaan, kun aina jos käy kotona, niin se saattaa puhua jostain sen tai useammin isäni laihiksista)
Olisikohan tässä kohtaa sinulta rehellistä myöntää, että lapset ovat vain tekosyy kiloillesi, ja että taidat olla aika tankki.En tarvitse tekosyitä liikakiloille, kuten sanoin olen tyytyväinen itseeni. Sitäpaitsi tämä tankki, ei ole kuin sen 5kg yli ns normaalipainon.
Ja lapsiani en ole käyttänyt tekosyynä mihinkään, enkä tule käyttämäänkään, joten olisko kuitenkin niin, että sinä et puhuisi asioista mistä et tiedä. Mielipiteitä täällä kysellään vaan... - vaikka tähän
167/84/D kirjoitti:
En todellakaan ota pahakseni provosoivasti negatiiviseen sävyyn kirjoitetuista kommenteista. Olen uhkea nainen, siitä ylpeä ja sen myös olemuksellani näytän. Niin kauan kun joka kauppareissulla ihailevia katseita saan osakseni (arvostelijoille huom, osaan kyllä erottaa katseessa ihailun halveksunnasta!), tiedän näyttäväni hyvältä myös muiden mielestä. Tietysti monipuolinen liikunta takaa hyvän ryhdin ja kiinteämmän olemuksen kun vain sohvaperunoina viihtyvillä. Olen henkisesti kypsä tajuamaan ja siitä pahoittamatta mieltäni, ettei jokaisen tarvitse kaikesta pitää, kyllä joka vakalle kansi löytyy.
Tärkein pointti mikä on esille tullut on juuri tuo, että on sinut itsensä kanssa.
Mielenkiintoista lukea kommentteja / ennakkoluuloja (kuten että vaatteiden löytäminen olisi vaikeaa, hahhaaahaa, tiedoksesi että XL on tavallinen ja saatavilla oleva koko). En edes uskalla ajatella mitä mieltä olette siitä suuresta joukosta naisista jotka todellakin kamppailevat painonsa kanssa, ovat siis painoltaan lähes satakiloisia ja portaiden käyttäminen hissin sijaan olisi henkeen käyvä extreme kokemus...
Toivoisin lisää kirjoitteluja miehiltä, rohkeasti mielipiteitä! =)Yleensähän naiset on aika ihania. Luulen kuitenkin, että juuri 167/84/D saisi varmimmin mun pään kääntymään. Jos vieläpä olet urheilullinen niin olet uskoakseni todellinen herkku.
Olen naisten ulkonäöstä puhunut myös muiden miesten kanssa niin vaikuttaa siltä, että useat miehet tosiaan kammoksuvat jopa normaalipainoa - pitäisi olla anorektinen. Mielestäni sellaiset naiset näyttävät melkein pojilta. Itseäni viehättää eniten juuri ne piirteet, jotka poikkeavat eniten miesvartalosta eli rinnat, peppu ym.. En tiedä, mikä on oikea nimitys vartalollesi, voisin veikata, että "sexy" kuvaa sitä parhaiten.
- vastaa
Pakko kommentoida sen verran, että luvut (pituus, paino) ei kerro vartalon mallista yhtään mitään. Mainitsit kuppikoon ja sen että olet liikunnallinen, joten saatat hyvinkin olla erittäin hyvännäköinen (siis vallitsevien kauneusihanteiden mukaan) kropaltasi. Jos taas kaikki kilot olisivat läskiä (ei siis lainkaan liikunnalla hommattua lihasmassaa), voisi henkilöä pitää lihavana.
Pyöreä on tosiaan aika häilyvä kuvaus naisen vartalosta. Joidenkin mielestä muodokkaampi nainen PIENELLÄ pömppömahalla (=normaalipainoinen) on pyöreähkö kun taas joku tosiaan xxl-kokoinen pitää itseään pyöreänä. Pyöreä (tai sitten ihan vaan lihava, ison kokoinen tms.) on ihan ok vertaus isosta naisesta, sillä mielestäni läski on ihmistä kuvaavana todella halveksuva sana. Muodokkaan normaalipainoisen yhteydessä sanaa, hieman pyöreä, taas ei pitäisi käyttää...- nainen vastaa edelleen
Unohtui vielä, että mielestäni kiloja tärkeämpää on se miten vartalonsa kantaa. Tunnen naisen jolla on reilusti ylipainoa, mutta ikinä en häntä katsoessani ajattele että onpa lihava nainen. Hänessä on karismaa ja itsetuntoa, ja voin rehellisesti sanoa että hän on yksi kauneimmista/upeimmista naisita joita tiedän.
- eräskin
Voit luokitella itsesi tietenkin ihan miten hyvältä tuntuu..mutta luulen että ihmisiä joista voidaan käyttää kuvausta "pyöreä", voidaan myös luonnehtiä "lihaviksi","läskeiksi" tai vaikkapa "isoluisiksi"
riippuen siitä mitä halutaan saavuttaa. Jos olisit ystäväni, vastaisin että olet pyöreä. Mutta nimimerkin takaa on helppo huudella ;kyllä toi minusta aika lihavalta kuulostaa.. :) - yyyyyy
Ei mun mielestäni "pyöreää", "ylipainoista", "lihavaa" ja "läskiä" erota oikeastaan mikään. Sama asia.
"Pyöreä" on toki kohteliaampi ja miedompi ilmaisu, jota usein käytetään poliittisesti korrekteissa yhteyksissä. Käytännössä kysymys on kuitenkin samasta asiasta kuin noiden muidenkin adjektiivien kohdalla. Läski mikä läski.
Itsekään en ymmärrä sitä, miksi lihavat ihmiset kehuvat omaavansa "jotain mistä tarttua". Kyllä mun mielestäni hoikasta kropasta on paljon helpompi tarttua kuin lihavasta. - häirikkö
niin, siinähän se tulikin. Jos nimimerkkisi 167/84 ovat pituus/paino, niin paino-indeksisi on 30.1. Tämä taas tarkoittaa armotta ylipainoista, tässä tapauksessa jo lihavaa.
Huomattava ylipaino: indeksit 30 - 35
"Olen kuitenkin törmännyt väitteisiin olevani ylipainoinen (jota tietenkin lievästi olenkin) ennemmin kuin pyöreä...??? "
Vielä 10 kiloa laihempanakin olisit lievästi ylipainoinen (indeksi 26.5). Tällöin voisimme puhua pyöreydestä. Eihän tuo paino-indeksi mikään paras tapa ole mitata lihavuutta, mutta kyllä se kertoo ihan riittävän tarkasti missä mennään, ellei huippubodari tai vastaavaa ole.- tavismies
Aloittaja on hyvä esimerkki siitä, kuinka pahasti naisilla heittelee todellisuudentaju.
- one
Just. Olen paljon urheilua harrastava nuori mieshenkilö. Olen hoikka mutta lihaksikas. Sinä taas olet minua kymmenen kiloa painavampi ja kaksikymmentä senttiä lyhyempi.. :) Ei kiitos.
- ;;;;;
enpä kuullut alkuperäisen kirjoittajan itseään sinulle tyrkyttävänkään ;)
- Nimimerkki
...selkeästi ylipainoinen. Tiedä nyt tietysti sitten lääketieteellistä termeistä ja painoindekseistä, mutta silmämääräisesti arvioiden noilla mitoilla nainen on selväsanaisesti sanottuna lihava.
- Tiia______
minä en ole mikään laiheliini, mutta en ole myöskään omasta mielestäni mikään lihava. olen normaalivartaloinen ja suhteellisen tyytyväinen vartalooni käyn salilla viikottain ja lenkkeilen myöskin viikottain mittani ovat 160/50. mitä mieltä te olette? minusta painolla ei niin ole merkitystä kun haluaa pitää kuitenkin huolen itsestää, koska monilla tosiaan on se, että ei laihdu vakka kuinka yrittää.. mutta ylipainokaan ei ole vaarallista jos sen kanssa elää terveellisesti, kuntoilee syö terveellisesti jne.
- Nimetön
Tiia______ kirjoitti:
minä en ole mikään laiheliini, mutta en ole myöskään omasta mielestäni mikään lihava. olen normaalivartaloinen ja suhteellisen tyytyväinen vartalooni käyn salilla viikottain ja lenkkeilen myöskin viikottain mittani ovat 160/50. mitä mieltä te olette? minusta painolla ei niin ole merkitystä kun haluaa pitää kuitenkin huolen itsestää, koska monilla tosiaan on se, että ei laihdu vakka kuinka yrittää.. mutta ylipainokaan ei ole vaarallista jos sen kanssa elää terveellisesti, kuntoilee syö terveellisesti jne.
Millainen nainen ei koskaan usko olevansa valmis? Millainen nainen itkee peilin edessä vuodesta toiseen itseään? Millainen nainen siirtää tämän itselleen kelpaamattoman äidin perintönä lapselleen.
Kannattaisi elää, olla menemättä salille ja vaikka laskea mäkeä kullanmurujen kanssa mieluummin. Melkein mikä muu tahansa antaisi enemmän kuin laahustus sinne pakko-hiki-salille esittämään jotain ihan muuta kuin on. Illalla voisi ihan yhtä hyvin vetäistä 5 km lenkin ja ajatella että se oli minun salini se.
Tämän päivän nuoriso tarvitsee aivokapasiteettia, sympatiaa, talonpoikaisjärkeä, empatiaa, sielukkuutta, kauniita asioista ympärilleen, kauniita ajatuksia illalla tyynynsä alle. Ainoa kantava asia on kuitenkin rakkaus. Itserakkaus vain tiettyyn pisteeseen vietynä eikä venytettynä kireälle pipon ympärille. Läskiä tai ei, anoreksia tai buliminen, säkkimäiset kirpputorivaatteet, muodottoman linttaan astutut kengät, mitä väliä? Mitä ihmeen väliä sillä nyt sitten olisi? Ottakaa selvää lumppuliisoista ja neiti mallikkaista. Antakaa niille tilaisuus olla ihminen - kotletti
Miten voi arvioida SILMÄMÄÄRÄISESTI tekstin perusteella?
Itse olen 169/80/DD ja olen pelkkää lihasta, rintoja lukuunottamatta. Rasvaprosenttini on 12! Joten melkein jokainen vastaantuleva suomalainen on rasvaisempi kuin minä. Käytän vaatekokoa 38/40 eli olen siinäkin suhteessä normaalikokoinen.
Silmämääräisyydestä vielä sen verran, että työterveyshoitaja punnitsi minut 4 kertaa peräkkäin eri vaaoilla, koska epäili painoni 20 kg pienemmäksi kuin mitä vaaka näytti. - opettele laskemaan
kotletti kirjoitti:
Miten voi arvioida SILMÄMÄÄRÄISESTI tekstin perusteella?
Itse olen 169/80/DD ja olen pelkkää lihasta, rintoja lukuunottamatta. Rasvaprosenttini on 12! Joten melkein jokainen vastaantuleva suomalainen on rasvaisempi kuin minä. Käytän vaatekokoa 38/40 eli olen siinäkin suhteessä normaalikokoinen.
Silmämääräisyydestä vielä sen verran, että työterveyshoitaja punnitsi minut 4 kertaa peräkkäin eri vaaoilla, koska epäili painoni 20 kg pienemmäksi kuin mitä vaaka näytti.just! Ne 12 prossaa on sitte kaikki tisseissä vai? Myönnä pois on silikonit!
- normaalipainoinen n
Nimetön kirjoitti:
Millainen nainen ei koskaan usko olevansa valmis? Millainen nainen itkee peilin edessä vuodesta toiseen itseään? Millainen nainen siirtää tämän itselleen kelpaamattoman äidin perintönä lapselleen.
Kannattaisi elää, olla menemättä salille ja vaikka laskea mäkeä kullanmurujen kanssa mieluummin. Melkein mikä muu tahansa antaisi enemmän kuin laahustus sinne pakko-hiki-salille esittämään jotain ihan muuta kuin on. Illalla voisi ihan yhtä hyvin vetäistä 5 km lenkin ja ajatella että se oli minun salini se.
Tämän päivän nuoriso tarvitsee aivokapasiteettia, sympatiaa, talonpoikaisjärkeä, empatiaa, sielukkuutta, kauniita asioista ympärilleen, kauniita ajatuksia illalla tyynynsä alle. Ainoa kantava asia on kuitenkin rakkaus. Itserakkaus vain tiettyyn pisteeseen vietynä eikä venytettynä kireälle pipon ympärille. Läskiä tai ei, anoreksia tai buliminen, säkkimäiset kirpputorivaatteet, muodottoman linttaan astutut kengät, mitä väliä? Mitä ihmeen väliä sillä nyt sitten olisi? Ottakaa selvää lumppuliisoista ja neiti mallikkaista. Antakaa niille tilaisuus olla ihminenOikein!!!
Edelliset sovinisti-inhotukset voisivat painua sinne missä pippuri kasvaa! On ällöttävää arvostella naista tai sen puoleen ketään muutakaan ihmistä kilojen perusteella. Naiset älkää myöskään kerjätkö miesten hyväksyntää kyselemällä että missä muodossa olen teille kelpaava. Rikkokaa rajoja ja kieltäytykää alistumasta lihanpalaobjekteiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi413030Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs442865100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482483Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo462235Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks242068Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581830- 451739
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371590- 451513
- 261361