Olen syönyt nyt noin viisi kuukautta Cerazette minipillereitä... Ja menkkoja ei sinä ainaka ole ollut, alussa vain oli jonkin verran tiputteluvuotoa... Jossain sanottiin, että kun noita syö niin menkat voivat ihan hyvin jäädä kokonaan pois mikä on kuulemman ihan normaalia...
Eli onko minulle nyt käynyt näin..???
Olen pitänyt koulussa ja matkoilla aina sidettä repussa, mutta se on varmaan ihan turhaa nyt kun
menkat ovat jääneet pois (luulisin näin tapahtuneen), eikö..??
Enkä mä raskaana voi olla koska kyllä se nyt olisi jo alkanut mm. mahassakin näkyä ja mitään oireitakaan ei ole ollut (rintojen arkuutta, pahoinvointia tms...) Niin että eikö raskaus ole pois suljettu juttu..???
Ja sitten vielä yksi, että eikö se ole niin että kun, noiden Cerazette minipillerien ehkäisy teho säilyy 12 tuntia, niin parin tunnin unohdus "sovitusta" pillerin ottoajasta ei haittaa..?? erkkarikin sanoi terveystarkastuksessa, että on aika epätodennäköistä että olisin raskaana kun en ole pilleriä pois kertaakaan oksentanut ja otto ajat ovat olleet aika säännölliset, ja kun mitään oireitakaan ei ole ollut niin ei ole mitään syytä huoleen.. Kiitti ihan kauheesti jos viitsitte vastata, noihin neljään kysymykseen! :)
Minipillerit
9
1499
Vastaukset
- sinulle11
Cerazettelaisista noin 20% menettää menkkansa. Ihan ok.
Jos et ole unohtanut yli 12 h, ei ole oksentanut/ripuloinut 2-3h pillerin otosta ja et ole samanaikaisesti käyttänyt lääkitystä, joka voisi pillerintehoa heikentää, on hyvin epätodennäköistä että olisit raskaana.
Parin tunnin "unohdus" on ihan ok.
Jos olet asiasti hermostunut, tee apteekin raskaustesti ja pyydä terkkarilta testi kotiin /tee paikan päällä. Sillä on asia 5minuutissa selvitetty. - Kokemuksella
Käytin Cerazette-minipillereitä noin 7kk. Alussa kävi juuri niin kuin sinulle, sitten 5kk jälkeen tuli oikein kunnolla vuotoa. "Menkat" (vai mitkä lie) kestivät 3 viikkoa. Oli todella huono merkki. Syön nyt MiniPill-merkkisiä minipillereitä, ja ovat paljon paremmat. Huomaa myös suuri hintaero! Nuo Cerazettethan ovat ihan kauhean kalliita. MiniPill-pillerit maksavat vuodeksi vain noin 30€.
Pakko sinun on koko ajan pitää sidettä mukana. Cerazettet tekevät kuukautiset epäsäännöllisiksi, ja sinulle voi iskeä ihan hirveä vuoto yhtäkkiä. Kannattaa pitä siteitä ja tamponeita koko ajan.. tai vaihtaa merkkiä. On se väärin että naisten täytyy tuommoisista kärsiä ja miehet nauttii senkin edestä..- xxx
Olen syönyt reilu kaksi vuotta cerazettejä ja olen niihin tykästynyt. Menkkoja ei ole ollenkaan, enkä siksi viitsi mitään siteitä mukana kannella.
Hinta on ihan ok, vertaan niitä e-pillereihin, koska toimivat suht samalla tavalla, eri aineet vaan.
Parin tunnin unohdus on ok, itsellä lähentelee välillä 12h:kin ja ei ole vauvaa vielä kuulunut :) - tyttö
xxx kirjoitti:
Olen syönyt reilu kaksi vuotta cerazettejä ja olen niihin tykästynyt. Menkkoja ei ole ollenkaan, enkä siksi viitsi mitään siteitä mukana kannella.
Hinta on ihan ok, vertaan niitä e-pillereihin, koska toimivat suht samalla tavalla, eri aineet vaan.
Parin tunnin unohdus on ok, itsellä lähentelee välillä 12h:kin ja ei ole vauvaa vielä kuulunut :)pitäiskö mun sitte pitää sidettä aina mukana vai voinko luottaa siihen että menkkoja ei tule..??? Kuinka kauan sä "odotit" et tiesiks ns. varmaks et menkat ei tule..???
- slöslk
tyttö kirjoitti:
pitäiskö mun sitte pitää sidettä aina mukana vai voinko luottaa siihen että menkkoja ei tule..??? Kuinka kauan sä "odotit" et tiesiks ns. varmaks et menkat ei tule..???
ei se side vie paljon tilaa repussa /laukussa. Pikkuhousunsuojakin ajaan asian, ei se vuoto niin massiivisena ala, ettetkö sitten ehtisi hakea kotoa/kaupasta siteen.
Ei voi olla olla iso ongelma, yksittäispakattu side vain repun taskuun. - Nimetön
Carazette merkkisiä minipillereitä. Tulinkin tänne lueskelemaan, että onko jollain sama "ongelma" kuin minulla, eli menkkoja ei ole kuulunut sen jälkeen kun aloitin kyseisten pillereiden syönnin.
Minä en pistä yhtään pahakseni sitä, että menkat eivät tule...ainut kurja puoli on, että voin olla raskaana enkä sitä itse edes tiedä...Mutta epäilen, että en ole raskaana.
Ja sitten sinulle "kokemuksella", joillakin voi olla esim. geenivirhe tms. että ei voi syödä muita pillereitä. Ei silloin paljon hintaero haittaa. - tyttö
Nimetön kirjoitti:
Carazette merkkisiä minipillereitä. Tulinkin tänne lueskelemaan, että onko jollain sama "ongelma" kuin minulla, eli menkkoja ei ole kuulunut sen jälkeen kun aloitin kyseisten pillereiden syönnin.
Minä en pistä yhtään pahakseni sitä, että menkat eivät tule...ainut kurja puoli on, että voin olla raskaana enkä sitä itse edes tiedä...Mutta epäilen, että en ole raskaana.
Ja sitten sinulle "kokemuksella", joillakin voi olla esim. geenivirhe tms. että ei voi syödä muita pillereitä. Ei silloin paljon hintaero haittaa.juu mulla ainakin on ns. geenivirhe... varsinaisia e-pillereitä söin vuonna 2004 jonkun aikaa, ja niistä mulle tuli veritulppa... mulla on kuulemman joku, en nyt just muista minkä jutun joku ei-välttämättä-perinnöllinen, geenivirhe, joten en voi syödä muita kun noita minipillereitä... niissä ei ole niin suurta riskiä saada esim. uutta veritulppaa... paitsi sitten voi hyvinkin tulla, jos esim. tupakoi...
tyttö kirjoitti:
juu mulla ainakin on ns. geenivirhe... varsinaisia e-pillereitä söin vuonna 2004 jonkun aikaa, ja niistä mulle tuli veritulppa... mulla on kuulemman joku, en nyt just muista minkä jutun joku ei-välttämättä-perinnöllinen, geenivirhe, joten en voi syödä muita kun noita minipillereitä... niissä ei ole niin suurta riskiä saada esim. uutta veritulppaa... paitsi sitten voi hyvinkin tulla, jos esim. tupakoi...
Siskollani todettiin geenivirhe (virallinen nimi liian vaikee muistettavaksi) sen jälkeen kun sillä oli ollut keuhkoveritulppa (oli aika lähellä kuolemaa...onneksi suvussa on lääkäri).
Siskoni geenivirhe on perinnöllinen, joten minäkin menin verikokeeseen, ja hups, mullakin on se geenivirhe. Kerkesin syömään normaaleja pillereitä n. 6 vuotta, mutta nyt syön minipillereitä. Siskolleni ei ilmeisesti pillereitä, edes minipillereitä, enää kovin mielellään anneta.
- minä
Mitä ovat minipillerit? Eli miksi ja mihin tarkoitukseen niitä syötte?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3472384Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944212370- 1121371
- 411072
- 56803
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo61798Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39785Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26781Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi116731En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30689