TYTTÖYSTÄVÄ?

Jonne21

Tahtoisin saada asiaani jonkinlaista ulkopuolisen näkemystä...tilanne on nimittäin todella hankala.
Minä ja tyttöystäväni olemme seurustelleet kohta kaksi vuotta. Vielä vuosi sitten meistä puhuttiin "täydellinen pari" ja "heistä tulee onnellinen pariskunta". Puhuimme asiasta usein keskenämmekin, sillä me tosiaan olimme jotain todella täydellistä.
Tuosta on vuosi, niinkuin mainitsinkin. Nykyään asiat eivät ole yhtä yksiselitteisiä. Aina niin hoikka ja kaunis tyttöystäväni alkoi laihduttaa, enkä tarkoita mitään mitä tahansa kuuria, vaan erittäin rankaa ja kurinalaista epäterveellistä kuuria. Laihduttaminen sai aikaan hänessä ärtyisyyttä ja tympeyttä. Kaikki entiset ruuanlaitto hetket olivatkin sitten historiaa ja romanttiset ravintola iltani sai aina tylyn päätöksen. Koska tyttöystäväni alkoi ja varhaisessa vaiheessa näyttämään sairaaloisen laihalta, huolestuin todella. Keskustelin asiasta hänen kanssaan ja kysyin asiasta hänen ystäviltään. Kaikki vaikutti olevan ok. Joka tapauksessa en tunne itseäni enää onnelliseksi. Olen huolestunut hänestä ja toivon kaiken palaavan entiselleen. Vasta kuukausi sitten sain kuulla vahingossa tyttöni erikoisesta tavoitteesta: Hänelle on tarjottu töitä mallina. Tiedän että tämä on hänen unelmansa ollut aina mutta ajattelin silti ettei hän tosissaan enää aijo jättää lääkärin uraansa kesken. Olen yrittänyt saada hänen päätänsä käännettyä ja tajuamaan alan varjopuolet. (Tästä minulla on omia kokemuksia, koska olen 18 vuotiaana ollut vuoden mallin töissä) Koska selvästikkään mielipiteelläni ei ole väliä, niin kihlatustani on tulossa malli. Pitäisikö minun yrittää jaksaa tätä äkäistä ja itsepäistä tyttöystävääni vai mitä minun pitäisi tehdä?

8

2675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Pitäisikö minun yrittää jaksaa tätä äkäistä ja itsepäistä tyttöystävääni vai mitä minun pitäisi tehdä?"

- Mikäli ei miellytä niin pistä kiertoon. Ei se perusluonne siitä miksikään muutu olkoon ammatti mikä hyvänsä.

• jonne21

Tämä äkäisyys kun ei kuulu hänen luonteeseensa, vaan tämä johtuu pakkomielteiseen laihduttamiseen ammattiavarten.

• jonne21 kirjoitti:

Tämä äkäisyys kun ei kuulu hänen luonteeseensa, vaan tämä johtuu pakkomielteiseen laihduttamiseen ammattiavarten.

Ajan myötä se vähitellen paljastuu. Ai mikä? No todellinen luonne.

Voihan se tietenkin siitä laihdutuksestakin johtua, mutta minkäs teet. Luuletko, että olisi yhtään helpompaa mikäli hän sinun takia luopuisi pitkäaikaisesta haaveestaan? Tuskin olisi.

• malli tai lääkäri?
        jonne21 kirjoitti:

No puhu sille luukasalle järkeä! Havittelee ennemmin mallin kuin lääkärin uraa? Siis onko hän lääkiksen opiskelija?? Ja näännyttää itsensä syömättömyydellään! No hohhoijaa. Siinä on taas hyvä esimerkki teinistä, joka haluaa lääkäriksi.

• Asiasta huvittunut

Tämän neuvon uskallan antaa:
      1. Ei kannata seisoa ihmisen ja tämän unelman välissä. Siinä saa vihat niskaansa.

Muuten olen neuvoton.

• vastaa

Tyttöystävälläsi on selvästi anoreksia. Tarvisee tukea, mutta yksin Sinun apusi ei riitä (ja se on kovin raskasta), joten myös ammattiapua tarvitaan.

t. ex-anorektikko

• ex-medisiinari

En kyllä ihmettele yhtään, että hän haluaa jättää lääketieteen opiskelun. Ei hän varmaankaan halua lääkäriksi. Ei kiukkuinen ihminen edes sovi lääkäriksi. Anna toisen elää omaa unelmaansa, äläkä päätä asioita toisen puolesta.

• albert-pingviini

Oletko sinä todella 21-vuotias?!
      Oletko sinä todella niin tyhmä, ettet näe omaa nenääsi pidemmälle?

Ymmärrätkö sinä, että tyttöystävälläsi on todella suuri ongelma, johon täytyy puuttua?! HERÄÄ PAHVI!

Istut siinä koneellasi ja valitat, että tyttöystäväsi on muuttunut, että hänen luonteensa ja kroppansa on muuttunut. Mahtuuko pieneen mieleesi se, että tyttöystäväsi tarvitsee apua ja tukea, eikä SINUN VALITUSTASI INTERNETIN KESKUSTELUPALSTALLA SIITÄ PITÄISIKÖ SINUN JÄTTÄÄ HÄNET?! Olet todella pienisieluinen ihminen ja olen erittäin iloinen siitä, etten henkilökohtaisesti tunne sinua.

Onko käynyt mielessä, että hänellä erittäin todennäköisesti on puhkeamassa tauti nimeltä anoreksia. Käy katsomassa esimerkiksi tämä linkki http://www.tohtori.fi/?page=0002110&id=9942210 ja yritä avata silmäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe