Eikö Amerikassa katsasteta autoja ollenkaan? Nimittäin on tullut katsottua tätä MTV:n Pimp my ridea muutaman kerran ja siinä ne autot näyttää olevan siinä kunnossa, ettei Suomessa ainakaan pääsisi katsastuksesta läpi sitten millään...
eikö amerikassa katsasteta?
27
12114
Vastaukset
- Pikanpäällä käynyt
Ameriikasta en tiedä,kun eivät niillä rotteloillaan tule tänne meidän hyville teillemme sikailemaan,mutta Venäjällähän katsastus taitaa olla kahdesti vuoteen ja autokanta on uutta hyvälaatuista ja turvallista.
- ...
Ainakaan taalla Kaliforniassa ei katsasteta. Ainoastaan paastot mitataan.
- Burb
Entäs muissa osavaltioissa? Laseissa on ainakin Safety Check-tarroja, jotka on voimassa määrätyn ajan. Tien päällä hi-way patrolit tarkistaa autoja, jos on jotain aihetta.
Mitä tulee topiikin aloittajan ihmettelyyn, niin eroa on siinä, että täällä Suomessa on erittäin tiukat rakentelumääräykset (suurin osa siitä on veronkiertopelkoa). - Caprice
Burb kirjoitti:
Entäs muissa osavaltioissa? Laseissa on ainakin Safety Check-tarroja, jotka on voimassa määrätyn ajan. Tien päällä hi-way patrolit tarkistaa autoja, jos on jotain aihetta.
Mitä tulee topiikin aloittajan ihmettelyyn, niin eroa on siinä, että täällä Suomessa on erittäin tiukat rakentelumääräykset (suurin osa siitä on veronkiertopelkoa).Eli monissa osavaltiossa katsastuksen läpäisyyn riittä että autossa toimii vilkut/valot, jarrut, sekä joissain osavaltiossa mitataan myöskin päästöt.
Eli ei ole tätä Suomen "vittuillaan joka muutoksesta" asennetta.
Eli Jenkkilässä saa autostaan rakentaa melkeimpä juurikin sellaisen kuin itse haluaa, toisin kuin Suomessa, kiitos tästä kuuluu kusipäiselle hallituksellemme! - itsekin käynyt
Caprice kirjoitti:
Eli monissa osavaltiossa katsastuksen läpäisyyn riittä että autossa toimii vilkut/valot, jarrut, sekä joissain osavaltiossa mitataan myöskin päästöt.
Eli ei ole tätä Suomen "vittuillaan joka muutoksesta" asennetta.
Eli Jenkkilässä saa autostaan rakentaa melkeimpä juurikin sellaisen kuin itse haluaa, toisin kuin Suomessa, kiitos tästä kuuluu kusipäiselle hallituksellemme!"Eli Jenkkilässä saa autostaan rakentaa melkeimpä juurikin sellaisen kuin itse haluaa, toisin kuin Suomessa, kiitos tästä kuuluu kusipäiselle hallituksellemme!"
No jaa, jospa se kiitos kuuluu kuitenkin niille kusipäille jotka poliitikot ovat virkoihinsa valinneet - eli myös sinulle. - korjaamolla
Katsastutin Buickin paikallisella pajalla. Katottiin että "jaahas, autolta näyttää". Valot toimii ja pyyhkijät, jarrupalat vilkastiin että paikoillaan on, renkaat potkittiin ja leima paperiin, tarra tuulilasiin ja menoksi. Huvitti.
- ...........................
korjaamolla kirjoitti:
Katsastutin Buickin paikallisella pajalla. Katottiin että "jaahas, autolta näyttää". Valot toimii ja pyyhkijät, jarrupalat vilkastiin että paikoillaan on, renkaat potkittiin ja leima paperiin, tarra tuulilasiin ja menoksi. Huvitti.
nii
- Caprice
........................... kirjoitti:
nii
Nimenomaan... juurikin näin sen pitäisi myöskin suomessa olla....
- juuri
Caprice kirjoitti:
Nimenomaan... juurikin näin sen pitäisi myöskin suomessa olla....
jenkit pitäisi katsastaa vähän useamminkin, esim. 2 kertaa vuodessa. Varsinkin vanhemmat jenkit joita liikenteessä on, ovat kuitenkin jo sen verta käytössä kuluneita, että liikenneturvallisuuden nimissä olisi hyvä syynätä useammin.
- JonR
juuri kirjoitti:
jenkit pitäisi katsastaa vähän useamminkin, esim. 2 kertaa vuodessa. Varsinkin vanhemmat jenkit joita liikenteessä on, ovat kuitenkin jo sen verta käytössä kuluneita, että liikenneturvallisuuden nimissä olisi hyvä syynätä useammin.
Niitä huolletaankin huolellisemmin kuin kansanautoja, joten ovat usein paremmassa kunnossa kuin paljon uudemmat kansanautot...
Se siitä sitten. - Piipappaluula
juuri kirjoitti:
jenkit pitäisi katsastaa vähän useamminkin, esim. 2 kertaa vuodessa. Varsinkin vanhemmat jenkit joita liikenteessä on, ovat kuitenkin jo sen verta käytössä kuluneita, että liikenneturvallisuuden nimissä olisi hyvä syynätä useammin.
Onneks ei ole jo ratakiskon pätkinä niinkuin muut ikäisensä. Turhaa hommaa syynätä koko ajan. Joka kerta on tullut leima paperiin eka kerralla ja vielä kehut päälle.
"että liikenneturvallisuuden nimissä olisi hyvä syynätä useammin."
Tuo pitäisi oikeasti olla: "että katsastusalan nykyisten ryöstömaksujen ja voittojen nimissä olisi hyvä syynätä useammin." - voisi
Piipappaluula kirjoitti:
Onneks ei ole jo ratakiskon pätkinä niinkuin muut ikäisensä. Turhaa hommaa syynätä koko ajan. Joka kerta on tullut leima paperiin eka kerralla ja vielä kehut päälle.
"että liikenneturvallisuuden nimissä olisi hyvä syynätä useammin."
Tuo pitäisi oikeasti olla: "että katsastusalan nykyisten ryöstömaksujen ja voittojen nimissä olisi hyvä syynätä useammin."olla jenkeiltä enemmän, koska niissä on tuota kokoakin enemmän. Hyvä, että löytyy yhteisymmärrystä tässäkin asiassa.
- enemmän
voisi kirjoitti:
olla jenkeiltä enemmän, koska niissä on tuota kokoakin enemmän. Hyvä, että löytyy yhteisymmärrystä tässäkin asiassa.
mutta duunii vähemmän.
ei ole ainakaan kertaakaan mun jenkkii pohjasta tarvinnu hakata.
on vaan inssi tokassu että lujaa näyttää olevan.
ehkä se vaikuttaa, kun on alusta ruosteettomanpi
kun keskiverto japanilainen päältäpäin.
Jenkithän voisi katsastaa vaikka joka toinen vuosi,siinä olis jo jotain järkee. - Ritu
enemmän kirjoitti:
mutta duunii vähemmän.
ei ole ainakaan kertaakaan mun jenkkii pohjasta tarvinnu hakata.
on vaan inssi tokassu että lujaa näyttää olevan.
ehkä se vaikuttaa, kun on alusta ruosteettomanpi
kun keskiverto japanilainen päältäpäin.
Jenkithän voisi katsastaa vaikka joka toinen vuosi,siinä olis jo jotain järkee.Aivan !
Wanhat Jenkithän pidetään kunnossa (koska ovat harrasteautoja), EI niitä tarvitse yhtä tarkkaan syynätä kuin uudempia autoja. Kuinka pitkä paasto siellä on hyväksyttävää.Ihanko absoluuttisesti ei mitään vai pelkkä mehu paasto.Millainen on paasto mittari siellä päin analoginen vai onko jo digitaalinen.
- ThunderbirdGirl
Niin ja jos joku ymmärsi väärin niin tarkoitin niitä autoja Pimp my ridessa ENNEN sitä "pimppausta". Joissain autoissa tyyliin ei ole penkkejä ollenkaan, kaikki renkaat erilaiset ja erimerkkiset, häly ei toimi, sivupeilit roikkuu irtonaisina jne... en tarkoittanut niitä muutoksia, mitä niihin tehdään... tosin, ei ne silloinkaan pääsisi katsastuksesta läpi Suomessa...
- Redneck-Texan
...vuosittain, vastaa suurinpiirtein suomalaista kilpailutettua nykykatsastusta (ei monopoliaikaan verrattua kyykytystä). Katsastuksen voi suorittaa myös hyväksytyt pikkukorjaamot ja huoltoasemat. Leima papereihin ja tarra tuulilasissa antaa ajoaikaa taas vuodeksi.
- tarvita
-mitenkä ihmeessä ne siellä ameriikassa tullee iliman byrokratijaa toimeen?
- IRUSKOP1
ETELÄVALTIOISSA EI KATSASTETA... EI AINAKAAN FLORIDASSA
- ameriikassa
ei tarvisikaan katsastaa, niin suomessa kyllä. Ja niinkuin aikaisemmissa kirjoituksissa joku jo ehdottikin, maksu voisi olla jenkeillä kovempi. Kannatan myös tuota 2 kertaa vuodessa leimalle menoa. Maksaisivat samalla noista suuremmista päästöistä ns. haittaveroa.
- Piipappaluula
Päästöt? Jossain luki, että 90-luvun Chevrolet Camarosta tuli mittauksissa pakoputkista puhtaampaa ilmaa ulos kuin suurkaupungin ilma ympärillä. Eli tämän suurkaupungin kaikki autot pitäisi vaihtaa 90- ja 00-luvun amerikanautoihin, jotta ne putsaisivat sitä suurkaupungin ilmaa.
Onneks et ole virkamies tuon kannatuksesi kanssa. Vaikka kaikki virkamiehet on kusipäitä, niin ei ne sentään noin kusipäitä ole.. - tekemistä
Piipappaluula kirjoitti:
Päästöt? Jossain luki, että 90-luvun Chevrolet Camarosta tuli mittauksissa pakoputkista puhtaampaa ilmaa ulos kuin suurkaupungin ilma ympärillä. Eli tämän suurkaupungin kaikki autot pitäisi vaihtaa 90- ja 00-luvun amerikanautoihin, jotta ne putsaisivat sitä suurkaupungin ilmaa.
Onneks et ole virkamies tuon kannatuksesi kanssa. Vaikka kaikki virkamiehet on kusipäitä, niin ei ne sentään noin kusipäitä ole..kusipäisyyden kanssa, vaan puhdas fakta. Eli joka eniten saastuttaa, myös eniten maksaa.
ps. ehkä ne virkamiehetkin innostuu vielä tästä ajatuksesta. - Piipappaluula
tekemistä kirjoitti:
kusipäisyyden kanssa, vaan puhdas fakta. Eli joka eniten saastuttaa, myös eniten maksaa.
ps. ehkä ne virkamiehetkin innostuu vielä tästä ajatuksesta.Mitä tekemistä saastuttamisella oli tiuhentuneen katsastustarpeen kanssa? Kun ei edes vm. 78 ja vanhempia tarvitse päästömitata. Ota nyt järki käteen, 90-00-luvun amerikanautot on käyttöautoja ja ne putsaavat sitä hengitysilmaasi. Kaikki vanhemmat on marginaali-ilmiöitä.
Älä matkusta sinne epsanjaan koskaan, lentokoneet saastuttavat mielettömästi. Irakilaiset tuikkaavat tankkiautoja koko ajan tuleen ja miljardi intialaista papattaa 2-tahtisillaan, joten voit käynnistää sen moottorisahasi ilman katalysaattoria. - pösöölö
Piipappaluula kirjoitti:
Mitä tekemistä saastuttamisella oli tiuhentuneen katsastustarpeen kanssa? Kun ei edes vm. 78 ja vanhempia tarvitse päästömitata. Ota nyt järki käteen, 90-00-luvun amerikanautot on käyttöautoja ja ne putsaavat sitä hengitysilmaasi. Kaikki vanhemmat on marginaali-ilmiöitä.
Älä matkusta sinne epsanjaan koskaan, lentokoneet saastuttavat mielettömästi. Irakilaiset tuikkaavat tankkiautoja koko ajan tuleen ja miljardi intialaista papattaa 2-tahtisillaan, joten voit käynnistää sen moottorisahasi ilman katalysaattoria.Nyt puhutaankin hiilidioksidipäästöistä, jotka riippuvat kulutuksesta. Jenkki syö enemmän -> enemmän hiilidioksidipäästöjä, sen takia isommat maksut, jotta saadaan turha käyttö kuriin.
- päästöt tulee
pösöölö kirjoitti:
Nyt puhutaankin hiilidioksidipäästöistä, jotka riippuvat kulutuksesta. Jenkki syö enemmän -> enemmän hiilidioksidipäästöjä, sen takia isommat maksut, jotta saadaan turha käyttö kuriin.
se pakokaasujen puhtaus on suurta kusetusta koska siellä konetilassa on sellainen lamellipumppu joka painaa ulisten ilmaa pakariin jotta mittaus tulos olisi alempi. tiedän tämän koska omastani laukesi ne lamelli siivet.kuten jenkissä laukeaa kaikki tai ne ei yleensä toimi.eikä ne edes liiku mihinää.nyky auto olla pitää.(mazda6):)
- Piipappaluula
pösöölö kirjoitti:
Nyt puhutaankin hiilidioksidipäästöistä, jotka riippuvat kulutuksesta. Jenkki syö enemmän -> enemmän hiilidioksidipäästöjä, sen takia isommat maksut, jotta saadaan turha käyttö kuriin.
On jo keksitty ajat sitten hyvin korkea, mutta oikeudenmukainen maksu: Suomen korkea polttoainevero. Se on siitä oikeudenmukainen, että mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat - vice a versa. Mitä enemmän kuluttaa, sitä enemmän maksat.
Kaikki muut maksut menee periaatteessa vain omistamisen piikkiin tai mitä sattuu omistamaan, jotka ovat aivan perseestä.
- epäilijä
Joo Suomen katsastus ei kohtele vanhan auton omistajaa tasavertaisesti korjaamot voisi hoitaa homman ei tarvitsisi juoksutaa ympäri kyliä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2383201
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1292301Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta151805Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2201776Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3121640Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491314- 531300
- 1111090
- 951030
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan591007