Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nina Simone`n

jumalainen ääni!

..kolahtaa täysillä tähän tytsyyn! Mihin muuhun kannattaisi tutustua, ettei sokkona kirjastossa tarvitsisi etsiä? Suositelkaa! Kiitos paljon!

10

1031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • basher

      yhtä haavoittuvia, vereslihalla olevia artisteja?

      • ap.

        joo, jotain sellaista? Aika huonosti tiedän mitään musiikista, enkä osaa oikein itse kuvailla mitenkään. :)


    • basher

      liuta jumalaisia laulajia, jotka kuulostavat samalla tavoin haavoittuneilta kuin Nina Simone.

      Ensin muutama musta sisar:
      Dinah Washington
      Sarah Vaughan
      Billie Holiday
      Irma Thomas
      Ann Peebles
      Mavis Staples
      Esther Phillips

      Sitten vaaleampia:
      Dusty Springfield
      Sandy Denny
      Francoise Hardy
      Lucinda Williams
      Kasey Chambers
      Gillian Welch
      Natalie Merchant
      Fiona Apple
      Beth Orton
      Karen Carpenter
      Carola (suomal.)

      Ja lopuksi vielä muutama ukko:
      Ron Sexsmith
      Rufus Wainwright
      Nick Drake
      Gene Clark
      Neil Young

    • juuffo

      jo viestissään Sarah Vaughanin. Erityisesti mieltäni on liikuttanut, korviani kutkuttanut viime aikoina Blue Note Recordsin vuonna 2002 julkaisema kokoelma "Ballads". Maailman kaikkeuden kauneinpia musiikkeja (?)

      • ap.

        vastauksista basher ja juuffo!! Ainoita, joita olen kuullut aikaisemmin: Billie Holiday, Dusty Springfield, Carola ja Neil Young. Tuli tosi paljon esille mulle tuntemattomia nimiä. Kiitos! Nyt ei kun kirjastoon tutkailemaan tarjontaa.. :)


      • basher
        ap. kirjoitti:

        vastauksista basher ja juuffo!! Ainoita, joita olen kuullut aikaisemmin: Billie Holiday, Dusty Springfield, Carola ja Neil Young. Tuli tosi paljon esille mulle tuntemattomia nimiä. Kiitos! Nyt ei kun kirjastoon tutkailemaan tarjontaa.. :)

        on aina ilo autttaa!


    • Lady Day

      Sinulle ap vielä: samettisempaa mustaa kuin Ella Fitzgerald (ennen pullon herruutta) et löydä...

      Ja valkoisista hienoon jo saamaasi listaan lisäisin yhden, ei niin tunnetun ja tunnustetun, mutta omalla kohtalollaan tärkeän: Julie London

      • juuffo

        KYLLÄ ! Julie London on PARHAUTTA !


    • NoitaNainen

      Siinä on niin ammattitaitoinen ja puhdasääninen jazzlaulaja, että jää monet jälkeen. Tietenkään hän ei vedä samalla aksentilla kuin Nina Simone tai Sarah Vaughan tai Ella F, mutta kannattaa kuunnella. Takaan, että et pety.

    • trbone

      Hyvää listaa... Pitääpä itsekin kuunnella tuota Julie Londonia. Listan voisi lisätä vielä:
      - Anita O'Day
      Uudemmista äänistä
      - Eva Cassidy ja
      - Madeleine Peyroux

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      80
      2387
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1330
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      85
      1289
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe