..kolahtaa täysillä tähän tytsyyn! Mihin muuhun kannattaisi tutustua, ettei sokkona kirjastossa tarvitsisi etsiä? Suositelkaa! Kiitos paljon!
Nina Simone`n
10
1042
Vastaukset
- basher
yhtä haavoittuvia, vereslihalla olevia artisteja?
- ap.
joo, jotain sellaista? Aika huonosti tiedän mitään musiikista, enkä osaa oikein itse kuvailla mitenkään. :)
- basher
liuta jumalaisia laulajia, jotka kuulostavat samalla tavoin haavoittuneilta kuin Nina Simone.
Ensin muutama musta sisar:
Dinah Washington
Sarah Vaughan
Billie Holiday
Irma Thomas
Ann Peebles
Mavis Staples
Esther Phillips
Sitten vaaleampia:
Dusty Springfield
Sandy Denny
Francoise Hardy
Lucinda Williams
Kasey Chambers
Gillian Welch
Natalie Merchant
Fiona Apple
Beth Orton
Karen Carpenter
Carola (suomal.)
Ja lopuksi vielä muutama ukko:
Ron Sexsmith
Rufus Wainwright
Nick Drake
Gene Clark
Neil Young - juuffo
jo viestissään Sarah Vaughanin. Erityisesti mieltäni on liikuttanut, korviani kutkuttanut viime aikoina Blue Note Recordsin vuonna 2002 julkaisema kokoelma "Ballads". Maailman kaikkeuden kauneinpia musiikkeja (?)
- ap.
vastauksista basher ja juuffo!! Ainoita, joita olen kuullut aikaisemmin: Billie Holiday, Dusty Springfield, Carola ja Neil Young. Tuli tosi paljon esille mulle tuntemattomia nimiä. Kiitos! Nyt ei kun kirjastoon tutkailemaan tarjontaa.. :)
- basher
ap. kirjoitti:
vastauksista basher ja juuffo!! Ainoita, joita olen kuullut aikaisemmin: Billie Holiday, Dusty Springfield, Carola ja Neil Young. Tuli tosi paljon esille mulle tuntemattomia nimiä. Kiitos! Nyt ei kun kirjastoon tutkailemaan tarjontaa.. :)
on aina ilo autttaa!
- Lady Day
Sinulle ap vielä: samettisempaa mustaa kuin Ella Fitzgerald (ennen pullon herruutta) et löydä...
Ja valkoisista hienoon jo saamaasi listaan lisäisin yhden, ei niin tunnetun ja tunnustetun, mutta omalla kohtalollaan tärkeän: Julie London- juuffo
KYLLÄ ! Julie London on PARHAUTTA !
- NoitaNainen
Siinä on niin ammattitaitoinen ja puhdasääninen jazzlaulaja, että jää monet jälkeen. Tietenkään hän ei vedä samalla aksentilla kuin Nina Simone tai Sarah Vaughan tai Ella F, mutta kannattaa kuunnella. Takaan, että et pety.
- trbone
Hyvää listaa... Pitääpä itsekin kuunnella tuota Julie Londonia. Listan voisi lisätä vielä:
- Anita O'Day
Uudemmista äänistä
- Eva Cassidy ja
- Madeleine Peyroux
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418