Epilepsia + tatuointi

?..

onko kenelläkään tietoa voiko epileptikko ottaa tatuointia? olen kuullut että ei, mutta ajattelin kysellä täältä vielä. onko kukaan epilepsiaa sairastava ottanut tatuointia? ja jos ei saa ottaa, mikä siinä on syynä? onko tietoa? kiitos.

11

4418

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      yhden epileptikon joka on ottanut kuvan.. en tiedä sen kummemmin, onko sillä mitään merkitystä kuvan otossa..?
      lääkärisi ehkä osaisi vastata tähän parhaiten, sinut ja sairautesi vakavuuden huomioonottaen :)

    • Suvianna

      Mutta yhden tatuoidun epileptikon kyllä myös.;)

      Jos et saa lääkäriltä vastausta asiaan, ehkä epilepsialiiton neuvonnasta löytyisi joku, joka osaa neuvoa.

      Haluatko tietää epilepsian kanssa elämisestä? Ota yhteyttä!

      Epilepsianeuvontaa puhelimitse arkisin
      ma klo 12–16 sekä ke ja pe klo 9–12
      puhelinnumerossa (09) 350 82 310.

      www.epilepsia.fi

    • Iso D

      minulla oli epilepsia kun otin ensimmäisen tatskan. En tosiaan silloin tiennyt että ei suositella tatskoja epileptikoille. Laitoin papereihin että ei ollut epilepsia... Luulen että syy siihen on että jos saa kohtauksen kesken "maalaamisen" voi olla että on siistejä viivoja sinne tänne jälkeenpäin ja niitähän ei pesemällä irtoa...

    • Hanez

      Mulla on tatuointia ja kun otin sen myös nykyinen sairaus.Tatuoija sano että kun tatuointia tehdään niin syy miksi sitä ei suositella on siinä että jos kohtaus tulee niin tatuoija ei välttämättä tiedä mitä tehdä.Mutta kuuleman yleisesti ottaen suosuvat tekemään sen.

    • -90

      Tää onki jo vanha keskustelu, mutta kysyin terkkarilta asiasta niin sanoi ettei pitäisi mitään estettä olla, kun olen itse menossa marraskuus tatuoitavaksi. Kysyi vain että mihin kohtaan tatuointi tulisi.

      • bndh

        Lähes tulkoon kaikki tatuoijat tekevät epileptikoille kuvia. Juttu etenee niin, että kerrot tatuoijallesi mitä hänen tulee tehdä jos saat kohtauksen. Kuvan teolle sillä ei siis ole merkitystä. Eipä siinä mitään sen kummempaa.


    • epileptikko

      Olen epileptikko ollut monta vuotta ja rakastan tatuointeja ja omistankin niitä muutamia kehossani lisäksi hakkaan itsekkin tatuointeja. Ja en ole eläisseni kuullut että epileptikko ei saisi tatuointia ottaa.

    • Anonyymi

      Minulla on epilepsia ja parikymmentä tatuointia. Hyvin menee.

    • Anonyymi

      Tatuointi ei ole hyväksi kenellekään! Nykyään tatuoinnit on sitä paitsi vanhanaikaista, mutta niistäpä ei pääsekään eroon noin vain.

    • Anonyymi

      En ole vielä kenelläkään nähnyt niin hyvää tatuointikuvaa, että viitsisin itselleni edes harkita ottaa tatuointia. Vuosien jälkeen ne ovat vielä ikävämmän näköisiä suttuja.
      Piirrokset iholla näyttävät niin hassuilta, mutta hyvähän se on että ne naurattaa ja niistä tulee hyvälle tuulelle.

    • Anonyymi

      Kohtauksen sattuessa esim. tatuoitu hevonen lähtee laukalle . Unhoita tatuoinnit .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe