Chicano

TJ!!

Kertoisko joku muutamia chicano ja tex-mex
bändien nimiä, kun en vielä oikein niitä tiedä
ja kova ois kiinnostus ao. mustyylejä kohtaan.

5

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • basher

      vai nykyajan tähtiä? Tarkoitatko chicanotyyliilä rock´n´rollia, soulia vai lattaria á la Santana ja kumppanit? Täsmennä.

      • TJ!!

        Tarkotin nimenomaan lattarityyliä
        Santana ja Maná tyyliä.


      • ehkä tässä muutama
        TJ!! kirjoitti:

        Tarkotin nimenomaan lattarityyliä
        Santana ja Maná tyyliä.

        Ai Maná chicano/texmex-bändi? Jaa, uutta mulle. Anyway, jotain samantyylisiä mexicano-ryhmiä: Caifanes/Jaguares (suunnilleen samat henkilöt molemmissa, samantyylistä ku Maná mut meksikolaisempaa), Café Tacvba (suosittelen, upea chilango-bändi), Maldita Vecindad (sekoittaa eri tyylejä), Los De Abajo (samantapainen kuin Maldita, ei kovin suosittu Mexicossa mutta suht. menestynyt Euroopassa), Intocable (joku jo mainitsikin kai), Moenia, Yahir, La Castañeda, jne. Nää on siis meksikolaisia Maná-tyyliin, ei chicano/texmex.


      • TJ!!
        ehkä tässä muutama kirjoitti:

        Ai Maná chicano/texmex-bändi? Jaa, uutta mulle. Anyway, jotain samantyylisiä mexicano-ryhmiä: Caifanes/Jaguares (suunnilleen samat henkilöt molemmissa, samantyylistä ku Maná mut meksikolaisempaa), Café Tacvba (suosittelen, upea chilango-bändi), Maldita Vecindad (sekoittaa eri tyylejä), Los De Abajo (samantapainen kuin Maldita, ei kovin suosittu Mexicossa mutta suht. menestynyt Euroopassa), Intocable (joku jo mainitsikin kai), Moenia, Yahir, La Castañeda, jne. Nää on siis meksikolaisia Maná-tyyliin, ei chicano/texmex.

        Pyytän nöyrimmästi anteeksi sekoittaessani tyylisanastoa, mutta paljon kiitos kaikesta huolimatta. Sain mielenkiintoisia vihjeitä hyvistä bändeistä, meksikolaisista maná-tyyliin siis ei chicano/texmex.
        Kiitos


    • basher

      aikalaisbändejä on esittelyssä Harmless- tai Soul Jazz-merkin kokoelmalla, jonka nimeä en nyt muista. Voit itse hakea tiedon netistä.

      El Chicano, War ja Mandrill olivat santanahenkisiä, hienoja länsirannikon pumppuja. Luulen näiltäkin olevan saatavilla uusintapainoksia tai best of -kokoelmia.

      Nykissä toimi samaan aikaan oiva karibialaisten siirtolaisten perustama Harvey Averne Band. Heiltä olen kuunnellut rajua levyä nimeltään Harvey Averne Barrio Band ja suosittelen sitä ehdottomasti! Yhtä rytmin ja svengin juhlaa alusta loppuun.

      Uudemmista en tunne kuin The Iguanas-yhtyeen. Ja heiltäkin vain Nuevo Boogaloo-platan. Se kannattaa ilman muuta hankkia, jos vain enää mistään löytää. Orkka on kotoisin New Orleansista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe