Tuputtavat kosmetologit

liinu

Kävisin mielelläni kosmetologilla, mutta en enää halua sen tuotteiden tuputtamisen vuoksi. Koen sen todella ahdistavaksi! Iho on minun "akilleen kantapääni", eli kosmetologi on ikään kuin henkisesti niskan päällä. Kiva jos joku yrittää oikeasti auttaa, mutta minusta se on väärin, että yritetään syyllistää asiakasta ja siten saada ostamaan esim. tyyriitä Dermalogican tuotteita. Aivan kuin upea iho olisi kiinni siitä, satsaako n. 500€ kosmetologin myymiin tuotteisiin.

17

2349

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet....

Samoja kokemuksia minulla! Tietyt kosmetologit ovat ihan mahottomia tässä asiassa. Yksikin minkä luona olisin muuten käynyt, koska oli tosi hyvä tekemään hoitoja, mutta se tuotteiden tuputus oli niin ahdistavaa. Hän yritti jopa syyllistää minua "kotihoitotuotteet ratkaisevat kaiken, jos et osta näitä tuotteita niin syytä vaan itseäsi että ihosi tuossa kunnossa (paha acne) " totta, tiedän että kotihoito on kaiken a ja o, mutta käytössäni oli jo hyvät ja laadukkaat tuotteet. Eikä kaikilla ole varaa pistää koko skaalaa uusiksi kerralla. Samassa paikassa hän varasi aina "väkisin" uuden ajan, vaikka yritin sanoa että ei kiitos minulla ei ole varaa tulla viikon päästä uudelleen.

Itse vain sanoin että haen tuotteet sitten myöhemmin. Ja uuden ajan sitten soitin ja peruin seuraavana päivänä.

• samat linjat!

Niin, olen aivan samaa mieltä asiasta!
        Itselle kanssa tuli kauhea ahdistus aina kun tiesi että hoito läheni loppuaan ja kohta alkaa myyntipuheet. TOTTAKAI yksityisyrittäjän, ja muunkin työntekijän täytyy myydä tuotteitaan! Se on aivan selvää. Tuotteista voi toki kertoa, mutta rajansa kaikella. Itse kävin pari kertaa eräällä kosmetologilla, joka todellakin lähes PAKOTTI ostamaan. Eroja tuotteissa varmasti onkin "kaupan" aineisiin, mutta olisiko liikaa pyydetty ajattelemaan sitä, että kun 3 kertaa vuodessa raaskii kosmetologilla käydä, ettei tarvitsisi parillasadalla ostaa tavaraa siihen päälle VARSINKAAN, kun kuukausitulot ovat 400€ ja risat. (HALLELUJAH KANSANELÄKELAITOS JA OPISKELU!!)

• vielä...

Niin vaikkakin eivät kaikki ole tuollaisia! Olen nyt löytänyt vakituisen kosmetologin kenen luona käyn. Tuotteita ei tuputeta, vaan uskoo kyllä kerralla jos sanon etten tällä kertaa tarvitse mitään! :)

Että kannattaa ottaa riski ja kokeilla jotain toista kosmetologia, varmaan löytyy joku joka ei tuputa tuotteitaan.

• liinu

Näistä vastauksista olen vakuuttunut, että olisi syytä perustaa yhdistys "Pidä puolesi kosmetologisi kanssa ry." :) Huojentava kuulla muiden samoista kokemuksista. Just toi syyllistys, "että oma vika sitten". Tunnustus: kerran olin rahoissani ja ostin sitten tuotteita 200:lla eurolla, että huh huh... Vois melkeen listata jees-paikat ja ei niin jees-paikat tässä suhteessa... Hyvä liikeidea olisi myös perustaa kauneushoitola, joka erityisesti olisi kiltti nykyisiä ja entisiä aknen uhreja kohtaan!

• olen mieltä
        liinu kirjoitti:

Näistä vastauksista olen vakuuttunut, että olisi syytä perustaa yhdistys "Pidä puolesi kosmetologisi kanssa ry." :) Huojentava kuulla muiden samoista kokemuksista. Just toi syyllistys, "että oma vika sitten". Tunnustus: kerran olin rahoissani ja ostin sitten tuotteita 200:lla eurolla, että huh huh... Vois melkeen listata jees-paikat ja ei niin jees-paikat tässä suhteessa... Hyvä liikeidea olisi myös perustaa kauneushoitola, joka erityisesti olisi kiltti nykyisiä ja entisiä aknen uhreja kohtaan!

Olen itse kosmetologi, enkä tuputa asiakkailleni tuotteita, siinä hoidon yhteydessä voi mainita tuotteista ja mitä asiakas ehkä tarvitsee, lisäksi annan näytteet jospa voiteet sopisivat.
        Minulle on kyllä tärkeää ettei asiakassuhde lopu tuotteiden tuputtamiseen sillä kyllä nillä tuotteilla on sitten oma ostajakuntansa.Kosmetologin pitäisi jo siinä vaiheessa kun hän asiakkaan kanssa keskustelee tuotteista, olla niin valveutunut, että huomaa ettei asiakas ole tuotteista kiinnostunut.Toivottavasti löydätte mieluisan kosmetologin, että voitte jatkaa hoidossa käybtejä, sillä se on kuitenkin iholle tärkeää ja tuo myöskin teille itsellenne mielihyvää.

• bambi

Toimin itse myös kosmetologina ja annan jokaiselle uudelle asiakkaalleni AINA kotihoito-ohjeet joiden lisäksi kerron sopivia tuotteita. En usko että itse syyllistyn tuputukseen, mutta on ikävä kuulla tuollaisista kokemuksista. Ottakaa kotihoitoneuvot tosissaan ja vaihtakaa paikkaa jos myymiselle ei löydy enää mitään kohteliaisuuden rajaa. Olin itse muutama vuosi sitten töissä hoitolassa jossa pomoni haukkui meidät jokaisen lyttyyn (henkilökohtaisuuksia myöden)jos myyntiä ei tullut JOKA asiakkaan kohdalla sekä uutta ajanvarausta. Vaivautuneita myyntitilanteessa olivat sekä minä että asiakas pomoni vahtiessa vieressä.
        Toivottavasti löydätte oman hyvän kosmetologinne vielä ja muistakaa että suositteleminen ei ole tuputusta,kai haluatte meiltäkin mielummin mukaan lisäksi vinkkejä ihonhoitoonne kuin vain rahastuksen...

• vinkit kiinnostaa
        bambi kirjoitti:

Toimin itse myös kosmetologina ja annan jokaiselle uudelle asiakkaalleni AINA kotihoito-ohjeet joiden lisäksi kerron sopivia tuotteita. En usko että itse syyllistyn tuputukseen, mutta on ikävä kuulla tuollaisista kokemuksista. Ottakaa kotihoitoneuvot tosissaan ja vaihtakaa paikkaa jos myymiselle ei löydy enää mitään kohteliaisuuden rajaa. Olin itse muutama vuosi sitten töissä hoitolassa jossa pomoni haukkui meidät jokaisen lyttyyn (henkilökohtaisuuksia myöden)jos myyntiä ei tullut JOKA asiakkaan kohdalla sekä uutta ajanvarausta. Vaivautuneita myyntitilanteessa olivat sekä minä että asiakas pomoni vahtiessa vieressä.
        Toivottavasti löydätte oman hyvän kosmetologinne vielä ja muistakaa että suositteleminen ei ole tuputusta,kai haluatte meiltäkin mielummin mukaan lisäksi vinkkejä ihonhoitoonne kuin vain rahastuksen...

Minusta on kiva ja hyvä että kosmetologi osaa suositella hyviä tuotteita iholleni. Otan ne mielelläni vastaan. Saan joka kerta kosmetologiltani jotain näytteitä mukaan mitkä sopivat iholleni. Ja jos tuotteet tuntuvat hyviltä saatan niitä sitten myöhemmin käydä ostamassakin. Suosittelemisen ja tuputtamisen välillä kyllä on eroa. Ja se, että kosmetologi osaa kertoa esim "ihosi tarvitsee nyt lisää kosteutta tuotteen joko kosteuttaa mutta ei sisällä rasvaa" hän siis mielestäni antaa myös vaihtoehdon etsiä vaikkapa marketista oikeanlaisen tuotteen, jos ei hoitolasarjoja halua käyttää. Itse kyllä valitettavasti olen niin koukussa erääseen hoitolasarjaan, että kosmetologini kyllä tietää, että silloin tällöin jotain saatan vaikka ostaakin! :)

Rentoutusta, hyvää oloa sieltä kosmetologilta aina kuitenkin hakee enimmäkseen. itse ainakin se on pääsyy miksi kosmetologilla käy ja jos hänellä ei ole moraalia sen vertaa että ymmärtää missä menee tyrkyttämisen ja painostuksen puolelle, etsin kyllä mielelläni toisen hoitolan.

• toden totta..

En enää käy kosmetologilla, ainakin täällä Tampereella tilanne on TOIVOTON. Se syyllistäminen on tuttua, minun naama ei ole sen parempi käytän halpaa tai kallista ainetta siihen.

Mutta ei, nämä pelottelevat vaikka millä mitä tulee kun ikää tulee lisää...

Sitä paitsi kävi niinkin että 2 eri kosmetologia olisivat myyneet minulle ihan eri aineet, samasta sarjast!!!

• liinu

Ihanaa kuulla edellisiltä kosmetologeilta itseltään, että miten joku roti on heillä. Hyvä pointti se, että hoito-käynti auttaa ihoa kovasti. Mut mulle annetut neuvot eivät olleet sitä "tarvitset kosteutta osta jokin" vaan "tässä tämä ja tämä ja tämä ja tämä tuote, että nämä nyt ihan vähintään, jos haluat jotakin tuloksia. Se on se kotihoito...." Aaaargh. Suositelkaa ihmeessä omia suosikki-hoitoloitanne!

• hattivatti123
        liinu kirjoitti:

Ihanaa kuulla edellisiltä kosmetologeilta itseltään, että miten joku roti on heillä. Hyvä pointti se, että hoito-käynti auttaa ihoa kovasti. Mut mulle annetut neuvot eivät olleet sitä "tarvitset kosteutta osta jokin" vaan "tässä tämä ja tämä ja tämä ja tämä tuote, että nämä nyt ihan vähintään, jos haluat jotakin tuloksia. Se on se kotihoito...." Aaaargh. Suositelkaa ihmeessä omia suosikki-hoitoloitanne!

Sanokaa vaan että "ei kiitos tuotteita tällä kertaa, tilaan ne netistä puolet halvemmalla hinnalla...". Näin ainakin itse teen, ei tulisi mieleenkään ostaa jotain tuubia 50 eurolla, kun saman tuotteen saa nettikaupoista 3-25-30 eurolla

Elämä on kovaa - kosmetologillakin.

• mainostusta
        liinu kirjoitti:

Ei ole korrektia muita kosmetologeja kohtaan mainostella itseään, mutta haluaisin kuitenkin kertoa vähän omaa kokemusta. Monesti voi olla , että nämä ns. "tuputtajat" ovat ehkä vielä nuorempia ja oman yrityksen pystyyn laittaneet, jotka eivät vielä hallitse kaikkea asiakaspalvelusta. Ja koska kouluissa nykyisin opetetaan koko ajan, että myynti on tärkeintä omaksuu moni sen idean, ennenkuin kokemus opettaa ettei niin ole. On myös tietysti näitä isompia hoitoloita jotka noudattavat nykyistä linjaa, että tulos on tärkein. Tietysti asiakkaan on sitten vaikea löytää tästä kaikesta se kosmetologi joka olisi itselle mieleinen.Pitäisi vain uskaltaa käydä erilaisissa paikoissa vain tutustumassa, ei ole pakko ostaa tai tilata hoitoja voi vaan keskustella josta jo jokainen huomaa onko tuon henkilön kemiat omien kanssa ehkä yhtenäiset.
        Minusta on kiva kun käydään tutustumassa ja vielä kivempaa jos asiakas sitten tilaa ajan. Jos ei niin itse ainakin sitten ajattelen niin, etten ollut hänen mieleisensä eikä se mitenkää loukkaa, koska sitten taas on asiakkaita joiden kanssa kemiat pelaa ja se on tosi tärkeää tällaisessa ihmisläheisessä työssä. Olkaa vain rohkeita. Sen voin vain sanoa , etten ole itse ihan nuori, mutta asiakkainani on nuoria joiden kanssa tulen hyvin toimeen.Jos on jo teidän mielestänne iäkkäämpi kosmetologi voi han myös olla hyvä, koska moni kouluttaa itseään koko ajan ja pysyy ajan hermolla.Muista, että sinä olet asiakas ja sinun tarpeista on kysymys joten vaadi myös sen arvoista hoitoa, älä arkaile.

• bambi
        mainostusta kirjoitti:

Ei ole korrektia muita kosmetologeja kohtaan mainostella itseään, mutta haluaisin kuitenkin kertoa vähän omaa kokemusta. Monesti voi olla , että nämä ns. "tuputtajat" ovat ehkä vielä nuorempia ja oman yrityksen pystyyn laittaneet, jotka eivät vielä hallitse kaikkea asiakaspalvelusta. Ja koska kouluissa nykyisin opetetaan koko ajan, että myynti on tärkeintä omaksuu moni sen idean, ennenkuin kokemus opettaa ettei niin ole. On myös tietysti näitä isompia hoitoloita jotka noudattavat nykyistä linjaa, että tulos on tärkein. Tietysti asiakkaan on sitten vaikea löytää tästä kaikesta se kosmetologi joka olisi itselle mieleinen.Pitäisi vain uskaltaa käydä erilaisissa paikoissa vain tutustumassa, ei ole pakko ostaa tai tilata hoitoja voi vaan keskustella josta jo jokainen huomaa onko tuon henkilön kemiat omien kanssa ehkä yhtenäiset.
        Minusta on kiva kun käydään tutustumassa ja vielä kivempaa jos asiakas sitten tilaa ajan. Jos ei niin itse ainakin sitten ajattelen niin, etten ollut hänen mieleisensä eikä se mitenkää loukkaa, koska sitten taas on asiakkaita joiden kanssa kemiat pelaa ja se on tosi tärkeää tällaisessa ihmisläheisessä työssä. Olkaa vain rohkeita. Sen voin vain sanoa , etten ole itse ihan nuori, mutta asiakkainani on nuoria joiden kanssa tulen hyvin toimeen.Jos on jo teidän mielestänne iäkkäämpi kosmetologi voi han myös olla hyvä, koska moni kouluttaa itseään koko ajan ja pysyy ajan hermolla.Muista, että sinä olet asiakas ja sinun tarpeista on kysymys joten vaadi myös sen arvoista hoitoa, älä arkaile.

En tiedä mikä on kokemuksesi ja motiivisi viestisi takana, mutta minusta tietynlainen ikärasismi alalla kuin alalla on säälittävää. emme voi yleistää tai luokitella, varsinkin kun kyse on ihmisläheisestä alasta, jossa sekä kosmetologin että asiakkaan persoona on erittäin korkeassa asemassa. Itse olen käynyt monella kosmetologilla, vaikka itse olen samalla alalla on kiva käydä kokeilemassa ja keräämässä kokemuksia (samalla hoitaen ihoani:)). IKÄ ei ole antanut minulle minkäänlaista tiettyä suuntaa palvelussa, ei edes hoidossa. Kaikilla tietenkin eri tyyli, mutta tyrkkyttäjiä löytyy sekä nuorissa että jo pliis jää eläkkeelle-kosmetologeista. Omasta koulustani on aikaa 5 vuotta. Myyntiin ja markkinointiin panostettiin minusta liian vähän. Itse asiassa valitin asiasta jopa. Kun sitten pääsin töihin hoitolaan jonka omistaja oli jo tyyliin toinen jalka haudassa,käsitin kuinka hankalaa kosmetologin työ on=myyntiä myyntiä ja myyntiä ja ellet onnistu olet huono alallasi.Kyse ei ollutkaan asiakkaan hyvinvoinnista,mikä minulle entisenä acne-ihoisena oli erityisen tärkeä piirre ammatissani!se ei tietääkseni käsitä pakkomyyntiä.nuorena tiedän rahapulat yms. ja suosittelenkin välillä kaupan tuotteista niitä joita nyt voi sitten käyttää,ellei rahatilanne salli kalliiseen hoitosarjaan!ja vielä, vakioasiakkaani on vuonna -22 syntynyt ihana vanha rouva,jonka kanssa tietääkseni tulen hyvin toimeen,ainakin hän tulee aina uudestaan! EI SE IKÄ VAAN SE PERSOONA!!

• piu

www.kookosravinto.com Löydät aika yllättävää tietoa ihon hoidosta ja erilaisten voiteiden käytöstä! Itse tämän luettuani ajattelin,että kyllä ihmisiä harhaan johdetaan kalliilla voiteilla ym kosmetiikalla!

• tyttö

Minulle ei ole koskaan suuremmin tuputettu tuotteita, vaan olen monilta kosmetologeilta saanut esitteitä tuotteista, joihin he ovat merkanneet suosittelemiensa tuotteiden hinnat ja päälle vielä näytteitä tuotteista. Itse en enää ostakaan mitään tuotetta, jos en ensin saa siitä näytettä.

Kerran olen tehnyt suuremmat virheostokset. Ostin Biodrogan puhdistusvaahdon, herkän ihon kasvoveden ja erään muun sarjan meikkivoiteen kosmetogilta. Maksoivat yhteensä 70 e ja mikään muu kuin kasvovesi näistä ei sopinut minulle. Onneksi mies käytti puhdistusvaahdon, mutta se meikkivoide meni roskiin, en kehdannut niin huonoa kaverillekaan antaa. Tämän jälkeen päätin, että aina näytteet ensin kaikesta.

• kiusaantunut

samasta syystä en voi tai siis en halua käydä kotikaupungissani kasvohoidossa, vaan menen naapurikaupunkiin, koska en meinaa päästä liikkestä pois ilman että ostaisin jotain. pienellä paikkakunnalla kun ei ole kuin kaksi kosmetologia, joista toinen sitten taas jouruaa asiakkaidensa ihoasiat kaikille niin ihan periaatteen vuoksi en käy sielläkän. lisäksi tämä tuotteitaan tyrkyttävä kosmetologi väitti että ei voi käyttää lainkaan tavallisia kaupan luomivärejä jos pohjustaa iredalen meikkipohjalla, koska se karisee heti pois. kokeilin etten turhaan joudu laittamaan luomivärivalikoimaa uusiksi, ja ihan hyvin pysyy!! kosmetologi halus vaan saada myytyy neki vaikka tarttis valehdella. hyviä tuotteita ja kiva saada tietoa, mutta liika on liikaa, joten ostan ne jatkossa muualta. tulee kiusaantunut olo jos tuputetaan väkisin.

• sassu

Hei.Voittehan te saanoa kosmetologille,että ette halua ostaa tuotteita,jos hän alkaa niitä myymään.Ei se pakolla varmasti ota rahoja,tai pakota viemään tuotteita pihalle.Voitte sanoa esim.haluan testereitä..ym...

• kun menet
        sassu kirjoitti:

Hei.Voittehan te saanoa kosmetologille,että ette halua ostaa tuotteita,jos hän alkaa niitä myymään.Ei se pakolla varmasti ota rahoja,tai pakota viemään tuotteita pihalle.Voitte sanoa esim.haluan testereitä..ym...

seuraavan kerran samalle hoitajalle,niin kysellään että et sitten käynyt ostamassa sitä ja tota ja tätä.... että ei ihme että naamas on tuollainen pizzanaama.....

Johan siinä päivä paranee kelta vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2461
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      48
      1482
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1377
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1349
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1019
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe