sen saa pois? joka kerta kun nypin pinseteillä karvojani alapäästä, tulee tilalle tulehtuneita näppyjä jotka näyttävät ihan karmeilta. iho ja pinsetit ovat puhtaita. onko siihen olemassa lääkettä ja minkä hintaista?
karvatupen tulehdus
5
13293
Vastaukset
- Jasna32
Ikävä kyllä nyppimisetä seuraa ihokarvojen sisäänkasvua ja karvatupen tulehduksia, vaikka hygieniasta olisi huolehdittu asianmukaisesti.
Yksi ehkäisykeino on säännöllinen ihon kuorinta, mutta sekään ei läheskään aina auta. Sheivatessa ei tule näitä ongelmia.
Varsinaista lääkettä ei ole. Ainoa mitä voit tehdä, on puhdistaa tulehtuneet kohdat ja odottaa, että ne parantuvat. Jos ihokarva on kasvanut sisään, niin tulehdus saattaa kestää kauankin. Kuorinta saattaa "vapauttaa" karvan tai radikaalimpana keinona ihoa on rapsutettava karvan päältä, kunnes se tulee taas näkyviin. - miee
Doprosalic liuos ja
Pevisone voide.
Minulle ihotutilääkäri määräsi.
Minulla on joskus oireita psoriaksesta ja
juuri tuo karvatupen tulehdus.
Keskustele lääkärin kanssa.- miee
Diprosalic liuos ja (siis DIPROSALIC)
Pevisone voide.
Minulle ihotutilääkäri määräsi.
Minulla on joskus oireita psoriaksesta ja
juuri tuo karvatupen tulehdus.
Keskustele lääkärin kanssa.
- pois vaan
katkeaa, silloin siihen tulee teräväpää ja se voi tunkeutua ihon alle. Kokonaan pois nypätty karva siinä on pyöreäpää, ja kokonaan nypätty karva kasvaessaan uudelleen tulee esiin surkastuneena. Jos jatkat onnistunutta nypintää niin pääset karvoista melkein eroon.
- Rebu
Onko se kuinka vaarallista jos se alkaa kasvaa sisäänpäin? Pystyykö sen saamaan pois? Mulla nimittäin ehkä on katkennu ja siin on aika terävä pää, mut on niin lyhyt karva, että en oo saanu nypättyä sitä pois kokonaan. Pitäiskö käydä lääkärissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392942Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs332767100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482413Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo432027Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks211994Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581760- 431652
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371520- 451443
- 261291