Ollaan seurusteltu reilu vuosi yhdessä. Yhteen muutettiin pari kuukautta sitten.
Mies ei ole kertaakaan sanonut minulle rakastavansa minua. Minä olen sanonut hänelle ja hän on vastannut, että "samoin" (pakkohan siihen on niin vastata).
Hän halailee minua paljon ja istun hänen kainalossaan kun katsomme tv:tä. Kai hän tuolla osoittaa rakastavansa?
Miksi sitten kaipaan niitä kolmea sanaa??
Onko kaikki miehet tuollaisia?
MITEN mies osoittaa rakastavansa?
23
5607
Vastaukset
- tyttö*
Meillä se on taas toisinpäin... mies sanoo vähintää pari kertaa viikossa rakastavansa ja mä toteen vaan että "samoin" ja yleensä ku telkkaa katotaa ni mies löhöö pää mun sylissä tai joskus mä sitten sen kainalossa. Enkä voi väittää etten sitä miestä rakastas :).. mut jotenki vaa tuntuu vaikeelta sanoo niitä kolmee sanaa kun en oo kuiteskaan ihan täysin varma miehen tunteista.
- Kolli Kellinen
Mitä ne kolme sanaa muka merkitsevät? Voisin tältä istumalta mennä ulos ja sanoa ensimmäiselle vastaantulevalle naiselle varsin vakuuttavasti kuinka olen katsellut häntä sillä silmällä jo pitkään, kuinka en voi unohtaa häntä mielestäni edes unissani ja että tunnen palavasti rakastavani häntä. Tarkoittamatta yhtään mitä sanon.
Sanat eivät merkitse mitään. "Rakkaus on ruma sana", lauloi Ismo Alankokin. Teot sensijaan puhuvat puolestaan. Jos miehesi halailee sinua, pitää sinua hyvänä ja antaa sinulle huomiota ja teillä on hyvä olla, eikö se muka riitä? Eikö ole parempi, että miehesi osoittaa käytöksellään rakastavansa sinua kuin se, että hän jatkuvasti hokisi kuinka rakastaa sinua, mutta se ei näkyisi hänen käytöksestään millään tavoin?- kellistä
Niin, mitäköhän ne kolme sanaa merkitsee.. hmm, ehkä nimenomaan sitä että rakastaa toista. Yksinkertaista vai mitä?? Joten onko nyt vielä epäselvää miksi haluamme kuulla ne sanat? Luulitkos olevasi nyt kovinkin fiksu "sanat eivät merkitse mitään, teot puhuvat puolestaan"- teorialla? Voisithan mennä halaamaan vastaantulevaa naista tarkoittamatta että rakastat häntä. Miksi sanojen ja tekojen pitäisi sulkea toisensa pois??
Ja jos sanat eivät merkitse mitään niin kuinka reagoit naiseesi joka sanoo että "en rakasta sinua pätkääkään mutta saanko halata sinua"? - Kolli Kellinen
kellistä kirjoitti:
Niin, mitäköhän ne kolme sanaa merkitsee.. hmm, ehkä nimenomaan sitä että rakastaa toista. Yksinkertaista vai mitä?? Joten onko nyt vielä epäselvää miksi haluamme kuulla ne sanat? Luulitkos olevasi nyt kovinkin fiksu "sanat eivät merkitse mitään, teot puhuvat puolestaan"- teorialla? Voisithan mennä halaamaan vastaantulevaa naista tarkoittamatta että rakastat häntä. Miksi sanojen ja tekojen pitäisi sulkea toisensa pois??
Ja jos sanat eivät merkitse mitään niin kuinka reagoit naiseesi joka sanoo että "en rakasta sinua pätkääkään mutta saanko halata sinua"?En kai minä mene vieraita ihmisiä halailemaan, sellainen olisi aivan liian intiimiä. Enkä minä halaile mielelläni tuttujakaan, ellen tunne jotakin heitä kohtaan.
Uskon myös, että jos vaikka suutelen naista, hän aistii suudelmastani olenko tosissani. Ainakin minä aistin romanttisessa kanssakäymisessä aika herkästi, onko partneri täysillä mukana vai yrittääkö hän vain miellyttää minua. Mutta jos joku sanoo minulle "rakastan sinua", en voi millään tietää onko hän tosissaan.
Sitäpaitsi: Jos minä sanon "rakastan sinua", se ei välttämättä tarkoita mitään tai voi tarkoittaa hyvinkin erilaisia asioita. Voihan ihminen rakastaa lapsiaan, puolisoaan, Jumalaa jne. ja kaikissa näissä tapauksissa sanalla "rakkaus" on hyvin erilainen merkitys, eikös vain?
Ihminen voi siis sanoa rehellisesti ja vilpittömästi "rakastan sinua", mutta sillä lausella voi olla aivan erilainen sisältö kuin mitä kumppani ajattelee. Mutta tekojen suhteen ei ole samanlaisia epäselvyyksiä.
Jos nainen sanoo minulle "en rakasta sinua pätkääkään mutta saanko halata sinua", oletan häntä ohjaavan puhtaan seksuaalisen himon minua kohtaan. Hyvä niinkin, mikäli en odota suhteelta muuta. - hyssykät!
Kolli Kellinen kirjoitti:
En kai minä mene vieraita ihmisiä halailemaan, sellainen olisi aivan liian intiimiä. Enkä minä halaile mielelläni tuttujakaan, ellen tunne jotakin heitä kohtaan.
Uskon myös, että jos vaikka suutelen naista, hän aistii suudelmastani olenko tosissani. Ainakin minä aistin romanttisessa kanssakäymisessä aika herkästi, onko partneri täysillä mukana vai yrittääkö hän vain miellyttää minua. Mutta jos joku sanoo minulle "rakastan sinua", en voi millään tietää onko hän tosissaan.
Sitäpaitsi: Jos minä sanon "rakastan sinua", se ei välttämättä tarkoita mitään tai voi tarkoittaa hyvinkin erilaisia asioita. Voihan ihminen rakastaa lapsiaan, puolisoaan, Jumalaa jne. ja kaikissa näissä tapauksissa sanalla "rakkaus" on hyvin erilainen merkitys, eikös vain?
Ihminen voi siis sanoa rehellisesti ja vilpittömästi "rakastan sinua", mutta sillä lausella voi olla aivan erilainen sisältö kuin mitä kumppani ajattelee. Mutta tekojen suhteen ei ole samanlaisia epäselvyyksiä.
Jos nainen sanoo minulle "en rakasta sinua pätkääkään mutta saanko halata sinua", oletan häntä ohjaavan puhtaan seksuaalisen himon minua kohtaan. Hyvä niinkin, mikäli en odota suhteelta muuta.Intiimiäkö ei olisi sitten tunnustaa palavaa rakkauttaan vastaantulijalle?
Jos suhteessa sanoo ne kolme sanaa niin ei toisella osapuolella varmastikaan jää epäselväksi lauseen merkitys. Kysymys on siis vain siitä rakastaako toista vai ei. Ongelmahan onkin siinä että miksi sitä ei voi sanoa jos rakastaa. Sinun antamasi selitykset ei sitä selvitä. Ja kyllä ainakin minun oli helpompi suhteen alkuvaiheessa, kun en vielä tiennyt tunteistani varmaksi, halailla ja pusailla kuin sanoa "minä rakastan sinua".
Miehet ovat usein juroja, joten johtunee kait siitä tuommoinen "sanakammo". Onneksi itsellä on mies joka muistaa sanoa ne sanat päivittäin, oma-aloitteisesti. - Kaunis Blondi
Olen samaa mieltä (teot vers. sanat). Mutta valitettavasti olen myös huomannut, että voi välittää toisesta tosi paljon ja pitää hyvänä jne ilman sitä että rakastaa. Vähän niinkuin rakastais ystävää. Siksi on ehkä tärkeätä, että toinenkin rakastaa - just sillä oikealla mies-nainen tavalla ;9
Toisaalta, alkup. kirjoittaja sanoi, et pakko vastata näin takas. Minusta ei ole pakko sanoa mitään takas jos ei tunnu samalta, esim. voi sanoa "tykkään susta tosi paljon". Eikä saa loukantua jos toinen ei ole vielä ehtinyt "rakastan sua"-kohdalle. :) - mirumaru
Voi kolli sinua. Kuule kyllä ne sanat ovat naisille etenkin tärkeitä. Eikä tunnu mukavalta jos yksin saa sanoja suoltaa. Kyllä rakkaansa suusta tulevat sanat tuntuvat ihanilta ja luovat varmuutta ja onnellisuutta. Tietenkin teot ovat tärkeintä mutta sanoja ei pidä väheksyä. Mikä siinä omien tunteiden kertomisessa sanoin voi olla niin hemmetin vaikeaa miesten mielestä?
Juuri siihen puhumattomuuteen yleensä avioliitotkin kaatuvat. - Outi
hyssykät! kirjoitti:
Intiimiäkö ei olisi sitten tunnustaa palavaa rakkauttaan vastaantulijalle?
Jos suhteessa sanoo ne kolme sanaa niin ei toisella osapuolella varmastikaan jää epäselväksi lauseen merkitys. Kysymys on siis vain siitä rakastaako toista vai ei. Ongelmahan onkin siinä että miksi sitä ei voi sanoa jos rakastaa. Sinun antamasi selitykset ei sitä selvitä. Ja kyllä ainakin minun oli helpompi suhteen alkuvaiheessa, kun en vielä tiennyt tunteistani varmaksi, halailla ja pusailla kuin sanoa "minä rakastan sinua".
Miehet ovat usein juroja, joten johtunee kait siitä tuommoinen "sanakammo". Onneksi itsellä on mies joka muistaa sanoa ne sanat päivittäin, oma-aloitteisesti.Minullakin on sanakammo niitä kolmea sanaa kohtaan. Ei siitä silti voi päätellä etten rakastaisi. Mitä hienoa siinä on, että toiset sanovat suuria sanoja tuosta vaan vaikkeivat edes tarkoittaisi ? Toiset osoittavat rakkauttaan toisilla tavoilla ja kyllä sen ilman sanojakin tietää rakastaako toinen vai ei. Tuollainen tiettyjen sanojen kerjääminen on huonoa itsetuntoa.
- mieheltä!
Oletko kysynyt mieheltä, miksi hän ei sano rakastavansa sinua? Voihan olla, ettei hänelle ole tullut mieleenkään, että sinä kaipaisit kuulla hänen sanovan ne kolme sanaa sinulle. Ehkä hän ajattelee, että sinä tiedät hänen rakastavan sinua, vaikkei hän sitä ääneen sanoisikaan. Kannattaa jutella asiasta miehen kanssa, niin ei tarvitse itsekseen murehtia!
- Sama juttu täällä
Kyllähän miehet varmasti osoittavat rakkautensa, joko sitten teoilla tai sanoilla. Ehkä kai usein teoilla? Itsekin kyllä kaipaan niitä kolmea ISOA sanaa, mutta äärimmäisen harvoin niitä kuulee...
Teoilla kyllä osoittaa. Mutta ei se vaan riitä!!! sitä ihan vaan periaattesta vaikka oisin kuinka rakastunut,en ainakaan juuri noilla kolmella sanalla.Tuokin on niin leffoista,tv:stä yms. opittu tapa että miehen pitää sanoa juuri nuo kolme vitun tyhjänpäiväistä ja merkitykseöntä sanaa oikeassa järjestyksessä osoittaakseen / todistaakseen tunteensa.Perusteleppas nyt kultapieni isille miks sun on pakko kuulla just tuo kulunut ja laajalti väärinkäytetty fraasi??
- Ei rakkauden..
Vaikka uskon hänen rakastavan minua, niin tiedän sen vasta sitten kun hän sen sanoo.
Ehkäpä hän pitää minusta paljon, mutta ei kuitenkaan rakasta. Voihan sitä halitella ja pusutella vaikka ei rakastaisikaan.
Minä rakastan häntä ja jos hän ei rakasta minua, niin en tiedä, että haluanko olla hänen kanssaan.
MIKSI sitä on niin vaikea sanoa??
Olen sen hänelle muutamia kertoja sanonut, mutta nyt en aijo sanoa enää ollenkaan. Miksi sanoisin sen hänelle ja saisin hänet tuntemaan olonsa rakastetuksi jos hän ei sano..
Kysyäkään en viitsi.. Jos en saakaan sitä vastausta mitä haluan.. Ei rakkauden.. kirjoitti:
Vaikka uskon hänen rakastavan minua, niin tiedän sen vasta sitten kun hän sen sanoo.
Ehkäpä hän pitää minusta paljon, mutta ei kuitenkaan rakasta. Voihan sitä halitella ja pusutella vaikka ei rakastaisikaan.
Minä rakastan häntä ja jos hän ei rakasta minua, niin en tiedä, että haluanko olla hänen kanssaan.
Olen sen hänelle muutamia kertoja sanonut, mutta nyt en aijo sanoa enää ollenkaan. Miksi sanoisin sen hänelle ja saisin hänet tuntemaan olonsa rakastetuksi jos hän ei sano..
Kysyäkään en viitsi.. Jos en saakaan sitä vastausta mitä haluan..Itselläni oli kumppani (asuimmekin yhdessä), joka muutamien kuukausien yhdessäolon jälkeen tokaisi lätkämatsin erätauolla rakastavansa minua, sitten keskityttiin taas peliin ja bisseen. Ja ei siitä aiheesta sitten sen enempää, vähän siihen tyyliin, että johan se kerran on todettu, palataan asiaan jos tilanne muuttuu :)
Enkä minä niitä sanallisia rakkaudentunnustuksia sen kummemmin kaivannut, onhan niitä joskus kiva kuulla, mutta jos mies ei kertakaikkiaan ole mitään lepertelijätyyppiä, niin kylläpä tuo tunteensa muulla tavoin sitten osoittaa. Ei sen tarvitse oikeasti olla sen kummempaa, kuin pieniä arkipäiväisiä tekoja, joista huomaa, että hän on ajatellut sinua.- Nita
Ei rakkauden.. kirjoitti:
Kysyäkään en viitsi.. Jos en saakaan sitä vastausta mitä haluan..Mitä on rakkaus? Minulle se on sitä, että voisin kuolla toisen puolesta. Eipä sellaista miestä ole eteen tullut ja ikää on jo riittävästi toteamaan, ettei koskaan tulekaan. Lasteni puolesta voisin kuolla, heitä rakastan. En valehtele, siispä miehelle en koskaan ole sanonut rakastavani. Eipä onneksi ole vaatinutkaan. Jos teot ei riitä, menköön sitten sellaisen naisen luo, joka noita isoja sanoja helposti latelee. En myöskään itse halua kuulla mitään imelyyksiä mieheltä. Tiedän kyllä muutenkin rakastaako vai ei.
- Ei rakkauden..
Entä jos mies joskus kosisi minua, eikä olisi koskaan sanonut rakastavansa, niin olisihan se outoa.
Minun kyllä tarvitsisi kuulla häneltä, että rakastaa, muuten olen epävarma.
En halua olla yksin tunteideni kanssa.- Dinya
Kerro ihmeessä miehellesi noista ajatuksistasi! Ehkä hänelle ei ole tullut mieleen, että sinä kaipaat sanallisia rakkauden tunnustuksia. Jos ne eivät vaikka hänelle ole niin tärkeitä. Mitä sinä menettäisit, jos puhuisit miehesi kanssa tästä sinua vaivaavasta asiasta?
- nainen41
Mielestäni rakkautta voi osoittaa vähiten sanomalla juuri tuo "minä rakastan sinua". Ihmisen kommunikoinnista on korkeintaan 45% puhetta ja loput kaikkea muuta. Jos joku hokee alvariinsa rakastavansa, niin kuka sitä vakavasti voi ottaa? Silloinhan siitä tulee kuin mikä tahansa tervehdys.
- nainen41
Kysymykseen "miten mies osoittaa rakkautta" vastaisin vielä, että riippuu miehestä! Pääasia on, että toinen tuntee rakkauden.
- t-mies
En ole kertaakaan sanonut tyttöystävälleni, että rakastan häntä ja ollaan seurusteltu puoli vuotta. Haluaisin sanoa sen hänelle, mutta en voi, koska en oikeasti rakasta häntä. Välitän kyllä hänestä ja halailemme ja pusuttelemme. Eipä ole myöskään tyttöystäväni sanonut niitä sanoja.
- ...................
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Puoli vuotta kun oli seurustellut tiesin kyllä tykkääväni tapauksesta erittäin paljon mutta jos oisin sanonut rakastavani olisin valehdellut ja silloin sen sanominen olisikin tuntunut hyvin epämiellyttävältä.
No, nyt kun on kohta kaksi vuotta takana niin se on jo sanottu (en kyllä ikinä uskonut että näin lyhyen seurustelun jälkeen olisin tässä vaiheessa). Jossain vaiheessa se vain alkoi tuntua oikealta. Siltä että tämä voi olla se mies jonka kanssa viettää loppu elämänsä. Tulevaisuus näyttää....
Joku tuossa jo sanoi rakastavansa lapsiaan niin että voisi vaikka kuolla heidän puolestaan. Minun tapauksessani tuo rakastamieni piiri on laajempi (vaikka niitä lapsia ei vielä olekaan), sisältää nykyisen (vanhemmat ja sisarukset) ja tulevan perheeni (mies kuuluu myös perheeseen, ei pelkästään lapset).
- näin että..
harvoin puhumme isosta R-sanalla alkavasta sanasta.. puhumme välittämisestä, tykkäämisestä jne.. minä (nainen) käytän useemmin rakas, rakastunut sanoja.. silloin, kun mies sen sanoo.. oon se meilläkin vielä iso juttu =)
vaikka emme usein sano näitä kolmea sanaa: minä rakastan sinua.. ei se tarkoita että emme rakastaisi toisiamme.. olemme seurustelleet 1,5 vuotta...hellimme, suukottelemme, nautimme toisistamme päivittäin.. meillä on miljoona lempinimeä toisitamme, joita keksimme lisää..
..meillä ei muuten kotona käytetty juuri ikinä rakastan sanaa.. tuokin saattaa vaikuttaa asiaan.. *hokas*- -n29-
..meilläkään ei kotona asuessani käytetty oikeastaan koskaan sanoja "minä rakastan sinua.." Nyt mieheni käyttää noita sanoja ehkä liiankin usein..rakastelun jälkeen..puhelimessa..Saatan kuulla "minä rakastan sinua..***" Monesti päivässä. Ja tietenkin minun pitää aina vastata. Mutten ole tottunut näin usein toistuviin rakastan sanoihin. Pitää kait opetella!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833