Kiltti nainen

Kiltti kodin hengetär

Mikähän se mahtaa olla kun tällaista kilttiä naista pitää miesten aina alistaa ja manipuloida. Minä kun olen luonteeltani iloinen, sovitteleva ja pääsääntöisesti kiltti (osaan olla todella vittumainen suustani jos sille päälle satun, mutta se on harvoin). Pointtini on se, että miksi miehet eivät arvosta tällaista rentoa naista vaan luuleevat että esim. omaa puolta sopimuksestaan ei tarvitse pitää. Pitkissä parisuhteissahan aina tulee eteen asioita jolloin täytyy tehdä kompromisseja, noh, miksi minä aina päädyn pitämään oman osani mutta miehet eivät? Olen täysi pelle ja liian kiltti. Älkää siis miehet ruikuttako pirttihirmu akoistanne kun sitten jos kiltin saatte niin sitä ette arvosta. Taas olen joutunut tilanteeseen jossa huomaan ihana miehen muuttuneen täydeksi paskaksi. Yhtäkkiä ei miehelle kelpaakkaan mikään vaan koko ajan pitää tehdä hänelle mieliksi, ihan kun en enää saisi sanoa edees omaa mielipidettäni, eli mitä kiltimpi nainen, sitä enempi mies alistaa. Täytynee minuki alkaa tällaiseksi vittumaiseksi pirttihirmuksi, samakai se on sitten tapella koko ajan kun ei toista muutenkaan osata arvostaa.

22

4979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen...

"Mieheni" kertoi ystävälleen, tämän ihmetellessä kun emme vakiinnu lainkaan, syyksi että minä olen liian kiltti ja pehmo nainen.. siis mitä? Mistä lähtien liika kiltteys ja pehmoilu on ollut huonoja ominaisuuksia naisessa??

• Kiltti mies

Voi mitä pässejä miehenne ovat.
        Minä etsin sitä kilttiä naista vielä, mutta ei vaan löydy.

• kiltti___
        Kiltti mies kirjoitti:

Voi mitä pässejä miehenne ovat.
        Minä etsin sitä kilttiä naista vielä, mutta ei vaan löydy.

Mutta ollaan niin piilossa ettei meitä meinaa löytää. Mutta ehkä joskus tiemme kohtaavat :)

• kuun jumalatar

kiltistä miehestä itselleni kumppanin.. mutta mutta jopa kilttienkin ihmisten suhteissa on epätasapainoa. koska nainen aina kumminkin jää vähän "jalkoihin" erityisesti kiltit.

no sananharkka tilanteissa erityisesti.. muutoin on tiettyä "tasaarvoa" vaikka mies ei esim kuuntelisikaan ja ottaisi vaaria sanomisistasi:D mut parempi olla tappelematta ja aina voi jälkeen päin kommentoida.. mitä minä sanoin:)

• totuuksia tässä

Tämä on yksi suurimpia elämän ristiriitoja ja parisuhde ongelmien aiheuttajia.

Kiltit naiset ovat usein myös heikkoja tai kiltteys helposti antaa sellaisen vaikutelman vaikka ei olisikaan ja valitettavasti mies on vaistoiltaan hyvin alkukantainen. Heikot tulee syödyksi.Heikkoa ei ostata kunnioittaa ja arvostaa sen jälkeen kun alkuhuuma on ohi.

Yksi ratkaisu on tarjota miehelle vastusta,sitä on mielenkiinto suurempi kun tietää ettei ylikävely käy tosta vaan.

Samat säännöt kun koulupihalla turpaan voi tulla jos käy vasta karvaan mutta jos ei edes yritä pitää puoltaan niin käy vielä huonommin.
      Eli ei tarvi mennä fyysiseksi tappeluksi asti kunhan vaan osoittaa luonteensa.
      Sitä miehet arvostaa.

• tuhma nainen

olen ja vaikka kuinka haistattelisin
        niin ukon mielenkiinto eikun lisääntyy...

• helmiä
        tuhma nainen kirjoitti:

olen ja vaikka kuinka haistattelisin
        niin ukon mielenkiinto eikun lisääntyy...

Jos ei halua ymmärtää niin ei ymmärrä. Jos ei halua niin ei kannata yrittääkään.Kandee siis jatkaa vanhaa kärsiä.

• missä hemmetissä tommoset kiltit ja mukavat naiset on piilossa????

• kuun jumalatar

koska itsekkin olin:) ja tapasin miesytäväni netissä:)

• Kyo-kun

kyllästyttää nämä tämmöiset: mietipä olisiko aika alkaa katselemaan vähän toisenlaisia miehiä jos nyt kerran koko ajan törmäät tuommoiseen.

• Birdie*

No aika pirun kiltiltä kyllä vaikutat. Jos voisin, luovuttaisin tästä omasta pirunsarvestani vähän härkäpäisyyttä siihen suuntaan ja vastaavasti ottaisin vastalahjana naisellista kiltteyttä.

On helppo sanoa että tee niin tai näin, omat ratkaisusi teet niinkuin parhaaksi näet. Joskus kannattaa kuunnella kuitenkin enemmän sitä järkeä kuin sydäntä... Mutta miehen veemäisyyden vuoksi älä muutu. Tuollaisena olet hyvä ja miehenpä on menetys jos ei tuon vertaa hyvän päälle ymmärrä.

• on miehet?

Kyllästyyköhän miehet liian kilttiin naiseen?
      Ei oo mitään jännitystä tai "valloittamisen" makua jos on liian kiltti.
      Kertokaa joku joka tietää.

• kundi

No jos nainen on täysin miehen vietävissä niin ei se ainakaan muhun iske. Tuskin säkään jaksat mitään jees-miestä kovin kauaa katella. Sopivasti omaa tahtoa ja "asennetta" niin that's it.

• minä kiltti nainen

Kiltteys katsotaan vain siitä huutaako ja riiteleekö vai ei.

Jos huudat ja riitelet, mutta teet siitä huolimatta juuri niin kuin mies tahtoo, et ole kiltti.

Mutta jos et huuda ja riitele, kuuntelet vaan, mutta teet juuri niin kuin itse tahdot, olet kiltti nyhverö.

• Minä olen miesten mies

"Taas olen joutunut tilanteeseen jossa huomaan ihana miehen muuttuneen täydeksi paskaksi."

Ns. kiltin naisen hiljainen vallankäyttö tekee miehestä kuin miehestä täyden paskan.

• tämä..

miehen paskaksimuuttumisprosessi tapahtuu?

Millaista on hiljainen vallankäyttö?

Mikä siinä hiljaisessa vallankäytössä on pahempaa kuin äänekkäässä?

• Minä olen miesten mies
        tämä.. kirjoitti:

miehen paskaksimuuttumisprosessi tapahtuu?

Millaista on hiljainen vallankäyttö?

Mikä siinä hiljaisessa vallankäytössä on pahempaa kuin äänekkäässä?

Kun nainen ei selkeästi sano mitä haluaa joutuu mies arvuuttelemaan tämän haluamisia. Arvuuttelu harvoin osuu oikeaan mikä saa aikaan turhautumista.

Katso edellinen vastaus.

Katso edellisen edellinen vastaus.

• voi olla
        Minä olen miesten mies kirjoitti:

Kun nainen ei selkeästi sano mitä haluaa joutuu mies arvuuttelemaan tämän haluamisia. Arvuuttelu harvoin osuu oikeaan mikä saa aikaan turhautumista.

Katso edellinen vastaus.

Katso edellisen edellinen vastaus.

On joitakin asioita jotka on joillekin ihmisille aivan samoja. Jos joka asiasta kysytään mielipidettä niin voi joskus käydä niin ettei sitä ole.

• ajook

Just. Väität kykeneväsi komprommiseihin, mutta eipä tekstisi luettua siltä vaikuta. Eikö ole mitään välimuotoa liian kiltin ja pirttihirmun välillä?

Tiedän monta suhdetta, jossa jossain vaiheessa on mies alkanut pettää omaa puoltaan sopimuksesta, pitänyt naista "itsestäänselvyytenä". Lähes joka kerta "kiltti tyttö" on lopulta kyllästynyt ja uhannut, että ellei muutosta tule, niin hän ei todellakaan enää ole itsestäänselvyys ja joka kerta mies on tajunnut homman ja korjannut käyttäytymisensä.

On ihan sama oletko mies vai nainen, mutta jos kiltti tarkoittaa sitä, että annat periksi kaikessa, niin sinua käytetään hyväksi varmasti.

• Kysyn kun tiedän

Oletko kiltti siten, että olet lempeä, empaattinen, uhrautuvainen ja ymmärtäväinen vai "kiltti" siten, että annat miehen tehdä kaikki päätökset ja sitten annat kuulua perästä jos mies teki väärän ratkaisun?

Oma exäni oli nimittäin jälkimmäistä sorttia. Aloin jossain vaiheessa jo todella työlääntyä siihen, että hänellä ei ollut mielipidettä mihinkään, jolloin ratkaisut siirtyivät aina minun kontolleni. Mutta jekku olikin siinä, että exällä olikin todellisuudessa mielipide asiasta, joka minun oli "arvattava". Jos arvasin väärin, niin seuraavan riidan yhteydessä sain taas listan näistä vääristä valinnoistani.

Kiltteys ei ole ameebamaista myötäilyä, vaan oman mielipiteen selkeää, mutta lempeää esilletuomista. Miehet tekevät selkeitä ratkaisuorientoituneita liikkeitä, joihin he kaipaavat naiseltaan selkeää osallistumista ja mielipidettä. Naiset ymmärtävät yhdessäolemisen taas jollain aivan muulla tavalla, jonkinlaisena symbioottisena prosessina, jossa tunteiden ja elekielen avulla haetaan intuitiivisesti oikeaa toimintatapaa. Tämä on miehen kannalta äärimmäisen vaikeaa ja usein kohtalokasta.

Vittumaiseksi rupeamiselle on olemassa parempiakin vaihtoehtoja, mutta jostain käsittämättömästä syystä edellä kuvatut kaksi ääripäätä tuntuvat vallitsevan parisuhteessa. Joko nainen on hiljainen hissukka tai höyryävä pirttuhirmu. Mies on sitten samaa kaliiperia: nurkissa hiipivä tohvelisankari tai mekastava tyranni. Kovin vaikeaa tuntuu olevan kypsän ja avoimen dialogin löytäminen.

• luuviis

Jos kynnysmatoksi alkaa, saa kynnysmaton kohtelun! Ihmiset kohtelevat sinua (=alkuperäinen, ja muutkin) niin kuin annat heidän sinua kohdella. Siinä on ennemminkin kysymys vuorovaikutuksen tasapainosta, ei niinkään vittumaisuudesta. Onhan se selvä, että pikkuhiljaa alkaa kuka tahansa -turha kenenkään luulla olevansa sitä parempi- käyttäytyä huonosti, jos toinen sen sallii, ottaa vastaan, saattaa vielä palkitakkin. Jos/kun tähän lisätään vielä ameebamaisuus mielipiteiden ja päätösten suhteen -ei voi sanoa muuta kuin, että ongelmia odotettavissa.

Jos siis moinen vittumaiseksi muuttuminen suhteessa alkaa olla säännöllinen kuvio partnerin kohdalla, kannattaa ennemmin katsoa omaan peiliin kuin toisen. Sitten voi päättää haluaako olla ihminen vai kynnysmatto.

• JOSD

Onhan se tietty surullista, että sä olet törmännyt pariin tuollaiseen tyyppiin. Mutta kuten sanottu, se on vasta pari. Kyllä meitä miehiä löytyy mielin määrin, jotka arvostaa sitä kilttiä naista, eivätkä vaan alista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      93
      4740
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4099
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      167
      4077
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      136
      2623
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2187
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2077
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1860
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1729
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1727
    Aihe